نقد و بررسی محصولات

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 15 میلیون

این روزها بازار تلفن همراه شامل تعداد زیادی گوشی‌های مختلف می‌شود، اما سامسونگ به عنوان یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین‌ برندها در این بازار به شمار می‌رود. گوشی‌های سامسونگ همواره جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران بوده و هستند. قیمت گوشی‌های سامسونگ تاثیر زیادی بر خریداری آن توسط مردم و کل بازار دارد. با وجود رقبای تازه وارد و پرقدرتی مانند شیائومی، خرید گوشی سامسونگ از رونق نیفتاده و سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین برند گوشی‌های اندرویدی در ایران شناخته می‌شود.
با توجه به افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های موبایل، شرکت سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نشده و به طور قابل توجهی افزایش قیمت را تجربه کرده است. با این حال گوشی‌های سری A که جزو محصولات میان‌رده این شرکت محسوب می‌شوند، همچنان جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند. اما در ایران، بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند تا این محصولات را به صورت اقساطی خریداری کنند.
اگر به دنبال خرید اقساطی گوشی زیر 15 میلیون تومان هستید، خرید قسطی سامسونگ A53 یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود که می‌توانید آن را در دیجی‌شهر که به عنوان یکی از بهترین سایت‌های خرید اقساطی موبایل است، خریداری کنید. گوشی‌های سامسونگ در مدل‌ها و سری‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند که سعی کرده‌ایم در این مطلب راهنمای خرید گوشی سامسونگ زیر 15 میلیون تومان این برند را که قابل خریداری هستند را به شما مطالعه خواهید کرد. پس با ما همراه باشید.

بازه قیمتی 12 تا 15 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy A53 5G

بررسی گوشی سامسونگ A53
بررسی گوشی سامسونگ A53

گوشی سامسونگ A53 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده این برند است. صفحه نمایش، باتری و دوربین خوب، باعث شده تا این گوشی در میان رقبای خود کم نظیر باشد. پشتیبانی نرم‌افزاری برای مدت چهار سال نیز باعث شده است که با اطمینان بیشتری از این گوشی استفاده کنید. طراحی گوشی A53 بسیار ساده بوده و همانند بقیه گوشی‌های سامسونگ ساخته شده است.
جنس این گوشی از پلاستیک ساخته شده و وزن کمی دارد. به همین دلیل، این گوشی دارای طراحی خوش دستی است. همچنین، این گوشی دارای گواهی IP۶۷ است که مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار و نفوذ آب دارد. صفحه نمایش 5.6 اینچی این گوشی با فناوری Super AMOLED و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، تجربه‌ای بی‌نظیر از نمایش با جزئیات بالا و رنگ‌های زنده را به شما ارائه می‌دهد.
همچنین، حسگر اثر انگشت این گوشی بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است و دارای دقت خوبی است، اما سرعت آن خیلی بالا نیست. برای بهبود سرعت، می‌توانید انیمیشن‌های باز شدن صفحه را در تنظیمات غیرفعال کنید. این گوشی دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و با پردازنده کم مصرف، عملکرد شارژدهی بسیار خوبی دارد.
با استفاده متوسط از گوشی، می‌توانید حدود یک روز از آن استفاده کنید. گرچه در جعبه گوشی، آداپتور شارژر وجود ندارد. اگر به‌دنبال خرید قسطی سامسونگ A53 هستید، می‌توانید این محصول را در فروشگاه اینترنتی دیجی‌شهر به صورت اقساطی خرید کنید.

سامسونگ Galaxy A33 5G

بررسی گوشی سامسونگ A33
بررسی گوشی سامسونگ A33

این گوشی دارای گواهی IP۶۷ است که کیفیت ساخت آن را افزایش می‌دهد. حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش نصب شده، اما کارایی آن کمی پایین و آهسته است. صفحه نمایش ۶.۴ اینچی آن با تکنولوژی سوپرآمولد دارای جزئیات خوبی است و رنگ‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد. همچنین، روشنایی آن مناسب است، اما با وجود استفاده از نرخ رفرش ۹۰ هرتز، در مقایسه با رقبای خود در این محدوده، کمی پایین‌تر است.
باطری آن با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عملکرد خوبی در زمینه شارژ دارد و در استفاده روزانه تا سنگین، تقریباً یک روز کامل شارژ دوام می‌آورد. باید به یاد داشت که مانند اکثر گوشی‌های جدید، آداپتور سامسونگ در جعبه همراه گوشی قرار ندارد و باید جداگانه تهیه شود. با استفاده از یک آداپتور ۲۵ واتی، شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که با وجود کندی نسبی آن، قابل قبول است.
لازم به ذکر است که درون جعبه گوشی، هیچ آداپتوری را به همراه ندارد. سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نسبت به قیمت، عملکرد خیلی خوبی دارد و حتی با گوشی گران‌تر A۵۳، تفاوت خاصی ندارد. عکس‌ها شارپنس و دینامیک رنج خوبی دارند، اما خیلی رنگ‌های خوبی به شما نمی‌دهد. لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید نسبت به دوربین اصلی کمی کیفیت افت می‌کند و شارپنس نسبتاً کمی دارد.
سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم خیلی عملکرد خوبی ندارد و بیشتر جنبه فانتزی دارد. عکس‌های پرتره هم با کمک لنز ۵ مگاپیکسلی، تشخیص عمق را به خوبی در سوژه می‌دهند و پشت آن را محو می‌کنند. در ضمن، شما می‌توانید با خرید اقساطی گوشی A33، از امکانات این موبایل لذت ببرید.

بازه قیمتی 9 تا 12 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy A23

بررسی گوشی سامسونگ A23
بررسی گوشی سامسونگ A23

این گوشی از صفحه‌نمایش 6.6 اینچی از نوع PLS با رزولوشن 1080×2408 پیکسل بهره برده و توانایی نمایش 400 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی دارای شارژدهی خوبی است و در استفاده سنگین، تقریباً یک روز کامل را پشتیبانی می‌کند. اما شارژری با توان 15 وات در جعبه‌ی آن قرار دارد و با آن شارژ کامل گوشی، تقریباً 1 ساعت و نیم زمان می‌برد که نسبتاً طولانی به نظر می‌رسد و سرعت شارژ مناسبی در مقایسه با رقبای شیائومی خودش ندارد.
سنسور اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دو تا سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری ماکرو و تشخیص عمق در نظر گرفته شده است که در کل، کیفیت قابل قبولی با توجه به قیمتش دارد. عکس‌های لنز اصلی دارای جزئیات و شارپنس مناسبی هستند و جزئیات عکس‌ها نیز به نظر مناسب می‌آیند. عکس‌های پرتره نسبتاً مناسب هستند، اما همیشه خوب عمل نمی‌کنند و گاهی به خوبی سوژه را تشخیص نمی‌دهند. لنز اولترا واید نیز توانایی گرفتن عکس‌های نسبتاً خوبی را در شرایط نوری مناسب دارد.
شما می‌توانید با خرید اقساطی موبایل گلکسی A23، از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کنید.

سامسونگ Samsung Galaxy M33

بررسی گوشی سامسونگ M33
بررسی گوشی سامسونگ M33

گلکسی سری M از جمله محصولات موفق سامسونگ در دسته گوشی‌های میان‌رده است که با طراحی زیبا، صفحه نمایش با کیفیت، دوربین عالی، طول عمر باتری بالا و قیمت مناسب توانسته است بازار را به خود اختصاص دهد. گرچه در ایران، با وجود افزایش قیمت‌ها، خرید اقساطی گوشی سامسونگ سری M از اولویت خریداران است. صفحه نمایش Galaxy M33 با اندازه 6.6 اینچ و رزولوشن 1080×2408 پیکسل از نوع TFT LCD مجهز شده است. همچنین این موبایل دارای دوربین چهارگانه شامل دو سنسور با رزولوشن 2 مگاپیکسل از نوع سنجش عمق و ماکرو، سنسور 5 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل از نوع عریض (wide) است.
گلکسی M33 دارای پردازنده اختصاصی Exynos 1280 شرکت سامسونگ است و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را دارد. باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت در شرایط استفاده معمولی به ازای هر بار شارژ صد درصدی، طول عمر مفید دو روز را ارائه می‌کند.

بازه قیمتی 7 تا 9 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy A13

بررسی گوشی سامسونگ A13
بررسی گوشی سامسونگ A13

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی A13 در استفاده معمولی تا سنگین، یک روز کامل را تحمل می‌کند و عملکرد مناسبی دارد. سرعت شارژ آن نیز مناسب است. همچنین این گوشی دارای آداپتور 15 واتی بوده، که در حدود یک ساعت و چهل دقیقه، گوشی را به طور کامل شارژ می‌کند. سنسور اصلی آن با 50 مگاپیکسل، عکس‌های خوبی را با توجه به قیمت آن، ضبط می‌کند و کیفیت تقریباً مناسبی دارد.
جزئیات عکس‌های آن، بالا نیست ولی همانند اکثر گوشی‌های سامسونگ، رنگ‌های آن زنده و روشن‌تر از واقعیت به نظر می‌رسد. دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق، امکانات خاصی به کاربر نمی‌دهند. عکس‌های پرتره جداسازی خوبی دارد، اما گاهی با مشکل روبرو می‌شود و لنز ماکرو نیز کیفیت خاصی ندارد، لذا برای گرفتن عکس‌های خوب با آن، تلاش زیادی لازم است.
دیتیل و شارپنس عکس‌ها نیز در لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید، کمی افت می‌کند که این امر طبیعی است. گوشی به قابلیت نایت مود مجهز نیست و عکس‌های گرفته شده در شب، نویز نسبتاً بالایی دارند. عکس‌های دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن، دیتیل و شارپنس خوبی دارند و عکس‌های با کیفیتی ارائه می‌دهند. گلکسی A13 از تراشه قدیمی اگزینوس 850 بهره برده که نسبتا عملکرد قابل قبولی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد.

سامسونگ Galaxy M32

بررسی گوشی سامسونگ M32
بررسی گوشی سامسونگ M32

گلکسی M32 با مشخصات فنی قابل قبول، از عملکرد خوبی برخوردار است. صفحه نمایش 6.4 اینچی که به فناوری همیشگی سامسونگ یعنی سوپرامولد مجهز شده، رفرش‌ریت یا همان نرخ بروزرسانی 90 هرتزی را در خود جای داده است.
در بخش پشتی گوشی سامسونگ گلکسی سری M، چهار سنسور دوربین با قابلیت‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است؛ سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسل، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل و سنسور سنجش عمق نیز با رزولوشن 2 مگاپیکسل. در ضمن، این گوشی از دوربین سلفی با رزولوشن 20 مگاپیکسل نیز بهره می‌برد. در قسمت مشخصات سخت‌افزاری، پردازنده میان‌رده هلیو G80 شرکت مدیاتک به کار رفته و باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و شارژر 25 وات با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع نیز در این گوشی موجود است.

بازه قیمتی 6 تا 7 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy F13

بررسی گوشی سامسونگ F13
بررسی گوشی سامسونگ F13

پکیج دوربین این گوشی شامل سه سنسور است که شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور 5 مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. این سنسورها کیفیت تصاویر مناسبی را به ارمغان می‌آورند که برای یک گوشی اقتصادی مناسب است. با سنسور اصلی دوربین، در نور خوب عکس‌هایی با جزئیات مناسبی گرفته می‌شود.
لنز اولترا واید نسبت به لنز اصلی کیفیت پایین‌تری دارد و عکس‌ها کمی کدر می‌شوند. لنز تشخیص عمق هم به جداسازی سوژه در عکس‌های پرتره کمک می‌کند و تصاویر مناسبی به دست می‌آید. دوربین سلفی با 8 مگاپیکسل نیز کیفیت مناسبی دارد. برای این گوشی از پردازنده اگزینوس 850 استفاده شده است که عملکرد مناسبی دارد، اما تجربه خوبی به کاربر نمی‌دهد و ممکن است در استفاده عادی از گوشی کمی کند شود.
با این حال، مصرف باتری بهینه است و با باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی، در استفاده سنگین از گوشی، بیشتر از یک روز می‌توانید از آن استفاده کنید. اما سرعت شارژ کمی بالاست و با استفاده از آداپتور 15 واتی داخل جعبه، زمان شارژ حدود 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت طول می‌کشد. رابط کاربری این گوشی از One UI Core 4.1 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند که نسخه سبک‌تری از رابط کاربری سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی است و امکانات شخصی سازی مناسبی دارد.

سامسونگ Galaxy A04s

بررسی گوشی سامسونگ A04s
بررسی گوشی سامسونگ A04s

صفحه‌نمایش A04s با ابعاد 6.5 اینچ و رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع PLS، به‌صورت باریک و با کیفیت ارائه شده است. صفحه‌نمایشی که دارای قابلیت‌های نمایش با نرخ بروزرسانی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 400 نیت است. با بریدگی قطره‌ای شکل ناچ در بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 5 مگاپیکسل قرار دارد، که علاوه بر ثبت تصاویر در نور روز، برای تماس‌های تصویری نیز به‌کار می‌رود.
در بخش پشتی گوشی سامسونگ Galaxy A04s، سه سنسور دوربین با ویژگی‌های مختلف قرار دارند. سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، سنسور سنجش عمق و ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل به ترتیب در این بخش قرار گرفته‌اند. با پردازنده اختصاصی اگزینوس 850 سامسونگ، قابلیت اجرای بازی‌های محبوب و نرم‌افزار‌های کاربردی، در این گوشی فراهم است. در نهایت، با باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعت، سامسونگ Galaxy A04s در شرایط استفاده معمولی می‌تواند تا دو روز را سپری کند.

در آخر، گوشی‌های سامسونگ همواره جز محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران بوده و هستند. قیمت گوشی سامسونگ اثر زیادی بر خرید آن توسط مردم و کل بازار موبایل داشته و بر این اساس خریداران به دنبال خرید اقساطی گوشی این شرکت کره‌ای هستند. برند سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین برند گوشی‌های اندرویدی در ایران شناخته می‌شود و حتی با وجود رقبای تازه وارد و پرقدرتی مثل شیائومی، خرید گوشی سامسونگ همچنان به رونق خود ادامه می‌دهد.
سامسونگ سهم خوبی از بازار موبایل ایران دارد و نوسان قیمت خرید گوشی سامسونگ بر قیمت گوشی‌های برندهای دیگر نیز تاثیرگذار است. گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در مدل‌ها و سری‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که در این مطلب سعی شد تا همه مدل‌های قابل خریداری زیر 15 میلیون تومان را در دیجی‌شهر برای شما معرفی کنیم.

سوالات متداول

  • کدام یک از مدل‌ها به نسبت قیمت، سرعت پردازنده‌ مناسبی دارد؟
    مدل گلکسی F13 با پردازنده Exynos 850 و اندروید 12 و One UI 4.1 به نسبت قیمت خود، برای کارهای روزانه و بازی‌های سبک، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.
  • در قسمت ظرفیت باتری، کدام مدل‌ها انتخاب بهتری هستند؟
    با توجه بازه قیمتی اشاره شده، به ترتیب مدل‌های A33، A53 و A23 می‌تواند برای شما انتخاب‌های مناسبی باشند.
  • در بین  انواع گوشی سامسونگ تا 15 میلیون تومان، کدام گوشی ارزش خرید بالایی دارد؟
    گوشی هوشمند سامسونگ مدل گلکسی A53 5G با نمره 7.9، با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد، بهترین مدل گوشی هوشمند سامسونگ تا ۱۵ میلیون است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا