نقد و بررسی محصولات

معرفی موتور گلکسی j200 sym

موتور گلکسی J200، در اصل ساخت کمپانی تایوانی SYM (سانگ یانگ موتور) است و شرکت نیرو موتور، آن را وارد بازار ایران می‌کند. این موتور در دسته موتورسیکلت‌های اسکوتری قرار می‌گیرد. طراحی زیبای بدنه و ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد باعث شده‌اند این موتور جایگاه خوبی در بازار خریدوفروش موتورسیکلت ایران پیدا کند. 

در این مطلب به نقدوبررسی موتور گلکسی j200 sym می‌پردازیم و ویژگی‌های ظاهری، طراحی و مشخصات فنی آن را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم. در پایان، به شما بهترین راه برای خرید قسطی این موتورسیکلت را نیز معرفی خواهیم کرد.

ویژگی‌های ظاهری و طراحی بدنه گلکسی J200

گلکسی J200 نام یک مدل موتور اسکوتری است؛ ولی برخلاف اکثر موتورهای اسکوتری، ظاهر بزرگی دارد. در واقع باید بگوییم این موتور در کلاس موتورهای اسکوتر کروزرها قرار دارد که نسبت به اسکوترهای کوچک، توان حرکتی و قدرت بالاتری دارند.

طراحی بدنه جلوی موتور

در قسمت جلوی بدنه موتور، چراغ دوتایی قرار دارد. این جفت چراغ‌ها باعث شده‌اند قسمت جلویی موتور، نسبت به موتورهای اسکوتر معمولی بزرگ‌تر باشد. به‌طور کلی در طراحی قسمت کاسه چراغ‌ها، از زوایای تیز استفاده شده است. 

به همین دلیل این بخش، ظاهر نسبتا خشنی دارد که حس سرعت و جسارت را به بیننده القا می‌کند. در قسمت بالای چراغ‌ها، یک فلاپ طلقی قرار دارد که به‌عنوان محافظ باد عمل می‌کند و روی آن کلمه SYM حک شده است.

چراغ‌های عقب و جلو و گلگیر

چراغ‌های جلوی موتور از نوع لامپ زرد معمولی هستند. همچنین چراغ‌های راهنمای چپ و راست، در امتداد کاسه چراغ‌های جلو و در کناره‌ها قرار گرفته‌اند. چراغ خطر موتور J200، در قسمت گلگیر موتور قرار دارد و از نوع LED است. این چراغ، اندازه نسبتا بزرگی دارد و یک حرف Y در قسمت وسط آن حک شده است که هنگام گرفتن ترمز، فعال می‌شود.

فرمان میله‌ای

طراحی فرمان این مدل موتورسیکلت ارگونومیک است و زاویه قرارگیری آن، دست راکب را خسته نمی‌کند. کلیدهای مربوط به استارت و چراغ‌ها، در بخش سمت راست فرمان و بوق، راهنما و دکمه تعویض نور بالا و پایین، در بخش سمت چپ آن قرار گرفته‌اند. طراحان این موتورسیکلت، در ناحیه زیرین فرمان فضایی را برای قراردادن وسایل کوچک و همچنین آویزان کردن کیف و کیسه تعریف کرده‌اند. 

یک درگاه شارژ USB نیز در قسمت داشبورد موتور قرار دارد. پشت فرمان موتور، نمایشگرهای کیلومتر شمار، سرعت‌سنج، دور موتور، بنزین، چراغ‌ها و علائم هشدار قرار دارند. نشانگرهای کیلومتر این موتور، از نوع آنالوگ هستند.

زین موتور

زین موتورسیکلت J200 نیز طراحی ارگونومیک دارد و نشیمن راحتی را برای راکب و سرنشین فراهم می‌کند. راحتی زین، به‌خصوص در سفرهای طولانی بسیار مهم است که این موتور به‌خوبی از پس آن برآمده است. طراحی زین به‌صورت یک‌تکه است و برای حفظ کنترل سرنشین نیز، دستگیره‌ای روی آن قرار داده شده است.

 

در قسمت پایینی زین موتور، فضای کافی برای قراردادن وسایل وجود دارد. این فضا به اندازه‌ای بزرگ است که می‌توانید از آن برای نگهداری کلاه کاسکت و قفل نیز استفاده کنید. در قسمت داخلی زین، یک کلید زردرنگ برای قفل کردن استارت موتور نیز وجود دارد. باک بنزین موتور نیز، از جنس پلاستیک بوده و با بازکردن زین قابل مشاهده است.

شاسی موتور

شاسی موتور J200، از نوع آندربن است. این شاسی باعث پنهان شدن لوله‌ها و اجزای شاسی، زیر فلاپ‌ها می‌شود و به زیبایی موتور اضافه می‌کند. بالا بودن نسبی شاسی این موتور باعث شده که افراد قدبلند در استفاده از آن راحتی زیادی را تجربه کنند. 

فضای پای راکب و سرنشین

یکی از نقاط ضعف این موتورسیکلت، نداشتن جاپایی مناسب برای سرنشین است؛ زیرا جاپایی‌های سرنشین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هنگام قرارگیری پای راکب روی زمین، ممکن است با پای سرنشین برخورد کنند، ولی جای پای راکب طراحی خوبی دارد. 

چرخ‌ها

قطر چرخ‌های عقب و جلوی موتور، ۱۴ اینچ و سایز آن‌ها ۱۱۰ بوده و نسبت به موتورهای اسکوتری دیگر، بزرگ‌تر هستند. همچنین ظاهر آن‌ها نیز اسپرت است.

رنگ‌بندی موتور J200

موتور گلکسی J200 نیرو موتور، در رنگ‌های سفید، قرمز، آبی، مشکی براق، مشکی مات و قهوه‌ای عرضه شده است. همان طور که مشخص است این موتور رنگ‌بندی متنوع و جذابی دارد؛ بنابراین افراد با سلیقه‌های متنوع، می‌توانند محصول دلخواه خود را خریداری کنند.

مشخصات فنی گلکسی J200

همانطور که گفتیم این موتور از کلاس اسکوتر است؛ ولی برخلاف اکثر موتورهای این سبک، مشخصات فنی گلکسی J200، این موتور را به یکی از بهترین مدل‌های اسکوتری موجود در بازار تبدیل کرده‌اند. موتور J200 با ۹۵ کیلوگرم وزن، یکی از موتورهای سبک در بازار به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: معرفی ارزان‌‌ترین موتور‌سیکلت‌ها از ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیون + راهنمای خرید قسطی

انجین

انجین موتور گلکسی J200 از نوع ۱۶۹ سی‌سی بوده و دارای یک سیلندر، ۴ سوپاپ و ۱ شمع است. توان موتور حدود ۸/۲۹ کیلووات در ۷۷۶۳ دور در دقیقه (۱۱/۱۱ اسب بخار) است. گیربکس این موتور اتوماتیک CVT و کلاچ اتومات است که جزو مهم‌ترین مزیت‌های این موتور به شمار می‌آید. 

سیستم تعلیق و ترمز

انتقال قدرت در این موتور به وسیله تسمه انجام می‌شود. در سیستم تعلیق J200، از دو کمک فنر تلسکوپی برای جلو و دو کمک فنر معمولی در عقب موتور استفاده شده است.

در ساخت سیستم ترمز این موتور، از دیسک ۲۶۰میلی‌متری با کالیپر دو پیستونه در جلو و دیسک ۲۲۰میلی‌متری با کالیپر تک پیستونه در عقب استفاده شده است.

سرعت و شتاب

بیشترین سرعت موتور J200، حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است؛ بنابراین نباید از این موتور انتظار رسیدن به سرعت‌های خیلی بالا را داشته باشید. شتاب آن نیز حدود ۱۵ ثانیه است که بین موتورهای این کلاس، عدد نسبتا خوبی به حساب می‌آید. در کل این موتور هنگام راندن به‌صورت تک سرنشین، عملکرد نسبتا خوبی دارد.

ظرفیت باک و مصرف سوخت

سوخت این موتور بنزینی بوده و ظرفیت باک آن ۷/۵ لیتر است. مصرف سوخت موتور گلکسی J200 حدود ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت) است.

 

مدل موتور گلکسی J200
کلاس موتور اسکوتر کروزر
طول ۱۹۸سانتی‌متر
عرض ۷۸سانتی‌متر
کمترین فاصله از زمین ۱۲سانتی‌متر
وزن ۹۵کیلوگرم
تعداد سرنشین ۲
حجم انجین ۱۶۹سی‌سی
نوع انجین ۴زمانه – تک سیلندر
تعداد شمع ۱
نوع رادیاتور هوا خنک
استارت الکتریکی
بیشینه سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت
توان ۸/۲۹ کیلووات در ۷۷۶۳ دور در دقیقه معادل ۱۱/۱۱ اسب بخار
گشتاور ۱۰/۹۵ نیوتن متر در ۶۵۰۶ دور در دقیقه
کلاچ اتوماتیک
گیربکس اتوماتیک
انتقال قدرت تسمه
حجم باک ۷/۵لیتر
سیستم تامین سوخت انژکتور
مصرف سوخت ۲لیتر در ۱۰۰کیلومتر
ترمز عقب دیسکی+CBS
ترمز جلو دیسکی+CBS
ABS ندارد
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب جفت کمک فنر
سایز لاستیک جلو و عقب ۱۴-۱۱۰/۹۰
جنس رینگ آلومینیومی
نوع رینگ اسپرت
آمپرها کیلومتر شمار، سرعت سنج، آمپر بنزین
نوع کیلومترشمار آنالوگ
نوع جک جک وسط و بغل
سایر امکانات شارژ USB

فضای حمل بار

 

قیمت گلکسی J200 در بازار و رقبا

قیمت این موتور بسته به سال ساخت، در بازار متفاوت است؛ یعنی ممکن است بین مدل‌های سال ۹۹ یا ۱۴۰۰، تفاوت قیمت وجود داشته باشد. مدل‌های دست دوم این موتور با قیمت کمتری در بازار به فروش می‌رسند، با این‌ حال بهتر است برای اطمینان از کیفیت محصول، مدل‌های صفر کیلومتر را خریداری کنید. (برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید به‌صورت قسطی موتور بخرید.)

همچنین می‌توانید رقبای این موتور را که قیمت کمتری نیز دارند، بررسی کنید و جزو گزینه‌های خریدتان قرار دهید. از جمله رقبای خوش‌قیمت موتور گلکسی J200، می‌توانیم به موتور گلکسی CL 160، گلکسی R 155، گلکسی SF 180 و گلکسی NA 180 اشاره کنیم.

مزایا و معایب موتور گلکسی j200 sym

از جمله مهم‌ترین مزایایی که خریداران موتور J200 برند SYM به آن اشاره می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زین بلند مناسب برای افراد قدبلند
  • ظاهر اسپرت به لطف وجود چرخ‌های ۱۴اینچی
  • داشتن پورت شارژ USB
  • زین ارگونومیک
  • مصرف سوخت کم
  • ظرفیت باک مناسب برای سفرهای نسبتا طولانی
  • کلاچ و گیربکس اتوماتیک
  • استاندارد آلایندگی یورو ۴
  • سیستم ترمز ترکیبی CBS

مهم‌ترین عیب‌هایی که می‌توان به این موتور وارد کرد، عبارت‌اند از:

  • نداشتن المان‌های دیجیتالی
  • شتاب‌گیری کم در حالت استفاده دونفره
  • توان کم در رسیدن به سرعت‌های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • نرم نبودن فنربندی
  • عملکرد ضعیف در کنترل و دفع ضربات
  • لرزش موتور در سرعت‌های بالا یا هنگام رانندگی در مسیرهای پر از دست‌انداز
  • کیفیت پایین لاستیک‌ها
  • فضای جاپایی محدود برای سرنشین
  • داغ کردن موتور، گیربکس و لاستیک عقب در فصول گرم و ترافیک به علت استفاده از رادیاتور هوا خنک 

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ موتور پرسرعت بازار ایران + مشخصات و جدول مقایسه

خرید قسطی موتور گلکسی J200 از دیجی‌شهر

به‌طور کلی، این موتور نسبت به موتورهای اسکوتری بازار، قیمت متوسطی دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید هزینه زیادی متحمل نشوید و از طرفی، به دنبال موتورهای طرح وسپای خیلی ارزان با کیفت کم نیز نیستید، موتور گلکسی J200 شما را راضی نگه می‌دارد.

 

اگرچه این موتور جزو موتورهای با قیمت متوسط بازار است، ولی ممکن است همچنان بخرید آن رای خیلی از خانواده‌ها، گران تمام شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این مدل را دارید، از وام خرید موتورسیکلت دیجی‌شهر کمک بگیرید. به کمک این وام، می‌توانید محصول دلخواهتان را از دیجی‌شهر تهیه کنید و مبلغ آن را در اقساط یک تا دو سال بعد بپردازید.

برای گرفتن این وام، فقط کافی است وارد سایت دیجی‌شهر شوید، مبلغ وام دلخواهتان را مشخص کرده و سپس ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام، مدارک خواسته‌شده از جمله مدارک هویتی، شغلی و مدارک مربوط به ضامن‌ها را آپلود کنید. کارشناسان دیجی‌شهر بعد از بررسی مدارک و تایید آن‌ها، برای تکمیل فرایند ثبت‌نام با شما تماس می‌گیرند. 

 

سوالات متداول

  • موتور گلکسی J200 ساخت کجاست؟

این موتور ساخت شرکت SYM تایوان است و توسط شرکت نیرو موتور، به ایران وارد می‌شود.

  • انجین موتور گلکسی J200 چه ویژگی‌هایی دارد؟

انجین این موتور ظرفیت ۱۶۹سی‌سی دارد. همچنین تک‌سیلندر، ۴زمانه و دارای ۱ شمع است.

  • معایب موتور J200 چیست؟

نداشتن کیلومترشمار دیجیتال، شتاب کم در حالت دو ترک، لرزش در سرعت بالا و داغ کردن موتور به دلیل وجود رادیاتور هوا خنک، از جمله معایب این موتور هستند.

منابع:https://www.symuk.co.uk/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا