زندگی به سبک بهتر

با 10 رنگ در دکوراسیون داخلی خود انقلاب کنید

رنگ، یکی از عناصری است که تاثیر بسزایی در دکوراسیون دارد؛ زیرا می‌تواند احساسات را تحت تاثیر قرار داده و انرژی‌های متفاوتی را در افراد و همین‌طور فضا ایجاد کند.

یکی از نکات مهم در دکوراسیون، علاوه‌بر چیدمان آیتم‌ها، انتخاب رنگی است که هارمونی مناسبی با فضا و سبکی که برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کرده‌اید داشته باشد.

در ادامه این بلاگ به بررسی تاثیر انواع رنگ در دکوراسیون و فضایی که مناسب هر رنگ است، می‌پردازیم.

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون

رنگ‌های خنثی به‌سبب هماهنگی خوبی که با سایر رنگ‌ها ایجاد می‌کنند، طرفداران بسیاری دارند؛ زیرا این رنگ‌ها به‌راحتی با سایر رنگ‌ها ست می‌شوند و می‌توان ترکیب‌های رنگی بی‌شماری با رنگ‌های خنثی به‌خصوص در دکوراسیون ساخت.    

یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی که در آن از رنگ‌های خنثی بسیار استفاده می‌شود، سبک مینیمال است. 

درواقع فضاهایی که با رنگ‌های خنثی تزیین می‌شوند، از مد نمی‌افتند و همیشه جذابیت دارند.

برخی از رنگ‌های خنثی عبارتند از:

سفید: یکی از پر استفاده‌ترین رنگ‌های خنثی، رنگ سفید است. این رنگ، حسی از تمیزی، سادگی و آرامش را به مخاطب القا می‌کند و باعث می‌شود تا فضا، وسیع‌تر از چیزی که هست، دیده شود؛ بنابراین اگر فضای کوچکی دارید، بهتر است از این رنگ که نور را به‌خوبی منعکس می‌کند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی آشنا شوید

رنگ سفید در دکوراسیون

خاکستری: آیا به‌دنبال رنگی هستید که ترکیب‌پذیری بالایی با سایر رنگ‌ها داشته باشد؟ پس، از خاکستری غافل نشوید. خاکستری، یکی از رنگ‌های خنثی است که طیف گسترده‌ای، از خاکستری روشن تا تیره دارد. اگر تم فضای شما مدرن است، انتخاب آیتم‌های خاکستری می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی

مشکی:  اگر قصد دارید تا در دکوراسیون منزل خود کنتراست ایجاد کنید، مشکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مشکی، یکی از رنگ‌هایی است که می‌تواند با سفید و یا سایر رنگ‌های دیگر تعادل برقرار کند. اگر قصد دارید تا توجه به بخشی از دکوراسیون شما بیشتر از سایر بخش‌ها باشد، رنگ مشکی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

رنگ مشکی در دکوراسیون

کرم: برای ایجاد احساس ثبات، گرما و آرامش بیشتر در فضای دکوراسیون، کرم یکی از بهترین رنگ‌های خنثی است؛ همچنین یکی از آیتم‌هایی که می‌توانید پس از دریافت وام اینترنتی، در رنگ کرم خریداری کرده و با خیال راحت، با سایر آیتم‌ها هماهنگ کنید، مبلمان است.

تاثیر رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های گرم در دکوراسیون

از جمله رنگ‌هایی که همواره در موقعیت‌ها و مکان‌های متفاوت تاثیر قابل توجهی بر بیننده می‌گذارند، رنگ‌های گرم هستند. این رنگ‌ها منتقل‌کننده‌ی احساس شادابی، انرژی و گرما بوده و نقش پررنگی بر احساسات مخاطبان می‌گذارند.

رنگ‎هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، جزو دسته‌بندی رنگ‌های گرم به‌شمار می‌روند.

قرمز: یکی از رنگ‌‌های یادآور گرما و انرژی، بی‌شک قرمز است. این رنگ، قدرتی بالا در  انتقال انرژی دارد و می‌تواند به مخاطبان هیجان زیادی ببخشد. اگر محیطی که قصد دارید برای آن دکوراسیون بچینید، نیاز به انتقال انرژی بسیاری دارد، قرمز می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. 

ازآنجایی‌که این رنگ به‌شدت شارپ است، انتخاب آیتم‌های قرمز با ابعاد بزرگ، باعث می‌شود تا توجه زیادی به آن جلب شده و دیگر آیتم‌ها آنچنان به چشم نیایند؛ پس اگر قصد دارید از این رنگ در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، به این نکته توجه داشته باشید. 

فضاهایی مانند باشگاه‌های ورزشی که هیجان بالایی می‌طلبند، رنگ قرمز می‌تواند برای دکوراسیون این اماکن مناسب باشد.

قرمز در دکوراسیون

زرد: اگر قصد دارید تا فضای خود را آکنده به انرژی، اعتماد و شادابی کنید، زرد انتخابی مناسب خواهد بود. این رنگ حتی به‌خوبی می‌تواند در جزئیات دکوراسیون نیز خود را نشان دهد و ترکیب‌های رنگی جذابی با رنگ‌های خاکستری، آبی، سفید و… بسازد.

رنگ زرد، خلاقیت و تمرکز با خود به همراه دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در اتاق خواب کودکان و یا اتاق‌های کار باشد. چنانچه فضایی که در اختیار دارید نورگیر نیست، انتخاب رنگ زرد برای دیوار و یا برخی از آیتم‌های دکوراسیون می‌تواند موثر باشد.   

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

نارنجی: مگر می‌شود حرف از رنگ‌های گرم و پر‌انرژی باشد و در این میان اسمی از نارنجی به میان نیاید؟

نارنجی از جمله رنگ‌هایی است که حضور آن در یک محیط می‌تواند تا حد زیادی، پویایی و انرژی را منتقل کند. 

اگر قصد دارید تا از نارنجی در دکوراسیون خود استفاده کنید، بهتر است جزئیات و یا آیتم‌هایی با ابعاد کوچک را با این رنگ انتخاب کنید تا علاوه‌بر اینکه انرژی زیادی را به محیط منتقل می‌کند، حس شلوغی نیز در دکوراسیون ایجاد نشود. 

همانطور که به آن اشاره کردیم، ایجاد حس سرزندگی از ویژگی‌های بارز رنگ نارنجی است و استفاده از آن برای محیط‌هایی مانند رستوران که نیاز به انرژی و آرامش همزمان دارد، مناسب است.

تاثیر رنگ نارنجی در دکوراسیون رستوران

رنگ‌های آرام‌بخش در دکوراسیون

طبیعت برای اغلب ما یادآور حس آرامش، طراوت و تازگی است؛ بنابراین استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون می‌تواند زنده‌کننده‌ی همان حس حضور در طبیعت باشد. در ادامه، به معرفی چندین رنگ آرام‌بخش و تاثیر هر کدام بر محیط می‌پردازیم تا با استفاده از این رنگ‌ها بتوانید در دکوراسیون خود احساس خوب آرامش را به جریان بیندازید.

آبی: اولین رنگی که قصد بررسی آن را داریم، رنگ آبی است. این رنگ نمادی از دریا و آسمان است و حسی از آرامش و امنیت را در بیننده ایجاد می‌کند. کاهش اضطراب و استرس، از ویژگی‌های این رنگ به‌شمار می‌آید و برای محیط‌هایی همچون: بیمارستان‌ها، هتل‌ها، اتاق استراحت و به‌طورکلی محیط‌هایی که نیاز به آرامش دارند، مناسب است.

رنگ آبی در دکوراسیون هتل

سبز: چه فعالیتی از تماشای طبیعت دلپذیرتر؟ خیره شدن به سبزی برگ درختان و لمس احساس آرامش. رنگ سبز از جمله رنگ‌هایی است که حضور آن در دکوراسیون شما می‌تواند حس تازگی بسیاری منتقل کند. استفاده از این رنگ در دکوراسیون تا حد زیادی تمرکز را بالا می‌برد؛ بنابراین حضور رنگ سبز می‌تواند در محیط‌هایی همچون اتاق کار، مطالعه و یا بطورکلی فضاهایی که نیاز به تمرکز و آرامش دارند، انتخاب مناسبی باشد.

رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ‌های پاستلی: رنگ سفید، رنگی دلنشین و آرام است که در ترکیب با هر رنگی، حسی از آرامش را به مخاطب القا می‌کند. به رنگ‌هایی که با اضافه کردن مقدار زیادی رنگ سفید به دست می‌آیند، رنگ‌های پاستلی می‌گویند. به‌همین‌خاطر استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون می‌تواند آرامش بسیاری با خود به همراه داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: ترندهای دکوراسیون آشپزخانه برای سال 2023

اگر به دنبال رنگ مناسب برای اتاق کودک و یا نوزاد خود هستید، یکی از انتخاب‌هایی که می‌تواند دکوراسیون اتاق را دلنشین و دوست‌داشتنی کند، رنگ‌های پاستلی هستند.

رنگ‌های پاستلی در اتاق کودک

در این بلاگ به بررسی تاثیر برخی از رنگ‌ها در دکوراسیون و حالات روحی و احساسی که هر رنگ بر بیننده می‌گذارد، پرداختیم.

 با درک تاثیر رنگ‌ها می‌توانید متناسب با فضا و همین‌طور انرژی و احساساتی که قصد انتقال آن را دارید، رنگ دکوراسیون را انتخاب کرده و تنوع بسیاری در محیط اطراف خود ایجاد کنید. 

همچنین برای خرید آیتم‌هایی متناسب با دکوراسیون‌تان، می‌توانید با دریافت اعتبار خرید کالا از دیجی شهر، تا سقف 200 میلیون تومان وام بدون پیش پرداخت دریافت کرده و تا 60 ماه اقساط پرداخت کنید. 

سوالات متداول

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون چه رنگ‌هایی هستند؟ سفید، خاکستری، مشکی و کرم، از جمله رنگ‌های خنثی هستند که می‌توانید در دکوراسیون استفاده کنید.

چه رنگ‌هایی در دکوراسیون، منتقل‌کننده‌ی حس انرژی و پویایی هستند؟ رنگ‌های گرم که شامل: قرمز، زرد و نارنجی می‌شوند، در دکوراسیون انرژی را به‌خوبی انتقال می‌دهند.

برای انتقال احساس آرامش در دکوراسیون بهتر است از چه رنگ‌هایی استفاده شود؟ حضور رنگ‌های آبی، سبز و رنگ‌های پاستلی در دکوراسیون، به‌خوبی می‌تواند احساس آرامش را در دکوراسیون ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا