سرمایه‌گذاری و فین‌تک

بررسی و مقایسه‌ی انواع وام؛ کدام وام مناسب شماست؟

وام‌ها از جمله ابزارهای مالی هستند که حضور آن‌ها در ادوار مختلف، باعث شده تا افراد به‌راحتی با استفاده از این قابلیت، به خواسته‌ها و نیازهای خود برسند. امروزه و با توجه به گسترده شدن طیف نیازهای افراد، انواع مختلف وام ظهور پیدا کرده‌اند که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. در ادامه‌ی این بلاگ، به بررسی انواع وام می‌پردازیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید وام مناسب با نیاز خود را پیدا کرده و مسیر رسیدن به خواسته‌هایتان را کوتاه کنید.

وام مسکن 

شاید یکی از رایج‌ترین وام‌ها را بتوان وام مسکن دانست. این وام بیشتر به افرادی که قصد بازسازی، تعمیر و یا خرید مسکن را دارند، پیشنهاد می‌شود. وام مسکن معمولا مبالغ بالا و مدت بازپرداخت طولانی‌تری نسبت به سایر وام‌ها دارد.

بانک مسکن: ۶۰میلیون وام مسکن با ۱۷درصد کارمزد با بازپرداخت ۱۲۰ماهه
بانک سامان: ۲۰۰میلیون وام مسکن با ۲۳درصد کارمزد با بازپرداخت ۶۰ماهه
بانک مسکن: ۱۰۰میلیون وام مسکن با ۱۸درصد کارمزد با بازپرداخت ۶۰ماهه

بیشتر بدانید: هر آنچه باید درباره وام‌ دانشجویی بدانید | مبلغ وام دانشجویی + پرداخت وام دانشجویی

وام نهضت ملی مسکن

همان‌طور که از نام این وام مشخص است، وام نهضت ملی مسکن، یکی از طرح‌هایی است که در آن افرادی که درآمد پایینی دارند، می‌توانند با مدد گرفتن از این وام، خانه‌دار شوند. در اصل این وام شرایط خانه‌دار شدن افراد را بهبود می‌بخشد. میزان اقساط وام مسکن به میزان درآمد متقاضیان بستگی دارد. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اواخر سال ۱۴۰۲ اعلام کرد متقاضیان برای بازپرداخت ۴۵۰میلیون تومان وام باید ماهانه ۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان مبلغ در دو سال ابتدایی پرداخت کنند. همچنین اقساط وام از سال سوم پلکانی می‌شود.

وام مسکن زوجین

یکی از انواع وام مسکن، وام مسکن زوجین است. این وام، شرایط مناسبی را برای زوج‌های متقاضی خرید و یا ساخت مسکن فراهم می‌کند. در سال ۱۴۰۳، زوج‌ها می‌توانند تا ۸۰۰میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کنند. در واقع دریافت وام برای خرید خانه در تهران همراه با ۲۲/۵درصد کارمزد است و زوج‌ها باید آن را تا ۱۲ سال آینده پرداخت کنند.

وام مرابحه

از آنجایی‌که بهره در دین اسلام حرام است، وام مرابحه یکی از وام‌هایی است که سیستم آن بر مبنای تقسیم سود و زیان میان صاحب سرمایه و وام‌گیرنده بوده و از ربا که در دین اسلام حرام است، خودداری می‌کند. بانک‌هایی مانند تجارت، ملی، سپه، صادرات و ملت، این وام را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. معمولا بانک‌ها تسهیلات مرابحه را در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌کنند تا متقاضی راحت‌تر بتواند برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز اقدام کند. تا سال گذشته، ۳۰۰میلیون تومان حداکثر میزان وامی بود که بانک‌ها با سودی بین ۱۵ تا ۲۰درصد به متقاضیان پرداخت می‌کردند

وام مضاربه

وام مضاربه به قراردادی گفته می‌شود که در آن بانک‌ها با هدف رونق فعالیت تجاری با یک شخص حقیقی یا حقوقی قرارداد می‌بندند و سرمایه نقدی را در اختیار فرد حقیقی یا یک شرکت قرار می‌دهد. البته باید در نظر داشت که این وام فقط به تاجران و بازرگان‌هایی که صادرکننده هستند تعلق می‌گیرد. در حال حاضر افراد می‌توانند برای دریافت وام به بانک‌های ملی، تجارت، رفاه، ملت،پاسارگاد، پارسیان و صادرات مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: سقف ارائه وام لندتک‌های ایرانی چقدر است؟

وام ازدواج

قطعا شروع یک زندگی مشترک، مخارج و هزینه‌هایی دارد که تامین آن برای بسیاری از زوجین چالش برانگیز است. در این موارد است که وام ازدواج می‌تواند به کمک زوج‌ها بیاید و بخشی از هزینه‌ها را جبران کند. بر اساس آخرین آیین‌نامه وام ازدواج در سال ۱۴۰۳، متقاضیانی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از یک فروردین سال ۱۴۰۱ است، می‌توانند تا مبلغ ۳۰۰میلیون تومان وام بگیرند. در صورتی سن زوج‌ها زیر ۲۵ سال باشد، مبلغ ۳۵۰میلیون تومان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید از طریق سامانه www.ve.cbi.ir برای ثبت‌نام وام به‌صورت رایگان اقدام کنید.

دریافت وام به ضمانت طلا

وام طلا به معنای این است که شما به اندازه ارزش طلا یا حتی چند درصد کمتر از آن، طلا و جواهراتی را برای ضمانت با به صندوق بانک تحویل می‌دهید تا بتوانید وامی دریافت کنید. با اینکه تعداد کمی از بانک‌ها در ازای طلا زینتی وام می‌دهند، اما دریافت وام در کوتاه‌ترین زمان و بدون ضامن از جمله دلایلی است که افراد ترجیح می‌دهند برای این نوع وام اقدام کنند. بانک ملی، کارگشایی (زیر نظر بانک مرکزی)و رسالت تنها بانک‌هایی هستند که شرایط لازم را برای دریافت وام به ضمانت طلای زینتی برای افراد فراهم کرده‌اند.

نوع وام مبلغ وام میزان طلا سود وام مدت زمان بازپرداخت
وام طلای جعاله بانک ملی ۲۰میلیون تومان ۱۰۰ گرم ۲۰درصد یک‌ سال
وام طلا بانک رسالت بین ۲۰ یا ۳۰میلیون تومان طلا به ارزش ۲۰ یا ۳۰میلیون ۲درصد یک‌ سال

معرفی و بررسی انواع وام

وام خرید کالا

یکی از انواع وام که امروزه بیش از پیش اهمیت پیدا کرده، وام خرید کالا بدون ضامن است. این وام به افرادی که بودجه‌ کافی برای خرید کالا یا خدمات مورد نیازشان را ندارند، اجازه می‌دهد تا با پرداخت قسطی برای خرید انواع لوازم‌خانگی یا کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و … وام بگیرند.

علاوه بر بانک‌ها، شما می‌توانید از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده وام کالا با پرداخت قسطی وام بگیرید و از فروشگاه‌هایی طرف‌قرارداد‌ آن‌ها خرید کنید. میزان سقف وام و شرایط پرداختی هر کدام از این پلتفرم‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال، متقاضیان وام خرید کالا می‌توانند از دیجی‌شهر بدون پیش‌پرداخت برای دریافت وام ۲۰۰میلیونی با بازپرداخت ۶۰ماهه اقدام کنند.

یکی از مراحلی که نیاز است برای درخواست وام خرید کالا از دیجی شهر بگذرانید، اعتبارسنجی بانکی است. اگر می‎خواهید بدانید که اعتبارسنجی بانکی چیست؟ می‌توانید از طریق سایت دیجی شهر اطلاعات کافی کسب کنید.

وام تحصیلی (وام دانشجویی)

هزینه‌های مربوط به تحصیل و آموزش، از جمله هزینه‌هایی است که تامین آن ممکن است برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان مشکل باشد. در این شرایط، وام تحصیلی این امکان را فراهم می‌کند تا افراد در تامین هزینه‌های تحصیلی خود، چالش کمتری داشته باشند.

دانشجویان برای دریافت وام باید از طریق سامانه swf.ir صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند. تنوع وام دانشجویی بسیار بالاست و به دلیل کارمزد پایینی که دارد، بسیاری از دانشجویان باید زمانی را برای ماندن در صف دریافت وام منتظر بمانند. از طرفی مقطع تحصیلی در میزان مبلغ وام تاثیرگذار است. برای مثال مقاطع دکتری مبلغ بالاتری در مقایسه با سایر دانشجویان دیگر وام دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است که هر مرکز پرداخت وام فوری آموزشی، شرایط ویژه‌ی خود را دارد که تمام این شرایط به عوامل بسیاری بستگی دارد.

وام خرید خودرو

فروش اقساطی خودرو، یکی از گزینه‌هایی است که افراد بسیاری را به خرید خودرو ترغیب می‌کند؛ زیرا این قابلیت باعث می‌شود تا افرادی که بودجه‌ی کافی برای خرید خودرو ندارند، با پرداخت اقساطی، صاحب خودرو شوند. از آنجایی‌که خودرو قیمت بالایی دارد، معمولا این وام ها شرایط بازپرداخت منعطفی دارند و شما می‌توانید در مدت زمان طولانی‌تری اقساط پرداخت کنید. طبق جدول زیر، به غیر از بانک‌های سامان و صادرات، بیشتر بانک‌های دولتی و خصوصی تا حداکثر ۱۵میلیون تومان می‌توانند برای خرید خودروی نو به متقاضیان وام پرداخت کنند.

بانک سقف وام سود وام مدت زمان بازپرداخت
بانک سامان ۱۰۰میلیون تومان ۱۸درصد ۳۶ماهه
بانک صادرات ۲۰میلیون تومان ۱۸درصد ۳۶ماهه
بانک آینده ۱۵میلیون تومان ۱۸درصد ۳۶ماهه

وام سربازی

یکی از وام‌هایی که برخی از کشورها به افرادی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند ارائه می‌کند، وام سربازی است. این وام به سربازان این امکان را می‌دهد تا بتوانند با آرامش خاطر بیشتری این دوره را طی کرده و هزینه‌های مرتبط با آن را تامین کنند. وام سربازی معمولا از طرف دولت و یا سازمان‌های نظامی به سربازان ارائه می‌شود. مبلغ این وام بسته به رده سربازان متفاوت است.

وام فوری

در اغلب موارد که افراد بودجه‌ کافی برای تامین بسیاری از هزینه‌های خود را ندارند، وام فوری گزینه‌ای است که می‌توانید روی آن حساب باز کنید. اکثرا این وام‌ها بدون ضامن ارائه می‌شوند و افراد می‌توانند برای مصارف گوناگونی مانند هزینه‌های پزشکی، سفر، خرید کالا، تعمیرات و… از آن‌ها استفاده کنند.
در اغلب مواقع وام‌های سریع به سپرده‌گذاری و طی کردن مراحل زمان‌بر نیازی ندارد و متقاضیان با شرایط راحت‌تری می‌توانند وام بگیرند. بیشتر بانک‌های دولتی و خصوصی طرح‌هایی با عنوان وام فوری دارند. معمولاً سقف وام فوری تا ۱۰۰میلیون تومان با بازپرداخت دو سال و سودی بین ۴ تا ۲۰درصد است.

بیشتر بخوانید: تحول در بازار مالی، با صنعت فین‌تک در ایران

وام سهام عدات

سهام عدالت سبدی از چندین سهم دولتی است که با هدف تامین عدالت اجتماعی، کمک به افراد کم‌درآمد جامعه و همچنین کاهش سهام دولت در شرکت‌های بزرگ اقتصادی تشکیل شده است. افرادی که مشمول طرح سهام عدالت می‌شوند، می‌توانند تا ۵۰درصد از ارزش سهام خود را وام بگیرند و برای خرید کالا استفاده کنند.
نوع تسهیلات دریافتی کاملا به ‌میزان سهام افراد بستگی دارد. برای مثال کسانی که سهامشان به ۵۰۰هزار تومان و به یک میلیون تومان می‌رسد، می‌توانند به ترتیب وام ۷ و ۱۴میلیون تومانی دریافت کنند. وام سهام عدالت با نرخ ۱۸درصد و با اقساط ۳۶ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود. در نظر بگیرید مبلغ وام بر اساس تعداد اعضای خانواده افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر، بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات و رفاه کارگران آماده ارائه این نوع از وام هستند.

وام فرهنگیان

در شرایطی که تورم باعث شده است تا قدرت خرید و نقدینگی افراد جامعه پیش‌ازپیش کاهش پیدا کند، دریافت وام یکی راه‌حل‌های هوشمندانه برای رهایی از این موقعیت است. قشر فرهنگیان و معلمان هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از بانک‌ها وام‌های مخصوصی برای آن‌ها دارند. وام فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ شامل تسهیلات متنوعی مانند وام مرابحه، ضروری، ازدواج، بازنشستگی و وام ۱۰۰مییونی بود. مبلغ و شرایط پرداختی هر کدام از وام‌ها متفاوت است و ممکن است افراد فقط مشمول یکی از وام‌ها باشند. برای مثال چند نمونه از مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت انواع وام فرهنگیان شامل موارد زیر می‌شود.

  • وام مرابحه فرهنگیان

وام مرابحه به فرهنگیان تا ۲۰میلیون تومان و برای زوج فرهنگی تا ۴۰میلیون تومان با سود ۱۲درصدی است.

  • وام ازدواج فرهنگیان

فرزندان فرهنگیان می‌توانند تسهیلاتی را با عنوان وام ازدواج به مبلغ ۳۵میلیون تومان با کارمزد ۴درصد از بانک‌ها دریافت کنند.

  • وام بازنشستگی فرهنگیان

فرهنگیان بازنشسته‌ای که از حقوقشان را از بانک صادرات دریافت می‌کنند، می‌توانند تا ۱۵میلیون تومان با نرخ سود ۴درصد وام بگیرند و اقساط آن را تا ۳۶ ماه بعد پرداخت کنند.

وام فرزندآوری

یکی از وام‌هایی که دولت برای تشویق زوج‌های جوان در نظر گرفت، طرح دریافت وام فرزندآوری است. در این طرح هر خانواده می‌تواند به ازای هر فرزند وام بگیرد. در صورتی که فرزند دوم مبلغ وام نیز به ازای هر فرزند بیشتر خواهد شد مبلغ وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد و کارت پایان خدمت از مدارک لازم این وام حذف شد. افراد می‌توانند برای ثبت‌نام وام به سایت ve.cbi.ir مراجعه کنند. انواع مبلغ وام فرزندآوری بسته به تعداد و سن فرزند شامل موارد زیر می‌شود:

  • ۴۰میلیون تومان برای یک فروزند ۳ساله
  • ۸۰میلیون تومان برای ۲ فرزند ۴ساله
  • ۱۲۰میلیون تومان برای ۳ فرزند ۵ساله
  • ۱۵۰میلیون تومان برای ۴ فرزند ۶ساله
  • ۲۰۰میلیون تومان برای ۵ فرزند ۷ساله

وام خوداشتغالی

وام خود اشتغالی یا وام کارآفرینی نوعی از تسهیلات است و به افرادی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد و سراسری، افراد روستایی و عشایری، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای مدرک فنی‌وحرفه‌ای و افراد نخبه مشمول دریافت این نوع از وام می‌شوند. معمولاً تمام بانک‌های دولتی و خصوصی تسهیلات خوداشتغالی را با سود ۴درصد در نظر می‌گیرند.

وام خرید مواد اولیه

وام خرید مواد اولیه یکی از انواع وام‌های بانک تجارت است که به واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهای تولیدکننده تعلق می‌گیرد. بانک تجارت جدای از اینکه واحد تولیدی متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی است، مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار مصرفی لازم را خریداری می‌کند و آن را به صورت قسطی به متقاضی می‌فروشد.

وام تعویض خودروی فرسوده

افرادی که خودروهایشان به سن فرسودگی رسیده باشند، می‌توانند برای تعویض آن از وام استفاده کنند. این طرح تا قبل از سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شد؛ اما در حال حاضر، روش‌های دیگری مانند طرح نقدی و طرح جایگزین به جای دریافت وام اسقاط خودروهای فرسوده برای افراد در نظر گفته شده است. آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با طرح تعویض خودرو‌های فرسوده را در سایت khodrofarsoodeh.com بخوانید.

وام جعاله

وام تعمیرات مسکن یا وام جعاله به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارند خانه خود را تعمیر کنند یا لوازمی را برای تعمیر تهیه کنند. مبلغ وام تعمیرات در بانک‌های مختلف و بسته به میزان درآمد و شرایط شغلی متقاضیان متفاوت است. با این حال، مبلغ ۱۶۰میلیون تومان حداکثر میزان وامی است که به مشتریان ارائه می‌شود. در حال حاضر بانک مسکن، ملت و ملی از جمله بانک‌هایی هستند که تسهیلات وام جعاله را برای افراد متقاضی فراهم کرده‌اند.
درباره وام جعاله بانک ملی بخوانید

وام بهزیستی

ارگانی مانند بهزیستی به همه مددجویان (زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها)، افراد توان‌بخش و کسانی که در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند، تسهیلات وام ارائه می‌کند. این تسهیلات فقط یک بار به افراد پرداخت می‌شود و مبلغ آن در سا‌ل‌های گذشته به ۱۵۰میلیون تومان رسید. مددجویان و افراد واجدالشرایط می‌توانند وام خود را با کارمزد ۴درصد و با بازپرداخت ۷ساله دریافت کنند. بانک توسعه تعاون با طرح مائده یکی از بانک‌هایی است که در ارائه تسهیلات به افراد تحت پوشش کمیته امداد و ارائه وام زنان سرپرست خانوار پیش‌قدم است و تا سقف ۳۰۰میلیون تومان وام می‌دهد.

بررسی انواع وام

چه مواردی باعث می‌شود تا شرایط هر وام متفاوت باشد؟

حتما اطلاع دارید که هر وام از نظر شرایط، مبلغ و… با دیگری متفاوت است و برای دریافت هر کدام از این وام‌ها نیاز است تا مراحل متفاوتی را طی کنید. در ادامه‌ی این بلاگ، به بررسی مواردی می‌پردازیم که شرایط آن برای هر وام متفاوت است. 

شرایط بازپرداخت

 یکی از مهم‌ترین مواردی که هر وام را با وام دیگر متمایز می‌کند، شرایط بازپرداخت آن است. نوع و مبلغ وام در کنار قوانین موسسه‌ای که از آن وام را دریافت می‌کنید، همگی شرایط بازپرداخت را تغییر می‌دهد. وام‌هایی که معمولا مبالغ بالایی دارند، بازپرداخت طولانی‌تری نیز دارند.

مبلغ وام

از آنجایی که هر وام برای یک نیاز مناسب است، قطعا مبلغ هر کدام نیز با دیگری تفاوت دارد؛ بنابراین وقتی قصد دارید تا وامی دریافت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که مبلغ آن با نیاز شما همخوانی داشته باشد. مبلغ وام نه تنها به نوع، بلکه به منبع ارائه‌کننده‌ی وام و قوانین موجود نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: روش تکمیل کردن چک برای دریافت وام آنلاین از دیجی شهر

ضمانت 

ارائه ضمانت‌، تضمینی برای بازپرداخت وام است. ضمانت‌ها انواع متفاوتی دارند و ممکن است برای هر وام به‌صورت مختلفی عرضه شوند. ضمانت نقدی، ضمانت نامه بانکی و ضمانت مالکیتی، از انواع ضمانت هستند که در هنگام دریافت وام با دسته چک می‌توانید ارائه کنید؛ البته در این میان سایت‌هایی مانند دیجی شهر نیز هستند که می‌توانید با دریافت وام آنلاین بدون ضامن از آن‌ها، راحتی را تجربه کنید.

انواع وام

میزان کارمزد

یکی از مواردی که بسیاری از افراد پیش از دریافت وام به آن توجه می‌کنند، میزان کارمزدی است که نهاد ارائه‌کننده‌ی وام دریافت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، میزان کارمزد یک وام به عوامل متعددی مانند نوع و منبع وام و همچنین شرایط اقتصادی بستگی دارد. لازم به ذکر است که شفاف بودن میزان کارمزد یکی از نکاتی است که هم باید از طرف نهادی که قصد دریافت وام از آن را دارید، رعایت شود و هم متقاضیان وام به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در نهایت با مشکلاتی در هنگام بازپرداخت روبه‌رو نشوند.

در این بلاگ به معرفی و بررسی انواع وام و همین‌طور شرایطی که باعث می‌شود تا هر وام با وام دیگری متفاوت باشد، پرداختیم. یکی از سایت‌هایی که می‌توانید برای دریافت وام خرید کالا به آن مراجعه کنید، دیجی شهر است. شما در دیجی شهر می‌توانید با دریافت وام فوری تا سقف 200 میلیون تومان، تا 60 ماه اقساط پرداخت کنید و کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات متداول درباره خرید ساعت هوشمند

سوالات متداول:

وام مسکن در چه مواردی استفاده می‌شود؟ یکی از رایج‌ترین وام‌ها را می‌توان وام مسکن دانست. این وام بیشتر به افرادی که قصد بازسازی، تعمیر و یا خرید مسکن را دارند، پیشنهاد می‌شود. وام مسکن معمولا مبالغ بالا و مدت بازپرداخت طولانی‌تری نسبت به سایر وام‌ها دارد.

وام کالا چیست؟ وام کالا وامی است که در آن افرادی که بودجه‌ی کافی برای خرید کالا یا خدمات مورد نیازشان را ندارند، می‌توانند با پرداخت قسطی مبلغ وام، آیتم‌های مورد نیاز خود را بدون نگرانی خریداری کنند. این وام می‌تواند برای خرید آیتم‌هایی مانند لوازم خانگی، مبلمان، کالای الکترونیک و… استفاده شود.

وام ازدواج چه کمکی به زوج‌ها می‌کند؟ وام ازدواج می‌تواند به کمک زوج‌ها بیاید و بخشی از هزینه‌های آن‌ها را جبران کند. این وام معمولا توسط بانک‌ها و یا موسسات مالی ارائه می‌شود و می‌تواند در تامین هزینه‌های مراسم عروسی، هزینه‌ی مسکن، هزینه‌ی خرید لباس که شامل لباس عروس و داماد می‌شود، به زوجین کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

18 دیدگاه

  1. وام خیلی خوبی است اما شما بیشتربه منفعت شرکت هستید تا مردم چراکه بانک ها به 23درصد سودشان قانع نیستند وشما هم به ان 10 درصد اضافه میکنید درواقع سودی که مشتری بابت وام وخرید پرداخت میکند 35درصد سودی هم که بابت نوسانات قیمت ازمشتری کم میکنید عملا 50درصد سود برگشتی می شود

    1. با توجه به قوانین موجود، دیجی شهر حداکثر تلاشش رو کرده تا با کمترین کارمزد بین رقبا، کالای قسطی رو در اختیار مردم بذاره. ممنون از نظرتون.

  2. با سلام
    از وام فقط جهت خرید کالا بایداستفاده کرد
    یا مبلغ وام رو اگه نخواهیم خریدکالاانجام بدیم هم وام پرداخت میکنید
    ب عنوان مثال من با پول این وام میخوام اتومبیل بخرم ایاشدنی هست

    1. سلام
      هزینه زیر ساخت باید نقدی جدا گانه پرداخت کرد یا از اعتبار وام کسر میشه ؟

  3. سلام این وام سودش چند درصد هست؟ و اون اعتبار دیجی شهر که زده ینی چی؟ ینی باید اونقدر پول بزاریم؟؟
    مرسی

    1. سود بانکی ۲۳ درصد است و اعتبار دیجی شهر همان میزانی است که کیف پول شما شارژ می‌شود و می‌توانید از وب‌سایت خرید بفرمایید.

  4. سلام بابت تاخیر در پرداخت اقساط مشتریان لوازم خانگی مثلا نحوه بازپرداخت و تهعهد آن بر عهده کیه ؟بانک یا مشتری؟و ضمانت بازپزرداخت ما فروشنده هارو بانک تضمین پرداخت به موقع میکنه دیگه و ما سر وقت قسط مشتری بهمون میرسه ؟؟
    یا کلا ما نقدا دریافتش میکنیم از کارتشون ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا