نقد و بررسی محصولات

معرفی انواع موتور‌های بنلی | بهترین موتور بنلی کدام است؟

بنلی (Benelli)، یک تولیدکننده موتورسیکلت چینی-ایتالیایی است که نقطه آغاز فعالیت آن به سال 1911 بازمی‌گردد. این شرکت که زیرمجموعه‌ای از گروه Qianjiang است، موتورسیکلت‌های درجه یک با حجم متوسط ​​تولید کرده و محصولات خود را در چندین بازار در سراسر جهان به فروش می‌رساند. در این مقاله، به معرفی انواع موتور‌های بنلی در ایران با ذکر مشخصات ظاهری، فنی و ویژگی‌های هریک خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین انواع موتورهای بنلی موجود در ایران

این برند، در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در کنترل کیفیت داشته که منجربه عملکرد پایدارتر و قابل اعتمادتر موتورسیکلت‌های آن شده است؛ با این وجود، مانند هر برند دیگری، تعمیر و نگهداری منظم و مراقبت مناسب برای اطمینان از طول عمر و قابلیت اطمینان موتورسیکلت‌های بنلی ضروری است.

به‌طورکلی، موتورسیکلت‌های بنلی به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه، مصرف سوخت شگفت‌انگیز و طراحی بصری به سبک ایتالیایی، طرفداران بسیار زیادی در بازارهای داخلی و جهانی دارند.

در مواردی، ممکن است از بودجه کافی برای خرید یک موتورسیکلت جدید برخوردار نباشید. خبر خوب، این است که شما قادر خواهید بود تا نسبت به خرید اقساطی موتور بنلی اقدام نموده و از مزایای خرید اقساطی بهره‌مند شوید.

همان‌طور که گفته شد، موتورسیکلت‌های Benelli به‌دلیل طراحی منحصر‌به‌فرد ایتالیایی و ویژگی‌های نوآورانه خود، شناخته شده‌اند.

در ادامه مقاله، به معرفی چهار مدل از پرطرفدارترین موتورهای بنلی در بازار ایران خواهیم پرداخت. شما قادر خواهید بود تا پس از کسب اطلاعات کافی درباره هریک از مدل‌های معرفی‌شده، نسبت به خرید اقساطی موتور بنلی مدنظر خود اقدام نمایید.

موتورسیکلت بنلی مدل TNT 150i

موتورسیکلت بنلی مدل TNT 150i

نخستین تفاوت بین نسخه پایه (TNT150) و مدل پریمیوم (TNT150i)، این است که مدل پایه با کاربراتور ساده ارائه می‌شود؛ درحالی که مدل پریمیوم با موتور EFI به فروش می‌رسد.

علاوه‌براین، TNT 150، با هوا خنک می‌شود؛ درحالی که TNT150i دارای خنک‌کننده روغن موتور (engine oil cooler) است. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به اسب بخار کمتر نسخه پایه نسبت به همتای پریمیوم خود اشاره کرد.

اگر از بودجه کافی برای خرید این مدل برخوردار نیستید، می‌توانید نسبت به دریافت وام و خرید موتورسیکلت بنلی قسطی به‌عنوان راهی جهت تامین بودجه اقدام نمایید.

مشخصات فنی Benelli TNT 150i

این مدل، مجهز به موتور 4سوپاپ تک‌سیلندر با ظرفیت 149.5 سی‌سی است که 14 اسب بخار در 9000 دوردردقیقه و 11.5 نانومتر گشتاور در 7000 دوردردقیقه تولید می‌کند. TNT 150i، همچنین، دارای دو شمع است؛ در حالی که مدل پایه، تنها یک شمع دارد. مهم‌ترین مزیت داشتن دو شمع، کمک به بهینه‌سازی مصرف سوخت است.

این موتور اسکوتری از سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد. به‌طورکلی، خنک‌کننده مایع با دو فناوری مختلف همراه است؛ یکی برای خنک‌کردن از روغن استفاده می‌کند و دیگری از آب. در این مدل خاص، سازنده، استفاده از خنک‌کننده روغن را ترجیح داده است.

Benelli TNT 150i، دارای استارت برقی بوده و طبق آمار شرکت، ظرفیت مخزن آن 13.5 لیتر است. شکل و سبک مخزن سوخت، هیچ تفاوتی با مدل TNT 25 ندارد؛ همچنین، مخزن توسط یک پوشش یا گارد محافظت شده و درصورت تصادف، فقط پوشش خارجی مخزن سوخت آسیب می‌بیند. محافظ یا روکش را می‌توان با قیمت بسیار مناسبی، تعویض کرد.

این مدل، در سیستم اگزوز خود از یک سنسور اکسیژن و یک مبدل کاتالیزوری بهره می‌برد. ارتفاع صندلی 770 میلی‌متر و فاصله از زمین نیز 170 میلی‌متر است؛ همچنین، ناگفته نماند که موتورسیکلت‌های Benelli مجهز به موتور EFI هستند که حتی پس از گذشت چندین سال نیز، همچنان میانگین مصرف سوخت خود را حفظ می‌کنند.

موتورسیکلت بنلی مدل TNT 249s

موتورسیکلت بنلی مدل TNT 249s

این موتورسیکلت یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های تولیدشده توسط شرکت بنلی است که در بازار ایران نیز فروش بسیار خوبی دارد؛ همچنین، امکان خرید اقساطی موتور بنلی مدل TNT 249s نیز وجود دارد که می‌تواند موجب هرچه راحت‌تر شدن تهیه آن شود.

TNT 249s، از یک موتور قدرتمند 2سیلندر، 4زمانه و 8سوپاپ با حداکثر گشتاور 21 نیوتن‌متر در 9000 دوردردقیقه بهره می‌برد؛ همچنین، نسبت تراکم آن 12:1 بوده و سیستم کلاچ به کاررفته نیز از نوع مولتی پلیت است.

لاستیک‌های تیوبلس، سیستم تعلیق تلسکوپی و ترمز عقب 240میلی‌متری دیسکی، این موتورسیکلت را برای استفاده در جاده‌های شهری و بین‌شهری، بسیار ایمن ساخته‌اند.

وزن خشک TNT 249s، 195 کیلوگرم و فاصله دو محور آن از یک‌دیگر، 1410 میلی‌متر است.

بیشتر بخوانید: 7 موتور برقی برتر در ایران، مزایا و معایب

چراغ جلو LED شفاف

شکل و جزئیات باورنکردنی چراغ جلویی LED به‌کاررفته در این مدل، زمینه را برای یک گشت و گذار ایمن و لذت‌بخش فراهم می‌آورد.

داشبورد نامتقارن

صفحه‌نمایش کریستال مایع (TFT LCD) با ترانزیستور نامتقارن، TNT 249s را بیشتر شبیه به یک جت جنگنده می‌کند تا یک موتور اسکوتری.

موتور دوقلوی موازی

قدرت این موتورسیکلت، به‌لطف یک موتور دوقلوی موازی با ظرفیت 249 سی‌سی مجهز به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)، بسیار بالا است.

باک بنزین 16لیتری

TNT249S، یک مخزن سوخت 16لیتری دارد که در مقایسه با مدل TNT 150i، از ظرفیت بیشتری برخوردار است؛ همچنین، مصرف سوخت بسیار بهینه‌ای ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره چک بین بانکی

موتورسیکلت بنلی مدل 180s

موتورسیکلت بنلی مدل 180s

بنلی با عرضه Benelli 180s، بخش عمده‌ای از بازار را در دست گرفت. شما نیز می‌توانید نسبت به تهیه موتور بنلی قسطی اقدام نموده و صاحب یکی از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار شوید.

در ادامه، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مشخصات ظاهری

180s از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به موتورسیکلت‌های کلاس نیکد KTM Duke دارد. بنلی با به‌کاربردن چراغ‌های جلوی LED و مخزن سوخت نامتعارف، ظاهر اسپرت و منحصربه‌فردی به این مدل بخشیده و موجب تمایز آن با سایر مدل‌های موجود در بازار شده است.

صفحه‌نمایش دیجیتالی با طراحی بصری مناسب و فونت‌های خوانا، اطلاعات حیاتی را به‌طور مرتب در اختیار راننده قرار می‌دهد و به‌این‌ترتیب، وسیله نقلیه شما را بسیار قابل اطمینان‌تر می‌کند.

همچنین، فاصله این موتور اسکوتری از سطح زمین، 170 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 1350 میلی‌متر است.

مشخصات مکانیکی

Benelli 180s از یک موتور قدرتمند تک‌سیلندر 4سوپاپ با ظرفیت 175.3 سی‌سی و مجهز به خنک کننده مایع بهره می‌برد. این موتور، 18 اسب بخار قدرت در 9500 دوردردقیقه و گشتاور 14 نانومتر در 7000 دوردردقیقه تولید می‌کند.

طراحی موتور این مدل، به‌گونه‌ای است که راندمان احتراق بسیار خوبی داشته و به‌طورکلی، عملکرد، سواری و آکوستیک فراتر از توانایی موتورسیکلت‌های اسپرت کلاس نیکد را ارائه می‌دهد؛ همچنین، ترمزهای جلو و عقب، هردو از نوع دیسکی است.

مشخصات سیستم تعلیق

Benelli 180S، با رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی ریخته‌گری‌شده شش‌پره و لاستیک‌های گریپ عرضه شده و به‌لطف ترمز دیسکی کالیپر دو پیستونه 260میلی‌متری از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

این موتور اسکوتری، همچنین، به ویژگی‌هایی مانند کنسول ابزار تمام دیجیتال، چراغ‌های LED، شارژر USB و سیستم تعلیق همراه با جعبه دنده 6سرعته، مجهز شده است.

با وجود ویژگی‌های ذکرشده، ظرفیت مخزن سوخت، تنها 10 لیتر بوده و میانگین مسافت قابل پیمایش با هربار سوخت‌گیری، 40 الی 42 کیلومتر است.

موتورسیکلت بنلی مدل TNT 25N

موتورسیکلت بنلی مدل TNT 25N

این مدل در کلاس موتورسیکلت‌های Street قرار گرفته و دارای یک موتور قدرتمند تک‌سیلندر، 4سوپاپ و 4زمانه با ظرفیت 249 سی‌سی است.

حداکثر قدرت این موتورسیکلت، 19 کیلوبار در 9250 دوردردقیقه بوده و از سیستم خنک‌کننده آب‌خنک بهره می‌برد؛ همچنین، ترمز‌های عقب و جلو نیز، هردو از نوع دیسکی بوده و جعبه دنده آن از نوع 6سرعته است؛ این ویژگی‌ها، موجب شده است تا موتورسیکلت بنلی مدل TNT 25N، ایمنی بالا و سواری بسیار راحت و لذت‌بخشی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این موتورسیکلت می‌توان به کیلومتر تمام دیجیتال آن اشاره کرد که بسیار خوانا بوده و می‌تواند موجب کاهش حواس‌پرتی شما در حین رانندگی شود؛ اما، بارزترین ویژگی این محصول، وزن بسیار سبک آن است. TNT 25N، علی‌رغم ظرفیت بسیار بالایی که ارائه می‌دهد، تنها 150 کیلوگرم وزن دارد.

شاسی‌های به کاررفته در مدل TNT 25N، از نوع مینیاتوری‌شده همین برند بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که باعث می‌شود تا شما یک موتورسیکلت بسیار مستحکم و مقاوم و درعین‌حال، سبک داشته باشید.

هندلینگ این موتور به‌گونه‌ای است که برای رانندگان مبتدی نیز مناسب است؛ چرا که تمامی اجزا در هماهنگی کامل با یکدیگر و به بهترین نحو ممکن عمل می‌کنند؛ علاوه‌بر سواری نرم و راحت، شتاب بسیار خوبی نیز دارد.

جمع‌بندی

موتورسیکلت‌های بنلی، معمولاً ارزش خوبی را نسبت به محدوده قیمتی خود ارائه می‌دهند. آن‌ها، اغلب ارزان‌تر از سایر برندهای موجود در بازار هستند؛ اما، ممکن است از نظر طراحی و مکانیکی، چیزی کمتر از آن‌ها نداشته باشند.  با این حال، بنلی به‌طور پیوسته، فرآیندهای تولید و طراحی خود را بهبود می‌بخشد که نتیجه آن، تولید موتورسیکلت‌هایی باکیفیت بالاتر است. اگر از بودجه کافی برای خرید وسیله نقلیه جدید برخوردار نیستید، می‌توانید نسبت به تهیه بنلی قسطی اقدام نموده و از مزایای خرید موتور اقساطی بهره‌مند شوید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بنلی ۱۸۰صفر یک
    سیصد صفر سه تا
    لئونچینو یک
    پنج موتور خریدم همزمان
    ۱۸۰اصلا به هیچ وجه قانع ام نکرد
    سواری اش خسته کننده است زین کوچک دارد
    لئونچینو از همه بهتر تست سیصد الان دو تا دارم سنگینه کنترلش سخته فرمان را موقع دور زدن درجا تیز بپیچونیدتااخر موتور میخوابه سنگین هم هست یک فاجعه ببار میاد
    ولی کسی که سیصد ولئونچینو سوارشه دیگه هیچ موتوری سوارنمیشه لا کردار مثل بنزه
    بنز سوار هیچ ماشین دیگری سوار نمیشود تا زنده است بنز سواراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا