نقد و بررسی محصولات

بررسی موتور مادو، موتور برقی دوست‌دار محیط زیست

ترافیک، معقوله‌ای است که تمام ما در زندگی پرهیاهو و شلوغ شهری، قطعا با آن روبه‌رو شده‌ایم و معمولا زمان زیادی از روز را درگیر آن بوده‌ایم. 

در این موارد، تردد با موتورسیکلت که یکی از وسایل نقلیه‌ی هیجان‌انگیز و همچنین  پرطرفدار است، می‌تواند بهترین گزینه‌ در راستای گریز از معضل شهری باشد؛ البته چه چیزی از این بهتر که با خرید قسطی موتور برقی علاوه‌بر اینکه با استفاده از آن در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنیم، به حفظ محیط‌‌زیست و زمین‌ نیز کمک کرده باشیم.

امروزه بسیاری از برندهای موتورسیکلت با درنظرگرفتن این دغدغه، به‌تولید موتورسیکلت‌های برقی پرداخته‌اند تا سهم زیادی از مراقبت زمین و محیط‌زیست‌ ایفا کنند. 

در ادامه‌ی این بلاگ، به بررسی برند موتورسیکلت مادو می‌پردازیم که یکی از برندهای ایرانی مطرح در حوزه‌ی تولید موتورسیکلت‌های برقی است. 

با مادو موتور آشنا شوید

یکی از برندهای باکیفیت ایرانی که می‌توانید برای خرید قسطی موتور روی آن حساب کنید، موتور مادو است. 

موتورسیکلت‌های مادو به‌خاطر برقی بودن استهلاک کمتری دارند؛ بنابراین همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه‌ی نگهداری و تعمیر آن‌ها پایین باشد.    

ازآن‌جایی‌که موتورسیکلت‌های برقی برای حرکت تنها نیاز به گاز و ترمز دارند، بنابراین یادگیری رانندگی با این وسیله، بسیار آسان است و برای حرکت نیاز به یادگیری خاصی ندارید.

موتور مادو

تجربه‌ی کیفیت با موتورسیکلت برقی مادو موتور مدل ۲۳۰

برند مادو، با تولید موتورسیکلت برقی مادو مدل 230 توانسته است تبدیل به اولین و تنها موتورسیکلت برقی شود که حدود 88 قطعه از 100 قطعه‌ی آن ساخت ایران است.

بیشتر بخوانید: معرفی هدست اپل ویژن پرو؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

از آنجایی‌که این موتورسیکلت با استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه‌ در ایران تولید می‌شود، به‌همین‌خاطر این محصول در مقایسه با دیگر محصولات مشابه از استحکام بالاتری برخوردار است. 

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این محصول باکیفیت ایرانی، خدمات پس از فروش 10 ساله‌ی آن است که می‌توانید در تعمیرگاه‌های مجازی که تحت پوشش نمایندگی این برند هستند، به‌راحتی به قطعات یدکی و خدماتی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. 

موتورسیکلت برقی مادو

بررسی موتور برقی مادو مدل 230

قطعا قبل از دریافت وام فوری جهت خرید موتور برقی مادو، نیاز است تا اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های آن داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.

ویژگی‌های این موتور برقی عبارتند از:

  • سرعت مناسب
  • تردد در شیب
  • باتری قابل قبول
  • ایمنی
  • داشتن پلاک ملی و بیمه

سرعت: یکی از ویژگی‌های مهم یک موتور برقی مناسب، سرعت آن است. حداکثر سرعت این موتورسیکلت برقی، 80 کیلومتر است و می‌تواند تا 300 کیلوگرم وزن را نیز تحمل کند. 

به این نکته توجه داشته باشید که موتورسیکلت برقی مادو، به‌سبب داشتن الکتروموتور 3000 واتی، جزو موتورهای برقی قوی‌ به‌شمار می‌رود و از نظر شتاب می‌تواند  شتابی در سطح موتورسیکلت‌های بنزینی داشته باشد. 

شیب: شیب مناسبی که موتور مادو توانایی حرکت در آن را دارد، شیب 36 درصد است. در واقع شما به‌کمک این موتور می‌توانید به‌راحتی از شیب‌های شدید گذر کنید.    

باتری: قاعدتا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در خرید موتورسیکلت برقی نیاز است تا به آن توجه شود، عمر و ظرفیت باتری است که موتور برقی مادو 230، ظرفیت باتری 26 آمپرساعتی دارد. 

لازم به ذکر است که این دستگاه با دو نوع باتری لیتیومی 31 آمپر و باتری لید اسید 32 آمپری تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 در ادامه به ویژگی‌های هر کدام اشاره خواهیم کرد. 

اگر بخواهیم از تفاوت این دو نوع موتور بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که عمر باتری موتورسیکلت برقی لیتیومی 31 آمپر، 4 الی 5 سال است؛ درحالی‌که باتری لید اسید 32 آمپر، عمر 1.5 الی 2 ساله دارد. 

قاعدتا هر کدام از این باتری‌ها میزان ساعت مشخصی برای شارژ شدن دارند. به‌طورمثال موتورسیکلت‌هایی که باتری لیتیومی دارند، برای هر بار شارژ شدن، به 5 ساعت زمان احتیاج دارند؛ این درحالی است که موتورهای مادویی که باتری لید اسید 32 آمپر دارند، به 6 ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارند. 

بیشتر بخوانید: 11 راهکار طلایی برای افزایش طول عمر باتری

با یک بار شارژ کامل موتور مادوی برقی با باتری لید اسید 32 آمپری، می‌توانید بدون دغدغه، مسافتی حداکثر 80 کیلومتر را طی کنید؛ درحالی‌که موتور مادو با باتری لیتیومی می‌تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی حداکثر 90 کیلومتر را بپیماید. 

برق مصرفی این موتورسیکلت، برق شهری است و شما برای شارژ موتور خود نیازی به برق فشار قوی و یا ایستگاه شارژ ندارید. 

ایمنی: قطعا ایمنی، یکی از ارکانی است که باعث می‌شود یک وسیله‌ی نقلیه در بازاری که رقیب در آن زیاد است، متمایز شود.

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی، تنها نیاز به گاز و ترمز دارد و ازآنجایی‌که شما برای رانندگی با این نوع موتورسیکلت، نیاز به تعویض دنده ندارید، همین مسئله باعث می‌شود تا در هنگام رانندگی، کنترل بیشتری بر روی موتور خود داشته باشید. 

البته ایمن بودن این موتورسیکلت، تنها به سواری آن مربوط نمی‌شود و موارد دیگری همچون: دزدگیر هوشمند، قفل سوئیچ، ترمز دیسکی، لاستیک تیوبلس و… نیز پارامترهایی هستند که به شما در ایجاد یک سواری امن و مطمئن کمک می‌کنند.

بررسی موتور برقی مادو مدل 230

پلاک ملی و بیمه: داشتن پلاک، بیمه و گواهینامه، جزو اولین شروطی است که باید برای رانندگی مطمئن با موتورسیکلت خود داشته باشید. 

موتورسیکلت برقی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین یکی از ویژگی‌های خوب موتورسیکلت‌های برقی مادو این است که با پلاک ملی و سند رسمی کارخانه و راهور عرضه می‌شوند. به این ترتیب شما خریداران عزیز می‌توانید به‌راحتی موتور خود را بیمه کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

اگر علاقه‌مند باشید تا بدانید با خرید موتور برقی مادو برای هر بار شارژ کامل موتورسیکلت برقی خود معمولا چه مقدار باید هزینه‌ی برق پرداخت کنید، باید اشاره کنیم که هزینه‌ی هر بار شارژ موتورسیکلت برقی، رقمی معادل بر 300 تومان یا 3000 ریال است.

لاستیک تیوبلس: لاستیک یکی از بخش‌های مهم یک موتورسیکلت باکیفیت به‌شمار می‌رود. لاستیک این موتور برقی از نوع تیوبلس است که مزایای بیشتری به‌نسبت لاستیک معمولی دارد. از مزایا این لاستیک می‌توان به وزن کم، نصب و تعمیر آسان، عمر بیشتر آج، تعادل بیشتر در هنگام دور زدن و… اشاره کرد.

کلام آخر 

 در این بلاگ به معرفی برند ایرانی و باکیفیت موتور مادو و یکی از محصولات شاخص آن، یعنی موتور برقی مادو 230 پرداختیم. 

امروزه و با افزایش آلودگی‌هایی که وسایل‌نقلیه ایجاد می‌کنند، موتورهای برقی به یکی از آیتم‌های محبوب برای افرادی که دغدغه‌ی محیط‌زیست دارند، تبدیل شده است.

اگر شما هم از جمله افراد دوست‌دار طبیعت هستید و قصد دارید با دریافت وام با چک صیادی، موتورسیکلت برقی مادو 230 خریداری کنید، می‌توانید به سایت دیجی شهر مراجعه کرده و موتور برقی خود را به صورت اقساطی خریداری کنید.

سوالات متداول

حداکثر سرعت موتور برقی مادو چقدر است؟ حداکثر سرعت این موتورسیکلت برقی، 80 کیلومتر است.

 هزینه‌ی هر بار شارژ موتور برقی مادو چقدر است؟ هزینه‌ی هر باری که موتورسیکلت برقی خود را شارژ می‌کنید، رقمی معادل بر 300 تومان یا 3000 ریال است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا