نقد و بررسی محصولات

آیا گوشی‌های 5G ارزش خرید دارند؟

عصر، عصر ارتباطات است و جهان به سمت‌وسویی حرکت می‌کند که تقریبا بسیاری از کارها را می‌توان با استفاده از اینترنت و گوشی‌های همراه، بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام داد. 

یکی از تحولات بزرگ در زمینه‌ی فناوری، ظهور اینترنت 5G و گوشی‌هایی است که توانسته‌اند از این اینترنت پشتیبانی کنند تا تجربه‌ی متفاوت و لذت‌بخشی را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد.

در ادامه‌ی این بلاگ به بررسی و توضیح اینترنت 5G، مزایا و معایب خرید گوشی‌های 5G و هر آنچه نیاز است تا درباره‌ی این فناوری و گوشی‌های پشتیبان نسل پنجم اینترنت بدانید، می‌پردازیم.

اینترنت 5G چیست؟

اینترنت 5G یا اینترنت نسل پنجم، تکنولوژی پیشرفته‌ای است که به‌کمک سرعت ارتباطات اینترنتی آمده و آن را ارتقا داده است.  

در واقع این فناوری، علاوه‌بر اینکه امکان انتقال دیتاها را بالا برده، آن را نیز ارتقا داده است؛ که این مسئله در مقایسه با اینترنت 4G پیشرفت چشمگیری به‌شمار می‌رود. 

حضور اینترنت 5G باعث می‌شود تا سرعت دانلود و آپلود بالایی را تجربه کنید و انتقال اطلاعات شما با کمترین تاخیر صورت گیرد.

لازم‌به‌ذکر است که اتصال همزمان به دستگاه‌ها که ناشی از ظرفیت بالای نسل پنجم اینترنت بوده، از دیگر قابلیت‌های برجسته‌ی اینترنت 5G است.

در یک کلام، اینترنت نسل پنجم یا همان 5G، با حضور خود به کمک صنایع، خدمات و زندگی روزمره آمده‌ است و به فرآیندها سرعت می‌بخشد.

اینترنت 5G

قابلیت‌های اینترنت 5G 

قطعا هدف ظهور تکنولوژی‌های جدید، بهبود و تکامل تکنولوژی‌های پیش از خود است. در ادامه‌ی این بخش، به بررسی قابلیت‌های اینترنت 5G می‌پردازیم که بسیاری از این قابلیت‌ها باعث شده، این نسل اینترنت از نسل‌های قبل خود متمایز باشد.

سرعت زیاد: همان‌طور که به آن اشاره کردیم، یکی از قابلیت‌های اینترنت 5G، سرعت بالایی است که این تکنولوژی در هنگام دانلود و یا آپلود دارد. این سرعت بالا به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند با سرعت بیشتری فعالیت‌های خود را انجام دهند و در زمان صرفه‌جویی کنند.

 سرعتی که اینترنت نسل پنجم ارائه کرده، 10 گیگ بر ثانیه است؛ که قاعدتا از سرعت 4G بسیار بیشتر بوده و شما می‌توانید با کمک این سرعت، فایل‌های با حجم بالا را فوری و در عرض چند ثانیه دانلود کنید.

کم بودن تاخیر: سرعت بالای اینترنت 5G، تنها قابلیت بارز آن نیست. این اینترنت با بهره‌مندی از زیرساخت پیشرفته، تاخیر ناشی از انتقال اطلاعات را به کمترین حد ممکن می‌رساند. این کم بودن تاخیر برای افرادی که قصد دارند به‌کمک این اینترنت بازی‌های آنلاین انجام دهند، مناسب است.

ارتباط آسان: فناوری 5G این فرصت را در اختیار شبکه‌ها و دستگاه‌های متفاوت می‌گذارد تا بتوانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط پرسرعت و موثرتری برقرار کنند. درواقع این ارتباط باعث می‌شود تا سامانه‌ها و یا شبکه‌های مختلف اعم از سامانه‌های حمل‌ونقل، سیستم‌های بهداشتی، شبکه‌های انرژی و یا… به‌ یکدیگر متصل شوند و هماهنگی و کارآمدی بیشتری میان دستگاه‌های مختلف برقرار شود. 

ظرفیت بالا: قابلیت اتصال به چندین دستگاه، یکی از مزایای اینترنت نسل پنجم است. معنی این قابلیت این است که شما می‌توانید همزمان تعدادی از دستگاه‌های متصل به اینترنت را تحت کنترل داشته باشید. 

بیشتر بخوانید: با بهترین گوشی‌های شیائومی آشنا شوید

تفاوت اینترنت 4G و 5G

حتما شما هم هنگام خرید موبایل 5G متوجه تفاوت آن با گوشی‌هایی که از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کنند، شده باشید. 

قطعا این دو نسل اینترنت تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که در ادامه به تفاوت این دو نوع اینترنت می‌پردازیم.

تاخیر: یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی اینترنت 5G که در مبحث قبلی به آن اشاره کردیم، تاخیر کمی است که این اینترنت در انتقال اطلاعات و غیره دارد. این مسئله درحال‌حاضر تبدیل به یک تفاوت اساسی میان اینترنت 4G و 5G شده است. 

میزان تاخیری که اینترنت 4G دارد در حدود 10 میلی‌ثانیه است، درحالی‌که میزان تاخیری که در اینترنت 5G شاهد هستیم، حدود 1 میلی‌ثانیه و یا حتی کمتر است.

 این تفاوت در میزان تاخیر، برای افرادی که قصد دارند با خرید بهترین گوشی 5G ارزان به فعالیت‌های خود سرعت دهند، قابل توجه است.

تفاوت اینترنت 4G و 5G

سرعت: شاید یکی از تفاوت‌های اساسی بین 4G و 5G را سرعت این دو اینترنت دانست. شبکه 4G می‌تواند حدود 100 مگ بر ثانیه سرعت داشته باشد؛ اما سرعتی که اینترنت 5G در اختیار کاربران قرار می‌دهد، 10 گیگ بر ثانیه است.

 این اختلاف سرعت، به افراد این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های خود را 10 برابر سریع‌تر از همیشه انجام دهند. 

پهنای باند: حتما تا به اینجای این بلاگ به این نتیجه رسیده‌اید که اینترنت 5G از بسیاری جهات نسبت به اینترنت 4G برتری دارد. 

یکی از این برتری‌ها پهنای باند بیشتری است که اینترنت 5G نسبت به 4G دارد. درواقع هر چه پهنای باند اینترنت بیشتر باشد، تعداد دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به شبکه‌ی اینترنت متصل شوند. 

مزایای گوشی‌های 5G

اگر قصد دریافت وام آنلاین برای خرید موبایل 5G را دارید، لازم است تا با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

خوشبختانه مزایای گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند بسیار زیاد است و این گوشی‌ها می‌توانند پاسخگوی نیازهای متعدد شما باشد.

پشتیبانی از اینترنت اشیا: اولین مزیتی که خرید موبایل 5G برای شما دارد، پشتیبانی از اینترنت اشیا است. به کمک این قابلیت می‌توانید بعد از دریافت وام فوری و خرید موبایل 5G، سنسورها، وسیله‌های هوشمند خانه، دستگاه‌های پزشکی و غیره را به اینترنت 5G وصل کنید و از این قابلیت برای هماهنگی بیشتر میان آیتم‌ها استفاده کنید.

مزایا و معایب گوشی‌های 5G

سرعت بالای دانلود و آپلود: اگر می‌خواهید وام خرید گوشی موبایل دریافت کرده و گوشی 5G قسطی خریداری کنید، در نظر داشته باشید که یکی از مزایای خرید این گوشی‌ها سرعت بالای دانلود و آپلود آن‌ها است که می‌توانید به کمک آن‌ها فایل‌های حجم بالا را به سرعت دانلود و یا آپلود کنید. 

این سرعت بالا در ادامه باعث تاخیر کم نیز در این گوشی‌ها می‌شود؛ زیرا وقتی عملیاتی انجام می‌دهید، واکنش و پاسخ سریع‌تری دریافت خواهید کرد.

معایب گوشی‌های 5G 

قطعا هر تکنولوژی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد.

محدود و در دسترس نبودن: متاسفانه یکی از معایبی که درحال‌حاضر خرید موبایل 5G دارد، محدود و در دسترس نبودن این تکنولوژی در بعضی مناطق است؛ زیرا باید زیرساخت‌هایی از قبیل تجهیزات مخابراتی را برای بهره‌برداری کامل از این قابلیت درنظر داشت. 

 مصرف انرژی بیشتر و کاهش عمر باتری: از آنجایی‌که اینترنت 5G سرعت بیشتری در انتقال داده‌ها دارد، بنابراین گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. این مصرف انرژی بیشتر، باعث گرم شدن بیشتر گوشی و درنهایت کاهش عمر باتری می‌شود.  

آیا گوشی‌های 5G در ایران به‌صرفه هستند؟

اگر برای خرید موبایل 5G شک دارید، بهتر است قبل از خرید آن، نکاتی را نیز مدنظر داشته باشید.

 یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید گوشی‌های با قابلیت اینترنت نسل پنجم در نظر داشته باشید، قیمت نسبتا بالای آن‌ها در ایران است. این شما هستید که تشخیص می‌دهید خرید این گوشی برای شما به‌صرفه است یا خیر.

نکته‌ی دیگری را که می‌بایست در خرید گوشی‌های 5G در نظر داشته باشید، اطمینان از پوشش‌دهی این اینترنت است. از آنجایی‌که اینترنت 5G در ایران، در مراحل اولیه خود بوده و ممکن است در تمام مناطق کشور در دسترس نباشد، بهتر است قبل از خرید، از این مسئله اطمینان حاصل کنید.  

علاوه‌بر این، هزینه‌ی استفاده از شبکه 5G ممکن است بیشتر از 4G باشد. اگر این مسئله نیز برای شما اهمیت زیادی دارد ابتدا تعرفه‌های اینترنت 5G اپراتورها را مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

گوشی‌های 5G

گوشی‎‌های 5G مناسب چه افرادی است؟

حالا که تا به اینجا به موارد متعددی درباره‌ی اینترنت 5G اشاره کردیم، نیاز است تا ببینیم اصلا گوشی‌های دارای قابلیت 5G برای چه افرادی مناسب هستند.

همان‌طور که گفته شد، سرعت یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه گوشی‌های دارای اینترنت 5G است؛ بنابراین افرادی که به ارتباطات بی‌سیم علاقه‌مندند و فعالیت‌هایی مانند بازی آنلاین، استریم کردن و… انجام می‌دهند که نیاز به سرعت بالا دارند، مناسب است. 

اشخاصی که مدام در حال جابه‌جایی به مناطق مختلف هستند، از دیگر افرادی به‌شمار می‌آیند که خرید موبایل 5G برای آن‌ها خریدی به‌صرفه است؛ زیرا این افراد با استفاده از اینترنت پرسرعتی که شبکه 5G در اختیارشان می‌گذارد، می‌توانند در سفرهای خود از بابت داشتن اینترنت پرسرعت و مناسب، مطمئن باشند.   

قیمت موبایل‌های 5G

فرقی نمی‌کند که قصد خرید گوشی 5G هواوی، گوشی 5G سامسونگ و یا خرید از هر برند دیگری را داشته باشید، اولین نکته‌‌ای که باید در نظر گرفت، میزان بودجه‌ای است که توانایی پرداخت آن را دارید. 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 15 میلیون

اگر از گوشی 5G خود استفاده‌ی تخصصی ندارید، ممکن است خرید ارزان‌ترین گوشی 5G نیز کار شما را راه بیندازد؛ اما اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای از گوشی خود استفاده کنید، می‌توانید گوشی‌هایی را که قیمت بالاتر و امکانات بیشتری دارند را انتخاب کنید.

درحال‌حاضر قیمت موبایل‌های 5G از 7 میلیون تومان شروع می‌شود.               

اگر قصد دارید تا یکی از گوشی‌های 5G و یا اپل قسطی را برای خود کنید، می‌توانید از طریق فروش قسطی گوشی موبایل که پلتفرم دیجی شهر در اختیار شما گذاشته است، گوشی 5G مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. 

کلام آخر

عصر دیجیتال روزبه‌روز با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت می‌کند و سرعت ارتباطات از همیشه بیشتر است. اینترنت 5G یکی از آن فناوری‌هایی است که امروزه به کمک افراد آمده‌ و علاوه‌بر سرعت انتقال اطلاعات، تاخیر را نیز به کمترین حد ممکن رسانده است.

نظر شما چیست؟ 

به‌نظر شما اینترنت 5G تا چه اندازه می‌تواند برای کاربران مفید باشد؟    

سوالات متداول

درحال‌حاضر قیمت موبایل‌های 5G از چه رنجی شروع می‌شود؟ درحال‌حاضر قیمت موبایل‌های 5G از 7 میلیون تومان شروع می‌شود. 

تفاوت اینترنت 4G و 5G چیست؟ میزان تاخیر، سرعت و پهنای باند، از جمله تفاوت‌های این دو اینترنت است.    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا