زندگی به سبک بهتر

ترندهای دکوراسیون آشپزخانه برای سال 2023

برخلاف گذشته که آشپزخانه‌ها را دور از محل زندگی افراد می‌ساختند و یا برای آن در تعبیه می‌کردند تا از سایر بخش‌های خانه جدا باشد، امروزه آشپزخانه تبدیل به یکی از اجزای مهم هر خانه شده است.

با درک اهمیتی که دکور آشپزخانه در نمای کلی خانه دارد، این محیط دیگر تنها محلی برای طبخ غذا نیست؛ بلکه چیدمان صحیح آن کمک بسیاری در هر چه زیباتر و دل‌بازتر دیده شدن خانه‌ می‌کند.

همانطور که در چیدمان دکوراسیون داخلی سبک‌های مختلفی وجود دارد، دکوراسیون آشپزخانه نیز بسیار متنوع بوده و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه‌ی خود به شکل‌های متفاوتی آشپزخانه‌ی خود را چیدمان کنند.

هر ساله در دنیای دکوراسیون آشپزخانه ترندهای جدیدی معرفی می‌شوند. معرفی این ترندها به افراد کمک می‌کند تا برای چیدمان دکوراسیون خود ایده‌های جدیدی بگیرند و بتوانند فضایی شیک و زیبا مطابق با روندهای به‌روز جهان داشته باشند. همچنین می‌توانید سبک آشپزخانه خود را با سبک دکوراسیون داخلی منزل خود ست کنید.

ترندها تنها به زیبایی دکوراسیون کمک نمی‌کنند؛ بلکه پیروی هوشمندانه از آن‌ها باعث می‌شود تا چیدمان محیط آشپزخانه‌ی شما کاربردی نیز باشد. 

در ادامه‌ی این بلاگ به معرفی برخی از انواع ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 می‎پردازیم. 

انواع سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه

برای بهره‌گیری از ترندها در دکوراسیون، چه آشپزخانه و چه خانه، نیاز است تا ابتدا با انواع سبک‌های دکوراسیون آشنا باشیم تا درنهایت بتوانیم چیدمانی اصولی داشته باشیم.

تعدادی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه عبارتند از:

  • کلاسیک
  • بوهو
  • مینیمال
  • مدرن
  • مدیترانه‌ای
  • سنتی

ترندهای دکوراسیون آشپزخانه

با اینکه تنها چند ماه از سال 2023 گذشته است، اما طراحان دکوراسیون داخلی ترندهایی را برای چیدمان آشپزخانه در این سال ارائه کرده‌اند. همانطور که پیداست، ترندها گذرا هستند و عمر طولانی ندارند؛ بنابراین ممکن است تا آخر سال 2023، چندین ترند دیگر نیز به دنیای دکوراسیون معرفی شوند.

در ادامه، به معرفی تعدادی از ترندهایی که در حال حاضر در دنیای دکوراسیون آشپزخانه وجود دارند، می‌پردازیم.

ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023

جزیره‌های بزرگ

میزهای ناهارخوری یکی از آیتم‌هایی هستند که معمولا بخش زیادی از محیط خانه را اشغال می‌کنند و حمل آن از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر کمی سخت است. با گذشت زمان و ورود جزیزه به دکوراسیون آشپزخانه‌ها، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است؛ به علاوه، در بودجه‌ی افراد نیز صرفه‌جویی شد و میز ناهارخوری از لیست خرید افراد زیادی خط خورد.

یکی از ترندهای سال 2023 در دکوراسیون آشپزخانه، جزایر بزرگ است. 

بزرگی این جزایر این امکان را در اختیار اعضای خانواده قرار می‌دهد تا نه تنها برای غذا خوردن، بلکه برای سرگرمی و یا کار کردن نیز بتوانند از این فضا استفاده کنند.

جزیره‌ی بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه

توجه به روشنایی

با درک اهمیت استفاده از انرژی‌های طبیعی مثل نور خورشید، تمرکز ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 به سمت بهره‌مندی و استفاده‌ی حداکثری از این انرژی‌ است.

پنجره‌های بزرگ، رنگ‌های روشن و استفاده از متریال بازتاب‌کننده‌ی نور در دکوراسیون آشپزخانه، سبب می‌شود تا مقدار زیادی نور به این بخش از خانه وارد شود و فضایی دل‌انگیز ایجاد کند.

توجه به روشنایی در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ‌های گرم

رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی است که نقش بسیار پررنگی در دکوراسیون آشپزخانه دارد.  بسیاری از افراد در خرید قسطی یخچال یا خرید ماشین ظرف‌شویی کندی و… از رنگ سفید این آیتم‌ها برای خرید استفاده می‌کنند. خنثی بودن رنگ سفید باعث می‌شود تا کالاهای آشپزخانه به راحتی با سایر بخش‌های این محیط هارمونی داشته باشد. 

درست است که انتخاب رنگ سفید برای محیطی مانند آشپزخانه، کم‌ریسک و مطمئن است، اما در سال 2023 می‌توان انتظار داشت که رنگ‌های گرم و اشباع نیز خودی نشان خواهند داد. مثلا استفاده از کابینت‌های رنگ چوب به جای سفید و یا لوازم آشپزخانه‌ی رنگی، از مثال‌های ورود این ترند به دکوراسیون آشپزخانه است؛ البته این بدین معنا نیست که رنگ‌های خنثی دیگر جایگاهی در دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 ندارند.

استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون آشپزخانه

لوسترهای حبابی شکل

یکی از انواع لوسترها که از گذشته تا کنون در دکوراسیون منازل مختلف با سبک‌های مختلف وجود دارد، لوسترهای حبابی شکل هستند. 

استفاده از لوسترهای حبابی، یکی دیگر از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه است. شما می توانید پس از مطالعه شرایط دریافت وام، لوستر اقساطی در اقساط ۶۰ ماهه تهیه فرمایید.

کروی شکل بودن این نورها، طراحان را بر این داشته تا با استفاده از این آیتم در محیط آشپزخانه، هماهنگی زیبایی را در این فضا ایجاد کنند. علاوه بر این امروزه استفاده از لوستر‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند جزو ترندهای روز است و راحتی بسیاری به ارمغان می‌آورد.

لوسترهای حبابی شکل در آشپزخانه

استفاده از مواد طبیعی

امروزه توجه و استفاده از عناصر طبیعی و سازگار با محیط زیست مانند چوب، سنگ و… در دکوراسیون منازل بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. 

در سال 2023 نیز این مسئله تبدیل به یک ترند پرطرفدار به خصوص در محیط آشپزخانه شده است. از آنجایی که آشپزخانه این روزها تنها محیطی برای آشپزی و خوردن غذا نیست، استفاده از گل و گیاه در آن نیز بسیار متداول است و می‌تواند فضایی پرانرژی را برای اهالی خانه فراهم کند.

استفاده از کاسه‌، لیوان و… چوبی و سنگی از دیگر اتفاقاتی است که می‌تواند در راستای پیروی از این ترند اتفاق بیفتد.

به کار بردن مواد طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه

توجه به جزئیات

حتما شما هم در محیط آشپزخانه‌ی خود لوازمی دارید که از آن‌ها برای دکور و تزیین استفاده می‌کنید. سال 2023، سال توجه به این جزئیات در محیط آشپزخانه است. 

استفاده از چندین آیتم‌ تزئینی کوچک باعث می‌شود تا هر آشپزخانه‌ای به محیطی زیبا و دلنشین تبدیل شود.

جزئیات کوچک تزئینی در دکوراسیون آشپزخانه

بهره‌گیری از متریال استیل

استیل از جمله متریال‌هایی است که در سال 2023 برای دکوراسیون آشپزخانه به آن توجه زیادی شده است. در این ترند نه تنها کابینت‌ها و پیشخوان از جنس استیل هستند، بلکه کل آشپزخانه می‌تواند یک پوشش تمام استیل داشته باشد.

متریال استیل، ترند دکوراسیون آشپزخانه 2023

استفاده‌ی بهینه از فضا

کمبود فضا در آپارتمان‌های امروزی باعث شده است تا ترندهای دکوراسیون در راستای استفاده‌ی هر چه بهتر از محیط خانه حرکت کنند؛ بنابراین یکی از ترندهای سال 2023 طراحی آشپزخانه‌هایی است که بیش از یک عملکرد دارند.

سوال اصلی اینجاست که چطور می‌شود که آشپزخانه، کاربری دیگری نیز داشته باشد؟

کرکره‌های چوبی یکی از آیتم‌هایی هستند که در ترند دکوراسیون آشپزخانه امسال بسیار حائز اهمیت هستند.

این کرکره‌ها کمک می‌کنند تا بتوانید محیط آشپزخانه‌ی خود را چند کاربره کنید. به این صورت که اگر می‌خواهید آیتمی را در محیط آشپزخانه بگذارید، می‌توانید در طول روز کرکره‌ها را پایین کشیده و آن آیتم را ماسکه کنید. به این ترتیب، فضای آشپزخانه‌ی شما بسیار هوشمندانه چیدمان خواهد شد.

محدود شدن تعداد کابینت‌های بالا

یکی از ترندهای دکوراسیون آشپزخانه که طراحان برای سال 2023 در نظر گرفته‌اند، محدود کردن تعداد کابینت‌های بالایی و یا به‌طورکلی حذف آن‌هاست.

در این ترند، تمام کابینت‌های بلند یا بالایی آشپزخانه، در یک دیوار یا بخش مجزا قرار می‌گیرند.

محدود شدن تعداد کابینت‌های بالا از ترندهای 2023 دکوراسیون آشپزخانه

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که دوست دارید همواره محیط زندگی خود را با تغییرات کاربردی به محیطی شیک و زیبا تبدیل کنید، ترندها این فرصت خلاقانه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بدون تغییرات پرهزینه، فضایی زیبا و به‌روز داشته باشید. 

ترندهای کاربردی دکوراسیون به خصوص برای آشپزخانه، به اعضای خانه انرژی زیادی را منتقل کرده و محیط پرتردد آشپزخانه را به فضایی پر از حال خوب تبدیل می‌کند.

ما در این بلاگ به معرفی تعدادی از این ترندها پرداختیم.

به‌علاوه اگر دوست دارید از میان موارد معرفی‌شده یک یا تعدادی از این ترندها را در آشپزخانه‌ی خود پیاده کنید، قابلیت فروش قسطی دیجی‌شهر این امکان را در اختیار شما گذاشته است تا بتوانید به صورت اقساطی کالاهای مورد نیاز آشپزخانه‌ی خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

چه سبک‌هایی برای دکوراسیون آشپزخانه وجود دارند؟ سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه به تعداد کمی محدود نمی‌شوند؛ اما پرطرفدارترین آن‌ها عبارتند از: سبک کلاسیک، مینیمال، بوهو، مدرن، مدیترانه‌ای و سنتی.

ترندهای دکوراسیون آشپزخانه 2023 شامل چه مواردی می‌شود؟ جزیره‌های بزرگ، توجه به روشنایی، استفاده از رنگ‌های گرم، لوسترهای حبابی شکل، استفاده از مواد طبیعی، توجه به جزئیات، بهره‌گیری از متریال استیل، استفاده‎ی بهینه از فضا و محدود شدن تعداد کابینت‌های بالا، تعدادی از ترندهای دکوراسیون در سال 2023 هستند. 

رنگ‌های ترند دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 کدامند؟ علاوه‌بر اینکه همواره رنگ‌های خنثی مانند طوسی، سفید و کرم جایگاه زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارند، اما در سال 2023 توجه به رنگ‌های گرم نیز در دکوراسیون آشپزخانه زیاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا