زندگی به سبک بهتر

با لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی آشنا شوید

لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی

دوران دانشجویی، یکی از دوران سرنوشت‌ساز هر فردی است. دورانی پر از تجربه‌های جدید که یکی از این تجربه‌ها، زندگی دانشجویی است.

زندگی در شهری غیر از شهر محل زندگی و دور بودن از محیط خانه و خانواده، یکی از چالش‌هایی است که ممکن است برخی دانشجویان با آن روبه‌رو شوند.

قطعا برای شروع یک زندگی به دور از خانواده به‌صورت مستقل و یا زندگی در خوابگاه، لوازمی نیاز است تا بتوان به‌وسیله‌ی آن‌ها راحت و بدون دردسر این دوران را گذراند.

لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی لوازم زیادی نیستند و شما به‌عنوان یک دانشجو، نیازی به آیتم‌های متعددی ندارید و می‌توانید برای شروع، از خرید کالاهای اساسی شروع کنید.

ازآنجایی‌که زندگی به سبک یک دانشجو، نیاز به مدیریت هزینه‌ها و منابع مالی دارد، خرید اقساطی، یکی از  بهترین راه‌ها برای خرید کالاهای اساسی است.

لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی

در خرید لوازم خانگی برای زندگی دانشجویی، به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که به آن اشاره کردیم، خرید دانشجویی برای شروع زندگی مستقل یکی از  خریدهای مهم است؛ بنابراین در این پروسه، نیاز است به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کیفیت: کیفیت آیتم‌هایی که قصد خرید آن‌ها را برای شروع زندگی دانشجویی دارید، بسیار حائز اهمیت است. اگر در خرید کالاهای خود کیفیت را مد نظر قرار ندهید، ممکن است در مدت طولانی، هزینه‌های بسیاری را برای خرید دوباره‌ی آن آیتم و یا تعمیر آن بپردازید؛ بنابراین بهتر است قبل از نهایی کردن خرید خود، به مزایا و معایب محصول توجه کنید.

میزان بودجه: همه‌ی ما می‌دانیم که زندگی دانشجویی، لایف‌استایلی ساده و بی‌تکلف است؛ به‌همین‌خاطر، تعیین بودجه پیش از خرید به شما کمک می‌کند تا از همان اول سراغ آیتم‌های غیرضروری و یا بسیار گران‌قیمت نروید و خریدی هوشمندانه را تجربه کنید. 

لیست کردن محصولات: اگر قصد خرید لوازم خانگی قسطی دارید، لیست کردن آیتم‌های اساسی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که لازم است انجام دهید. لیست کردن لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی، به شما کمک می‌کند تا اولویت تهیه‌ی وسایل خود را بدانید.

بیشتر بخوانید: چک لیست خرید لوازم جهیزیه

در نظر گرفتن فضا: در خوابگاه و یا به‌صورت مستقل زندگی می‌کنید؟ پس احتمال دارد تا با چالش کمبود فضا روبه‌رو باشید. در نظر گرفتن میزان فضا و همچنین توجه به ابعاد آیتمی که قصد خرید آن را دارید، از نکات مهمی هستند که می‌بایست به آن توجه کنید. این مسئله باعث می‌شود تا انتخاب‌های خود را به مواردی خاص که از نظر ابعاد با فضای شما هماهنگ باشند محدود کنید و چیدمانی بهینه داشته باشید. 

در خرید لوازم خانگی برای زندگی دانشجویی، به چه نکاتی توجه کنیم؟

حمل‌ونقل آسان: ازآنجایی‌که دوران دانشجویی و زندگی به سبک یک دانشجو، دوران محدود به یک بازه و گذرا است، بهتر است در هنگام خرید، سراغ آیتم‌هایی بروید که قابلیت جابه‌جایی آسان داشته باشند تا اگر در آینده قصد داشتید از شهری که در آن تحصیل می‌کنید، هجرت کرده و یا به شهر و مکان دیگری جابه‌جا شوید، مشکلی از این بابت نداشته باشید.

تحقیق و بررسی: بهترین راه برای تجربه‌ی یک خرید مناسب، تحقیق راجع به آن آیتم و اطلاع پیدا کردن در مورد نظرات و تجربه‌هایی است که مشتریان به اشتراک می‌گذارند. این کار باعث می‌شود تا پروسه انتخاب و خرید کالاها برای دانشجویانی که زمان کمی در اختیار دارند، به کم‌ترین حالت خود برسد و بتوانید از کیفیت کالایی که خریداری می‌کنید اطمینان حاصل کنید.

لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، برای شروع زندگی دانشجویی خود، به تهیه لیستی از آیتم‌های مورد نظرتان نیاز دارید؛ زیرا به کمک آن‌ها می‌توانید دوران دانشجویی خود را با دغدغه‌ی کمتری بگذرانید.  

ما در ادامه‌ی این بلاگ چندین آیتم که برای شروع زندگی دانشجویی خود به آن نیاز دارید را معرفی خواهیم کرد.

لوازم آشپزخانه: آشپزی در دوران دانشجویی یکی از چالش‌های اساسی است؛ زیرا بسیاری از دانشجویان در این دوران به علت کمبود وقت، زمان کمی برای این فعالیت دارند.  

یکی از لوازم ضروری برای تکمیل آشپزخانه‌‌، خرید یخچال قسطی است. یک یخچال کوچک در محل زندگی شما می‌تواند خیال‌تان را از تازه نگه‌داشتن مواد غذایی‌ راحت کند؛ همچنین برای راحتی بیشتر و همین‌طور صرفه‌جویی در زمان، خرید ماشین لباسشویی قسطی یکی از گزینه‌های مناسب برای حضور در لیست خرید لوازم آشپزخانه است.

به‌علاوه، برای کنار گذاشتن بودجه جهت تکمیل آشپزخانه دانشجویی خود، خرید مواردی مانند: قابلمه، ماهیتابه، قاشق و چنگال، بشقاب، کارد، لیوان، قوری و سماور را فراموش نکنید.

اگر دوست دارید تا دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود را طبق ترندهای سال چیدمان کنید، می‌توانید به بلاگ ترندهای دکوراسیون آشپزخانه برای سال 2023 مراجعه کنید.

لوازم آشپزخانه برای زندگی دانشجویی

لوازم اتاق خواب: محیط استراحت و مطالعه، از محیط‌های مهم برای یک دانشجو است؛ بنابراین بهتر است در خرید آیتم‌های این محیط، هزینه‌ی بیشتری را کنار بگذارید. مثلا خرید یک میز و صندلی استاندارد که برای استفاده‌ی دراز مدت برای شما راحت و مناسب باشد، بسیار مهم است. 

چراغ مطالعه در اتاق مطالعه یک دانشجو، حکم مکمل میز و صندلی را دارد؛ به‌همین‌خاطر خرید یک چراغ مطالعه که قابلیت تنظیم نور را داشته و از نظر میزان مصرف انرژی، کم‌مصرف باشد، به شما کمک می‌کند تا  نور کافی برای مطالعه‌ی آزاد و یا درسی داشته باشید.

خرید تخت‌خواب را فراموش نکنید! البته در نظر داشته باشید که برای خرید این آیتم، تنها به راحت بودن آن توجه نکنید و  میزان فضایی که اشغال می‌کند را نیز در نظر بگیرید.

تهویه‌ هوای اتاقی که در آن استراحت و مطالعه می‌کنید نیز بسیار مهم است و نقش بسزایی در کیفیت خواب و همین‌طور مطالعه‌ی شما می‌گذارد؛ بنابراین با خرید کولرگازی قسطی می‌‌توانید به تهویه‌ی اتاق خواب خود کمک کنید.

لوازم اتاق خواب برای زندگی دانشجویی

لوازم سالن پذیرایی: به‌هرحال زمان‌هایی وجود دارد که شما به عنوان یک دانشجو، می‌خواهید زمانی از درس فارغ شده و به فعالیتی غیردرسی مانند فیلم دیدن بپردازید؛ در این موقعیت، خرید تلویزیون قسطی برای سالن پذیرایی، خریدی مناسب است.

قطعا سالن پذیرایی شما برای تکمیل شدن به آیتم‌های دیگری نیز نیاز دارد. این آیتم‌ها عبارتند از: 

  • مبل
  • فرش
  • میز تلویزیون
  • لوستر
  • پرده

لوازم سالن پذیرایی برای زندگی دانشجویی

مواردی که به آن اشاره کردیم، تنها بخشی از لوازم ضروری برای زندگی دانشجویی است؛ با توجه به اینکه لوازم خانگی ضروری برای زندگی دانشجویی، برای هر دانشجو متفاوت است، بهترین روش برای لیست کردن لوازم خانگی ضروری، در نظر گرفتن نیاز و بودجه‌ای است که در اختیار دارید. 

در این میان، خرید اقساطی لوازم ضروری برای زندگی دانشجویی نیز یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه‌ی لوازم خانگی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیجی شهر، تا سقف 200 میلیون تومان وام خرید کالا دریافت کنید و تا 60 ماه اقساط پرداخت کنید. 

به‌نظر شما چه آیتم‌های دیگری برای شروع زندگی دانشجویی نیاز است؟  

سوالات متداول

در خرید لوازم خانگی برای زندگی دانشجویی، به چه نکاتی توجه کنیم؟ کیفیت، میزان بودجه، لیست کردن محصولات، درنظرگرفتن فضا، حمل‌ونقل آسان و تحقیق و بررسی از نکاتی هستند که در خرید لوازم خانگی برای زندگی دانشجویی می‌توانید به آن توجه کنید.

آیتم‌هایی که می‌توانید برای آشپزخانه‌ی دانشجویی خود تهیه کنید، چه مواردی هستند؟ یخچال، ماشین لباسشویی، قابلمه، ماهیتابه، قاشق و چنگال، بشقاب، کارد، لیوان، قوری و سماور از جمله لوازمی هستند که می‌توانید برای تکمیل آشپزخانه‌ی دانشجویی خود، خریداری کنید.                          

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. شما یا نمی دانید زندگی دانشجویی در ایران چگونه است یا فراموش کرده اید که درباره چی می نوشتید.
    آخه مبل و لوستر و میز تلویزیون؟؟؟؟؟ برای زندگی دانشجویی؟؟؟؟ تخت خواب؟؟؟؟؟؟ جهیزیه ها الان اینقدر آیتم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا