نقد و بررسی محصولات

بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر باتری | بهترین باتری سامسونگ

در کنار دوربین، آنتن دهی، میکروفون و شکل ظاهری تلفن همراه، قطعا یکی از آپشن‌های مهم، باتری موبایل است. در واقع می‌توان گفت اگر باتری موبایل ضعیف باشد و زود شارژ تمام کند، قطعاً هیچ یک از این آپشن‌ها به کارتان نخواهد آمد. اگر شما هم از گوشی تلفن همراه خود زیاد استفاده می‌کنید، شاید به دنبال جواب این سوال باشید که بدانید بهترین باتری سامسونگ برای کدام مدل‌ است؟ در این مقاله قرار است به سراغ یکی از مهم‌ترین اجزای تلفن همراه برویم و بدانیم که کدام گوشی سامسونگ برای خرید از نظر باتری مناسب‌تر است. در انتهای این مقاله هم به شما خواهیم گفت که چگونه با دریافت وام اعتباری آنلاین بتوانید از فروشگاه خرید قسطی دیجی شهر، تلفن همراه سامسونگ خود را خریداری کنید. 

چه چیزی بر عمر باتری گوشی شما تأثیر می‌گذارد؟

عمر باتری گوشی هوشمند تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله میزان استفاده از گوشی، سن و دمای محیط قرار دارد. مهمتر از همه، چیزی که بیشترین تأثیر را روی مدت زمان ماندگاری باتری شما دارد ظرفیت باتری گوشی است. وقتی صحبت از داشتن بهترین عمر باتری گوشی می شود، اهمیت اندازه شارژ دارد. همه گوشی‌های هوشمند دارای باتری یکسان یا قابلیت شارژ یکسان نیستند. اگر می‌خواهید تلفنی با طولانی‌ترین عمر باتری داشته باشید، به دنبال گوشی‌های هوشمند با بیشترین میلی‌آمپر بگردید چرا که هر چه مقدار میلی آمپر بر ساعت تلفن همراه بیشتر باشد، طول عمر آن بین شارژ خواهد شد، برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

  • Samsung Galaxy S22 Ultra 
  • Samsung Galaxy A52
  •  A52s
  • Samsung Galaxy Z Fold4

mAh چیست؟

برای اطلاع از بهترین باتری سامسونگ ابتدا باید به سراغ یک مفهوم علمی برویم. mAh به معنای میلی آمپر ساعت است که به میزان شارژ باتری تلفن همراه اشاره دارد. هر یک از تلفن های ما دارای یک مقدار میلی آمپر ساعت است که بر اساس میزان مصرف متوسط ​​محاسبه می شود. این می تواند برای تخمین تعداد ساعت های عمر باتری استفاده شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که مدت زمانی که باتری گوشی شما می تواند دوام بیاورد بسته به نحوه استفاده شما از تلفن شما متفاوت است. از این رو در زمان انتخاب بهترین باتری سامسونگ باید به این فاکتور هم توجه کنید.

روشنایی صفحه چقدر بر عمر باتری تاثیر می گذارد؟

تنظیم روشنایی صفحه نمایش اگر به اندازه حداکثر باشد در مقایسه با حداقل روشنایی به باتری بیشتری نیاز دارد. بنابراین، کاهش روشنایی صفحه نمایش یکی از راه‌های کاهش مصرف باتری است. به عنوان یک قانون کلی، گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر مانند Galaxy Z Fold4 5G برای روشن‌کردن نمایشگر به انرژی بیشتری نیاز دارند، زیرا سطح ال سی دی آن بزرگ‌تر است. مدل هایی با وضوح بالاتر و نرخ تازه سازی ببیشتر نیز به قدرت پردازش بهتری نیاز دارند. به عنوان مثال، داشتن یک صفحه نمایش 120 هرتزی به این معنی است که دو برابر نمایشگر استاندارد 60 هرتزی، به روز می شود. این موضوع به قدرت پردازش اضافی و در نتیجه عمر باتری بیشتری نیاز دارد. از این رو در زمان انتخاب بهترین باتری سامسونگ باید به این فاکتور هم توجه کنید.

دوربین ها چه تاثیری بر عمر باتری گوشی دارند؟

دوربین‌های تلفن قدرت پردازش زیادی را مصرف می‌کنند، زیرا آنها یک قطعه سخت‌افزار اضافی هستند که باتری گوشی شما باید از آن پشتیبانی کند. اگر اغلب از دوربین تلفن خود استفاده می‌کنید، چه برای گرفتن سلفی یا فیلم‌برداری، باتری گوشی شما را افزایش می‌دهد. این امر مخصوصاً برای گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های دوربین درجه یک، مانند ضبط با وضوح 8K صادق است، زیرا باتری بسیار بیشتری مصرف می‌کنند. 

اگر به دنبال دوربین‌های درجه یک، وضوح ویدیوی 8K و عکاسی انقلابی در حالت شب هستید نیز می‌توانید دنبال خرید Samsung Galaxy S23 Ultra باشید. همچنین در کنار این موارد می‌توانید از نگران تخلیه سریع باتری نباشید، زیرا Galaxy S23 Ultra دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند روز و شب دوام بیاورد.  

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین دوربین‌های گوشی در سال 2023 [اردیبهشت 1402]

بهترین باتری سامسونگ برای کدام مدل‌هاست؟

خرید گوشی سامسونگ ایده آل به استفاده شما بستگی دارد. اگر بازی‌های موبایلی انجام می‌دهید یا دوست دارید عکس‌ها یا ویدیوهای باکیفیتی بگیرید، به دنبال گوشی‌هایی با باتری بزرگ‌تر و قابلیت شارژ سریع مانند Samsung Galaxy S23 Ultra، Samsung Galaxy A52 و Samsung Galaxy Z Fold4 باشید. می توانید مقایسه ظرفیت باتری گوشی های برتر سامسونگ را در جدول زیر مشاهده کنید: 

Battery capacity (mAh, Typical) Model
5000 mAh Galaxy S23 Ultra

Galaxy S22 Ultra

Galaxy A53

Galaxy A33

4700 mAh Galaxy S23+
4500 mAh Galaxy S22+

Galaxy S21 FE

4400 mAh Galaxy Z Fold3

Galaxy Z Fold4

3900 mAh Galaxy S23
3700 mAh Galaxy S22

Galaxy Z Flip4

3300 mAh Galaxy Z Flip3

بیشتر بخوانید: مقایسه کامل گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

چرا باتری گوشی من اینقدر سریع خالی می‌شود؟

مدت زمانی که باتری شما می‌تواند دوام بیاورد بستگی به نحوه استفاده شما از گوشی دارد. نکته اصلی این است که عمر باتری گوش‌ های هوشمند معمولاً با گذشت زمان کوتاه‌تر می‌شود. اگر برنامه های زیادی را همزمان باز کنید، احتمالا باتری شما نیز سریعتر تمام می‌شود، حتی اگر به طور فعال از آن‌ها استفاده نکنید؛ باز هم این امکان وجود دارد. برنامه‌ها همچنان می‌توانند انرژی باتری را در پس‌زمینه مصرف کنند، بنابراین بهتر است برنامه‌ها را پس از توقف استفاده از آن‌ها ببندید. همچنین وقتی دمای گوشی شما بالاست، باتری‌تان خیلی سریع‌تر خالی می‌شود. اما اگر تلفنتان اغلب گرم می‌شود، باید آن را به یک متخصص نشان دهید چرا که احتمالاً مورد جدی‌تر از این حرفاست. از این رو در زمان انتخاب بهترین باتری سامسونگ باید به این فاکتور هم توجه کنید.

چگونه باتری سامسونگ را به اشتراک بگذاریم؟

شارژر خود را در خانه جا گذاشته‌اید؟ Wireless Powershare به شما امکان می‌دهد گوشی خود را با استفاده از دستگاه دیگری که دارای Qi است شارژ کنید. حتی بهتر از آن، با این وسیله می توانید دو دستگاه را به طور همزمان با یک شارژر، شارژ کنید. Wireless PowerShare برای گوشی‌های هوشمند با شارژ بی سیم Qi بهترین عملکرد را دارد. در زیر می‌توانید لیستی از دستگاه‌های مجهز به Qi سامسونگ را ببینید:

  •  Galaxy S23، S23+ و S23 Ultra
  •  Galaxy S22، S22+ و S22 Ultra
  •  Galaxy S21 FE 5G
  •  Galaxy Z Fold3 & Fold4
  •  Galaxy Z Flip3 و Flip4
  •  Galaxy Watch4، Watch4 Classic، Watch5 و Watch5 Pro
  •  Galaxy Buds Live، Buds Pro، Buds2 و Buds2 Pro

این ابزار تنها محدود به گوشی های هوشمند سامسونگ یا برندهای دیگری است از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می‌کنند. اگر توان باتری کمتر از 30٪ باشد، Wireless PowerShare ممکن است به خوبی کار نکند. همچنین این گجت ممکن است با لوازم جانبی خاص، کاورها، دستگاه‌هایی با برندی دیگر یا برخی از گجت‌های سامسونگ کار نکند. از این رو در زمان انتخاب بهترین باتری سامسونگ باید به این فاکتور هم توجه کنید.

 

کدام هدفون سامسونگ برای عمر باتری بهتر است؟

طیف وسیعی از هدفون‌های گلکسی سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده‌ی روزمره سازگاری داشته باشند، با باتری طولانی‌مدت که در طول روز همراه شماست. جدیدترین Galaxy Buds2 Pro به شما تا 5 ساعت زمان پخش مداوم و تا 18 ساعت باتری در هنگام نشستن در جعبه شارژ می دهد که 3 ساعت بیشتر از نسخه قبلی خود Galaxy Buds2 است. حتی می‌توانید با قرار دادن گلکسی Buds2 Pro تنها به مدت 10 دقیقه در جعبه شارژ، 150 دقیقه زمان بازی اضافی بدهید. از این رو در زمان انتخاب بهترین باتری سامسونگ باید به این فاکتور هم توجه کنید.

آیا به تلفنی نیاز دارید که بتواند به سرعت روشن شود؟

گلکسی اس 23 یا گلکسی زد فولد 4 با شارژر فوق سریع 25 واتی* سازگار است، به این معنی که می توانید در یک لحظه به استفاده از تلفن خود بازگردید. اگر هنوز به اندازه کافی سریع نیست، می‌توانید با قابلیت‌های شارژ فوق سریع ۴۵ واتی* که با جدیدترین Galaxy S23 Ultra و Galaxy S23+ سازگار است، سریع‌تر شارژ کنید. 

با دنبال کردن مراحل ساده زیر، مطمئن شوید که تنظیم «شارژ فوق سریع» برای استفاده از این ویژگی فعال است. برای فعال کردن شارژ فوق سریع مراحل زیر را طی کنید:
1. به تنظیمات بروید
2. Tab Device Care
3. تب باتری
4. شارژ فوق سریع را روشن کنید

برای گوشی‌های سری جدی سامسونگ، آداپتور برق 25 وات، آداپتور برق 45 وات و کابل USB، به صورت جداگانه فروخته می شود. استفاده از آداپتور برق 45 واتی اصلی سامسونگ و کابل USB برای Galaxy S22+ و Galaxy S22 Ultra توصیه می‌شود. همچنین برای حفظ باتری گوشی‌های سامسونگ استفاده از آداپتور برق 25 واتی اصلی سامسونگ و کابل USB برای Galaxy S22 و Galaxy Z Fold3 5G توصیه می‌شود. 

خرید اعتباری کالا از فروشگاه دیجی شهر

در دیجی شهر می‌توانید به راحتی انواع موبایل سامسونگ را خریداری کنید. با دریافت وام اعتباری آنلاین می‌توانید از فروشگاه خرید قسطی دیجی شهر، تلفن همراه سامسونگ خود را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که در این فروشگاه کلیه کالاهای دیجیتال به صورت نقد و اقساط برای خرید وجود دارد. 

با دیجی شهر می‌توانید تا سقف 200 میلیون تومان اعتبار 60 ماهه دریافت کنید. انواع و اقسام کلای دیجیتال، اکسسوری و… در فروشگاه خرید قسطی وجود دارد. تنوع کالایی محصولات این فروشگاه بالغ بر 15 هزار محصول است. از این رو با هر سلیقه‌ای که هستید، هر کالایی را که می‌خواهید می‌توانید به راحتی خریداری کنید.

منبع: بهترین گوشی‌های سامسونگ از لحاظ باتری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا