نقد و بررسی محصولات

بررسی بهترین مانیتورها در سال 2023 [اردیبهشت 1402]

مانیتور یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است که برای نمایش تصاویر و محتوا استفاده می‌شود. انتخاب کردن بهترین مانیتور برای نیاز خود می‌تواند کمی سخت باشد. به این دلیل که مانیتورها از نظر اندازه، کیفیت و حتی قیمت متغیر هستند و بسته به نیاز کاربر، انتخاب‌های مختلفی وجود دارد. اما شما با دانستن اطلاعات مربوط به انواع مانیتورها و همچنین بودجه مدنظرتان، می‌توانید انتخاب بهتری برای خود داشته باشید. با توجه به افزایش قیمت‌ کالاهای دیجیتال، خرید مانیتور نیز گریبان این مسئله شده و بر این اساس، خرید مانیتور قسطی از طریق دریافت وام آنلاین، راهی آسان برای خریداری بهترین مانیتور مورد نظر شماست.
ما در این مطلب بیش از 200 مانیتور را مورد بررسی قرار دادیم تا بهترین مانیتورهای کامپیوتری، در هر بخش را به شما معرفی کنیم.

بهترین مانیتور در هر زمینه

Gigabyte M32U

مشخصات مانیتور گیگابایت M32U

مانیتور گیگابایت مدل M32U، از همه‌ی جوانب، ایده‌آل‌‌ترین برای بازی و استفاده معمولی است. متن‌ها در این مانیتور به لطف پنل IPS بسیار واضح بوده و با ارائه کیفیت تصویر 4K، تصاویری با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد.
صفحه نمایش 32 اینچی و پشتیبانی از هاب USB با سه پورت USB-C، USB-A که از DisplayPort Alt Mode پشتیبانی می‌کند، از جمله مزایای این مانیتور است تقریبا جوابگوی نیاز شما برای بازی و یا انجام کارهای گرافیکی است.
گیگابایت M32U قبل از انجام کالیبراسیون، دقت بی‌نظیری دارد و به همین دلیل تصاویر را واقعی و با کیفیت، به نمایش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های مثبت این مانیتور برای گیمرها، نرخ بروزرسانی 144 هرتزی آن است که به خوبی تنظیمات مختلف بازی‌ها را پاسخ می‌دهد.

بهترین مانیتور میان‌رده

Dell U2723QE

مشخصات مانیتور دل U2723QE

این مانیتور 60 هرتزی با اندازه 27 اینچی و همچنین HDR خوب، انتظارات شما را به عنوان یک مانیتور میان‌رده برطرف خواهد کرد. مانیتور دل مدل U2723QE رنگ سیاه را نسبت به سایر پنل‌های IPS عمیق‌تر نشان می‌دهد، و با ارائه رنگ‌های طبیعی یک انتخاب مناسب برای استفاده‌ی روزمره و اداری مانند تماشای فیلم و عکس، و حتی کمی انجام کارهای گرافیکی محسوب می‌شود. از لحاظ تعداد پورت‌ها نگرانی نداشته باشید. زیرا این مانیتور، دارای چندین پورت USB از جمله USB-C و USB-A است.

بهترین مانیتور اقتصادی

Gigabyte M27Q

مشخصات مانیتور گیگابایت M27Q

گیگابایت مدل M27Q یک مانیتور گیمینگ با کیفیت 1440 مگاپیکسل است، که برای کاربردهای مختلف با توجه به قیمت مناسب آن، بهترین مانیتور اقتصادی حال حاضر برای شماست. این مانیتور 27 اینچی با نرخ بروز رسانی 170 هرتز و با بهره گیری از پنل IPS، تجربه‌ی خوبی را در هنگام بازی به شما ارائه می‌دهد. به‌علاوه ویژگی‌هایی مانند حالت تصویر در تصویر و پشتیبانی از HDR، سبب شده تا M27Q در لیست بهترین مانیتور اقتصادی ما باشد.

بیشتر بخوانید: خانه هوشمند چیست؟ 7 مزیت ویژه‌ای که باید درباره خانه هوشمند بدانید!

بهترین مانیتور ارزان قیمت

ASUS VG246H

مشخصات مانیتور ایسوس VG246H

این مانیتور که به عنوان یک مانیتور گیمینگ هم شناخته می‌شود، دارای نرخ بروزرسانی 75 هرتز و با وضوح 1920×1080 است که با وجود فناری نرخ نوسازی متغیر یعنی VRR، تاخیر کمی را برای مدت زمان پاسخگویی هنگام بازی به شما ارائه می‌دهد. ایسوس VG246H با استفاده از پنل IPS، روشنایی مناسب و کنترل انعکاس خوبی را به ارمغان می‌آورد. تنها نقطه ضعف مانیتور ASUS VG246H، عدم پشتیبانی از پورت‌های USB است که فقط به پورت HDMI محدود شده است. با این حال، اگر قصد دارید از این مانیتور برای کارهای روزمره و اداری و کمی هم برای بازی استفاده کنید، خرید ASUS VG246H گزینه‌ای مناسب و ارزان قیمت برای شماست.

بهترین مانیتور گیمینگ

Dell Alienware AW3423DW

مشخصات مانیتور دل Alienware-AW3423DW-63

گیمر هستید و می‌خواهید با هر تنظیمات بازی، بهترین عملکرد را از مانیتور داشته باشید؟ مانیتور دل مدل Alienware AW3423DW همان چیزی‌ است که دنبالش هستید. این مانیتور با پنل QD-OLED، نرخ بروزرسانی 175 هرتزی و وضوح تصویری 3440×1440، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی کردن را به شما ارائه می‌دهد.
رنگ سیاه در این مانیتور بسیار عمیق است و با اندازه 34 اینچی‌اش، کاملا نیاز شما از یک مانیتور حرفه‌ای گیمینگ را برطرف می‌سازد. البته این مانیتور برای دارندگان کارت گرافیک شرکت NVIDIA یک مزیت دیگر هم دارد، و آن هم پشتیبانی این مانیتور سیستم نرخ نوسازی (VRR) است.
بنابراین اگر به‌دنبال مانیتور گیمینگ همه چیز تمام هستید، Alienware AW3423DW از برند محبوب دل، پیشنهاد ما به شما برای خریداری است. به‌نظر می‌رسد خرید مانیتور قسطی، با توجه به قیمت فضایی این کالا، انتخاب مناسب‌تری باشد.

بهترین مانیتور گیمینگ میان‌رده

LG 27GR95QE-B

مشخصات مانیتور ال جی 27GR95QE-B

اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ رده‌بالا هستید ولی قیمت Dell Alienware AW3423DW را بسیار گران می‌دانید، بهتر است به LG 27GR95QE-B نگاهی بیندازید. این صفحه نمایش 27 اینچی کوچکتر از Dell است، و به همین دلیل تجربه بازی همه‌جانبه را به شما نمی‌دهد. اما با وضوح 1440 پیکسل، تصاویر همچنان واضح به نظر می‌رسند.
همچنین، با استفاده از پنل OLED برای نمایش رنگ‌های سیاه، تفاوت رنگی خاصی با رقیب بالارده‌اش ندارد. البته اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر هستید، و می‌خواهید در بالاترین حالت تنظیمات بازی کنید، باید در نظر داشته باشید که LG 27GR95QE-B در این زمینه به اندازه Dell Alienware AW3423DW عمل نمی‌کند.
اما این مانیتور دارای نرخ رفرش 240 هرتزی است که حتی بالاتر از Dell می‌باشد و باعث می‌شود بتوانید بازی‌های خود را با نرخ فریم بالا و بدون مشکل بازی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی و نقد و بررسی انواع کنسول بازی

بهترین مانیتور گیمینگ ارزان قیمت

LG 32GP850-B

مشخصات مانیتور 32GP850-B

اگر می‌خواهید در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید، گزینه‌های میان‌رده با پنل‌های LCD و نور پس‌زمینه LED و با نرخ تازه‌سازی بالا، مانند Dell Alienware AW2723DF یا Gigabyte M27QX وجود دارند. اما شما می‌توانید با خرید یک مدل میان‌رده پایین‌تر مانند LG 32GP850-B، در هزینه‌های‌تان بیشتری صرفه‌جویی کنید.
البته این مدل یک پله پایین‌تر از LG 27GR95QE-B است و از چند جهت به یک مانیتور ارزان‌تر باید انتظار داشته باشید. به دلیل نداشتن پنل OLED، نمی‌تواند همان سطح سیاهی عمیق را نمایش دهد و همچنین نرخ تازه‌سازی آن 180 هرتز است که کمتر از مدل گران‌قیمت‌تر است.
با این حال، با وجود قیمت کمتر، عملکرد عالی بازی کردن را به شما ارائه می‌دهد. این مانیتور دارای کنترل حرکتی فوق العاده‌ای است که هیچ تاری زیادی یا هرگونه تأخیری در پاسخ به حرکات سریع ندارد. همچنین با توجه به پشتیبانی از FreeSync VRR، پارگی صفحه کاهش می‌یابد و در صورت استفاده از کارت گرافیک NVIDIA، با G-SYNC سازگار است.
با وجود اینکه این مانیتور اندازه 32 اینچی دارد و وضوح آن 1440 پیکسل است، تراکم پیکسلی آن نسبت به 27GR95QE-B کمتر است و باز هم وضوح تصویر مناسبی دارد. اگر به دنبال تراکم پیکسل بیشتری هستید، LG 27GP850-B/27GP83B-B تقریباً همان کارایی را با اندازه کوچکتری ارائه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید اندازه‌ی دلخواه خود را برای مانیتور خود انتخاب کنید.

بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی

ViewSonic XG2431

مشخصات مانیتور ویو سونیک XG2431

اگر به دنبال بهترین مانیتور با قیمت کم برای بازی های رایانه ای هستید، بهتر است مانیتور ViewSonic XG2431 را در لیست‌تان قرار دهید. این مانیتور با مانیتور LG 32GP850-B کمی متفاوت است.. به این دلیل که ویو سونیک مدل XG2431 دارای صفحه نمایش کوچکتر و وضوح کمتری است، اما به دلیل قیمت مناسبش می‌تواند یک گزینه خوب برای صفحه نمایش باشد.
مانیتور XG2431 دارای نرخ تازه‌سازی 240 هرتز است، بنابراین اگر به دنبال بازی با نرخ فریم بالا هستید، این مانیتور یک انتخاب بسیار مناسبی است. یکی از مزایای این مانیتور کنترل حرکت قابل توجه آن است که در محدوده نرخ به روز رسانی آن قرار دارد.
همچنین این مانیتور دارای استروبینگ (Strobing) بوده که این یک ویژگی بسیار خوبی است که در بسیاری از گزینه های گران قیمت‌تر وجود ندارد. همچنین، این مانیتور دارای تاخیر ورودی کم برای پاسخگویی است و دارای پشتیبانی بومی FreeSync و سازگاری G-SYNC برای کاهش پارگی صفحه است.

در آخر، توصیه‌ی ما به شما این است که بهترین مانیتور مورد نظرتان را بر اساس بودجه و نیازتان انتخاب کنید. اغلب گرافیست‌ها مانیتور با صفحه نمایش بزرگ و وضوح بالا را انتخاب می‌کنند، یا گیمرها به دنبال مانیتوری با رفرش‌ریت یا همان نرخ بروزرسانی بالا هستند.
بنابراین اولویت انتخاب باید متناسب با نیاز شما برای استفاده باشد. اگر بخواهیم یک گزینه مناسب برای گیمرها و گرافیست انتخاب کنیم، قطعا مانیتور گیگابایت مدل M32Uخواهد بود. این مانیتور با وضوح تصویری 4K، پنل IPS و نرخ بروزرسانی 144 هرتز، تقریبا تمام نیاز شما برای انجام بازی و یا کارهای گرافیکی را برطرف می‌سازد.
هرچند که قیمت‌های کنونی مانیتور در ایران بسیار بالاست، اما شما می‌توانید از طریق دریافت وام آنلاین، مانیتور مورد نظرتان را به صورت اقساطی خریداری نمایید. امیدواریم با خواندن این مطلب، بهترین انتخاب را برای خرید مانیتور داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا