نقد و بررسی محصولات

بهترین گوشی‌ برای تولید محتوا تصویری کدام است؟

معرفی 5 تا از پرچمداران بازار!

بازار گوشی های هوشمند این روزها عرصه پرتلاطمی است. اما هنگام انتخاب بهترین گوشی برای تولید محتوا، مهم است که به دنبال دستگاهی باشید که دارای دوربین با وضوح بالا، لنز عکسبرداری و فیلمبرداری پیشرفته و قابلیت ضبط صدا خوب باشد. با این حال، با بهبود فناوری تلفن های هوشمند، بسیاری از تلفن ها اکنون با برخورداری از تثبیت کننده تصویر اپتیکال یا دیجیتال عرضه می شوند که می تواند به کاهش اثرات لرزش دوربین کمک کند. علاوه بر این، برخی از بهترین گوشی‌های ویدئویی اکنون قابلیت‌های ضبط حرکت آهسته یا تایم لپس را از طریق حالت‌های اختصاصی یا گزینه‌های نرخ فریم بالا در تنظیمات منو به مخاطبان ارائه می‌کنند. همچنین مهم است تلفنی را انتخاب کنید که کنترل‌های دستی را برای تنظیم سیستم نوردهی مانند دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را به شما ارائه دهد.

کدام برند گوشی هوشمند برای ویدیو گرفتن بهتر است؟

در حالی که این روزها تقریباً هر گوشی‌ای می‌تواند ویدیویی با کیفیت ضبط کند (به غیر از مدل های نوکیا در دهه 90)، بهترین گوشی برای تولید محتوا و فیلمبرداری در درجه اول مدل های پرچمدار برندهای بزرگی مانند اپل، سونی، سامسونگ، گوگل، هوآوی و تعداد انگشت شماری از دیگر برندهای موجود در بازار خواهند بود. علاوه بر مدل‌های پرچم‌دار این برندها، مدل‌های میان‌رده دیگری نیز معمولاً دارای قابلیت‌های مخصوص فیلم‌برداری بسیار خوبی هستند. علاوه بر این، برخی از برندها مانند OnePlus و Motorola مدل های ارزان قیمتی را روانه بازار کرده اند که در برخی زمینه‌ها (مانند اندازه صفحه نمایش یا وضوح تصویر) هیچ گونه تفاوتی با پرچمدارهای بازار ندارند. به طور مثال شامل دوربین های با کیفیت و قابلیت های فیلمبرداری 4k و… می شوند. سری OnePlus Nord و Motorola G نمونه‌های برجسته‌ای هستند که دارای چنین ویژگی‌هایی هستند.

قیمت بهترین گوشی برای تولید محتوای ویدیویی

قیمت‌ها بر اساس برند برای خرید اقساطی و نقدی، و با توجه به کشور متفاوت است. اما قیمت متوسط ​​یک گوشی هوشمند رده بالا با قابلیت فیلمبرداری فوق‌العاده حدود 80 الی 90 میلیون تومان (پرچمدارهای آیفون و سامسونگ در تاریخ 19 تیر 1402) است. بسته به مدل و ویژگی‌های مختلفی که گوشی به شما ارائه می‌دهد این قیمت ممکن است متفاوت باشد. بدیهی است که برای مدل‌های پرچمدار، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما با این وجود، هنوز هم می‌توانید گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی باکیفیت بالا برای تولید محتوای تصویری پیدا کنید و پس از دریافت اعتبار آنلاین خود از دیجی شهر، آن‌ها را خریداری کنید.

بهترین گوشی‌های هوشمند برای تولید محتوا و فیلمبرداری در سال 2023

بهترین گوشی‌ برای تولید محتوا برای خرید پس از دریافت وام فوری با چک همیشه سخت است، اما با ورود به سال 2023، مدل‌های فهرست‌شده در زیر، تواناترین و همه‌ فن حریف‌ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید با دریافت وام یا به صورت نقدی از دیجی شهر بخرید.

1. گوگل پیکسل 7 پرو (Google Pixel 7 Pro)

مشخصات ویدئو:

  • 4K تا 60 فریم بر ثانیه
  • 1080p تا 240 فریم بر ثانیه
  • gyro-EIS، OIS
  • 10 بیت HDR

مشخصات دوربین:

  • 50 مگاپیکسل، f/1.9، 25 میلی‌متر (عرض)، 1/1.31 اینچ، PDAF چند جهته، فوکوس خودکار لیزری، OIS
  • 48 مگاپیکسل، f/3.5، 120 میلی متر (تله فوتو)، 1/2.55 اینچ، PDAF چند جهته، OIS، زوم اپتیکال 5 برابر
  • 12 مگاپیکسل، f/2.2، 126 درجه (فوق عریض)، 1/2.9 اینچ، AF

گوگل پیکسل 7 پرو به دلیل برخورداری دوربین سه گانه چشمگیرش یک انتخاب عالی برای فیلمبرداران است. در پشت گوشی یک دوربین 50 مگاپیکسلی واید (اصلی) با سنسور 1/1.31 اینچی، یک سنسور 48 مگاپیکسلی 1/2.55 اینچی با لنز تله فوتو و یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با سنسور 1/2.9 اینچی قرار دارد. سنسورهای بزرگتر Pixel 7 Pro به آن اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کند و فیلمی با جزئیات خیره کننده بگیرد. لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی آن نیز تا 5 برابر زوم اپتیکال را به کاربر ارائه می دهد. همه دوربین های این گوشی می توانند با قابلیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنند، از جمله دوربین سلفی جلو آن  که واقعا بینظیر است.

Pixel 7 Pro همچنین دارای حالت Night Sight را ارائه می‌کند که می‌تواند فیلم‌های باورنکردنی در نور کم با حداقل نویز ثبت کند. علاوه بر این، این گوشی آیتم تثبیت‌کننده ویدیو خود را بهبود بخشیده است، به این معنی که می‌توانید در حال حرکت فیلم‌برداری کنید و حتی بدون ترس از لرزش دوربین روی یک سکانس زوم کنید. حالت بهبود گفتار Pixel 7 Pro، صدای فردی را که در حال صحبت است از ویدیو جدا می‌کند و در عین حال صدای پس زمینه را نیز کاهش می دهد.

همچنین خوب است بدانید که حالت جدیدی در سری Pixel 7 وجود دارد که به “حالت تاری سینمایی Google” شهرت دارد و در واقع همان حالت پرتره در ویدیوهای مرسوم است که در حین ایزوله کردن سوژه، پس‌زمینه ویدیو را محو می‌کند. Google Pixel 7 Pro به عنوان گزینه‌ای برای وام فوری با چک صیادی به همراه طیف گسترده‌ای از لنزها، تثبیت‌کننده ویدیوی قدرتمند و ویژگی‌های ضبط سینمایی جدید، انتخابی ایده‌آل برای ثبت ویدیوهای خیره‌کننده است. اگر به دنبال انتخاب بهترین گوشی‌ برای تولید محتوا برای خرید قسطی موبایل هستید، این مورد را جدی بگیرید.

2. اپل، آیفون 14 پرو مکس (Apple iPhone 14 Pro Max)

مشخصات ویدئو:

  • فیلمبرداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه
  • فیلمبرداری 1080p تا 120 فریم بر ثانیه
  • Dolby Vision HDR (تا 60 فریم در ثانیه)
  • حالت سینمایی (4K@24/30fps)

مشخصات دوربین:

  • 48 مگاپیکسل، f/1.8، 24 میلی‌متر (عرض)، 1/1.28 اینچ، 1.22 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS با تغییر سنسور
  • 12 مگاپیکسل، f/2.8، 77 میلی متر (تله فوتو)، 1/3.5 اینچ، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3 برابر
  • 12 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی متر، 120 درجه (فوق عریض)، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، PDAF دو پیکسل

Apple iPhone 14 Pro Max به دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد، یک گوشی هوشمند عالی برای فیلم برداری است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با HDR10 است که در تولید رنگ‌ها شادابی و دقت بسیار بالایی را ارائه می دهد. علاوه بر این، پرو مکس دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل لنزهای فوق عریض، واید و تله فوتو است که این محصول جدید اپل را برای گرفتن یک گوشی چندین منظوره به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، پرو مکس دارای چیپست قدرتمند A16 Bionic اپل و 6 گیگابایت رم است که توانایی انجام کارهای پیچیده را هم دارد. همچنین می‌توانید با دریافت وام فوری با چک این تلفن همراه را از فروشگاه دیجی شهر خریداری کنید.

برای خرید آیفون قسطی به عنوان یک گوشی برای تولید محتوای ویدیویی، Pro Max همچنین دارای فرمت ProRes اپل است که به کاربران امکان کنترل بیشتری بر روی ویدیوهای خود و همچنین تثبیت بهبود یافته‌تری برای ضبط نرم‌تر ویدیو ارائه می‌دهد. حالت سینمایی اپل با قابلیت 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه بهبود یافته است. این دستگاه همچنین به لطف باتری 4323 میلی آمپر ساعتی خود، عمر باتری قابل توجهی را در حین فیلمبرداری ارائه می‌دهد.

Pro Max همچنین با Creative Suite اپل سازگار است و به فیلمبرداران اجازه می دهد ویدیوهای خود را در حال حرکت هم ویرایش کنند. بدون شک، اپل آیفون 14 پرو مکس شاید بهترین گوشی برای تولید محتوا باشد که طیف گسترده ای از ویژگی‌های حرفه ای را ارائه می دهد، اما دارای بالاترین قیمت در بین تلفن‌های همراه موجود در این فهرست است.

بیشتر بخوانید: مقایسه کامل گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

3. وان پلاس 10 (OnePlus 10 Pro)

مشخصات ویدئو:

  • 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه
  • 4K تا 120 فریم بر ثانیه
  • 1080p تا 240 فریم بر ثانیه
  • حرکت فوق العاده آهسته: فیلمبرداری 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه، فیلمبرداری 720p با سرعت 480 فریم در ثانیه
    تایم لپس: 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه

مشخصات دوربین:

  • 48 مگاپیکسل، f/1.8، 23 میلی‌متر (عرض)، 1/1.43 اینچ، 1.12 میکرومتر، PDAF چند جهته، فوکوس خودکار لیزری، OIS
  • 8 مگاپیکسل، f/2.4، 77 میلی متر (تله فوتو)، 1.0 میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3.3 برابر
  • 50 مگاپیکسل، f/2.2، 14 میلی‌متر، 150 درجه (فوق عریض)، 1/2.76 اینچ، 0.64 میکرومتر

اگر خواهان رزولوشن بیشتری در زمان فیلمبرداری هستید، OnePlus 10 Pro یکی از معدود گوشی‌های هوشمند در این فهرست است که قابلیت فیلم‌برداری 8K را دارد. اکنون، ممکن است فکر کنید که نیازی به رزولوشن 8K ندارید و ویدیوی 8K فضای زیادی از حافظه و هارد دیسک  شما را می‌گیرد. اما به هر حال بسیاری از فیلمبرداران دوست دارند با کیفیت 8K فیلمبرداری کنند تا نسبت به تصاویر 4K کیفیت بالاتری تهیه کنند. این موضوع می تواند یک مزیت واقعی و اساسی برای کاربر باشد.

10 پرو، به عنوان یک گزینه برای خرید اقساطی و نقدی مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی است که طیف وسیعی از گزینه ها را برای دستیابی به کیفیت و ترکیب تصویر دلخواه‌تان در اختیار شما قرار می دهد. همچنین دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی برای کسانی که به دنبال گرفتن عکس‌های سلفی یا فیلم‌های حرفه‌ای هستند نیز ارائه می شود. همچنین می‌توانیداز طریق خرید قسطی این تلفن همراه را از فروشگاه دیجی شهر خریداری کنید.

 

OnePlus 10 Pro برای خرید قسطی دوربین همچنین طیف وسیعی از ویژگی های منحصر‌به فرد دیگری را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب عالی برای فیلمبرداران تبدیل می کند. هر دو دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی عریض (اصلی) و 8 مگاپیکسلی آن دارای ویژگی چشمگیر OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) هستند که به کاهش لرزش دوربین کمک می کند و فیلمی نرم‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌گیرند. همچنین تعدادی حالت مختلف ویدیویی مانند Video Nightscape، Video HDR، Video Portrait، Timelapse و Dual-View برای 10 پرو وجود دارد که فیلمبرداری از سوژه ها و صحنه های مختلف را آسان‍تر می کند. در کنار آیفون 14 پرو مکس، جدیدترین گوشی وان پلاس یکی از همه کاره ترین گوشی‌های هوشمند برای فیلم برداری است.

4. هواوی پی 50 پرو (P50 Pro)

مشخصات ویدئو: 

  • 4K تا 60 فریم بر ثانیه
  • 1080p تا 60 فریم بر ثانیه
  • 1080p تا 960 فریم بر ثانیه

مشخصات دوربین: 

  • 50 مگاپیکسل، f/1.8، 23 میلی متر (عرض)، PDAF، لیزر AF، OIS
  • 64 مگاپیکسل، f/3.5، 90 میلی متر (تله فوتو پریسکوپ)، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3.5 برابر، زوم بدون افت 7 برابر
  • 13 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر (فوق‌عرض)، AF
  • 40 مگاپیکسل، f/1.6، 23 میلی‌متر (B/W)، AF

هواوی علیرغم اینکه بازار آمریکا را به چالش جدی کشیده است، دارای فناوری‌های عالی اغلب گوشی‌های هوشمند معروف است و P50 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. بله این درست است که دیگر نمی‌توانید از برنامه‌های گوگل در گوشی‌های هوآوی استفاده کنید؛ اما با وجود اینکه این مسئله یک مشکل اساسی است، اما نگاه کردن به آن تنها از این زاویه، در صورتیکه بخواهید، فیلمبرداری، قابلیت‌های دوربین سطح بالا و سخت‌افزار قدرتمند این تلفن همراه را برای گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالا نادیده بگیرید، اشتبه است.

برای خرید اقساطی موبایل باید بدانید که P50 Pro دارای صفحه نمایش بزرگ 6.6 اینچی OLED با وضوح بالای 1228 در 2700 پیکسل برای ارائه تصویری واضح و شفاف است. همچنین دارای پردازنده قدرتمند Kirin 9000، 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایتی به عنوان فضای ذخیره‌سازی مناسب است که به اندازه کافی قدرتمند هست تا بتواند تقریباً هر ویدیو با کیفیت فیلمبرداری را در خود جای دهد.

در قلب هواوی پی 50 پرو، تنظیمات چشمگیر چهار دوربین آن قرار گرفته که از یک لنز زاویه باز 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سیاه و سفید 40 مگاپیکسلی تشکیل شده است. همچنین دارای یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک لنز ToF برای عکاسی پرتره و ماکرو برای ثبت هر جزئیاتی است. همچنین این تلفن همراه از ضبط ویدیوی 4K UHD با HDR نیز پشتیبانی می‌کند و دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های متمایز کننده است که به شما کمک می‌کند فیلم‌هایی با ظاهر حرفه‌ای‌تر بگیرید، از جمله تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، حالت تایم لپس و حالت فیلم‌برداری آهسته از این ویژگی‌های خاص هستند.

فیلم‌برداری با P50 Pro واضح و بدون نویز است، رنگ‌ها زنده هستند و بافت‌ها به خوبی حفظ می‌شوند. علاوه بر این، لرزش‌گیر در حالت فیلمبرداری بسیار موثر است و حرکت دوربین را به خوبی کنترل می کند. طیف چشمگیر ویژگی‌های P50 Pro به شما کمک می‌کند از هر عکس بهترین لحظه را ثبت کنید و اطمینان حاصل کنید که حتی کوچکترین جزئیات را هم از دست ندهید. از این رو اگر متقاضی دریافت اعتبار آنلاین هستید، می‌توانید پس از دریافت وام فوری با چک صیادی خود از فروشگاه دیجی شهر اقدام به خرید این تلفن همراه کنید.

5. سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا (Samsung Galaxy S22 Ultra 5G)

مشخصات ویدئو:

  • 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه
  • 4K تا 60 فریم بر ثانیه
  • 1080p تا 240 فریم بر ثانیه
  • 720p تا 960 فریم بر ثانیه

مشخصات دوربین:

  • 108 مگاپیکسل، f/1.8، 23 میلی‌متر (عرض)، 1/1.33 اینچ، 0.8 میکرومتر، PDAF، فوکوس خودکار لیزری، OIS
  • 10 مگاپیکسل، f/4.9، 230 میلی‌متر (تله فوتو پریسکوپ)، 1/3.52 اینچ، 1.12 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS، زوم اپتیکال 10 برابر
  • 10 مگاپیکسل، f/2.4، 70 میلی متر (تله فوتو)، 1/3.52 اینچ، 1.12 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS، زوم اپتیکال 3 برابر
  • 12 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر، 120 درجه (فوق عریض)، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، ویدیوی فوق‌العاده ثابت

همانند OnePlus 10 Pro، Samsung Galaxy S22 Ultra نیز گوشی هوشمند دیگری در فهرست ماست که می تواند ویدیوهای 8K ضبط کند. علاوه بر آن، گزینه های همه کاره 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و دو گزینه برای فیلمبرداری اسلوموشن در 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه و 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه را نیز با این گوشی کنار خود دارید. Samsung Galaxy S22 Ultra یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری هم دارد. این ترکیب اجازه می دهد تا عکس ها و فیلم هایی با وضوح بالا و با طیف وسیعی از زوایای مختلف ثبت کنید.

S22 Ultra همچنین دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های هوشمند مانند Single Take است که به کاربران امکان می دهد که تنها با یک اشاره چندین عکس و فیلم را به طور همزمان بگیرند. ویژگی حالت شب آن اجازه می دهد تا عکس هایی با جزئیات و خیلی روشن، حتی در نور کم داشته باشید. چیپست قدرتمند 4 نانومتری Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 S22 Ultra تضمین می کند که فیلم‌های شما به سرعت و بدون مشکل ضبط و ویرایش می‌شوند.

علاوه بر این، S22 Ultra به یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X HDR10+ مجهز شده است که تجربه دید فوق العاده گسترده‌ای با تصاویری زنده و پویا به شما ارائه می دهد. این نمایشگر همچنین از نرخ تازه‌سازی بالای 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود پیمایش و کشیدن صفحه یا گزینه‌های منوی شما روان و بدون دردسر باشد. Samsung Galaxy S22 Ultra دستگاهی مناسب برای کسانی است که می خواهند فیلم ها را با بالاترین کیفیت ضبط و ویرایش کنند. بنابراین پس از دریافت وام می‌توانید به سراغ این گزینه هم بروید. ، هنوز هم می‌توانید گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی باکیفیت بالا برای تولید محتوای تصویری پیدا کنید و پس از دریافت اعتبار آنلاین خود از دیجی شهر، آن‌ها را خریداری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. I wanted to thank you for this great read!! I absolutely loved every bit of it.

    I’ve got you book-marked to look at new stuff you post…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا