نقد و بررسی محصولات

راهنمای خرید کولر گازی ایرانی و خارجی

نقد و بررسی انواع کولرگازی

کولر گازی چی بخریم؟ در فصل گرما همه به دنبال رهای هستیم تا هوای منزل خود را مطبوع کرده و سیستم سرمایشی منحصربه‌فردی داشته باشید. در هوای گرم تابستان، خرید کولر گازی می‌تواند انتخابی باشد که قطع به یقین برایتان مزایای مهمی به همراه خواهد داشت. اگر به دنبال این هستید که بدانید بهترین مدل‌ کولر گازی کدامند و ویژگی‌های خاص هر کدام، چیست؟ از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه دیجی شهر باشید و از انواع کولر گازی اطلاع پیدا کنید. 

راهنمای خرید کولرگازی

در مناطق گرمسیری کشور، کولر گازی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اگر به دنبال یک وسیله سرمایشی کاربردی برای فصول گرم سال هستید، می‌توانید از انواع مختلف برندهای کولر گازی با توجه به امکاناتی که برایتان مهیا می‌کند، متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی محل زندگیتان استفاده کنید. 

برای اینکه بتوانید انتخابی شایسته متناسب با شرایط آب و هوایی جایی که در آن ساکن هستید، داشته باشید باید ابتدا به یک سری از مولفه‌های مهم توجه کنید. اگر در مناطق گرمسیری در حال سکونت هستید شرایط با زمانیکه در یک منطقه معتدل از نظر اب و هوایی زندگی می‌کنید، متفاوت است. 

اگر بودجه زیادی ندارید و مجبور به خرید کولر آبی هستید، به شما توصیه می‌کنیم به سراغ خرید بهترین کولر آبی سلولزی بروید، در این کولرها به جای استفاده از پوشال، پدهای سلولزی کمک گرفته شود که هم حساسیت ایجاد نیم‌کند و هم خنک‌تر است.

انواع کولر گازی

خرید انواع کولر گازی

در این به بخش پس از نام بردن از انواع کولرگازی به معرفی برندهای کولر گازی خواهیم پرداخت. کولر گازی‌ها به طور عمده دارای 4 نوع خاص هستند، انواع کولرگازی عبارتند از: 

  •  کولر گازی پنجره‌ای
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی ایستاده
  •  کولر گازی اسپلیت

در ادامه برای آشنایی بیشتر، انواع کولر گازی را از نظر برندهای مختلف به صورت مختصر برایتان معرفی خواهیم کرد، تا متناسب با نیازتان  خریدی شایسته داشته باشید. 

  • کولر گازی ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور بیش از 40 سال است که فعالیت می‌کند و متشکل از چندین کارخانه عمده است. یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولیدی در این زمینه محسوب می‌شود. هم اکنون یکی از بزرگترین و پرفربوش‌ترین برندها در زمینه فروش کولرگازی، ایران رادیاتور محسوب می‌شود. در حال حاضر کولرگازی‌های ایران رادیاتور در در ظرفیت های 9000 تا 30000 تولید می شود تولید می‌شود. اگر به دنبال خرید از یکی از برترین‌ برندهای بازار هستید، کولر گازی ایران رادیاتور می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان ابزار سرمایشی منزل‌تان باشد. 

https://dgshahr.com/product/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-30000-%d9%85%d8%af%d9%84-iac-30ch-a/

  • کولر گازی جی پلاس

کولر گازی جی پلاس یکی دیگر از انواع کولر گازی محسوب می‌شود که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. استحکام، خنک کنندگی مناسب و اندازه ایده‌آل مهم‌ترین مزیت‌هایی است که می‌توان برای کولرگازی جی پلاس نام برد. پنل داخلی این کولرگازی ابعاد و وزن کمی دارد و به شکلی طراحی شده تا دارای فیلترهای ضد آنفولانزا و ضد حساسیت باشد. علاوه‌بر این خوب است بدانید که کمپرسور موجود در این کولرها، خنک کنندگی زیادی به همراه دارد. المنت‌های کولرگازی جی پلاس ساخت چین است و در ایران مونتاژ می‌شود. 

  • کولرگازی جنرال

کولرگازی جنرال یکی از مدل‌های پرطرفدار کولرگازی است که دارای رتبه حیاتی A++ است و از این رو همواره مورد قبول خریدار واقع می‌شود. این کولرها دارای مقاومت زیادی هستند و محبوب‌ترین برند خارجی داخل ایران محسوب می‌شوند. اگر به دنبال بهترین مدل کولر گازی هستید، جنرال بهترین گزینه برای شماست. در کنار گزینه‌هایی که در بالا نام برده شد، جنرال به دلیل صدای موتور پایینی که دارد، مزیت ویژه‌ای دارد که باعث شده یکی از انتخاب‌های مهم بازار باشد. 

بیشتر بخوانید: خانه هوشمند چیست؟ 7 مزیت ویژه‌ای که باید درباره خانه هوشمند بدانید!

  • کولرگازی گری

یکی دیگر از کولرهای گازی خارجی که در بازار طرفداران بسیار زیادی دارد، برند گری است. قدرت سرمایشی بالا، توان موتوری قوی و صدای خیلی کم از مزایای جذاب و منحصر به فردی است که کولرگازی‌های برند گری دارد. بنابراین اگر به دنبال یک سیستم سرمایشی مناسب برای منزلتان هستید یا دوست دارید از مدل‌های ایرانی آن استفاده نکنید، بهتر است سراغ کولرهای گازی گری بروید. 

  • کولر گازی ال جی

برند کره‌ای ال جی برای همه دیگر شناخته شده است و شاید یکی از خوش نام‌های لوازم منزل در بازار باشد. اینورترهای کولرگازی ال جی، برق بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا استفاده می‌کند و موتور بسیار قدرتمند و قوی دارند. نحوه نصب کولرهای گازی ال جی بسیار ساده است و همچنین می‌توانید برای سرمایش و گرمایش از آن در محیط‌های اداری و منزل خود استفاده کنید. 

  • کولر گازی سامسونگ

خدمات پس از فروش خوب، قدرت بسیار زیاد و سرعت سرمایشی مناسب در کنار شهرت فراگیر سامسونگ باعث شده تا بهترین برند بازار باشد. لوازم منزل سامسونگ، بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال ماندگاری و کیفیت هستند. این برند کره‌ای آنقدر خوش آوازه است که همگی به آن واقف هستیم. از این رو یکی از انتخاب‌های جذاب کرده است. 

  • کولرگازی هایسنس

هایسنس یکی از برندهای اقتصادی و جذاب سرمایشی محسوب می‌شود که دارای مزیت رقابتی بسیار بالایی نسبت به سایر برندهای دیگر از نظر کیفیت و قیمت است. اگر به دنبال خرید یک کولرگازی خوش قیمت با مقاومت بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید کولرگازی هایسنس بروید. ظرفیت‌های این کولرگازی متفاوت است و باید باتوجه به محیط و تعداد نفراتی که مد نظر دارید، ظرفیت متناسب با آن شرایط را خریداری کنید.

https://dgshahr.com/product/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%86%d8%b3-%d9%85%d8%af%d9%84-hih-09tg-9000/

نکاتی که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد!

خرید انواع کولر گازی

برای خرید انواع کولر گازی بهتر است به چند مورد دقت کنید که عبارتند از:

  • نوع کمپرسور به کار رفته در کولر گازی

در کولرگازی‌ها سه نوع کمپرسور مورد استفاده واقع می‌شود که عبارتند از: پیستونی، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرول دارند که متناسب با نوع کمپرسور، قیمت کولر گازی هم تفاوت خواهد کرد.  

  • ظرفیت کولر گازی

ظرفیت در زمان خرید کولر گازی یکی از مهم‌تریم عناوینی است که باید در نظر گرفت. ظرفیت کولر گازی با واحد BTU سنجش می‌شود. هرچه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت کولر گازی افزایش خواهد یافت. 

  • شرایط آب و هوایی

اگر در شرایط آب و هوایی گرم ظرفیت‌های 9000 – 12000 – 18000 – 24000 – 30000 – 36000 بسیار مورد استفاده واقع می‌شود. بنابراین بهتر است از کولرگازی با ظرفیت بالا استفاده کنید که باز هم احتمال دارد به قیمت کولر گازی اضافه کند. 

  • تعداد افراد حاضر در محیط

اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است، به طبع نیازمند ظرفیت بالاتری در کولر گازی خود هستید. به ازای هر نفر، 600 BTU ظرفیت باید برای کولر گازی در نظر گرفته شود. 

  • میزان آفتاب گیر بودن محیط

اگر محیط منزلتان آفتاب گیر است، بنابراین کولر گازی با ظرفیت بیشتری نیاز خواهید داشت تا بتواند سرمای کافی را به محیط ببخشد، بنابراین مازاد بر ظرفیت باید به ازای هر نفر  1000 BTU  هم در زمان خرید کولر گازی اقساطی در نظر گرفته شود. 

بیشتربخوانید: ترندهای دکوراسیون آشپزخانه برای سال 2023

کلام پایانی

امیدواریم به سوال ابتدایی یعنی اینکه کولر گازی چی بخریم؟ جواب صحیحی داده باشیم. شاید مهم‌ترین نگرانی موجود در زمان خرید قسطی کولر گازی، مصرف برق زیاد اینورترهای کولر گازی باشد، اما در حال حاضر انواع کولر گازی کم مصرف نیز در فهرستی که در بالا نام برده شد وجود دارد که به نسبت مصرف برق کمتری دارند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه دیجی شهر بودید، از شما قدردانیم و امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد در نهایت به شما کمک کرده باشد تا بتوانید در زمان خرید انواع کولرگازی نکات پیشنهادی را گوشه ذهن خود داشته باشید. 

سوالات متدوال

بهترین مدل کولر گازی چیست؟

انواع کولر گازی به دو نوع داخلی و خارجی قابل تقسیم بندی است که کولرهای گازی داخلی مثل جنرال و اسنوا و کولرهای گازی خارجی مثل سامسونگ و ال جی محبوب‌ترین برندهای اینورتر در بازار محسوب می‌شوند.

بهترین کولر گازی کم مصرف کدام است؟

مشاهده برچسب مصرف انرژی روی کولر گازی به شما نشان می‌دهد که کدام مدل نسبت به مدل دیگر، میزان انرژی و برق کمتری مصرف می‌کند. 

بهترین کولر گازی برای محیط کار کدام است؟

اگر به دنبال بهترین کولر گازی برای محیط کار هستید، ال جی، اجنرال، بوش و… برندهایی هستند که برای محیط کار به شدت توصیه می‌شود. 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا