نقد و بررسی محصولات

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به‌صورت اقساطی

انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای دیزاینرها، گرافیست‌ها و سایر هنرمندان، مسئله‌ای چالش‌برانگیز است. زیرا این افراد بیشتر از هر چیزی، به سخت‌افزار قوی برای انجام کارهای سنگین گرافیکی و همچنین گرفتن خروجی‌های باکیفیت،‌ احتیاج دارند. خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی، معمولا نیاز به صرف هزینه بالایی دارد.

به همین دلیل خیلی از گرافیست‌ها، ترجیح می‌دهند از امکان خرید بهترین لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی به‌صورت اقساطی بهره‌مند شوند. در این مطلب، راهنمای جامعی برای بررسی مهم‌ترین نکات خرید لپ‌تاپ‌های مخصوص کارهای گرافیکی تهیه کرده‌ایم و ۹ لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی صحبت معرفی کرده‌ایم.

لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ‌تاپ مخصوص کارهای گرافیکی، باید هم سخت‌افزار پیشرفته و هم صفحه‌ نمایش مناسبی داشته باشد. مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید لپ‌تاپ باید به آن توجه کنید نوع پردازنده (CPU)، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی، کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی (GPU) و صفحه‌ نمایش است. البته باید به موارد دیگری مثل ظاهر، تاچ‌پد و کیبورد، پورت‌ها و امکانات اضافی نیز توجه کنید.

نمایشگر، مهم‌ترین ویژگی لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی

افرادی مثل گرافیست‌ها که شغلشان با خروجی‌های تصویری گره خورده است، بیشتر از هر فرد دیگری باید به نمایشگر لپ‌تاپ توجه کنند. اولین عامل مهم در بررسی نمایشگر لپ‌تاپ، اندازه و نسبت صفحه‌نمایش آن است. معمولا لپ‌تاپ‌هایی با اندازه حداقل ۱۵ الی ۱۶اینچ، فضای کار کافی را در اختیار گرافیست قرار می‌دهند.

دومین ویژگی مهم، نسبت صفحه‌نمایش (Ratio) است که نسبت عرض به ارتفاع آن را مشخص می‌کند. برای کارهای گرافیکی، فضای عمودی کافی بسیار مهم است؛ نسبت صفحه‌ نمایش ۱۶:۱۰، چنین نیازی را به‌خوبی برآورده می‌کند.

سومین ویژگی مهمی که هنگام خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی باید به آن توجه کنید، دقت رنگ (Color Accuracy) است. میزان پشتیبانی نمایشگر لپ‌تاپ از گاموت‌های رنگی RGB، برای گرافیست‌ها اهمیت زیادی دارد. به‌طورکلی، sRGB معادل ۱۰۰درصد عالی و DCI-P3 معادل ۱۰۰درصد بهترین است.

چهارمین ویژگی مهم صفحه‌ نمایش، اختلاف رنگی است. اختلاف رنگ (Color Difference یا Color Variance) با معیار Delta E سنجیده می‌شود. هرچه اختلاف رنگ کمتر باشد، کیفیت صفحه‌ نمایش برای انجام کارهای بصری دیجیتال بالاتر می‌رود. معمولا اختلاف رنگی کمتر از دو عالی است.

در آخر، تکنولوژی صفحه‌نمایش نیز بسیار مهم است. صفحه‌ نمایش‌های جدیدی که با تکنولوژی OLED به بازار عرضه می‌شوند، بهترین انتخاب برای هنرمندان خلاق هستند. این لپ‌تاپ‌ها هم دقت رنگ و هم شفافیت بالاتری دارند. تکنولوژی به‌کاررفته در این صفحات، باعث حذف ۷۰درصد نور آبی و کاهش خستگی چشم‌ها می‌شود. دقت و سرزندگی رنگ‌ها در صفحه‌ نمایش‌های مات، کمتر است؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ گرافیکی، بهتر است سراغ صفحه‌نمایش‌های براق بروید.

پردازنده قوی، قلب تپنده لپ‌تاپ

پردازنده یا CPU لپ‌تاپ، مسئول پردازش همه کارهایی است که با آن انجام می‌دهید. پردازنده قوی، به شما این امکان را می‌دهد که بدون اختلال، کارهای گرافیکی را انجام دهید. تعداد هسته‌های پردازنده، نشان‌دهنده تعداد دستورات قابل‌ پردازش به‌صورت همزمان است. برای کار گرافیکی بهتر است تعداد هسته‌ها حداقل ۸ باشد. اگر سی پی یو قابلیت عملکرد چندرشته‌ای همزمان نیز داشته باشد، بسیار عالی است. بهتر است تعداد رشته‌ها حداقل ۱۲ باشد.

سرعت کلاک پردازنده (Clock Speed) یا فرکانس کاری، ویژگی مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. سرعت کلاک، نشان‌دهنده سرعت پردازنده در انجام وظایف است. برای کارهای گرافیکی، سرعت کلاک باید حداقل ۴/۰ باشد.

برند و مدل پردازنده، آخرین عاملی است که باید هنگام خرید لپ‌تاپ گرافیکی به آن توجه کنید. در حال حاضر، دو شرکت Intel ‌و AMD، مهم‌ترین تولیدکننده‌های پردازنده لپ‌تاپ در جهان هستند. اگر به دنبال بالاترین کیفیت و سرعت هستید، ما آخرین نسل پردازنده‌های لپ‌تاپ، یعنی سری ۷۰۰۰ شرکت AMD و نسل ۱۳ شرکت Intel‌ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پردازنده مدل Core™ i5 شرکت اینتل و Ryzen™ 5 شرکت AMD، کیفیت و قیمت مناسبی دارند. اگر دغدغه مالی ندارید، بهتر است مدل‌های Core i7 اینتل یا Ryzen 7 شرکت AMD را انتخاب کنید. (اگر نمی‌توانید هزینه چنین لپ‌تاپی را به‌صورت یکجا بپردازید، می‌توانید از امکان خرید قسطی لپ‌تاپ هم کمک بگیرید.)

کارت گرافیک قوی، برای گرافیست‌های حرفه‌ای

کارت گرافیک (پردازنده گرافیکی یا GPU)، فاکتور بسیار مهمی برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب دیزاین است. هرچه کارت گرافیک بهتر باشد، کارکردن با المان‌های گرافیکی مختلف در نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور، ساده‌تر و نرم‌تر انجام می‌شود.

نکته مهمی که به‌عنوان یک هنرمند دیجیتال باید به آن توجه کنید، خرید لپ‌تاپ با کارت گرافیک مجزا از CPU است. کارت گرافیک‌های مجزا، برخلاف انواع یکپارچه، دارای ویژگی VRAM هستند. داشتن ویژگی VRAM (مخفف Video Random Access Memory)، به‌خصوص به انجام کارهای گرافیکی سنگین کمک می‌کند.

کارت گرافیک مجزا با حافظه حداقل ۴ گیگابایت، برای کار گرافیکی مناسب است. آخرین نسل کارت گرافیک شرکت NVIDIA، مدل GeForce RTX 4050 بوده و برای گرافیست‌ها کافی است؛ اما اگر قادر هستید پول بیشتری بپردازید، بهتر است لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک مدل GeForce RTX 4050 را خریداری کنید.

حافظه رم بالا، قدرت انجام کار گرافیکی بدون هنگی

حافظه RAM (مخفف Random Access Memory)، نشان‌دهنده توان لپ‌تاپ در ذخیره‌سازی و دسترسی سریع و بدون مشکل به فایل‌هاست. به بیان دیگر، رم تعیین‌کننده توان لپ‌تاپ در بازکردن و کارکردن همزمان با برنامه‌های مختلف، بدون هنگی است.

شرکت ادوبی (Adobe)، به هنرمندان دیجیتال توصیه می‌کند برای کارکردن با نرم‌افزارهای گرافیکی این شرکت، لپ‌تاپ‌هایی با رم حداقل ۱۶ گیگابایت را انتخاب کنند.

بهتر است رم لپ‌تاپ دارای اسلات‌های SO-DIMM برای ارتقای حافظه باشد. امکان ارتقای رم، باعث می‌شود در صورت نیاز به رم بیشتر، هزینه سنگین تعویض لپ‌تاپ را نپردازید و فقط یک رم جدید به آن اضافه کنید.

فضای ذخیره‌سازی بالا برای نگهداری از بی‌شمار فایل طراحی

درایوها در لپ‌تاپ مسئول ذخیره فایل‌ها هستند. فایل‌های گرافیکی، حجم خیلی بالایی دارند؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ برای دیزاین، حتما باید به حافظه آن توجه کنید. اگر حافظه لپ‌تاپ کافی نباشد، در آینده نزدیک مجبور به پرداخت هزینه مجدد و خرید هارد اکسترنال خواهید شد. حافظه SSD لپ‌تاپ، باید حداقل یک ترابایت باشد. همچنین اگر لپ‌تاپ اسلات‌های اضافی برای ارتقای حافظه هم داشته باشد، مزیت بزرگی است.

لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی بین ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان: گزینه‌های اقتصادی بازار

اگر مبتدی هستید یا به هر دلیلی، نمی‌توانید پول زیادی بابت خرید لپ‌تاپ بپردازید، نگران نباشید. لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی با پایین‌ترین قیمت (۳۰ تا ۴۰میلیون تومان) و دارای امکانات مناسب نیز در بازار ایران به فروش می‌رسد.

لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire 3 A315 i5 1235U 16GB 1TB MX550: طراحی زیبا، متناسب با بودجه شما

این لپ‌تاپ برای کاربری عمومی و مالتی‌مدیا گزینه مناسبی است. وزن کم و طراحی باریک و منحصربه‌فرد، باعث شده است حمل‌ونقل این لپ‌تاپ راحت‌تر شود. حافظه داخلی یک ترابایت، رم ۱۶گیگابایتی و پردازنده Core i5، این مدل لپ‌تاپ برند ایسر را به گزینه‌ای اقتصادی و کاربردی برای گرافیست‌ها تبدیل کرده است. این لپ‌تاپ دارای حافظه گرافیکی مجزاست که امکان انجام کارهای گرافیکی سنگین را به شما می‌دهد.

Aspire 3 A315 i5 1235U 16GB 1TB MX550

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Aspire 3 (Acer)
کاربری عمومی – گرافیک – مالتی‌مدیا
رنگ‌بندی نقره‌ای
وزن ۱/۷۹ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۶۲/۹ * ۲۴۱/۳ * ۱۹/۹ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر IPS
Refresh Rate ۶۰ هرتز
نور پس‌زمینه LED دارد
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Intel

Core i5 – ۱۲۳۵U

تعداد هسته ۱۰
تعداد رشته ۱۲
نسل پردازنده ۱۲
محدوده سرعت پردازنده ۳/۳ تا ۴/۴ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۱۲ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce MX550

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۲ گیگابایت
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
قابلیت ارتقای حافظه داخلی دارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۴۲ وات ساعت
شارژدهی باتری ۵/۵ ساعت
نوع باتری ۳ سلولی لیتیوم پلیمری
توان شارژ ۶۵ وات
سایر مشخصات و امکانات
تعداد درگاه USB 3.0 Type A ۳ عدد درگاه USB 3.2 Gen1
شبکه Wi-Fi دارد
بلوتوث نسخه ۵.۰
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه HDMI دارد
وبکم دارد
نور پس‌زمینه کیبورد ندارد
حسگر اثر انگشت ندارد
درایو نوری ندارد

 

لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی از برند لنوو: مدل IdeaPad 3 Core i7 1165G7 16GB RAM 1TB SSD MX450

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 3، از جمله لپ‌تاپ‌های قدرتمند و البته اقتصادی این برند است. این لپ‌تاپ نیز دارای حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱ ترابایت است. امکاناتی مثل پردازنده قوی و کارت گرافیک مجزا، این لپ‌تاپ را در دسته لپ‌تاپ‌های مناسب کار گرافیکی قرار داده‌اند. همچنین این مدل لپ‌تاپ با قیمت مناسبی در بازار ایران به فروش می‌رسد.

مدل IdeaPad 3 Core i7 1165G7 16GB RAM 1TB SSD MX450

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Ideapad 3
کاربری عمومی – مالتی‌مدیا – گرافیک
رنگ‌بندی خاکستری
وزن ۱/۶۵ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۵۹/۲ * ۲۳۶/۵ * ۱۹/۹ ملی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر TN
میزان روشنایی ۲۵۰ نیت
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Core i7

1165G7

تعداد هسته ۴
تعداد رشته ۸
نسل پردازنده ۱۱
محدوده سرعت پردازنده ۲/۸ تا ۴/۷ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۱۲ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
باس رم ۳۲۰۰ مگاهرتز
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce MX450

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۲ گیگابایت
رم گرافیک GDDR5
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۳۸ وات ساعت
نوع باتری دوسلولی لیتیوم پلیمری
سایر مشخصات و امکانات
شبکه Wi-Fi دارد
بلوتوث نسخه ۵/۰
تعداد درگاه USB 3.0 Type A و بالاتر ۱ عدد USB-C 3.2 Gen 1
تعداد درگاه USB 2.0 Type A ۱ عدد
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه کارتخوان دارد
درگاه HDMI دارد
وبکم HD 720p
نور پس‌زمینه کیبورد ندارد
حسگر اثر انگشت ندارد
تاچ‌پد چندلمسی

لپ‌تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل X1500EP i5 1135G7 16GB 1TB: اقتصادی و سبک

برند ایسوس، یکی از محبوب‌ترین برندهای لپ‌تاپ مناسب کار گرافیکی در ایران است. لپ‌تاپ مدل X1500EP i5، از سری Vivobook ایسوس است. این لپ‌تاپ هم برای استفاده عمومی و هم برای انجام کارهای گرافیکی مناسب است. این لپ‌تاپ نیز مانند اکثر لپ‌تاپ‌های برند ایسوس، سبک‌وزن و دارای طراحی زیبایی است.

X1500EP i5 ایسوس

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Vivobook
کاربری عمومی – مالتی‌مدیا – گرافیک
رنگ‌بندی نقره‌ای
وزن ۱/۸ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۶۰ * ۲۳۵ * ۱۹/۹ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر TFT
Refresh Rate ۶۰ هرتز
نور پس‌زمینه LED دارد
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
نسبت تصویر ۱۶:۹
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Intel – Core i5

1135G7

تعداد هسته ۴
تعداد رشته ۸
نسل پردازنده ۱۱
محدوده سرعت پردازنده ۲/۴ تا ۴/۲ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۸ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت
باس رم ۳۲۰۰ مگاهرتز
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce MX330

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۲ گیگابایت
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD – PCle NVMe
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
قابلیت ارتقای حافظه داخلی دارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۳۷ وات ساعت
شارژدهی باتری ۲ تا ۴ ساعت
نوع باتری دو سلولی
سایر مشخصات و امکانات
تعداد درگاه USB 3.0 Type A ۱ عدد درگاه USB3.0 Type A
تعداد درگاه USB 2.0 Type A ۲ عدد درگاه USB 2.0 Type A
تعداد درگاه USB Type C ۱ عدد درگاه USB Type C
شبکه Wi-Fi دارد
بلوتوث دارد
درگاه شبکه LAN ندارد
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه HDMI دارد
وبکم دارد
نور پس‌زمینه کیبورد ندارد
حسگر اثر انگشت ندارد
تاچ‌پد چندلمسی
درایو نوری ندارد

لپ تاپ مناسب کار گرافیکی بین ۴۰ تا ۵۰میلیون تومان: میان‌رده‌های قدرتمند

لپ‌تاپ‌های میان‌رده گرافیکی، در بازه قیمتی ۴۰ تا ۵ میلیون قرار دارند. این مدل لپ‌تاپ‌ها، نسبت به لپ‌تاپ‌های اقتصادی، امکانات پیشرفته‌تری دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه اقساط وام + سود وام بانکی

لپ‌تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل 1TB RTX3050: بهترین لپ‌تاپ میان‌رده کارهای گرافیکی

Victus 15 i5 13420H 32GB اچ پی

این لپ‌تاپ از برند HP، دارای کارت گرافیک مجزا، با پردازنده مرکزی قوی ۸ هسته‌ای و ۱۲ رشته‌ای است. قابلیت ارتقای رم، دارا بودن ۲ اسلات رم و حافظه اختصاصی ۶ گیگابایتی پردازنده گرافیکی، لپ‌تاپ اچ پی را به یکی از پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌های مخصوص کار گرافیکی تبدیل کرده‌اند.

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Victus 15
کاربری عمومی – مالتی‌مدیا – گرافیک
رنگ‌بندی سرمه‌ای
وزن ۲/۲ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۵۷/۹ * ۲۵۵ * ۲۳/۵ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر IPS
Refresh Rate ۱۴۴ هرتز
میزان روشنایی صفحه‌نمایش ۲۵۰ نیت
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Core i5

12420H

تعداد هسته ۸
تعداد رشته ۱۲
نسل پردازنده ۱۳
محدوده سرعت پردازنده ۲/۱ تا ۴/۶ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۱۲ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۳۲ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
قابلیت ارتقای رم تا ۳۲ گیگابایت
تعداد اسلات رم ۲
باس رم ۳۲۰۰ مگاهرتز
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce RTX3050

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۶ گیگابایت
رم گرافیک GDDR6
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD – M.2 PCIe NVMe
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
قابلیت ارتقای حافظه داخلی دارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۷۰ وات ساعت
سایر مشخصات و امکانات
شبکه Wi-Fi دارد
بلوتوث دارد
درگاه شبکه LAN دارد
تعداد درگاه USB 3.0 Type A ۲ عدد درگاه USB 3.2
تعداد درگاه USB 2.0 Type A ندارد
تعداد درگاه USB Type C ۱ عدد درگاه USB Type C

پشتیبانی از Power Delivery و DisplayPort

پشتیبانی از Thunderbolt ندارد
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه HDMI دارد
درگاه کارتخوان دارد
وبکم دارد
نور پس‌زمینه کیبورد دارد
حسگر اثر انگشت ندارد
درایو نوری ندارد
تاچ‌پد چندلمسی

لپ‌تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل TUF Gaming F15 FX506HF-HN014 i5 11400H 16GB 1TB SSD: میان‌رده قدرتمند با نمایشگر جذاب

برند ایسوس این لپ‌تاپ را به ویژگی‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده و همچنین نمایشگری قدرتمند مجهز کرده است. امکانات متعددی مثل کارت گرافیک قدرتمند، ظرفیت رم و حافظه داخلی زیاد و امکان ارتقای رم تا ۶۴ گیگابایت، از ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی هستند. 

TUF Gaming F15 ایسوس

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ TUF GAMING
کاربری گیمینگ – گرافیک
رنگ‌بندی مشکی
وزن ۲/۳ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۵۹ * ۲۵۶ * ۲۴/۵ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر IPS
Refresh Rate ۱۴۴ هرتز
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Core i5

11400H

فرکانس پردازنده ۴/۵ گیگاهرتز
تعداد هسته ۶
نسل پردازنده ۱۱
حافظه کش پردازنده ۱۲ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
قابلیت ارتقای رم تا ۶۴ گیگابایت
باس رم ۳۲۰۰ مگاهرتز
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce RTX2050

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایت
رم گرافیک GDDR6
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD

PCIe NVMe

ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۴۸ وات ساعت
نوع باتری سه سلولی لیتیوم یونی
سایر مشخصات و امکانات
شبکه Wi-Fi WiFi 6 (802.11ax)
بلوتوث نسخه ۵.۲
تعداد درگاه USB 3.0 Type A ۳ عدد USB 3.2 Type A
تعداد درگاه USB Type C ۱ عدد USB Type C

پشتیبانی از Thunderbolt 4 و Display Port

پشتیبانی از Thunderbolt Thunderbolt 4
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه HDMI نسخه ۲.۱
وبکم HD
اسپیکر دارد
نور پس‌زمینه کیبورد دارد
تاچ‌پد چندلمسی

لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4-i5 1135G7 8GB 512SSD: لپ‌تاپ گرافیکی محبوب مایکروسافت

لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت در سال ۲۰۲۱، با امکانات سخت‌افزاری عالی وارد بازار شد. این محصول برای کاربران عمومی و همچنین افرادی که به دنبال لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی می‌گردند، بسیار مناسب است. ویژگی مهم این لپ‌تاپ، وزن کم و صفحه‌نمایش با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ است که آن را به انتخابی مناسب برای گرافیست‌ها تبدیل می‌کند.

Surface Laptop 4-i5

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Surface
کاربری عمومی – مالتی‌مدیا – گرافیک
رنگ‌بندی مشکی – نقره‌ای
وزن ۱/۳۱ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۰۸ * ۲۲۳ * ۱۴/۵ میلی‌متر
جنس بدنه آلومینیومی
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۳/۵ اینچ
نوع صفحه نمایش PixelSense Display
دقت صفحه نمایش ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل
نسبت تصویر ۳:۲
صفحه‌نمایش لمسی پشتیبانی از ۱۰ لمس همزمان
پشتیبانی از Surface Pen دارد
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Intel – Core i5

1135G7

تعداد هسته ۴
تعداد رشته ۸
توان مصرفی تا ۲۸ وات
نسل پردازنده ۱۱
حافظه کش پردازنده ۸ مگابایت
محدوده سرعت پردازنده ۴/۲ گیگاهرتز و بیشتر
فرکانس پردازنده ۲/۴ تا ۴/۲ گیگاهرتز
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۸ گیگابایت
نوع حافظه RAM LPDDR۴X
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی Intel

Iris Xe

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی بدون حافظه مجزا
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت
مشخصات باتری
شارژدهی باتری تا ۱۷ ساعت
سایر مشخصات و امکانات
تعداد درگاه USB 3.1 ۱ عدد
تعداد درگاه USB Type-C ۱ عدد
شبکه Wi-Fi Wi-Fi 6: 802.11ax
بلوتوث نسخه ۵.۰
جک هدفون / میکروفون ۳/۵ میلی‌متری
وبکم 720p HD f2.0
نور پس‌زمینه کیبورد دارد
تاچ‌پد چندلمسی
اسپیکر داخلی Omnisonic با Dolby Atmos
درایو نوری ندارد

لپ‌تاپ مناسب کار گرافیکی بیش از ۶۰میلیون تومان: پرچم‌دارهای حرفه‌ای

اگر گرافیست حرفه‌ای هستید و دوست دارید لپ‌تاپی بخرید که برای پروژه‌های گرافیکی مناسب باشند، لپ‌تاپ‌های بالارده و گیمینگ موجود در بازار، انتخابی مناسب برای شما هستند. شما می‌توانید با امکانات خرید اقساطی لپ‌تاپ یا خرید اعتباری کالا، محصول موردنظرتان را خریداری کنید و هزینه آن را به‌مرور بپردازید.

لپ‌تاپ 15.6 اینچی لنوو Legion5 i7 12700H 64GB 2TB RTX3060، پرچم‌دار قدرتمند لنوو

لپ‌تاپ سری Legion 5 برند لنوو، دارای پردازنده مرکزی و کارت گرافیک قوی است. پردازنده مرکزی این مدل دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است. همچنین حافظه ذخیره‌سازی آن بسیار بالا (۲ ترابایت) است؛ به همین دلیل قدرت زیادی در انجام کارهای گرافیکی سنگین و پیچیده دارد.

Legion5 i7 12700H 64GB

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Legion 5
کاربری گیمینگ – گرافیک
رنگ‌بندی خاکستری
وزن ۲/۴ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۱۹/۹ * ۲۶۲/۳ * ۳۵۸/۸ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر WQHD

۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر IPS
Refresh Rate ۱۶۵ هرتز
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Intel – Core i7

12700H

تعداد هسته ۱۴
تعداد رشته ۲۰
محدوده سرعت پردازنده ۲/۳ تا ۴/۷ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۲۴ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۶۴ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR5
قابلیت ارتقای رم ندارد
باس رم ۴۸۰۰ مگاهرتز
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce RTX3060

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی GDDR6 6GB
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۸۰ وات ساعت
شارژدهی باتری ۲ تا ۴ ساعت
نوع باتری چهار سلولی
سایر مشخصات و امکانات
تعداد درگاه USB 3.0 Type A ۳ عدد
تعداد درگاه USB 2.0 Type A ندارد
تعداد درگاه USB Type C ۱ عدد
پشتیبانی از Thunderbolt Thunderbolt 4
شبکه Wi-Fi Wi-Fi 6
بلوتوث نسخه ۵.۱
درگاه شبکه LAN دارد
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه HDMI دارد
وبکم دارد
نور پس‌زمینه کیبورد دارد
حسگر اثر انگشت ندارد
درایو نوری ندارد
تاچ‌پد چندلمسی

ایسوس 15.6 اینچی مدل TUF Gaming FX507ZI i7 12700H 64GB 2TB RTX4070: لپ‌تاپ قدرتمند کار گرافیکی

این لپ‌تاپ کاربری گیمینگ دارد و ویژگی‌های سخت‌افزاری استثنایی آن باعث شده تا  در لیست بهترین گزینه‌های خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی قرار داده شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رم قوی ۶۴ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی اشاره کرد.

TUF Gaming FX507ZI i7

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ TUF GAMING
کاربری گیمینگ – گرافیک
رنگ‌بندی حاکستری
وزن ۲/۲ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۵۴ * ۲۵۱ * ۲۴/۹ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر IPS
Refresh Rate ۱۴۴ هرتز
پشتیبانی از sRGB ۱۰۰درصد
نسبت تصویر ۱۶:۹
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Core i7 – Intel

12700H

تعداد هسته ۱۴
تعداد رشته ۲۰
فناوری ساخت ۱۰ نانومتری
نسل پردازنده ۱۲
محدوده سرعت پردازنده ۲/۳ تا ۴/۷ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۲۴ مگابایت
مصرف برق ۴۵ وات
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۶۴ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce RTX 4070

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۸ گیگابایت
رم گرافیک GDDR6
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD – NVMe PCI 4.0
ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
تعداد اسلات SSD ۲
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۹۰ وات ساعت
شارژدهی باتری ۴ الی ۷ ساعت
نوع باتری چهار سلولی لیتیوم یونی
سایر مشخصات و امکانات
شبکه Wi-Fi دارد
بلوتوث دارد
درگاه شبکه LAN ۱ عدد
تعداد درگاه USB 3.0 Type A ۲ عدد درگاه USB 3.2 Gen 1 Type A
تعداد درگاه USB Type C ۲ عدد درگاه USB 3.2 Gen 2 Type C و Thunderbolt 4

با پشتیبانی از DisplayPort ،Power Delivery و Thunderbolt 4

پشتیبانی از Thunderbolt دارد
جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه VGA ندارد
درگاه DVI ندارد
درگاه HDMI ۱ عدد
درگاه کارخوان ندارد
اسپیکر ۲ عدد اسپیکر با پشتیبانی از Dolby Atmos
وبکم دارد
نور پس‌زمینه کیبورد دارد

لپ تاپ اچ پی 16.1 اینچی مدل Victus 16 i7 13700H 64GB 2TB RTX4070:‌ بهترین لپ‌تاپ گرافیکی برند HP

این لپ‌تاپ گیمینگ نیز یکی از قوی‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ برای انجام کارهای طراحی و گرافیکی است. برند اچ پی، این لپ‌تاپ را با حافظه رم ۶۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲ ترابایتی، حافظه گرافیکی مجزا و قوی، نمایشگر بزرگ و وضوح تصویر بالا تولید کرده است.

بیشتر بخوانید:چه نکاتی را برای خرید انواع دوچرخه رعایت کنیم؟ | راهنمای خرید دوچرخه

Victus 16 i7 13700H 64GB

مشخصات کلی
سری لپ‌تاپ Victus 16
کاربری گیمینگ – گرافیک
رنگ‌بندی حاکستری
وزن ۲/۳ کیلوگرم
ابعاد بدنه لپ‌تاپ ۳۶۹ * ۲۵۹ * ۲۲/۹ میلی‌متر
مشخصات نمایشگر
ابعاد نمایشگر ۱۶/۱ اینچ
وضوح تصویر Full HD

۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل نمایشگر IPS
Refresh Rate ۱۴۴ هرتز
صفحه‌نمایش لمسی ندارد
پوشش نمایشگر مات
مشخصات پردازنده مرکزی
پردازنده Core i7 – Intel

13700H

تعداد هسته ۱۴
تعداد رشته ۲۰
نسل پردازنده ۱۳
محدوده سرعت پردازنده ۲/۴ تا ۵ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده ۲۴ مگابایت
مشخصات حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM ۶۴ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR5
باس رم ۴۸۰۰ مگاهرتز
مشخصات پردازنده گرافیکی
پردازنده گرافیکی NVIDIA

GeForce RTX4070

نوع پردازنده گرافیکی مجزا
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۸ گیگابایت
رم گرافیک GDDR6
مشخصات حافظه ذخیره‌سازی
حافظه ذخیره‌سازی SSD

PCIe NVMe

ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایت
ظرفیت حافظه HDD ندارد
مشخصات باتری
ظرفیت باتری ۷۰ وات ساعت
شارژدهی باتری ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه
نوع باتری چهارسلولی لیتیوم یونی
توان شارژ ۲۳۰ وات
سایر مشخصات و امکانات
شبکه Wi-Fi دارد
بلوتوث دارد
درگاه شبکه LAN دارد
تعداد درگاه USB 3.0 Type A و بالاتر ۳ عدد
تعداد درگاه USB Type C  ۱ عدد

پشتیبانی از DisplayPort 1.4 ،HP Sleep and Charge و Power Delivery

جک هدفون / میکروفون دارد
درگاه HDMI نسخه ۲.۱
درگاه کارتخوان ندارد
اسپیکر 2 عدد، B&O
وبکم Full HD
نور پس‌زمینه کیبورد دارد
حسگر اثر انگشت ندارد
درایو نوری ندارد
تاچ‌پد چندلمسی

جمع‌بندی

قیمت بالای لپ‌تاپ‌ها و همچنین گزینه‌های فراوان موجود در بازار، می‌تواند انتخاب و خرید لپ‌تاپ مناسب کارهای سنگین مانند طراحی و گرافیک را به فرایند چالشی تبدیل کند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری یک لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی پرداختیم. داشتن کارت گرافیک مجزا، نمایشگر باکیفیت، حافظه رم بالا و همچنین فضای ذخیره‌سازی داخلی زیاد، از جمله مهم‌ترین امکانات لپ‌تاپ‌های مناسب کارهای گرافیکی هستند. شما می‌توانید برای خرید این محصولات، از امکان وام خرید لپ‌تاپ کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا