نقد و بررسی محصولاتزندگی به سبک بهتر

راهنمای خرید تلویزیون | هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم؟

در گذشته نه‌چندان دور، خرید تلویزیون فرایند پیچیده‌ای نبود. در آن زمان، فروشگاه‌ها تلویزیون‌های چند برند محدود را می‌فروختند. از طرف دیگر، اغلب تلویزیون‌ها فناوری‌های ساده و بسیار مشابهی داشتند؛ بنابراین وقتی مشتری برای خرید تلویزیون به فروشگاه مراجعه می‌کرد، در انتخاب محصول مدنظرش دچار سردرگمی نمی‌شد.

اما خیلی زود ورق برگشت و تکنولوژی تولید تلویزیون، به‌سرعت پیشرفت کرد. این تغییرات چشمگیر باعث شد تا مشتریان ساعت‌های زیادی را صرف یادگیری اصطلاحات فنی این حوزه کنند تا بتوانند تلویزیون مناسب خودشان را بخرند. ما در این مقاله، یک راهنمای کامل برای خرید تلویزیون هوشمند آماده کرده‌ایم تا بعد از خواندن آن بتوانید با معیارها و فاکتورهای مهم در یک تلویزیون آشنا شوید. همچنین می‌توانید تلویزیون قسطی از دیجی‌شهر بخرید.

نکات مهم در انتخاب تلویزیون هوشمند؛ در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی‌های هوشمند، در سال‌های اخیر تلویزیون‌ها واقعا به جعبه جادو تبدیل شده‌اند! جعبه‌های جادویی که کاربردشان فقط به تماشای کانال‌های مختلف تلویزیون خلاصه نمی‌شود. به همین دلیل توجه به ویژگی‌های فنی مثل ابعاد و وضوح صفحه‌ نمایش، تکنولوژی پنل تلویزیون، امکانات هوشمند و کیفیت سیستم صوتی آن، بسیار مهم است.

رزولوشن یا وضوح صفحه نمایش، مهم‌ترین نکته در خرید تلویزیون

اگر قصد خرید تلویزیون‌ را دارید، باید به رزولوشن (وضوح) تصویر آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. همه تصاویر از عناصر بسیار ریز مربعی به نام «پیکسل» (نقطه) تشکیل شده‌اند. رزولوشن به معنای تعداد کل این پیکسل‌های تشکیل‌دهنده در صفحه است.

هرچه تعداد پیکسل‌ها (به‌عبارت دیگر، رزولوشن) بیشتر باشد، جزئیات بیشتری در تصویر دیده می‌شود؛ بنابراین در صفحه‌ نمایش‌های با رزولوشن بالاتر، تصاویر واضح‌تر به نظر می‌آیند. تلویزیون‌های بازار ایران در ۴ کیفیت مختلف به فروش می‌رسند. در جدول زیر می‌توانید کیفیت‌های مختلف و رزولوشن آن‌ها را مشاهده کنید.

رزولوشن HD Full HD (FHD) 4K 8K
تعداد پیکسل ۱۲۸۰ x ۷۲۰ ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ ۳۸۴۰ x ۲۱۶۰ ۷۶۸۰ x ۴۳۲۰
کیفیت پایین متوسط بالا عالی

ابعاد صفحه نمایش؛ مناسب‌ترین اندازه تلویزیون کدام است؟

یکی از نکات مهم در انتخاب تلویزیون، اندازه صفحه‌ نمایش آن است. اندازه صفحه که با واحد اندازه‌گیری اینچ مشخص می‌شود، در واقع طول قطر آن (از گوشه سمت چپ بالا تا گوشه سمت راست پایین) است. رایج‌ترین ابعاد تلویزیون عبارت‌اند از:

  • ۴۳ اینچ
  • ۵۰ اینچ
  • ۵۵ اینچ
  • ۶۵ اینچ
  • ۷۵ اینچ
  • ۸۵ اینچ
  • ۹۸ اینچ

ابعاد صفحه نمایش تلویزیون

برای انتخاب تلویزیون با ابعاد مناسب، باید به سه فاکتور مهم توجه کنید:

  • ابعاد سالن و نیاز شما
  • فاصله محل قرارگیری تلویزیون تا محل نشستن بیننده
  • رزولوشن صفحه‌ نمایش

بهترین تجربه تماشای تلویزیون، زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه‌نمایش حداقل ۴۰درصد از میدان دیدتان را اشغال کند. در جدول زیر می‌توانید بهترین فاصله از تلویزیون را برای صفحه‌ نمایش‌های مختلف به‌طور تقریبی مشاهده کنید:

فاصله از تلویزیون کمترین اندازه صفحه‌ نمایش بهترین اندازه صفحه‌ نمایش بزرگ‌ترین اندازه صفحه‌ نمایش
۰/۵ تا ۱ متر ۲۵ اینچ ۳۲ اینچ ۴۰ اینچ
۱ الی تا متر ۳۰ اینچ ۴۲ اینچ ۵۰ اینچ
۱/۵ تا ۲ متر ۴۵ اینچ ۵۵ اینچ ۷۰ اینچ
۲ تا ۲/۵ متر ۶۰ اینچ ۷۵ اینچ ۸۵ اینچ
۲/۵ تا ۳متر ۷۵ اینچ ۸۵ اینچ ۹۸ اینچ

فراموش نکنید که اگر صفحه‌ نمایش‌های بزرگتر را انتخاب می‌کنید، حتما به رزولوشن آن هم توجه کنید. برای تلویزیون‌هایی با ابعاد بالای ۵۰ اینچ، بهتر است رزولوشن 4K و 8K باشد تا کیفیت تصویر حفظ شود. فرمول ساده زیر کمک می‌کند تا شما بهترین فاصله تلویزیون تا محل نشستن را تعیین کنید: 

  • بهترین فاصله از تلویزیون با وضوح اچ دی = ۳ x ارتفاع صفحه‌ نمایش

بهترین فاصله-از تلویزیون‌های Ultra HD

 

  • بهترین فاصله از تلویزیون با وضوح 4k (الترا اچ دی) = ۱/۵ x ارتفاع صفحه‌ نمایش

بهترین فاصله از تلویزیون‌های HD

تکنولوژی پنل؛ خداحافظی با ال سی دی‌های قدیمی

یکی دیگر از بخش‌های مهم راهنمای خرید تلویزیون هوشمند، تکنولوژی پنل است. در ساخت تلویزیون‌های قدیمی از تکنولوژی LCD استفاده می‌شد. صفحه‌ نمایش‌های تخت LCD (مخفف Liquid Crystal Display)، از کریستال‌های مایع ساخته شده بودند. این کریستال‌ها بین دو الکترود قرار داشتند و وقتی جریان برق از آن‌ها عبور می‌کرد، کریستال‌ها به تشکیل تصویر روی صفحه‌ نمایش کمک می‌کردند.

تکنولوژی LED

تکنولوژی LCD خیلی زود جای خود را به پنل‌های LED داد. پنل‌های LED (مخفف Light Emitting Diode)، از همه جهات شبیه LCD هستند؛ اما نور پس‌زمینه آن‌ها به‌جای لامپ فلوئورسنت، از دیودهای نوری تابشی (ال ای دی‌ها) تامین می‌شود.

امروزه استفاده از تلویزیون LCD و تا حدی، LED منسوخ شده و این تلویزیون‌ها جای خود را به فناوری‌های OLED و QLED داده‌اند. (البته شاید هنوز هم تلویزیون‌های LED را در بازار ببینید؛ اما کیفیت تصویر کمتری نسبت به OLED دارند و البته ارزان‌تر هم هستند.)

فناوری LED

فناوری QLED تلویزیون‌های هوشمند، لذت تماشای رنگ‌های زنده

QLED (مخفف Quantum Dot LED TV)، شباهت زیادی به LCD دارد. در ساخت تلویزیون‌های QLED، از ذرات کوانتومی میکروسکوپی استفاده شده است. وقتی نور به این ذرات برخورد می‌کند، از خود نور ساطع می‌کنند. در تلویزیون‌های QLED، این ذرات داخل فیلم‌هایی قرار گرفته‌اند و یک صفحه پس‌زمینه LED، نور موردنیاز آن‌ها را تامین می‌کند. این نور از چند لایه مختلف داخل پنل تلویزیون عبور می‌کند تا در نهایت تصویر را روی صفحه‌نمایش تشکیل دهد. رنگ‌ها در تلویزیون‌های دارای پنل‌های QLED زنده‌تر هستند.

فناوری OLED (اولد) تلویزیون‌های هوشمند (نمایشگرهای خودتابش)

OLED (مخفف Organic Light-Emitting Diode)، کاملا با فناوری‌های LCD و QLED متفاوت است. در تکنولوژی ساخت تلویزیون‌های OLED، نیازی به وجود صفحات LED برای تولید نور نیست؛ بلکه پنل، از پیکسل‌های خودتابش متعددی تشکیل شده است که با دریافت الکتریسیته، از خود نور ساطع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل یخچال‌های کلور + مزایا و معایب یخچال کلور

رنگ مشکی در این نمایشگرها، حاصل خاموشی پیکسل‌های خودتابش است؛ به همین دلیل رنگ مشکی در این نمایشگرها، عمق بالایی دارد. تولیدکننده‌های بهترین تلویزیون‌های بازار ایران از تکنولوژی OLED‌ برای ایجاد بالاترین کیفیت تصویر استفاده کرده‌اند. یکی از معایب این فناوری، احتمال سوختن پیکسل‌ها (Burn-in) در درازمدت است.

تکنولوژی Oled

در جدول زیر می‌توانید مشخصات تلویزیون‌های LED ،QLEDوOLED را مقایسه کنید.

فاکتور توضیح QLED OLED LED
میزان رنگ مشکی عملکرد تلویزیون در نمایش رنگ مشکی در تاریک‌ترین حالت ممکن خوب بسیار عالی خوب
کاهش تاری حرکتی کاهش تاری تصاویر هنگام نمایش حرکت اجسام عالی بسیار عالی خوب
زاویه دید جهات مختلف قابل‌نمایش به کاربر با کیفیت مناسب کم بالا کم
حجم رنگ تعداد رنگ‌های قابل‌نمایش در سطوح درخشندگی مختلف عالی خوب خوب
یکنواختی رنگ خاکستری عملکرد تلویزیون در نمایش فقط یک واحد رنگ خالص متوسط خوب متوسط
درخشندگی میزان روشنایی صفحه‌ نمایش خوب خوب عالی
حذف ماندگاری تصویر (احتباس تصویر) حک‌شدن موقت تصویر روی صفحه‌ نمایش عالی ضعیف عالی
قیمت بالا متوسط کم

تفاوت کیفیت تصویر در OLED و QLED: کدام بهتر است؟

تفاوت کیفیت HDR و SDR

هرکدام از این دو تکنولوژی مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب بین آن‌ها، به بودجه و همچنین نیاز شما بستگی دارد. تلویزیون‌های OLED، قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است سراغ تلویزیون‌های QLED بروید که هم کیفیت عالی و هم قیمت مناسبی دارند.

تحت شرایط زیر بهتر است تلویزیون OLED بخرید:

  • دوست دارید تجربه لذت‌بخش تماشای فیلم با بهترین کیفیت را در یک اتاق تاریک داشته باشید.
  • نیاز به عمق رنگ مشکی بالا و کنتراست تصویر بالا دارید.
  • دوست دارید تصاویری با زاویه دید بالا داشته باشید تا بتوانید از هر جهت و در هر محلی از سالن، تصویر تلویزیون را دریافت کنید.
  • بودجه کافی برای خرید تلویزیون OLED دارید.

تحت شرایط زیر بهتر است تلویزیون QLED بخرید:

  • نیاز به صفحه‌ نمایش بسیار روشنی دارید که نور طبیعی روز را خنثی کند.
  • دوست دارید رنگ‌های سرزنده و روشن داشته باشید.
  • بودجه کمی دارید و می‌خواهید بالاترین کیفیت را متناسب با هزینه‌ صرف‌شده تجربه کنید.
  • نمی‌خواهید ریسک سوختن پیکسل‌ها را قبول کنید.

پشتیبانی از HDR

تکنولوژی HDR (مخفف High Dynamic Range)، به تماشای بهتر جزئیات، چه در روشن‌ترین و چه در تاریک‌ترین نقاط یک تصویر کمک می‌کند. این امر با استفاده از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و کمک گرفتن از بالاترین میزان کنتراست، محقق می‌شود. در واقع تکنولوژی HDR، به تولید رنگ‌های بیشتر و همچنین تشخیص بهتر نحوه نمایش درست رنگ‌ها در میزان روشنایی‌های متفاوت، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت حواله ساتنا و پایا و پل و شبا | مقایسه انواع حواله

این تکنولوژی در مقابل تکنولوژی قدیمی SDR (مخفف Standard Dynamic Range) قرار دارد که در آن طیف رنگ‌ها و میزان روشنایی محدودتر است. در واقع در تکنولوژی SDR، از تصاویر ۸بیتی استفاده می‌شود که حدود ۱۷میلیون رنگ را نمایش می‌دهند. ولی در تکنولوژی HDR، تصاویر ۱۰بیتی و دارای قابلیت نمایش بیشتر از ۱ میلیارد رنگ هستند.

در اکثر تلویزیون‌های 4K، قابلیت پخش HDR وجود دارد. در برخی مدل‌ها، این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال است؛ اما در برخی دیگر از مدل‌ها، لازم است برای پورت‌های HDMI به‌صورت جداگانه فعال شود.

فناوری HDR دارای نسخه‌های متفاوتی است، از جمله:

  • HDR 10
  • HDR 10+
  • دالبی ویژن (Dolby Vision HDR)
  • HLG (فرمت انحصاری برای پخش زنده و استریم)

میزان روشنایی و کنتراست 

کنتراست و روشنایی دو ویژگی مهم هنگام خرید تلویزیون هوشمند هستند. روشنایی به معنای کل میزان نور ساطع‌شده از صفحه‌نمایش است. کنتراست نیز به معنای میزان اختلاف نور در روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط یک تصویر خاص است. میزان روشنایی و کنتراست تصویر تلویزیون، باید با هم در تعادل باشند.

تلویزیون‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند، روشنایی و کنتراست تصویر متعادلی دارند. همچنین تلویزیون‌هایی که داری پنل QLED هستند، روشنایی بالاتری را در محیط‌های پرنور (مثل سالن پذیرایی در روزهای آفتابی تابستانی) ارائه می‌کنند.

زاویه دید، از هر جهت تماشا کنید

زاویه دید، جهتی است که بیننده برای مشاهده صفحه تلویزیون استفاده می‌کند. خیلی اوقات، ما با زاویه دید مستقیم به تلویزیون نگاه می‌کنیم تا بتوانیم تصاویر آن را بهتر ببینیم؛ اما وقتی با خانواده یا افراد دیگر حاضر در سالن در حال تماشای تلویزیون هستیم، نگاه‌کردن مستقیم به صفحه برای همه ما امکان‌پذیر نیست. در این شرایط برخی افراد ناچار هستند از زوایای دیگری، تلویزیون تماشا کنند.

تماشای تلویزیون از زوایای غیرمستقیم، باعث خاکستری شدن یا ازبین‌رفتن رنگ‌های تصویر می‌شود. بنابراین هرچه تلویزیون زاویه دید بالاتری داشته باشد، تماشای آن از سایر جهات راحت‌تر خواهد شد. تلویزیون‌های OLED، زاویه دید خیلی خوبی را در اختیار بیننده قرار می‌دهند.

زاویه دید تماشای تلویزیون

سرعت به‌روزرسانی (Refresh Rate)، تجربه‌ای نزدیک به واقعیت

نرخ تازه‌سازی نشان‌دهنده توان تلویزیون در به‌روزرسانی خود و پردازش تصاویر جدید است. معمولا اکثر تلویزیون‌ها دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز هستند که برای چشم‌ها هم طبیعی به نظر می‌رسد. بعضی از تلویزیون‌های پیشرفته‌تر، نرخ تازه‌سازی برابر با ۱۲۰ هرتز دارند. نکته مهم این است که چشم‌های انسان، قادر به مشاهده سرعت بیشتر از ۶۰ هرتز نیست؛ ولی باز هم نرخ تازه‌سازی ۱۲۰هرتز، نسبت به ۶۰ هرتز کمی متفاوت بوده و به حرکات در دنیای واقعی، شبیه‌تر است. همچنین نرخ تازه‌سازی بالاتر، باعث کاهش خستگی چشم‌ها می‌شود.

تلویزیون‌های ۱۲۰هرتزی، قیمت بالاتری هم دارند؛ اما آیا واقعا شما نیازی به پرداخت پول بیشتر برای سرعت به‌روزرسانی بالاتر دارید؟ پاسخ این سوال، به کاربرد تلویزیون برای شما بستگی دارد. اگر هدف شما از خرید تلویزیون، تماشای فیلم و سریال است، سرعت به‌روزرسانی ۶۰ هرتز نه‌تنها کافی، بلکه بسیار بالاست! اما اگر زمان زیادی را صرف بازی‌کردن یا تماشای مسابقات ورزشی می‌کنید،‌ شاید سرعت به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد. زیرا در بازی‌ها و مسابقات ورزشی، سرعت حرکات بسیار زیاد است و نرخ به‌روزرسانی بالاتر، باعث طبیعی‌تر شدن حرکات و کاهش تاری می‌شود.

تفاوت کیفیت 60 hz و 120bhz

امکانات هوشمند؛ تجربه دنیای آنلاین در جعبه جادو

نکته مهم دیگری که در راهنمای خرید تلویزیون باید به آن اشاره کنیم، وجود امکانات هوشمند است. برخی از تلویزیون‌های بازار، دارای تکنولوژی‌های صدا و تصویر پیشرفته‌ای هستند؛ اما هوشمند نیستند و به همین دلیل قیمت کمتری دارند.

تلویزیون‌های هوشمند، درست مثل تلفن‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل، قابلیت اتصال به اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف هستند. تلویزیون هوشمند به شما امکان استفاده از صدها اپلیکیشن کاربردی، مشاهده آنلاین فیلم و سریال در شبکه نمایش خانگی، گوش‌دادن به پادکست و موسیقی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از مرورگر برای جست‌وجو در اینترنت، بازی‌کردن و حتی مطالعه کتاب را می‌دهد.

تلویزیون هوشمند

پورت‌های تلویزیون

هنگام خرید تلویزیون، حتما به انواع پورت‌های به‌کاررفته در آن توجه کنید. به کمک پورت‌ها، می‌توانید دستگاه‌های مختلفی مثل لپ‌تاپ، کنسول بازی، گیرنده، موبایل، فلش و غیره را به تلویزیون متصل کرده و اطلاعات (صوتی یا تصویری) را بین آن‌ها ردوبدل کنید. مهم‌ترین درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون HDMI و USB هستند. بسته به نوع و مدل تلویزیون ممکن است درگاه‌های دیگری مانند موارد زیر در در آن وجود داشته باشد.

  • کواکسیال (کانکتور RF)
  • ARC یا eARC
  • RCA
  • ویدئو کامپوزیت
  • جک ۳/۵میلی‌متری صدا
  • ویدئو کامپوننت

درگاه HDMI به‌منظور انتقال باکیفیت صوت و تصویر در تلویزیون تعبیه شده است. اکثر تلویزیون‌ها داری ۳ یا ۴ پورت HDMI هستند. بهتر است هنگام خرید تلویزیون، به زیاد بودن تعداد این پورت‌ها توجه کنید. این درگاه، نسخه‌های مختلفی دارد که هرکدام، دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. در جدول زیر می‌توانید نسخه‌های مختلف HDMI را به همراه خصوصیات آن‌ها مشاهده کنید.

نوع پورت HDMI توضیح
HDMI 1.4  پشتیبانی از صوت و تصویر ۱۰۸۰ و ۷۲۰ (معمولا در تلویزیون‌های 4K استفاده نمی‌شود.)
HDMI 2.0 پشتیبانی از تصاویر 4K و نرخ تازه‌سازی ۶۰هرتز (رایج‌ترین پورت)
HDMI 2.0a نسخه به‌روز HDMI 2.0 که از HDR پشتیبانی می‌کند.
HDMI 2.0b نسخه به‌روز HDMI 2.0 که از HLG نیز پشتیبانی می‌کند.
HDMI 2.1 پورت به‌کاررفته در آخرین نسخه‌های کنسول‌های بازی و مدرن‌ترین تلویزیون‌های جهان

صدا و سیستم صوتی؛ سینما را به خانه بیاورید!

یکی از نکات مهم در انتخاب تلویزیون که اغلب نادیده گرفته می‌شود، کیفیت صدای آن است. اگرچه کیفیت تصویر خیلی مهم است، اما نباید فراموش کرد که صدا، مکمل تصویر است. کیفیت اسپیکرهای تلویزیون با واحد «وات» مشخص می‌شود. هرچه توان صوتی تلویزیون بالاتر باشد، کیفیت صدای آن نیز بالاتر خواهد بود. 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تعداد اسپیکرهای تلویزیون است. معمولا تلویزیون‌ها دارای ۲ اسپیکر با متوسط توان ۱۰ وات هستند؛ اما ممکن است در تلویزیون‌های پیشرفته‌تر، توان اسپیکرها بیشتر باشد. برخی تلویزیون‌ها نیز از تکنولوژی دالبی اتموس (Dolby ATMOS) پشتیبانی می‌کنند. این تکنولوژی، تجربه صدای سه‌بعدی و مشابه حضور در یک سالن سینما را برای بیننده تداعی می‌کند.

اغلب تلویزیون‌های مدرن، دارای سیستم‌های صوتی پیشرفته‌ای هستند. هرچه قابلیت‌های سیستم صوتی تلویزیون پیشرفته‌تر باشند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. نکته مهم این است که خیلی از تولیدکننده‌ها، همچنان روی افزایش کیفیت صفحه‌ نمایش تمرکز دارند و توجه کمتری به کیفیت سیستم صوتی نشان می‌دهند. تلاش برای کاهش ضخامت تلویزیون‌ها نیز، به این مشکل دامن زده است.

به همین دلیل اگر به دنبال کیفیت صدای بالاتری هستید، می‌توانید امکاناتی مثل ساند بار و سینمای خانگی را به‌صورت جداگانه خریداری کنید. البته این امکانات، بیشتر برای افرادی که به‌صورت حرفه‌ای فیلم می‌بینند، مناسب هستند.

قابلیت‌های گیمینگ

خیلی از افراد ساعات زیادی را صرف بازی‌کردن با کنسول‌های بازی می‌کنند. به همین دلیل داشتن ویژگی‌های یک تلویزیون گیمینگ، برای این افراد بسیار مهم است. مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • نرخ تازه‌سازی بالا ( ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتز)
  • بهره‌مندی از تکنولوژی جدید VVR (نرخ تازه‌سازی متغیر، متناسب با نرخ تغییر فریم‌های بازی، برای کاهش تاری ناشی از حرکات)
  • قابلیت ALLM برای ورود خودکار به حالت گیمینگ تلویزیون هنگام اتصال به کنسول بازی
  • پشتیبانی از قابلیت HFR
  • پورت کابل HDMI 2.1

گذشته از این امکانات، روشنایی بالای صفحه‌ نمایش، اندازه بزرگ و پشتیبانی از رنگ‌های متنوع نیز برای گیمینگ بسیار مهم است. به همین دلیل اگر قصد خرید تلویزیون گیمینگ دارید، بهتر است سراغ تلویزیون‌هایی بروید که بزرگ‌تر هستند و رزولوشن بالاتری دارند. تلویزیون‌های OLED نسبت به QLED برای گیمینگ بهتر هستند؛ زیرا سرعت تغییر تصاویر در آن‌ها بیشتر است.

بهترین تلویزیون‌های ایرانی در بازار

بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده تلویزیون عبارت‌اند از:

ایکس ویژن،‌تولیدکننده اولین ۱۰۰اینچی ایرانی

این شرکت زیرمجموعه مادیران است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های محصولات صوتی و تصویری شناخته می‌شود. این شرکت انواع مختلف تلویزیون‌های LED ،QLED ،4K و اسمارت تی وی را با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه کرده است.

یکی از آخرین افتخارات این کارخانه،‌ تولید اولین تلویزیون ۱۰۰اینچی ایرانی است. این تلویزیون از فناوری QLED، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، فناوری MEMC برای کاهش تاری حرکات تصویر و تکنولوژی صدای Dolby ATMOS بهره گرفته است و یکی از بهترین لوازم خانگی‌های موجود در بازار است.

تلویزیون Xvision

جی پلاس با تنوع بالای محصولات

شرکت جی‌پلاس، زیرمجموعه شرکت گلدیران است که در گذشته، خدمات پس‌ازفروش را به مشتریان شرکت ال‌جی ارائه می‌داد. تلویزیون‌های جی‌پلاس، بسیار متنوع هستند. ده‌ها مدل تلویزیون تولیدشده توسط جی‌پلاس در سری‌های مختلف و با تکنولوژی‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند. 

نکته مهم این است که کیفیت صفحه‌ نمایش و خروجی تصویر همه مدل‌های این برند، بسیار بالاست. در کنار این موضوع، تنوع بالای محصولات باعث شده است که اقشار مختلف جامعه بتوانند محصول باکیفیتی را خریداری کنند. 

GPLUS تلویزیون

نکسار

برند نکسار نیز یکی دیگر از زیرمجموعه‌های گلدیران است. تلویزیون‌های نکسار هم در حدود ۲۰ مدل متنوع به بازار عرضه می‌شوند. از جمله خصوصیات مدل‌های مختلف این برند می‌توان به پشتیبانی از رنگ‌های متنوع، امکان ضبط روی حافظه خارجی، امکان پخش شبکه‌های دیجیتال و پورت‌های متعدد USB و HDMI اشاره کرد.

تلویزیون نکسار

اسنوا، فرزند خوشنام گروه انتخاب

تلویزیون اسنوا

در حال حاضر،‌ شرکت اسنوا (زیرمجموعه گروه انتخاب) یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تلویزیون در ایران است. این برند، در زمینه الهام گرفتن از تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید تلویزیون، پیشرو است. از جمله امکانات جدیدی که این برند در تلویزیون‌های خود به کار برده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستیار صوتی کنترل هوشمند با پشتیبانی از زبان فارسی
  • کنترل هوشمند با قابلیت اتصال به بلوتوث و Air Mouse
  • رابط کاربری اندروید
  • سیستم صوتی دالبی دیجیتال پلاس
  • فضای رم و حافظه داخلی بالا
  • زاویه دید گسترده
  • قابلیت Screen Mirroring
  • پنل‌های باکیفیت A+

بست

برند تلویزیون بست نیز یکی دیگر از زیرمجموعه‌های گروه انتخاب است. محصولات تولیدشده توسط این کارخانه، از نظر ظاهری و فنی، تنوع و کیفیت بالایی دارند. ابعاد تلویزیون‌های مختلف این برند ۳۲، ۴۰ و ۴۳ اینچ است.

تلویزیون بست

سام، برند قدیمی و محبوب

شرکت سام در گذشته یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون بود؛ اما متاسفانه این روزها نام آن بین سایر برندهای داخلی و خارجی گمنام مانده است. با این حال، اگر قصد خرید تلویزیونی باکیفیت با قیمت بسیار مناسب را دارید، بهتر است نگاهی به تلویزیون‌های سام بیندازید.

خرید تلویزیون بست

این شرکت تلویزیون‌های خود را با ابعاد ۳۲ تا ۶۵اینچی تولید می‌کند. کیفیت صفحه‌ نمایش‌های این برند متفاوت است و این باعث شده که با هر بودجه‌ای بتوانید محصول مناسبی خریداری کنید.

شهاب

کارخانه شهاب هم مانند سام در گذشته رونق زیادی داشت. این شرکت تلویزیون‌های هوشمند و معمولی متنوعی را در ابعاد متفاوت به بازار عرضه کرده است. تنوع محصولات این کارخانه بسیار زیاد است. تلویزیون‌های شهاب با ابعاد ۳۲ تا ۸۶ اینچ به بازار عرضه می‌شوند.

تلویزیون شهاب

پارس

شرکت پارس یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های بازار داخلی را تولید می‌کند. این شرکت خدمات پس‌ازفروش بسیار خوبی دارد و همچنین گارانتی ۱۸ماهه روی محصولاتش ارائه می‌کند. تلویزیون‌های تولیدشده توسط این برند نیز از تکنولوژی‌های روز دنیا مثل سیستم‌عامل اندروید، ارتباط بدون سیم AirPlay، ریموت کنترل هوشمند و ماوس و قابلیت اتصال به کامپیوتر با کابل VGA را دارا هستند.

تلویزیون پارس

خرید قسطی تلویزیون از فروشگاه دیجی‌شهر

در راهنمای جامع خرید تلویزیون، تلاش کردیم به‌طور جامع همه جوانب فنی مهم را برای خرید تلویزیون بررسی کنیم. از نکات مهم در انتخاب تلویزیون می‌توان به ابعاد صفحه‌نمایش، رزولوشن، تکنولوژی پنل، میزان روشنایی و کنتراست، پشتیبانی از HDR، زاویه دید، سرعت به‌روزرسانی و امکانات هوشمند اشاره کرد. بهترین تلویزیون‌های بازار ایران، اکثرا دارای ویژگی‌های فنی عالی هستند و قیمت مناسبی‌تری هم نسبت به برندهای خارجی دارند.

اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند را دارید، اما بودجه کافی ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با استفاده از امکان خرید قسطی تلویزیون، محصول دلخواه خود را خریداری کنید. فقط کافی است در سایت دیجی‌شهر ثبت‌نام کرده و مدارک خود را آپلود کنید. بعد از بررسی درخواست و تایید آن، به شما اعتبار خرید کالا تعلق می‌گیرد. با این اعتبار می‌توانید تلویزیون دلخواهتان را خریداری کرده و مبلغ آن را به‌تدریج بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا