نقد و بررسی محصولات

مقایسه کامل گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

رقابت هر ساله دو غول تکنولوژی، یعنی سامسونگ و اپل همواره جذاب بوده است. این رقابت باعث شده تا خریداران و طرفداران این دو برند، همواره با چالش‌هایی روبرو شوند. به همین دلیل هنگام خرید، مشخصات و ویژگی‌های هر کدام از این شرکت‌ها از اولویت خاصی برای نقد و مقایسه برخوردار هستند. با توجه به افزایش قیمت کالاهای دیجیتال، خرید قسطی موبایل سامسونگ و اپل، راه مناسبی برای خریداری این دو پرچمدار است. هر کدام از این گوشی‌ها، امکانات و ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند برای شما تجربه‌ی بی‌نظیری را رقم بزند. برای مثال، پرچمداران اپل همیشه به کیفیت بالای دوربین عکاسی و فیلم‌برداری مشهور هستند؛ در صورتی که پرچمداران سامسونگ با سخت افزارهای قدرتمند، توانسته رقابت تنگاتنگ خود را با اپل همیشه حفظ کند. ما اینجا هستیم تا دو مدل برتر عرضه شده از این دو شرکت بزرگ،بررسی و ارزیابی کنیم و به شما در مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس کمک کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

اصالت و شناسنامه‌ی محصولات اپل، بخش طراحی آن است. اپل چند سالی است که تقریبا از یک مدل طراحی در گوشی‌های پرچمدارش استفاده می‌کند. آیفون 13 پرومکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی‌اش، دارای صفحه تمام شیشه‌ای است که جذابیت خاصی به آن داده است.
اپل نمایشگر خود را یک صفحه نمایش Super Retina XDR نامیده که در اصطلاح غیر بازاریابی، آن را یک پنل OLED با گوشه‌های خمیده می‌نامند که حاشیه‌های بسیار نازکی دارند. طراحی iPhone 13 Pro Max دقیقا مشابه iPhone 12 Pro Max است.
صفحه پشتی آیفون 13 پرو مکس با یک قاب شیشه‌ای با سرامیک شیلد اختصاصی اپل محافظت می‌شود و این شیشه به صورت مات طراحی شده است که جذابیت این گوشی را دو برابر می‌کند. فریم میانی آیفون 13 پرو مکس از جنس استیل ضد زنگ تولید شده و خیلی بهتر از نسخه قبل، مقاومت بیشتری دارد.
طبق ادعای اپل، این فریم بهینه‌سازی شده و مقاومتی بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی دارد. آیفون 13 پرو مکس حدود 12 گرم سنگین‌تر از آیفون 12 پرو مکس شده است. اما نگران نباشید. در طولانی مدت این تغییر در وزن گوشی، چندان اذیت کننده نیست.

مقایسه طراحی و ساحت گوشی Galaxy S23 Ultra و آیفون 13 Pro Max

S23 Ultra در بخش طراحی، شباهت زیادی با نسل قبلی خود یعنی S22 Ultra دارد، اما در قسمت ظاهر و اندازه سنسورها، تفاوت به وضوح مشخص است. سامسونگ در S23 Ultra برای مقاومت بدنه‌ی گوشی خود از گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده کرده که حس خوبی را هنگام دست گرفتن آن به شما منتقل می‌کند.
لبه‌های گوشی صاف تر شده تا این گوشی در دسته خوش دست‌ترین گوشی سال 2023 باشد. با صاف شدن لبه‌ها، دیگر آن حس گوشی‌های نسل قدیمی‌تر سامسونگ یعنی سری‌های نوت به شما دست نخواهد داد. وزن این گوشی به دلیل ابعاد بزرگی که دارد کمی سنگین تر شده، اما نسبت به آیفون 13 پرو مکس سبک‌تر است.
ضمن این‌که S23 Ultra دارای گواهی IP68 است که می‌توانید تا عمق 1.5 متری به مدت 30 ثانیه از آن استفاده کنید.

مشاهده و خرید قسطی اپل آیفون 13 پرو مکس

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

اپل در گوشی آیفون 13 پرو مکس از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل Super Retina XDR OLED استفاده کرده که رزولوشن 2778×1284 را به شما ارائه می‌دهد. بالاخره پس از کش و قوس فراوان، اپل بالاخره این گوشی را به نرخ بروز رسانی تصویر 120 هرتز مجهز کرد که می‌تواند برای طرفداران آیفون، هیجان انگیز باشد.
به لطف این ویژگی، مصرف باتری بهینه شده که در ادامه به طور ویژه در بخش باتری به آن می‌پردازیم. روشنایی این نمایشگر تا 1200 نیت است که می‌تواند در محیط‌های پر نور و یا کم نور، بهترین عملکرد را به شما ارائه دهد.

مقایسه صفحه نمایش گوشی Galaxy S23 Ultra و آیفون 13 Pro Max

اما آن طرف یعنی گلکسی S23 Ultra، تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد. این گوشی با اندازه 6.8 اینچی و با رزولوشن 3088×1440 پیکسل و همچنین رفرش ریت 120 هرتزی، تجربه‌ای لذت بخش را برای شما مهیا می‌کند. Galaxy S23 Ultra نسبت به آیفون 13 پرو مکس از روشنایی صفحه بهتری برخوردار است. نور صفحه این گوشی حداکثر تا 1750 نیت بالا می‌رود که عدد فوق العاده‌ای است، و نگرانی بابت استفاده از آن در محیط‌های خیلی روشن مانند نور آفتاب را نخواهید داشت. کنتراست و شفافیت تصاویر در این نمایشگر بسیار بالا بوده و اگر اهل فیلم دیدن در گوشی‌های موبایل هستید، گلکسی S23 Ultra، همان گوشی است که از دیدن فیلم در آن خسته نخواهید شد.

سخت افزار و رابط کاربری

به گفته اپل در آیفون 13 پرو مکس از تراشه A15 BIONIC که سریع‌ترین پردازنده دنیاست، استفاده شده است. عملکرد این تراشه به همراه پردازنده‌ی گرافیکی جدید سبب شده تا شما هر کار سنگینی را که دوست دارید، بدون مشکل با این گوشی انجام دهید.
در قسمت رابط کاربری، این گوشی از سیستم عامل iOS15 بهره می‌برد که تغییرات زیادی در بخش نرم افزار داشته است.یکی دیگر از نکات جذاب این گوشی، استفاده از رم 6 گیگابایتی در نسخه‌های 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت است که توانایی پردازش چندین برنامه مختلف به طور همزمان را برای شما دو چندان می‌کند. در کل آیفون 13 پر مکس یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام بازی است.

مقایسه سخت افزار و رابط کاربری گوشی Galaxy S23 Ultra و آیفون 13 Pro Max
اما صبر کنید! اگر گیمر موبایل هستید، سامسونگ برای شما پیشنهاد جذابی دارد. سامسونگ گلکسی S23 Ultra، از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل دوم استفاده کرده که به راحتی از پس تمام بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا بر می‌آید.
اما این تمام ماجرا نیست. Galaxy S23 Ultra از رم‌های 8 و 12 گیگابایتی استفاده کرده که قدرت مالتی تسکینگ را در این گوشی به طور ویژه‌ای بالا می‌برد. یک ویژگی خاص دیگر که می‌تواند برای گرافیست‌ها جذاب باشد، وجود قلم در S23 Ultra است که به لطف صفحه نمایش بی نظیرش، در نوع خود بی نظیر است.
در نهایت اگر این گوشی نظر شما را جلب کرده، می‌توانید با دریافت وام آنلاین از دیجی‌شهر، از داشتن این غول کره‌ای لذت ببرید.

مشاهده و خرید قسطی سامسونگ گلکسی S23 Ultra

 

مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

در این بخش شاهد رقابت نزدیکی هستیم. آیفون 13 پرو مکس به 3 سنسور 12 مگاپیکسل (اصلی)، 12 مگاپیکسل (فوق عریض) و 12 مگاپیکسل (تله فوتو) مجهز شده که می‌تواند تصاویر و ویدیوهایی با بهترین کیفیت را برای شما ثبت و ضبط کند.
اما بخش جذاب دوربین آیفون 13 پرو مکس، قابلیت عکاسی ماکرو آن است که می‌توانید تا فاصله 2 سانتی‌متری و یا حتی کمتر، به سوژه مورد نظرتان نزدیک شود و از آن عکاسی کنید. سلفی این گوشی نیز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده بهره برده که کیفیت خوبی در ثبت تصاویر دارد؛ گرچه همچنان در شرایط نوری ضعیف جای کار دارد.

مقایسه دوربین گوشی Galaxy S23 Ultra و آیفون 13 Pro Max

اگر به دنبال خرید اقساطی گوشی در زمینه دوربین هستید، پیشنهاد می‌کنیم این موبایل در سبد خریدتان قرار دهید.
در آن طرف میدان، سامسونگ غوغا کرده و در پرچمدار خود یعنی S23 Ultra، از 4 سنسور قدرتمند 200 مگاپیکسل (اصلی)، 12 مگاپیکسل (فوق عریض) و 2 سنسور 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده کرده که می‌توان گفت جزو تنها پرچمدارانی است که از لنز تله‌فوتو با زوم با کیفیت استفاده می‌کند.

یک مزیت شاخص S23 Ultra نسبت به آیفون 13 پرو مکس، قابلیت فیلم‌برداری 8k با سرعت 30 فریم بر ثانیه است که ممکن است وسوسه‌تان کند. در بخش سلفی S23 Ultra، شاهد کاهش عدد 40 پیکسل به 12 پیکسل هستیم.
اما این به معنی کاهش کیفیت عکس‌های سلفی نیست؛ زیرا این لنز دارای داینامیک رنج خوبی است و رنگ‌ها را به صورت طبیعی ثبت می‌کند و نویز کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین دوربین‌های گوشی در سال 2023 [اردیبهشت 1402]

مقایسه باتری گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف گوشی‌های اپل، باتری آن بوده، اما این بار اپل در آیفون 13 پرومکس نسبت به مدل قبلی، از باتری با ظرفیت 4350 میلی آمپر ساعت استفاده کرده شارژدهی بسیار خوبی دارد.
در صورت استفاده معمولی، این گوشی می‌تواند تا 2 روز شما به شما شارژدهی دهد. می‌دانیم که شاید باورش برای شما سخت است اما حقیقت دارد. آیفون 13 پرو مکس در استفاده‌های بالا حدود 1 روز و در استفاده‌های سنگین، تا 8 ساعت شارژدهی دارد که می‌توانیم بگوییم که بهترین باتری پرچمدار سالیان اخیر گوشی‌های آیفون است.
با توجه به رفرش ریت 120 هرتزی این گوشی، مصرف باتری بهینه و طول عمر آن بهینه شده است.

مقایسه باتری گوشی Galaxy S23 Ultra و آیفون 13 Pro Max
در طرف دیگر، سامسونگ Galaxy S23 Ultra با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی‌ و به لطف پردازنده‌ی جدید و کم مصرف آن، عملکرد درخشانی دارد. باور کردنی نیست اما با گلکسی S23 اولترا در استفاده معمولی با رفرش ریت 120 هرتزی و کیفیت 1080، حدود یک روز و نیم، می‌توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.
با این مشخصات باتری، همچنان جای یک چیز در پرچمداران سامسونگ احساس می‌شود و آن، شارژر پر سرعت است. سامسونگ Galaxy S23 Ultra فقط از آداپتور 45 واتی پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با رقیبان اندرویدی خود یعنی شیائومی یا وان پلاس که از آداپتورهای 120 واتی استفاده می‌کنند، بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 15 میلیون

جمع بندی

به طور کلی، در زمینه‌های مختلف این دو گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. با توجه به قیمت بالای گوشی‌های موبایل، خرید اقساطی گوشی سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra و همچنین خرید اقساطی آیفون 13 پرو مکس از طریق دریافت وام آنلاین دیجی‌شهر گزینه مناسبی برای خریداری این دو غول گوشی‌های همراه است. به طور کلی گوشی آیفون 13 پرو مکس از نظر طراحی و باتری، نسبت به پرچمدار سامسونگ برتری محسوسی دارد.

امتیاز کلی گوشی Galaxy S23 Ultra و آیفون 13 Pro Max

در مقایسه کامل گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس در بخش‌های سخت‌افزار و صفحه‌نمایش، گلکسی S23 Ultra عملکرد بهتری نسبت به آیفون 13 پرو مکس دارد. در قسمت دوربین، آیفون و سامسونگ رقابت پایاپایی دارند که انتخاب بر اساس کیفیت دوربین به شما بستگی دارد. برای راهنمایی بیشتر در زمینه دوربین، سامسونگ از قابلیت ثبت تصاویر نجومی بهره می‌برد که می‌تواند برای طرفداران عکاسی، هیجان‌انگیز باشد.

در حالی‌که دوربین آیفون 13 پرومکس قابلیت عکاسی ماکرو از فاصله 2 سانتی‌متری دارد که جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد. اگر گیمر و عکاس هستید گزینه پیشنهادی ما، جنتلمنی به نام سامسونگ گلکسی S23 الترا است، و اگر کاربری هستید که باتری و راحتی رابط کاربری برایش مهم‌تر است، در خرید آیفون 13 پرو مکس شک نکنید. امیدواریم با خواندن این نقد و بررسی، برای خرید هر یک از این دو گوشی، به شما کمک ویژه‌ای کرده باشیم.

سوالات متداول

  • آیفون 13 پرو مکس چه مزیتی نسبت به گلکسی S23 Ultra دارد؟
    باتری قوی و طراحی بی نقص و همچنین پردازنده‌ی قوی، سبب شده که آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.
  • در چه بخش‌هایی سامسونگ گلکسی S23 Ultra برتری دارد؟
    صفحه نمایش، دوربین و سخت افزار، کفه‌ی ترازو را به سمت این غول کره‌ای سنگین‌تر می‌کند.
  • در مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟
    با توجه به سال معرفی پرچمدار سامسونگ و اپل و همچنین مشخصات فنی این دو گوشی، سامسونگ Galaxy S23 Ultra ارزش خرید بالاتری نسبت به iPhone 13 Pro Max دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر کاش بجای اینکه از روی کاغذ
    مقایسه کنید واقعا مقایسه کنید
    این مقایسه قشنگ معلومه که فقط از رو کاغذه
    من طرفدار اپل نیستم اما معلومه کی برنده است اصلا نیازی به مقایسه نیست سامسونگ فقط توی کاغذ خوبه و اوایل خوبه بعد حدودا پنج سال کند میشه و…
    و باتری اپل و پردازنده اش از سامسونگ بهتره
    میگید ماله سامسونگ ۵۰۰۰ و خورده ای میلی آمپره مال اپل ۳۰۰۰ و خورده ای؟ ولی درصورتی که اپل هم خوش دست تره هم عمر باتری بیشتری داره و باید بهتون بگم که همه چی این عداد نیستن ۵۰۰۰ و فلان اینا
    بیشترش مربوط به پردازنده هستش
    تازه در تنوع لوازم جانبی اپل حرف اول رو میزنه چون هرچی اکسسوری بخواید برای اپل هست ولی بدی که داره اینکه تو ایران تحریمه و برنامه های ایرانی داخلش نصب نمیشن. خیلی ممنون که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا