نقد و بررسی محصولات

7 موتور برقی برتر در ایران، مزایا و معایب

شاید یکی از اقدامات مهم در زمینه‌ی کاهش آلودگی را بتوان تولید موتور برقی دانست. آیتمی که علاوه‌بر محیط زیست، توانسته است به رشد و پیشرفت تکنولوژی نیز کمک بسیاری کند.

امروزه بسیاری از کشورها به سبب آلودگی صوتی و محیط زیستی کمی که این موتورها دارا هستند، به سمت استفاده‌ از آن‌ها رفته‌اند که ایران نیز از جمله‌ی این کشورهاست.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که برای دوری از ترافیک‌های شهری در نظر دارید تا می‌توانید با خرید قسطی موتور صاحب یکی از موتور برقی‌های موجود در بازار شوید، ما در ادامه‌ی این بلاگ به معرفی انواع موتوربرقی‌های موجود در بازار ایران می‌پردازیم تا بتوانید با بررسی هر کدام، بهترین انتخاب را داشته باشید.

موتور برقی دایچی YD1200 D3

اگر یک موتورباز حرفه‌ای باشید، قطعا نام برند نیرو‌موتور را شنیده‌اید. یکی از محصولات این برند در دسته‌بندی موتورهای برقی را می‌توان موتور برقی دایچی YD1200 D3 دانست.

در ادامه، به مشخصات این موتور اشاره خواهیم کرد تا بتوانید در نهایت تصمیم بگیرید که ویژگی‌های این موتور با نیازهای شما در یک راستا است یا خیر.

وقتی اسم موتور به میان می‌آید، قطعا سرعت آن تبدیل به یکی از نکات حائز اهمیتی می‌شود که باید در نظر گرفت. حداکثر سرعتی که می‌توانید با این مدل از موتور برقی داشته باشید، 45 کیلومتر در ساعت است؛ همچنین با شارژ 6 تا 8 ساعته‌ی این موتور می‌توانید به‌راحتی 60 کیلومتر را بپیمایید.

موتور برقی دایچی YD1200 D3

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، بدنه‌ی این موتور از جنس آلومینیوم است که باعث شده نه تنها وزن آن کم شود، بلکه به خنک شدن موتور نیز کمک کند.

یکی دیگر از مزیت هایی که می توان برای این موتور نیز در نظر گرفت، مجهز بودن آن به درگاه usb و همچنین محفظه‌ی نگهداری از کلاه ایمنی دانست.

موتور برقی جی‌سی x3

اگر به دنبال خرید موتور برقی هستید که به نسبت موتور برقی دایچی YD1200 D3 سرعت بالاتری در پیمایش داشته باشد و با هر بار شارژ آن بتوانید کیلومتر بیشتری را طی کنید، موتور برقی جی‌سی x3 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

موتور برقی جی سی با قابلیت سرعت 65 کیلومتر بر ساعت توانسته است نظر افرادی که شتاب یک موتور برای‌شان اهمیت دارد را جلب کند. با هر بار شارژ این موتور نیز می‌توانید تا 90 کیلومتر را بدون نگرانی طی کنید که این عدد برای یک موتور برقی، عدد قابل توجهی است و نشان از قدرت باتری این دستگاه دارد.

میزان ساعتی که این موتور برقی نیاز دارد تا به‌طور کامل شارژ شود، 4 ساعت است که در مقایسه با موتور برقی دایچی، زمان کمتری از شما می‌گیرد.

موتور برقی جی‌سی x3

جدید بودن موتور، پارامتر مهمی است که می‌تواند در خرید تاثیرگذار باشد؛ پس اگر از جمله افرادی هستید که در انتخاب و خرید، سال ساخت محصول برای شما اهمیت زیادی دارد، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید مد نظر قرار دهید، خرید موتور برقی x3 است که در سال 1401 روانه‌ی بازار شده است.

از آنجایی‌که موتورهای برقی به اندازه‌ی سایر موتورها توانایی حمل سرنشینان بالا را ندارند، تعداد سرنشینان مناسب برای این موتور، 2 نفر است.

موتور برقی مادو

قصد خرید موتور برقی قسطی از دیجی شهر را دارید؟ پس یکی از گزینه‌های مناسب، بی‌شک موتور مادو است. مادو یکی از برندهای تولیدکننده‌ی موتورسیکلت برقی است که بخش زیادی از قطعات آن، ساخت کشور ایران است.

مواد اولیه‌ی باکیفیت این موتور، استحکام بسیاری را با خود به همراه دارد و از این بابت خیال رانندگان را از بابت امن بودن این دستگاه راحت می‌کند.

از دیگر مواردی که باعث می‌شود تا خیال راحت‌تری را در هنگام رانندگی با این موتور تجربه کنید، عدم نیاز به تعویض دنده و استفاده از گاز و ترمز در هنگام رانندگی است.

اگر بخواهید از میزان سرعتی که موتور مادو توانایی پیمایش با آن را دارد بدانید، باید به این نکته اشاره کنیم که حداکثر سرعت این موتور برقی، 80 کیلومتر است که در مقایسه با سایر موتور برقی‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، سرعت بالاتری دارد.

موتور برقی مادو

از بابت تحمل وزن نیز خیال‌تان راحت؛ زیرا موتور برقی مادو می‌تواند تا 300 کیلوگرم وزن را تحمل کند. ازآنجایی‌که موتورهای مادو با دو نوع باتری لید اسید و لیتیومی تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند، قطعا حداکثر مسافتی که هر کدام از این موتورها توانایی طی کردن آن را دارند با هم متفاوت است. مثلا موتور برقی مادو با باتری لید اسید 32 آمپری می‌تواند مسافت حداکثر 80 کیلومتر را بپیماید؛ این در حالی است که باتری لیتیومی موتورهای این برند، توانایی طی کردن مسافت تا حداکثر 90 کیلومتر را دارد.

موتوربرقی نامی 

شرکت تولیدی نیرومحرکه، از دیگر شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌ی تولید موتورسیکلت‌های بنزینی و برقی است. موتوربرقی‌های تولیدشده توسط این شرکت، با عنوان “نامی” به بازار عرضه شده‌اند که در ادامه به بررسی انواع مدل‌های موتور برقی نامی خواهیم پرداخت. همچنین شما می‌توانید از دیجی شهر موتور مورد نطر از این برند را خریداری کنید.

موتورسیکلت برقی NAMI EL510-2000

اولین مدل موتوربرقی‌های نامی که قصد بررسی آن را داریم، سرعتی مشابه با موتوربرقی دایچی یعنی سرعت 45 کیلومتر بر ساعت دارد.

حداکثر مسافتی که این موتور می‌تواند با یک بار شارژ 4 الی 6 ساعته طی کند، 60 کیلومتر بوده و تا 160 کیلوگرم وزن را نیز می‌تواند تحمل کند.

لیتیوم-یون بودن باتری این موتوربرقی، به این معناست که شما می‌توانید باتری را شارژ کنید؛ این در حالی است که باتری‌های لیتیومی، قابلیت شارژ ندارند.

موتورسیکلت برقی NAMI EL510-2000

موتور سیکلت برقی NAMI EL-300

موتور برقی دیگری که می‌توانید از این برند خریداری کنید، موتور برقی نامی مدل EL-300 است. این موتورسیکلت برقی در مقایسه با دیگر مدلی که از این برند معرفی کردیم، سرعت بالاتر، یعنی 74 کیلومتر دارد؛ به‌علاوه، با هر بار شارژ 4 الی 6 ساعته‌ی این موتور می‌توان 90 کیلومتر مسافت را طی کرد. این در حالی است که موتوربرقی NAMI EL510-2000 با میزان ساعت شارژ مشابه، تنها می‌تواند 60 کیلومتر را بپیماید.

نوع باتری این موتور برقی نیز از نوع لیتیوم-یون است که این بدین معناست که باتری موتور شما قابلیت شارژ شدن دارد.

موتور سیکلت برقی NAMI EL-300

موتوربرقی کویر

اگر یکی از افراد علاقه‌مند به موتور باشید، قطعا نام برند کویرموتور را شنیده‌اید. برند کویرموتور یکی از برندهای نامدار در صنعت موتورسیکلت است که سابقه‌ای بیش از 66 سال دارد. قدمت این شرکت باعث شده است که بسیاری از افرادی که قصد خرید موتور دارند، خرید قسطی موتور کویر را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهند. یکی از انواع موتورهای تولیدشده توسط این شرکت، موتورهای برقی هستند.

کویر، تنوع بسیاری در دسته‌بندی موتوربرقی دارد که برخی از این مدل‌ها عبارتند از: ES1 1800 ،ES5 N 2000 ،ES6 1500 ،ES8 1500.

موتوربرقی کویر

همچنین، این موتوربرقی‌ها ویژگی‌هایی را دارا هستند که به محبوبیت هر چه بیشتر آن‌ها افزوده است. به‌طور مثال: میزان پیمایش 40، 50 کیلومتر با یک بار شارژ، باتری لید اسید، تنوع رنگی، حذف روغن موتور، حذف اگزوز، حذف رادیاتور، وزن استثنایی و… بخشی از ویژگی‌های موتوربرقی‌های کویر است که باعث شده تا بتوانید با توجه به نیاز خود، طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها را داشته باشید.

موتوربرقی سوپر سوکو

اگر از جمله افرادی هستید که در هنگام خرید موتوربرقی، وزن و به‌طورکلی سبکی آن برای شما اهمیت زیادی دارد، برند سوپر سوکو با تولید موتوربرقی‌هایی با وزن کم توانسته است به این نیاز موتورسواران پاسخ دهد.

سوپر سوکو، یک برند چینی است که از سال 2015 به تولید موتوربرقی‌های مدرن پرداخته است. کیفیت بالای محصولات این برند باعث شده است تا به سایر کشورها نیز صادر شود.

مدل‌های متنوعی از این برند را می‌توانید درحال‌حاضر در ایران خریداری کنید. بخشی از این مدل‌ها عبارتند از: TS ،TC MAX ،CUx Ducati و TS-P.

سرعت بالای شارژ شدن باتری موتورهای تولیدشده توسط این شرکت، یکی از ویژگی‌های جذاب برای موتورسواران است. علاوه‌بر این، قابلیت‌ حائز اهمیت دیگر موتورهای برقی این شرکت، محفظه‌ی باتری بزرگ است که می‌تواند همزمان، دو باتری را در خود جا دهد. این قابلیت باعث می‌شود تا دامنه پیمایش موتور شما دو برابر شود.

موتوربرقی سوپر سوکو

مزایا و معایب موتور برقی

همان‌طور که اطلاع دارید، موتورهای برقی در کنار مزایا، معایبی نیز دارند. در ادامه‌ی این بخش، به بررسی مزایا و معایب استفاده از موتور برقی می‌پردازیم تا بتوانید با درنظر گرفتن تمام شرایط تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را خریداری کنید یا خیر.

مزایا

آلایندگی کم: یکی از مواردی که باعث شده است تا توجه جهانیان بیش از پیش به سمت استفاده از موتوربرقی برود، آلایندگی کمی است که این موتورها تولید می‌کنند؛ از آنجایی‌که موتورهای برقی معمولا از برق شهری و یا منابع تجدیدپذیر تغذیه می‌شوند، آلایندگی کمتری تولید کرده و به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کنند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ی سوخت: قطعا بخشی از هزینه‌های مربوط به خرید موتور یا ماشین علاوه‌بر تعمیرات، هزینه‌ی سوخت و بنزین است. شارژی بودن موتورهای برقی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هزینه‌ی سوخت صرفه‌جویی کنید.

صدای کم: حتما برای شما هم پیش آمده که در حال استراحت در منزل‌تان باشید، اما صدای تردد موتورها برای‌تان گوش‌خراش باشد. موتورهای برقی با صدای کمی که دارند، به کاهش آلودگی صوتی کمک کرده و کیفیت محیط زندگی در مناطق شهری را بالا می‌برند.

معایب

محدود بودن مسافت: یکی از معایب استفاده از موتورهای برقی، محدودیت آن‌ها در مسافتی است که طی می‌کنند. بهتر است پیش از خرید موتوربرقی، به میزان مسافتی که این دستگاه می‌تواند با یک بار شارژ طی کند توجه کنید.

زمان شارژشدن دستگاه: ازآنجایی‌که باتری موتورهای برقی تقریبا زمان زیادی را برای شارژ شدن نیاز دارند، این امر ممکن است برای افرادی که قصد خرید موتور برقی دارند کلافه‌کننده باشد.

محدودیت سرعت: موتورهای برقی در مقایسه با سایر موتورها محدودیت سرعت دارند و اغلب نمی‌توان سرعت بسیار بالایی را با آن طی کرد.

در این بلاگ به معرفی و بررسی موتوربرقی‌هایی که در بازار ایران موجود هستند، پرداختیم. قطعا هر کدام از موتورهای معرفی‌شده، مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای خرید هر کدام، به موارد متعددی توجه کنید. همان‌طور که می‌دانید، قیمت موتوربرقی بالاست و بودجه‌ی بالایی را می‌طلبد؛ بنابراین خرید اقساطی بهترین گزینه است.

دیجی شهر یکی از سایت‌هایی است که می‌شود برای خرید موتوربرقی روی آن حساب کنید. شما می‌توانید با دریافت وام خرید کالا تا سقف 200 میلیون تومان و با اقساط 60 ماهه، موتوربرقی مدنظرتان را خریداری کنید.

سوالات متداول

برندهای معروف تولیدکننده‌ی موتوربرقی کدامند؟ امروزه برندهای متعددی موتوربرقی تولید می‌کنند که بخشی از این برندها عبارتند از: نیرو‌موتور، جی سی موتور، مادو موتور، شرکت تولیدی نیرومحرکه، کویر موتور و سوپر سوکو.

کدام موتوربرقی می‌تواند تا 160 کیلوگرم وزن را تحمل کند؟ موتورسیکلت برقی NAMI EL510-2000 می‌تواند تا 160 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

مزایای باتری لیتیوم-ین چیست؟ از مزایای باتری لیتیوم-یون این است که باتری موتوربرقی شما قابلیت شارژ شدن دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام
    من قصد خرید موتور سیکلت برقی بصورت اقساطی وگرفتن وام از دیجی کالا دارم لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا