نقد و بررسی محصولات

بررسی بهترین دوربین‌های گوشی در سال 2023 [اردیبهشت 1402]

دوربین موبایل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در خرید یک گوشی هوشمند مورد توجه قرار می‌گیرد. در سال 2023، با توجه به پیشرفت فناوری‌های دوربین در گوشی‌ها، شرکت‌های تولید گوشی‌های هوشمند، تلاش می‌کنند تا با ارائه دوربین با کیفیت و عالی، مشتریان جدیدی را به خود جذب کنند. رقابت میان بهترین دوربین‌های گوشی، تنها به مشخصات سخت‌افزاری محدود نمی‌شود و کیفیت عکس نیز بسیار مهم است.

از این رو هنگام خرید قسطی موبایل، نکات مهمی مانند دوربین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین دوربین‌های گوشی‌ در سال 2023 را به شما معرفی کنیم. برای انجام بررسی با دقت بیشتر، هر مدل از گوشی‌ها را با نزدیک‌ترین رقیب آن مقایسه کردیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که کدام یک از این مدل‌ها در شرایط مختلف محیطی، بهترین تصاویر را ثبت می‌کنند.

اگر در حال حاضر به‌دنبال خرید یک گوشی هوشمند هستید و استفاده از دوربین برای شما اولویت دارد، این مطلب مناسب شما است. با ما همراه باشید.

 

1- Samsung Galaxy S23 Ultra

مشخصات دوربین سامسونگ Galaxy S23 Yltra

انتخاب ما برای بهترین دوربین موبایل، هیولایی از برند محبوب سامسونگ به‌ نام گلکسی S23 Ultra است. این گوشی با سنسور 200 مگاپیکسلی، سلفی‌های بی نظیر، زوم دیجیتالی و زوم اپتیکال 30 برابری، قادر است در هر شرایط نوری و محیطی، عکس‌های فوق العاده‌ای برای شما ثبت کند. قابلیت عکاسی نجومی، یکی از جذاب‌ترین امکانات دوربین S23 Ultra است که با انتخاب این حالت، می‌توانید عکس‌های خیره کننده‌ای از آسمان به خصوص ماه با فرمت RAW ثبت کنید.

علاوه بر این، در بخش فیلم‌برداری، این گوشی توانایی ضبط فیلم با فرمت 8K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد که برای استفاده از این ویژگی، بهتر است نسخه‌ی 512 گیگابایت و یا 1 ترابایت را خریداری کنید. با توجه به قیمت نسبتا بالای این گوشی، می‌توانید با دریافت وام اینترنتی و خرید آن، از امکانات بی‌نظیر گلکسی S22 Ultra بهره‌مند شوید. 

بیتشر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 15 میلیون

 

2- iPhone 14 Pro Max

مشخصات دوربین اپل iPhone 14 Pro Max

هر آن چیزی که از یک گوشی هوشمند در عملکرد دوربین انتظار دارید، می‌توانید در آیفون 14 پرو مکس پیدا کنید. سنسور 48 مگاپیکسلی در آیفون 14، تصاویر با وضوح بالا و نورهای بی نظیر را ثبت می‌کند. تله‌فوتو در این گوشی 3 برابر است که با توجه به رقبای بزرگی مانند سامسونگ، این مقدار کمی پایین به‌نظر می‌رسد. در آیفون 14 پرو مکس، سنسور اصلی با زوم اپتیکال 2 برابری تجهیز شده است که به شما اجازه می‌دهد تصاویری با کیفیت 4 پیکسلی را در حالت زوم شده به‌دست آورید.

این گوشی دارای موتور Photonic جدیدی است که عکاسی در شرایط نوری ضعیف را بهبود می‌بخشد. واضح است که خرید آیفون‌های جدید، که یک کالای لوکس محسوب می‌شود، کمی دشوار باشد. اما شما با دریافت وام خرید گوشی موبایل از دیجی‌شهر به راحتی می‌توانید این گوشی را تا سقف 60 ماه به صورت اقساطی خریداری کنید.

 

3- Google Pixel 7 Pro

مشخصات دوربین گوگل Pixel 7 Pro

پیکسل 7 پرو با ارائه زوم 5 برابری در لنز تله فوتو، تصاویر خیره کننده‌ای را ثبت می‌کند. از لحاظ مشخصات و سیستم دوربین اصلی و لنز فوق عریض، تفاوت چندانی با آیفون 14 پرو ندارد. اما شاید تنها نقطه ضعف پیکسل 7 پرو، در دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی آن است که در شرایط نوری کم، تصاویر خوبی را ثبت نمی‌کند. با این حال، اگر عکاسی با موبایل یکی از علاقه‌های شما است و با سیستم عامل اندروید خام راحت هستید، گوگل پیکسل 7 پرو می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

 

4- Samsung Galaxy A54

مشخصات دوربین سامسونگ Galaxy A54

شاید باور کردن قرار گرفتن یک گوشی میان‌رده در لیست بهترین دوربین‌های گوشی‌ کمی سخت باشد، اما حقیقت دارد. سامسونگ این‌بار در سری جدید A یعنی گلکسی A54، از دوربین بسیار قوی و بهتری استفاده کرده است. تقریبا هر آنچه که در مشخصات دوربین سری پرچم‌دار خود یعنی S23 دیده‌اید، در این گوشی نیز مشاهده خواهید کرد. دوربین گلکسی A54، به لطف سنسور بزرگ‌تر، نور بیشتری را دریافت می‌کند و قادر است تصاویری شفاف و واضح‌تری را، حتی در شرایط نوری کم، ثبت کند.

بنابراین با خرید گلکسی A54، شما یک گوشی میان‌رده، اما با مشخصات دوربین پرچم‌دار را انتخاب کرده‌اید. گرچه با وجود افزایش قیمت‌ها، این گوشی هم تحت تاثیر این موضوع بوده است، اما شما می‌توانید با خرید قسطی سامسونگ A54 ، به راحتی به ماجراجویی‌های خود در هنر عکاسی بپردازید.

 

5- iPhone 14 Pro

مشخصات دوربین اپل iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو در واقع نسخه ارزان‌تر مدل پرو مکس است، اما تفاوتی در بخش دوربین گوشی ندارد و شما با قیمت کمتری می‌توانید این گوشی را تهیه کنید. به طور واضح تر، مشخصات دوربین آیفون 14 نسخه‌های پرو و پرو مکس، یکی هستند اما تفاوت‌شان فقط در ابعاد گوشی و میزان شارژدهی‌ باتری است. دوربین فوق عریض، لنز تله‌فوتو 3 برابری و زوم اپتیکال 2 برابری در دوربین اصلی، از جمله مشخصات این گوشی است.

اما چیزی که آیفون 14 پرو را برای هر عکاس و ولاگری جذاب می‌کند، خوش‌دست بودن آن است. این گوشی با اندازه 6.1 اینچی، و سهولت نگه‌داشتن آن در دست، عکاسی و فیلم‌برداری را برای شما لذت بخش‌تر از همیشه خواهد کرد.

 

6- Google Pixel 6a

مشخصات دوربین گوگل Pixel 6a

گوگل پیکسل 6a در بخش سخت افزاری نسبت به مدل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو تفاوت چندانی ندارد. اما در مشخصات دوربین، شاهد کمتر شدن مقدار پیکسل در این گوشی هستیم. با این وجود، ابزارهای ویرایشگر عکس مانند Magic Eraser هم در این گوشی قابل استفاده هستند. در کل خرید این گوشی برای ثبت تصاویر خوب و با کیفیت، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

7- OnePlus 11

مشخصات دوربین وان پلاس 11

مدت‌ها بود که وان‌پلاس در زمینه دوربین‌های گوشی‌ حرفی برای گفتن نداشت. اما با رونمایی از وان‌پلاس 11، این شرکت چینی، خودی نشان داد و مخاطبان را شگفت زده کرد. دوربین 50 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی و لنز 32 مگاپیکسلی تله‌فوتو، در روز عملکرد بسیار عالی دارد. گرچه با عکاسی در شب، تصاویر را بیش از حد روشن جلوه می‌دهد، اما ضعف بزرگی نیست.

 

8- iPhone 14

مشخصات دوربین اپل iPhone 14

آیفون 14 در واقع کوچک‌ترین عضو خانواده پرچم‌دار اپل است. اگرچه آیفون 14 فاقد دوربین 48 مگاپیکسلی است، اما همچنان جزو بهترین دوربین‌ گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این گوشی با اندازه 6.1 اینچی‌اش به دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم فوق سریع 1.5 مجهز شده که روشنایی بهتری را به تصاویر اضافه می‌کند. علاوه‌براین، با وجود سنسور فوق عریض و داینامیک‌رنج بسیار عالی، به شما برای ثبت تصاویر خلاقانه کمک ویژه‌ای می‌کند. مانند سایر مدل‌های آیفون، برای خرید قسطی آیفون می‌توانید درخواست خود را در دیجی‌شهر ثبت کنید و این گوشی بسیار خوش دست و قدرتمند را خریداری کنید.

 

9- Google Pixel 7

مشخصات دوربین گوگل Pixel 7

این گوشی فاقد لنز تله‌فوتو است، اما با هزینه کم می‌توانید صاحب موبایلی مشابه پرچم‌دار شوید. مانند گوگل پیکسل 7 پرو می‌توانید تصاویری با کیفیت و شفاف را ثبت کنید. فوکوس خوب و ثبت جزئیات، از جمله ویژگی‌های سنسور 50 مگاپیکسلی گوگل پیکسل 7 است و می‌توان این گوشی قدرتمند را نیز در دسته بهترین دوربین‌های گوشی قرار داد.

 

10- Samsung Galaxy S23

مشخصات دوربین سامسونگ Galaxy S23

شاید با خودتان بگویید که چرا گلکسی S23 نسبت به A54 در رده پایین تری قرار گرفته است، اما باید بدانید که تفاوت قیمت مناسبی که A54 نسبت به S23 در زمینه دوربین دارد، سبب شده تا رتبه‌ی بهتر را به گلکسی A54 اختصاص دهیم. دوربین گوشی S23 چیزی فراتر از آیفون 14 را به شما هدیه می‌دهد. سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8 و تله‌فوتو 3 برابری، که تفکیک رنگ‌ها را بدون اشباع انجام داده و با آن می‌توانید در شب، عکس‌های خوبی را ثبت کنید. دوربین اس ۲۳ در حال شب یکی از بهترین دوربین‌های گوشی برای عکاسی در شب است.

اما دوربین سلفی به نسبت دوربین اصلی ما را تحت تاثیر قرار نداد. این مورد به‌دلیل کیفیت پایین در تفکیک رنگ‌ها است و اگر اهل گرفتن سلفی هستید، شاید بتوان گفت که S23، چندان شما را هیجان زده نکند.

خرید قسطی Samsung Galaxy S23

در کل اگر هنگام خرید گوشی، کیفیت دوربین تاثیر ویژه‌ای در تصمیم‌گیری شما دارد، باید همه‌ی جوانب عکاسی بسنجید و بر طبق آن اقدام به خرید گوشی مورد نظر کنید. این مورد را هم باید در نظر داشته باشید که همه‌ی دوربین گوشی‌ها با لنز یکسانی ساخته نمی‌شوند. برای مثال، برخی از گوشی‌ها لنز فوق عریض برای ثبت تصاویر منظره و طبیعت هستند، یا برخی دیگر دارای لنز تله‌فوتو برای بزرگنمایی عکس‌های پرتره با عمق میدانی کم هستند و یا حتی برخی، هر دو را دارند.

اگر بخواهیم به صورت جمع‌بندی بهترین دوربین گوشی، که در هر شرایط محیطی بتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد انتخاب کنیم، غول جدید سامسونگ یعنی گلکسی S23 Ultra خواهد بود. گرچه آیفون 14 پرو مکس، در عملکرد نزدیک به پرچم‌دار سامسونگ است، اما قابلیت‌هایی مانند عکاسی نجومی و زوم اپتیکال 30 برابری، وزنه برتری را برای S23 Ultra سنگین‌تر می‌کند. اگر به دنبال گوشی موبایل اقتصادی هستید می‌توانید گوشی های موبایل زیر ۷ میلیون را انتخاب کنید.

هر ساله با معرفی گوشی‌های جدید، در بخش دوربین، همواره جنگ بین پرچم‌داران دو غول تکنولوژی یعنی سامسونگ و اپل بوده است که هر کدام به نوعی طرفداران خاص خود را دارند. اما گزینه‌‌های مختلفی از دیگر برندها نیز هستند که در زمینه دوربین حرفی برای گفتن دارند. با توجه به گرانی کالاهای دیجیتال به خصوص گوشی‌های هوشمند، خرید محصولات پرچم‌دار کمی سخت شده، اما شما می‌توانید با دریافت وام خرید گوشی موبایل، سریع‌تر و راحت‌تر، گوشی مورد نظرتان را خریداری کنید.

امیدواریم این مقاله، به شما کمک کرده باشد تا از میان برترین دوربین‌های گوشی سال 2023، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا