زندگی به سبک بهترنقد و بررسی محصولات

نکات مهمی که باید در خرید جهیزیه رعایت کنید

شاید بتوان یکی از خریدهای اساسی افراد را خرید جهیزیه دانست. درست است که خریدن جهیزیه شیرینی‌های خاص خود را دارد، اما نمی‌توان از چالش‌هایش نیز چشم‌پوشی کرد.

با توجه به هزینه‌ی بالایی که خرید جهیزیه روی دوش زوج‌ها در ابتدای زندگی مشترک‌شان می‌گذارد، خرید قسطی جهیزیه، یک راه ایده‌آل و به‌صرفه است؛ زیرا زوج‌ها می‌توانند از این طریق بدون نگرانی، به صورت ماهیانه و طولانی‌مدت اقساط پرداخت کنند.

اگر قصد خرید جهیزیه دارید و نمی‌دانید چه آیتم‌های مهمی را تهیه و چه نکاتی را مد نظر داشته باشید، با ما تا انتهای این بلاگ همراه باشید.

نکاتی که باید هنگام خرید جهیزیه به آن توجه کرد

همانطور که می‌دانید و به آن اشاره کردیم، خرید جهیزیه از نظر اقتصادی اهمیت بسیاری برای زوج‌هایی که در ابتدای مسیر زندگی مشترک خود هستند، دارد. 

دانستن و رعایت نکات مهم در هنگام خرید جهیزیه اقساطی به شما کمک می‌کند تا از خرید هیجانی دوری کنید.

در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم کرد. این راهنمای خرید جهیزیه، به زوج‌ها کمک می‌کند تا بدون نگرانی لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنند.

نکاتی که باید هنگام خرید جهیزیه به آن توجه کرد

مشخص کردن بودجه: شاید بتوان اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع خرید جهیزیه را مشخص کردن بودجه در نظر گرفت. 

تعیین اینکه می‌توانید تا چه میزان در خرید جهیزیه هزینه کنید و همین‌طور درآوردن لیست نیازها، علاوه‌بر اینکه به شما کمک می‌کند تا از ابتدا سراغ خرید آیتم‌های غیرضروری نروید، بلکه باعث می‌شود تا در خرید لوازم اساسی نیز از ابتدا آیتم‌های باکیفیت و مرغوب را خریداری کنید.

ارزیابی قیمت کالاها: امروزه برندهای متفاوتی در بازار حضور دارند. قابلیت مقایسه‌ی کالاها با یکدیگر از نظر قیمت، باعث می‌شود تا بتوانید با در نظر گرفتن تمام شرایط، بهینه‌ترین قیمت برای خرید را پیدا کنید. 

به علاوه، مقایسه‌ی قیمت هنگام خرید این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برندهای متفاوت را از نظر سطح قیمت نیز بررسی کنید.

فرقی نمی‌کند که خرید ما چه چیزی باشد، تخفیف‌ها همیشه می‌توانند گزینه‌ای جذاب باشند. 

بهره‌مندی از تخفیف‌‌ها و فروش ویژه فروشگاه‌ها و برندهای مختلف، این امکان را به افرادی که قصد خرید جهیزیه ارزان دارند، می‌دهد تا در هزینه‌‌های خود صرفه‌جویی کنند.

توجه به کیفیت: هیچ کدام از ما دوست نداریم کالایی که خریداری می‌کنیم از کیفیت کمی برخوردار و پس از چند بار مصرف نیاز به تعمیر داشته باشد. 

توجه به کیفیت جهیزیه اقساطی یکی دیگر از عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید. 

بیشتر بخوانید: ترندهای دکوراسیون آشپزخانه برای سال 2023

بهتر است قبل از خرید هر کالایی برای جهیزیه‌ی خود، ابتدا تحقیقات لازم را هم در مورد محصول و هم برندی که از آن قصد خرید دارید، انجام دهید تا از بابت کیفیت، خیال خود را راحت کنید.

تحقیق قبل از خرید: سعی کنید قبل از خرید هر کالای جهیزیه، مفصل در مورد آن کالا، ویژگی‌ها، قیمت، برند و… تحقیق کنید. 

می‌توانید برای دسترسی به نظرات متعدد افراد در مورد محصولی خاص، از نظراتی که مشتریان در سایت‌ها و یا صفحات مجازی فروشگاهی می‌گذارند استفاده کنید و اطلاعات جامع و کاملی از برند و کالایی که قصد خرید آن را دارید به دست آورید.

به این ترتیب می‌توانید از معتبر بودن برند و یا فروشگاهی که برای خرید لوازم ضروری جهیزیه به سراغ آن‌ها می‌روید، اطمینان حاصل کنید.

چک لیست خرید جهیزیه

قطعا نمی‌توان در شروع خرید جهیزیه بی‌گدار به آب زد و بهتر است با توجه به بودجه‌، خرید آیتم‌های ضروری در اولویت باشند.

در این مرحله، تهیه‌ی چک لیست جهیزیه عروس می‌تواند بسیار کمک‌حال باشد تا در نهایت بتوانید خریدی ایده‌آل را تجربه کنید.

لوازم ضروری جهیزیه در بخش‌های مختلف خانه با هم متفاوت هستند و هر فضا، آیتم‌های ضروری خاص خود را می‌طلبد. 

در ادامه به معرفی تعدادی از کالاهایی که بهتر است برای هر بخش خانه خریداری شوند، می‌پردازیم.

آشپزخانه: یخچال و فریزر، گاز، ماکروویو، ماشین لباسشویی، سرویس قابلمه و غذاخوری، ماشین ظرفشویی، چرخ‌گوشت، پلوپز، سرخ‌کن، چای‌ساز، انواع ظروف پلاستیکی، سرویس قاشق و چنگال، لیوان، ظرف حبوبات و برنج، آبمیوه‌گیری، غذاساز، بخارپز، لوستر، قالیچه، تی، جارو و خاک‌انداز آشپزخانه.

 

ماشین لباسشویی

ماکروویو گاز ماشین فریز

پلوپز

چرخ گوشت ماشین ظرفشویی سرویس قابلمه و غذاخوری

سرویس قاشق و چنگال

انواع ظروف پلاستیکی چای‌ساز

سرخ‌کن

غذاساز آبمیوه‌گیری ظرف حبوبات و برنج

لیوان

تی و جارو خاک‌انداز قالیچه لوستر

بخارپز

اتاق خواب: تخت، کمد، اتو، جاروبرقی، دراور، سرویس خواب (پتو، بالشت، روتختی، ملحفه، روبالشتی)، میز آرایشی، میز اتو، لوستر، پرده، قالیچه، فرش یا موکت، ساعت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کولر گازی ایرانی و خارجی

جاروبرقی

اتو کمد تخت

میز اتو

میز آرایشی

سرویس خواب

دراور

فرش یا موکت قالیچه پرده

لوستر

پذیرایی: تلویزیون، مبلمان، میز عسلی، میز تلویزیون، فرش، پرده، لوستر، ساعت، کنسول، جاکفشی، سیستم صوتی، میز ناهارخوری

میز تلویزیون

میز عسلی مبلمان تلویزیون

ساعت

لوستر پرده

فرش

میز ناهارخوری سیستم صوتی جاکفشی

کنسول

حمام و دستشویی: حوله، قفسه مخصوص لوازم حمام، جای صابون، لگن حمام، سبد رخت، سطل، جای مسواک، پرده حمام، فرچه‌ی نظافت.

جای صابون

قفسه مخصوص لوازم حمام حوله

سطل

سبد رخت

لگن حمام

فرچه‌ی نظافت پرده حمام

جای مسواک

لوازمی که در خرید جهیزیه ضروری نیستند

همه‌ی ما اگر نگاهی عمیق به محیط خانه‌ی خود بیندازیم، قطعا لوازمی را پیدا خواهیم کرد که وجود یا عدم وجود آن‌ها تاثیر زیادی در رفع نیازهای روزمره‌ی ما ندارد و تنها بخشی از فضا را اشغال کرده‌اند.

شناخت و تهیه‌ی لیستی از لوازم غیرضروری جهیزیه، به افراد دید مناسبی می‌دهد تا از همان ابتدا سراغ خرید کالاهایی که لازم ندارند، نروند و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

ما در ادامه‌ی این بلاگ، لوازمی را معرفی خواهیم کرد که خرید آن‌ها برای جهیزیه، الزامی نیستند.

انواع لوازم آشپزخانه‌‌ای که ممکن است در مدت زمان طولانی از آن استفاده‌ی زیادی نکنید، در لیست وسایلی قرار می‌گیرند که خرید آن‌ها برای جهیزیه، ضرورتی ندارد. بخشی از این لوازم عبارتند از: میکسر، بخارپز، پوره‌ساز، گوشت‌کوب‌برقی، اسپرسوساز، ساندویچ‌ساز، پاپ‌کرن‌ساز، رنده‌برقی، میوه‌خشک‌کن، بیفتک‌کوب، هواپز. 

لوازم تزئینی از جمله وسایلی هستند که ممکن است زوج‌ها علیرغم اینکه در جهیزیه‌،  تعدادی از آن‌ها را دارند، در مراسم‌ مختلف نیز از دیگر افراد هدیه بگیرند. 

خرید بیش از اندازه‌ی وسایل تزئینی، نه تنها در دکوراسیون کلی منزل‌تان زیبایی زیادی ندارد، بلکه در پروسه‌‌ی خرید جهیزیه، هزینه‌ای اضافی است و حتی این لوازم تزئینی زیاد، در هنگام جابه‌جایی نیز می‌تواند برای شما چالش‌‌آفرین باشد. 

آینه‌های بسیار، انواع مجسمه، تابلو و آباژورهای زیاد، برخی از این لوازم تزئینی هستند که خرید آن‌ها در مرحله‌ی اول، ضروریت زیادی ندارد و می‌توانید بعد از خرید لوازم ضروری جهیزیه، نسبت به خرید این وسایل اقدام نمایید.

ازدیاد لوازم تزئینی در جهیزیه

در این میان اما برخی از لوازم الکترونیکی نیز هستند که حضور آن‌ها در لیست خرید جهیزیه ضرورتی ندارد. تعدادی از این لوازم الکترونیکی عبارتند از: کنسول بازی، سیستم‌های صوتی پیچیده و سیستم‌های سینمای خانگی.

البته ممکن است گاهی اوقات بعضی از کالاهایی که ذکر کردیم، برای افرادی کاربرد زیادی داشته باشد و یا برای آن‌ها جزو کالاهای اساسی به شمار بیاید.

 تهیه‌ی چک‌لیست و بررسی نیازها و همین‌طور در نظر گرفتن سبک زندگی‌تان در این مرحله، اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 4 سبک دکوراسیون داخلی پرطرفدار که باید بشناسید

بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی 

بعد از اینکه چک لیست جهیزیه عروس تهیه شد، مرحله‌ی مهم بعدی انتخاب برندی است که بتوان از آن خریدی به‌صرفه و در عین حال باکیفیت داشت.

انتخاب برند ایرانی یا خارجی، بسیار بستگی به نیاز و بودجه‌‌ای دارد که تمایل دارید برای خرید قسطی کنار بگذارید.

یکی از مزیت‌های انتخاب برندهای لوازم خانگی باکیفیت ایرانی این است که شما به عنوان مصرف‌کننده، می‌توانید خیال راحت‌تری از بابت خدمات پس از فروش داشته باشید.

در ادامه، به معرفی بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی می‌پردازیم.

یکی از برندهای خوشنام ایرانی که در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی فعالیت دارد، برند پارس‌خزر است. اگر قصد دارید تا لوازم برقی کوچک سایز جهیزیه‌تان مانند پلوپز، جاروبرقی، اتو، چرخ‌ گوشت و امثالهم را از یک برند باکیفیت ایرانی خریداری کنید، پارس خزر گزینه‌ی مناسبی است.

برند ایرانی بعدی که برای خرید اقلام اساسی جهیزیه می‌توانید روی آن حساب کنید، برند اسنوا است. اسنوا از سال 84 آغاز به کار کرده است و در تمام این سال‌ها اصل را بر کیفیت گذاشته است. محصولات این برند شامل تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی است.

یکی از برندهای ایرانی باکیفیت که اکثرا به تولید یخچال فریزر می‌شناسیم، امرسان است.

البته که تولیدات برند امرسان به یخچال و فریزر محدود نمی‌شود و اگر قصد دارید تا آیتم‌هایی همچون ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، هود، کولر گازی، ماشین لباسشویی و جارو برقی را خریداری کنید، امرسان می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

یکی دیگر از برندهای باکیفیت ایرانی، برند ایکس‌ویژن است. این برند مسیر خود را با تولید مانیتور شروع کرد و به جرات می‌توان گفت هم‌اکنون نیز در زمینه‌ی تولید باکیفیت تلویزیون و مانیتور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

البته ایکس‌ویژن تولیدات دیگری همچون ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و جاروبرقی نیز دارد.

لازم به ذکر است که برندهای باکیفیت ایرانی تنها به مواردی که معرفی کردیم محدود نمی‌شوند و روز به روز به تعداد این برندها افزوده می‌شود.

بهترین برندهای لوازم خانگی خارجی 

همانطور که اشاره کردیم، نیاز، بودجه و سبک زندگی‌تان در انتخاب ایرانی یا خارجی بودن برند لوازم جهیزیه‌‌ای که خریداری می‌کنید، تاثیرگذار است؛ بنابراین بهترین انتخاب زمانی صورت می‌گیرد که شما با توجه به تمام این پارامترها برند لوازم خانگی خود را انتخاب کنید.

در ادامه‌ی این بلاگ، چندین برند باکیفیت لوازم خانگی خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

قطعا همه‌ی ما نام برند سامسونگ را شنیده‌ایم. برندی که کالاهای متنوعی را در دسته‌بندی‌های گوناگون تولید می‌کند و توانسته است در میان رقیبان، جایگاه خوبی داشته باشد.

اگر قصد خرید لوازمی مانند تلویزیون، گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی، یخچال و سایر لوازم جهیزیه‌‌ی خود از برندی خارجی را دارید، سامسونگ می‌تواند بهترین گزینه باشد.

نمی‌شود که در لیست برندهای باکیفیت خارجی، برند بوش حضور نداشته باشد. این برند آلمانی از گذشته تا کنون با ارائه‌ی محصولات باکیفیت اعم از یخچال، ماشین لباسشویی، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و همین‌طور لوازم برقی کوچک‌تر مانند غذاساز، توستر، همزن برقی و… توانسته است نظر مصرف‌کنندگان زیادی را به خود جلب کند.

یکی از برندهای خارجی که می‌توانید برای خرید کالاهای صوتی و تصویری باکیفیت به آن سر بزنید، برند سونی است. سونی از جمله برندهایی است که در تولید محصولات صوتی و تصویری جایگاه ویژه‌ای دارد.

ال‌جی نیز از دیگر برندهای خارجی است که همواره به خاطر کیفیت بالای محصولات خود طرفداران زیادی دارد.

محصولات متنوعی مانند تلویزیون، کولر، ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی توسط این برند تولید می‌شوند که همین تنوع کمک کرده است تا در هنگام انتخاب برند معتبری جهت خرید جهیزیه، برند ال‌جی یکی از انتخاب‌های مطمئن باشد.

نکات خرید جهیزیه

در این بلاگ به بررسی نکاتی پرداختیم که رعایت آن در هنگام خرید جهیزیه می‌تواند مفید باشد و در خریدی اقتصادی و در عین حال مطمئن  و باکیفیت به شما کمک کند.

نظر شما چیست؟

شما چه نکاتی را برای خرید جهیزیه رعایت می‌کنید؟

سوالات متداول

برای خرید جهیزیه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ ارزیابی قیمت کالاها، توجه به کیفیت، مشخص کردن بودجه و تحقیق قبل از خرید از مهم‌ترین نکاتی هستند که قبل از خرید جهیزیه می‌بایست رعایت کنید.

کالاهایی که می‌توانید برای آشپزخانه بخرید، کدامند؟ یخچال و فریزر، گاز، ماکروویو، ماشین لباسشویی، سرویس قابلمه و غذاخوری، ماشین ظرفشویی، چرخ‌گوشت، پلوپز، سرخ‌کن، چای‌ساز، انواع ظروف پلاستیکی، سرویس قاشق و چنگال، لیوان، ظرف حبوبات و برنج، آبمیوه‌گیری، غذاساز، بخارپز، لوستر، قالیچه، تی، جارو و خاک‌انداز آشپزخانه.

چه برندهای ایرانی و خارجی در تولید لوازم خانگی کیفیت دارند؟ برندهای ایرانی اسنوا، پارس‌خزر، امرسان و ایکس‌ویژن، تعدادی از برندهای باکیفیت ایرانی و سامسونگ، سونی، ال‌جی و بوش نیز از جمله برندهای باکیفیت خارجی لوازم خانگی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا