سرمایه‌گذاری و فین‌تک

با بهترین سرمایه‌گذاری زیر ۱۰۰ میلیون آشنا شوید

امروزه سرمایه‌گذاری در جهان یک امر حیاتی برای هر خانواده‌ای است. چشم انداز اقتصادی در دنیا بسیار متغیر است و این موضوع سبب می‌شود که هر خانواده‌ای به سرمایه‌گذاری علاقه‌مند شود. 

بعضی از افراد در ایران سعی می‌کنند با خرید از فروشگاه قسطی و درخواست وام ارزش پول خود را حفظ کنند. اما سوال اصلی برای افراد زیادی این موضوع است اگر یک وام فوری بگیریم و یا ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشیم، باید با آن چه کاری کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا بهترین سرمایه‌گذاری زیر ۱۰۰ میلیون تومان را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

کرادفاندینگ چیست؟

کرادفاندینگ پدیده‌ای تقریبا جدید در بازار تجاری ایران است. به طور کلی این عبارت به معنای تامین مالی جمعی را می‌دهد. در این روش افراد حقیقی و حقوقی برای انجام یک پروژه درخواست سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

در این روش جمعی از افراد مسئول تامین مالی پروژه خواهند بود. معمولا در چنین پروژه‌هایی سود و سررسید پرداخت سرمایه‌گذاری مشخص خواهد شد. این روش به قطع یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین کارهایی است که با وام فوری خود می‌توانید انجام دهید.

 مدت زمان سرمایه‌گذاری و سوددهی

مدت زمان سرمایه‌گذاری و سوددهی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در زمان سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنید. سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت معمول برگشت پول سریع‌تری دارند و در عین حال سوددهی آن‌ها نیز کمتر است. در حالی که سرمایه‌گذاری‌های بلند‌مدت معمولا سود بیشتری دارد. بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها نیز با این که زمان کوتاهی را در بر می‌گیرد، اما سود قابل قبولی دارد.

هدف‌گذاری

قبل از درخواست وام و شروع سرمایه‌گذاری باید برای خودتان هدف گذاری کنید. به این معنی که بعد از گرفتن وام، زمان خوبی برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری نیست. چون ارزش پول شما به سرعت کم خواهد شد. بنابراین در مورد میزان پول در گردش و نوع سرمایه خود هدف گذاری کنید. آیا به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت علاقه دارید؟ آیا دوست دارید سرمایه‌گذاری شما ریسک کمتری داشته باشد؟ یا سرمایه‌گذاری‌های پررسیک و پرسود توجه شما را جلب می‌کند؟ جواب دادن به این سوالات شما را در هدف‌گذاری دقیق یاری خواهد کرد.

بیشرت بخوانید: نحوه محاسبه اقساط وام + سود وام بانکی

 ریسک‌پذیری

بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها نرخ ریسک پذیری کمتری دارند. مانند سپرده‌گذاری در بانک و خرید ارز و طلا. از سوی دیگر بعضی دیگر از سرمایه‌گذاری‌ها مانند، بازار بورس اگرچه ریسک‌پذیری بالایی دارند ولی در صورت موفقیت، می‌توانند سوددهی خوبی داشته باشند. همچنین سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان و یا کارهای تخصصی ریسک‌پذیری بیشتری دارند و باید قبل از ریسک کردن، توانایی و دانش کافی را داشته باشید.

 نرخ سود

نرخ سود هر سرمایه‌گذاری با توجه به شرایطی که در بالا گفتیم می‌تواند، متفاوت باشد. سرمایه‌گذاری در بانک برای مثال در مدت زمان طولانی، نرخ سود بیشتری دارد. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری‌های با ریسک کم هم سود کمتری دارند. ولی خرید از فروشگاه قسطی برای شما همیشه نرخ سود قابل قبولی دارد، چرا که اجناس به سرعت تغییر قیمت خواهند داد. 

بیشتر بخوانید: تفاوت حواله ساتنا و پایا و پل و شبا | مقایسه انواع حواله

نقد شوندگی

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، پول‌های خارجی و یا طلا قابلیت نقد شوندگی بیشتری دارند. در عین حال سرمایه‌گذاری در بانک و بورس برای مثال قابلیت نقد شوندگی کمتری دارند. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری باید روی این موارد فکر کنید. اگر دوست دارید هر زمان که لازم بود، سرمایه خود را نقد کنید، نباید به دنبال روش‌های بلند مدت باشید.

روش‌های سرمایه‌گذاری با ۱۰۰میلیون تومان

سرمایه‌گذاری در بانک

بانک همیشه یکی از روش‌های مهم سرمایه‌گذاری به ویژه برای ما ایرانیان بوده است. به خصوص که سرمایه‌گذاری در بانک‌ها معمولا ریسک کمتری دارد و در مواقع اضطراری می‌تواند، نقد شود. به این ترتیب شما می‌توانید اصل پول خود را نیز برداشت کنید. قبل از سرمایه‌گذاری برای وام فوری خود، در مورد شرایط بانک‌ها خوب مطالعه کنید. بعضی از طرح‌های سرمایه‌گذاری شرایط خاصی دارند. برای مثال اگر قبل از سررسید پول خود را دریافت کنید، مبلغ سود از پول شما کسر خواهد شد. چنین قوانینی را باید قبل از افتتاح حساب سرمایه‌گذاری در زمان عقد قرارداد مطالعه کنید. 

بازار بورس

بازار بورس یک پلتفرم سرمایه‌گذاری با ریسک بالا است و نیاز به تجربه بالایی دارد. بنابراین تنها زمانی باید وارد این نوع از سرمایه‌گذاری شوید که توانایی کامل تحلیل بازار را داشته باشید. این روش معمولا برای افراد عادی گزینه خوبی نیست و پیشنهاد نمی‌شود. به ویژه‌ که بورس یک کشور با وضعیت اقتصادی آن در ارتباط است. با کاهش میزان سوددهی بورس ممکن است سرمایه شما نیز به راحتی از بین برود.

بازار ارز و دلار

خرید ارز یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است به خصوص در جوامعی که در آن پول ملی ممکن است ارزش خود را از دست بدهد. سعی کنید سرمایه‌گذاری خود را روی ارزهای رایج انجام دهید تا در هنگام نقدشوندگی با مشکل مواجه نشوید. باید توجه داشته باشید که قیمت خرید ارز با فروش آن متفاوت است و اگر به سرعت نیاز به نقد کردن آن داشته باشید تا حدی ضرر خواهید کرد. با این حال ارز جز سرمایه‌گذاری‌های کم‌خطر است که می‌توانید قبل از درخواست وام روی آن برنامه‌ریزی کنید.

بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یکی از انواع جدید سرمایه‌گذاری شده که تا حدودی جایگزین روش‌های سنتی مانند بورس و خرید سهام و… شده است. در این روش ارزهای دیجیتال خود را می‌توانید در کیف پول الکترونیکی و یا کیف پول سخت افزاری نگه‌داری کنید. این روش برای کسانی که به تکنولوژی علاقه ندارند و سن بالاتری دارند، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. با این حال اساس کار با ارز دیجیتال ساده است و در کشور ما نیز صرافی‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال به صورت قانونی وجود دارد.

دلار یکی از انواع ارزهای رایج است که افراد علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری روی آن دارند. اگر چه ارزهای زیادی در دنیا وجود دارد که ارزش آن از دلار بیشتر است ولی این ارز به دلیل همه‌گیر بودن و قابلیت جهانی بودنش مورد علاقه افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری است. سوددهی آن خیلی بالا نیست ولی در مقدار زیاد می‌تواند برای افراد قابل قبول باشد و خطر ریسک آن تقریبا صفر است.

انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا در ازای نگه‌داری از پول شما در مدت زمان خاصی به شما سود خواهند داد. سود این صندوق‌ها معمولا بالا است؛ ولی در موقعیت کنونی امکان ورشکستگی آنها نیز وجود دارد. اما به طور کلی از روش‌های کم خطر برای سرمایه‌گذاری است. این صندوق‌ها سرمایه‌های شما در پلتفرم‌های متفاوت و سودآوری مانند شرکت‌های دانش بنیان، فروشگاه قسطی و غیره سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در اوراق

اوراق به چند دسته تقسیم می‌شوند ولی به صورت کلی بخشی از سهام یک شرکت خصوصی و یا عام را شامل می‌شود. بعضی از اوراق توسط دولت صادر می‌شود که مدت زمان کوتاهی دارد و در زمان سررسید سود شما به همراه پول اصلی به شما بازگرداننده می‌شود. چنین اوراقی در جریان سیاست‌های پولی دولت به مردم داده خواهد شد. اوراق دیگر نیز بسته به جایی که اوراق به آن تعلق دارد، ممکن است سود کم به شما بدهد.

 کارآفرینی کوچک

بهترین و پویا‌ترین روش سرمایه‌گذاری کارآفرینی کوچک است. البته قبل از انجام این کار باید در مورد آن تحقیق کرده و با افراد با تجربه مشورت کنید. در صورت انتخاب کسب‌و‌کار مناسب خواهید توانست در مدت کوتاهی سود خوبی کسب کنید. اگرچه سود و ضرر در این روش به تصمیمات مستقیم شما بستگی دارد.

جمع‌بندی

اگرچه ارزش پول کاهش پیدا کرده ولی همیشه می‌توانید تولید با ۱۰۰ میلیون تومان را نیز امتحان کنید. در این روش باید از کارهای کوچک شروع کنید که سودهای کمی دارد. در این روش نیز باید به دقت پیش بروید و حتما باید با یک فرد متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا