نقد و بررسی محصولات

معرفی و نقد و بررسی انواع کنسول بازی

دنیای سرگرمی روز به روز در حال بزرگ و بزرگ‌تر شدن است و در این بین کنسول‌های بازی حرف اول و آخر را می‌زنند. قطعاً شمایی که در حال حاضر مشغول خواندن این مقاله هستید، یا خودتان یک گیمر حرفه‌ای هستید یا از دنیای بازی‌های ویدیویی با خبر هستید و تازه می‌خواهید متناسب با نیاز و بودجه شخصی‌ای که دارید خرید انجام دهید. اگر شما هم به دنبال خرید قسطی کنسول بازی با قیمتی خوب و مناسب، به همراه  وام خرید کالا آنلاین هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا  با نقد و بررسی کنسول بازی، خرید بهتری داشته باشید.

انواع کنسول بازی نسل هشتمی و نهمی

کنسول‌های بازی نسل به نسل در حال پیشرفت هستند. شاید بیشتر ما کنسول‌های نسل قدیم مثل پلی استیشن یک، سونی 2، ایکس باکس 360 و… آشنایی داشته باشیم. بازی‌های نوستالژی پسند و جذابی که کنسول‌های مختلف طی نسل‌های مختلف برای ما خاطره‌سازی کرده‌اند همواره در هر نسلی پیشرفت کرده است و گیمرها را بیش از پیش به خود جذب کرده‌اند.

پس از معرفی کنسول‌های پلی استیشن 3 و 4 و در حال حاضر پلی استیشن 5 به عنوان نسل نهم کنسول‌های بازی و از آن طرف ایکس باکس وان سری اس و ایکس و ایکس باکس سری اس و وان نسل نهمی به عنوان پرچمداران صنعت سرگرمی، سونی و مایکروسافت مثل همیشه هواداران صنعت گیم را مجذوب خود کردند. 

خرید قسطی ایکس باکس سری اس

اگر به دنبال به دنبال خرید قسطی کنسول بازی با قیمتی خوب و مناسب، به همراه  وام خرید کالا آنلاین هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید چرا که قرار است شما را با بهترین کنسول‌های بازی آشنا کنیم. 

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ جدیدترین کنسولی است که بازی‌های ماریو و زلدا را به خوبی اجرا می‌کند. این موضوع در حال حاضر واقعاً منحصر به فرد است چرا که وقتی به داک دستگاه وصل می‌شوید، می‌توانید خیلی راحت در تلویزیون بازی کنید. حتی هنگامی که داک دستگاه خارج می‌شود، به عنوان یک دستگاه بازی قابل حمل مستقل عمل می‌کند.

این موضوع بدان معناست که می‌توانید همان بازی‌هایی را که در تلویزیون خود دارید، روی صفحه‌نمایش‌تان هم از راه دور پلی کنید. کنترلرهای Joy-Con نینتندو سوییچ نیز قابل جدا شدن هستند، بنابراین دو کاربر می‌توانند به طور همزمان بدون لوازم جانبی بازی کنند.  اگرچه بازی‌های Call of Duty یا Roblox روی  کنسول اجرا نمی‌شود، اما سایر بازی‌های مهم مثل Fortnite، Minecraft و FIFA روی کنسول اجرا می‌شود. همچنین نینتندو سوییچ بهترین کنسول برای بازی Mario Kart، Zelda و سری بازی‌های محبوب Animal Crossing: New Horizons است. علاوه‌بر این یک بازار رو به رشد از بازی‌های مستقل و مقرون به صرفه در حال اجرایی شدن است که برای کاربان می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

قیمت نینتندو سوییچ بدون بازی حدود 280 پوند است. همچنین راه‌های کنترل‌ والدین در سوییچ عالی طراحی شده‌اند و از یک برنامه جداگانه برای iOS و Android جهت تنظیم گزینه‌های مراقبتی استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود که پیگیری نحوه بازی، ساعت بازی و نوع بازی کودک شما بسیار آسان باشد. همچنین مرورگر اینترنتی برای بازی اشتراکی در این کنسول وجود ندارد و بازی به صورت آنلاین با دیگران  فقط با دوستان تایید شده محدود خواهد شد. تنها جنبه منفی نینتندو سوییچ این است که نمی‌توانید محدودیت‌های مختلفی را برای کاربران مختلف تعیین کنید، زیرا این محدودیت‌ها بر روی کل کنسول اعمال می‌شود. 

علاوه‌بر یان خوب است بدانید که نسخه‌ای از نینتندو سوییچ وجود دارد که کمی ارزان‌تر است و فقط بازی‌های روی هارد دیسک را ارائه می‌هد. Nintendo Switch Lite چیزی حدود 199 پوند قیمت دارد؛ اما نمی‌توان نینتندو سوییچ لایت را به تلویزیون وصل کرد. این کنسول همه بازی‌های سوییچ را ساپورت می‌کند اما استفاده از آن با افراد دیگر سخت‌تر است. اگر کودک شما اغلب مواقع قرار است دور از یک صفحه نمایش بزرگ مثل تلویزیون یا در حال حرکت و داخل ماشین بازی کند، نینتندو سوییچ لایت گزینه خوبی است. همچنین نسخه جدیدی از نینتندو سوییچ وجود دارد که با صفحه نمایش بزرگتر، رزولوشن بهتر، عمر باتری بیشتر و داک به روز شده، آپدیت شده است.

 

Nintendo 2DS / 3DS

نینتندو بیش از شش سال است که سری 3DS کنسول‌های بازی دستی‌اش را تولید می‌کند. شما می‌توانید با طیف وسیعی از سخت افزارها به این منبع عظیم از بازی‌ها دسترسی داشته باشید. 3DS اصلی، 3DS جدید و 3DS XL همگی دارای صفحه نمایش سه بعدی هستند که نیازی به عینک ندارند. 2DS اصلی، 2DS جدید و 2DS XL همه بازی‌های 3DS را پشتیبانی می‌کنند اما صفحه‌نمایش 3 بعدی مخصوص بازی را به کاربر ارائه نمی‌دهند. بازی‌ها هر نسل با اینکه یکسان به نظر می‌رسند، اما تفاوت‌های آشکاری با هم دارند.

2DS XL نسخه نهایی کنسول دستی است که اغلب در فروشگاه‌های مختلف خواهید دید. 2DS XL با هزاران بازی سازگار در حال حاضر به بازار ارائه شده استکه بسیاری از آنها تخفیف زیادی دارند و مناسب کاربران هستند. در واقع می‌توان گفت که 2DS XL بهترین کنسول بازی قابل حمل نسل خود است. همچنین قیمت این کنسول بازی حدود 130 پوند است.

قابلیت‌های آنلاین جذابی برای 2DS XL وجود دارد (بسیار شبیه به نسخه‌های قبلی 3DS ) اما مانند سوئیچ، دارای سیستم کنترل‌ والدین عالی هستند. می‌توانید خریدهای آنلاین و جست و جوهای اینترنتی خود را به کمک دستورالعمل‌های محدود کننده سنی اعمال کنید و از محتوایی که نمی‌خواهید فرزندتان به آن دسترسی داشته باشد محافظت کنید.

بیشتر بخوانید:

ایکس باکس وان اس / ایکس باکس وان ایکس

اگرچه در حال حاضر نسخه پیشرفته‌تر و مجهزتری از Xbox One X با پشتیبانی 4K به بازار عرضه شده است، اما One S یک گزینه عالی و اقتصادی برای افرادی است که با بودجه‌ای نه چندان زیاد  می‌خواهند یک دستگاه سرگرمی حرفه‌ای داشته باشند. Xbox One S بازی‌ها را با کیفیت Full HD  یا همان 1080p اجرا می‌کند، در حالیکه Xbox One X می‌تواند به عنوان پخش‌کننده بلوری 4K Ultra HD استفاده شود. 

Xbox One S  با بسیاری از برنامه‌های مخصوص سرگرمی، از جمله Netflix و Amazon Video، همخوانی دارد و به عنوان یک دستگاه پخش هوشمند نیز کار می‌کند. همچنین در حال حاضر چیزی بالغ‌بر 1000 بازی با خرید ایکس باکس وان در دسترس است و می‌توانید صدها بازی قدیمی ایکس باکس 360 را نیز به کمک سیستم هوشمند و آنلاین گیم پس روی کنسول خود بازی کنید، که برای گیمرهایی که به دنبال نوستالژی هستند بسیار عالی است. Xbox One S  با قیمتی در حدود 249.99 پوند به بازار عرضه شده است. مانند هر کنسول متصل به اینترنت دیگری، Xbox One S امکان دسترسی به اینترنت و برنامه‌های آنلاین را از طریق سرویس اشتراکی گیم پس فراهم می‌کند. بسیاری از بازی‌ها به‌صورت آنلاین نیز قابل بازی هستند، بنابراین باید در زمانی که کودکان از این سرویس استفاده می‌کنند، نظارت کامل داشته باشید تا مطمئن شوید که بازی‌های متناسب با سن خودشان را انجام می‌دهند. خوشبختانه، کنترل‌های والدین زیادی نیز برای محدود کردن دسترسی به فعالیت‌های آنلاین و بازی‌های نامناسب با سن فرزندتان وجود دارد. 

Xbox One S همچنین دارای یک ویژگی جدید کنترل دوگانه است که دو نفر می‌توانند یک بازی را مشترک از راه دور بازی کنند. این ویژگی برای یادگیری در زمان بازی بسیار ایده آل است. همچنین این روش راهی جذاب و سرگرم کننده برای همکاری در تجربیات پیشرفته‌تر گیمینگ برای همه سنین است.

 

Xbox Series X|S

آخرین نسخه ایکس باکس امسال منتشر شد: Xbox Series X|S. دو نسخه از این کنسول وجود دارد. Xbox Series S که یک کنسول اقتصادی است 249 پوند قیمت دارد و تجربه بصری کمی کمتر چشم‌نواز را به گیمر ارائه می‌دهد، اما همچنان همه بازی‌های جدید Xbox (بازی‌های نسل نهمی) را اجرا می‌کند. Xbox Series S شامل درایو برخلاف برادر بزرگترش یعنی Xbox Series X از دیسک نوری پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین باید بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری کنید. Xbox Series X 449 پوند است و تجربه ای رده بالا با بهترین کیفیت تصویر را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین اگر می‌خواهید از بازی‌ها را روی دیسک‌ هم استفاده کنید، باید یک درایو دیسکی هم خریداری کنید.

Xbox Series X|S از اکثر بازی های قدیمی Xbox One پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده و خریداری از کنترلرهای قدیمی ایکس باکس وان که با سیستم جدید سازگار هستند، در هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین اگر کلکسیون بزرگی از دیسک‌های بازی Xbox One دارید، بهتر است تا کنسول Xbox Series X را همراه با درایو نوری خریداری کنید تا بتوانید بازی کنید و به دیسک‌های خود دسترسی داشته باشید.

زمانیکه که تصمیم گرفتید باتوجه به بودجه و نیاز خود نسخه مورد نظرتان را خریداری کنید، مهم است که توجه داشته باشید مدل ارزان‌تر یعنی Xbox Series S تنها 500 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به شما ارائه می‌دهد. همچنین خوب است بدانید که برای افزایش حافظه داخلی جهت مطابقت با فضای ذخیره سازی سری X، قیمت کلی هر دو کنسول مشابه خواهد بود. 

همچنین می‌توانید از اشتراک جذاب و کاربردی Xbox Game Pass استفاده کنید و 100 بازی از جدیدترین بازی‌ها را با اشتراک ماهانه روی کنسول خود بازی کنید (هزینه 12 ماهه 49.99 پوند). این امر از هزینه اضافی گران قیمت خرید بازی های اورجینال جلوگیری می‌کند و وسعت تجربیات شگفت‌انگیزی را که در دنیای گیم انجام خواهید داد، افزایش می‌دهد.

خرید قسطی ایکس باکس سری ایکس

پلی استیشن 4 / پلی استیشن 4 پرو

در حال حاضر دو نسخه از پلی 4 در بازار برای خرید قسطی پلی استیشن موجود است: یک مدل استاندارد و یک PS4 Pro با گرافیک 4K و قدرت بیشتر که طرفداران بیشتری هم دارد. با این حال، تمام بازی‌های PS4 بر روی هر دو دستگاه اجرا می‌شوند و مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب کنید، هر دو کنسول عالی به هستند و شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

همانند ایکس باکس وان، اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس و آمازون ویدیو برای پخش ویدیوها روی PS4 و PS4 pro اجرایی می‌شود، اما کنسول پلی استیشن 4 بیشتر برای بازی و گیمینگ طراحی شده است تا سرگرمی همه جانبه کاربر را فراهم کند. همچنین این کنسول در حال حاضر پرفروش ترین کنسول جهان است، بنابراین پشتیبانی از بازی‌های مختلف در پلی استیشن 4 بسیار قوی است.  شما می توانید پلی استیشن 4 را با حدود 230 پوند تهیه کنید. 

در حال حاضر دو نسخه از پلی استیشن 4 وجود دارد، یک مدل استاندارد و یک PS4 Pro، با گرافیک 4K و قدرت بیشتر در مانور. با این حال، تمام بازی‌های PS4 بر روی هر دو دستگاه اجرا می‌شوند و مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب کنید، هر دو از نظر کیفیت عالی به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین دوربین‌های گوشی در سال 2023 [اردیبهشت 1402]

پلی استیشن طیف وسیعی از بازی‌های «PlayLink» را برای گیمرها به همراه دارد که می‌توانید حتی با تلفن همراهتان به‌عنوان کنترلر بازی کنید. این موضوع بدان معناست که 6 نفر می توانند بدون نیاز به خرید تعداد زیادی کنترلر با هم بازی کنند. این کار همچنین در نحوه بازی با کنسول واقعاً حس جذابی برای کاربران به همراه دارد. استفاده از صفحه لمسی، دوربین و کنترل‌های مخصوص باعث می‌شود تا تجربه‌های منحصربه‌فردی از بازی با پلی استیشن 4 کسب کنید.

 

پلی استیشن 5

چندی پیش شاهد عرضه پلی استیشن 5 به عنوان یک کنسول نسل نهمی بودیم. دو نسخه از PS5 در حال حاضر در بازار وجود دارد، اگرچه برخلاف Xbox، هر دو عملکرد گرافیکی یکسانی دارند. اما تفاوت اصلی این است که مدل ارزان‌تر پلی استیشن 5 (359 پوند) فقط بازی‌ها را به صورت دیجیتال اجرا می‌کند و هارد نوری ندارد. همچنین خوب است بدانید که پلی استیشن با درایو بلو ری 449 پوند قیمت دارد.

همچنین می‌توانید پس از خرید قسطی پلی استیشن از دسته‌های قدیمی پلی‌استیشن 4 برای اجرای بازی‌های قدیمی‌تر روی PS5 استفاده کنید، اما برای اجرای بازی‌های جدید، باید از کنترلر جدید Dual Sense استفاده کنید. مهم است که هنگام تصمیم گیری برای خرید پلی استیشن 5، هزینه کنترلرهای اضافی برای اعضای دیگر را در نظر بگیرید که ممکن است زیاد شود.

پلی استیشن 5 اکثر بازی‌های پلی استیشن 4 را اجرا می‌کند. شایان ذکر است که اگر کلکسیون بزرگی از دیسک‌های پلی استیشن 4 دارید، برای دسترسی به آن ها باید نسخه بلو ری پلی استیشن 5 را خریداری کنید.

همچنین می‌توانید برای دسترسی به طیف وسیعی از بازی‌ها در هر ماه اشتراک پلی‌استیشن پلاس را بخرید یا از سیستم هوشمند PlayStation Now استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد حتی بازی‌های دیجیتال بیشتری را روی دستگاه‌هاتان، بازی و دانلود کنید.

خرید قسطی پلی استیشن ۵ PS5

کلام پایانی

یکی از مهم‌ترین کالاهای دیجیتالی که می‌توانید با خرید قسطی از دیجی شهر، به همراه  وام خرید کالا آنلاین از آن بهره‌مند شوید، کنسول‌های بازی هستند. با خرید قسطی پلی استیشن، خرید قسطی ایکس باکس و… با دریافت وام متناسب با رتبه اعتبار سنجی بانکی خود، می‌توانیداز دنیای سرگرم کننده و مهیج بازی‌های ویدیویی لذت ببرید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه دیجی شهر بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که درباره نقد و بررسی کنسول بازی گفته شد، برایتان مفید واقع شده باشد. 

سوالات متداول

بهترین کنسول برای خرید زیر 20 میلیون تومان کدام است؟

ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و همچنین ایکس باکس 360 و پلی 3 بهترین کنسول‌های بازی زیر 20 میلیون تومان هستند.

تفاوت ایکس باکس سری ایکس با پلی استیشن سری 5 چیست؟

تنها تفاوتی که ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن 5 دارد، در پردازنده گرافیکی آن‌هاست که سری ایکس توانسته در این زمینه قدرتمند‌تر از پلی استیشن 5 عمل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا