زندگی به سبک بهتر

۱۲ گجت جذاب و کاربردی در سال ۲۰۲۴ برای کاربران اندروید و اپل

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که حتی لحظه‌ای تلفن همراهشان را از خود جدا نمی‌کنند؟ در قرن حاضر، موبایل‌های هوشمند تبدیل به وسایلی ضروری شده‌اند که تصور زندگی بدون آن‌ها، برای اغلب ما مشکل است. 

گجت‌های موبایل اندروید و IOS، با اتصال به موبایل می‌توانند تجربه ما را از کار با موبایل تغییر دهند. از گجت‌های هوشمند سلامتی گرفته تا گجت‌های مخصوص گیمینگ، همه آن‌ها در خدمت ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران هستند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین گجت‌های هوشمند برای موبایل‌های اندرویدی و IOS، در سال ۲۰۲۴ صحبت کنیم.

حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ، مراقب سلامت شماست!

گجت کاربردی
گجت کاربردی

حلقه گلکسی سامسونگ، یکی از بهترین گجت‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ است. این حلقه می‌تواند وضعیت سلامتی شما را با اندازه‌گیری ضربان قلب، ارزیابی الگوی خواب و حتی میزان استرس، بررسی کند. 

از این حلقه هوشمند حتی می‌توانید برای انجام پرداخت‌های خود نیز استفاده کنید. (خارج از ایران) همچنین امکان کنترل سایر دستگاه‌های سامسونگ نیز با این گجت وجود دارد. عملکرد حلقه هوشمند، مشابه ساعت‌های هوشمند سامسونگ است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، جایگزین آن‌ها شود.

اپل ویژن پرو، یک قدم تا دنیای خیال

گجت کاربردی
گجت کاربردی

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو، در سال ۲۰۲۴ سروصدای زیادی ایجاد کرد. این هدست به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) مجهز است. تجربه محیط‌های سه‌بعدی شبیه به دنیای واقعی، با اپل ویژن پرو ممکن می‌شود.

از اپل ویژن پرو می‌توانید برای کارهای مختلفی استفاده کنید. برای مثال به کمک آن می‌توانید اتاق خود را به صحنه یک تئاتر یا سالن سینما تبدیل کنید و از تماشای سه‌بعدی فیلم دلخواهتان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: معرفی هدست اپل ویژن پرو؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

به کمک اپل ویژن پرو می‌توانید تصاویر سه‌بعدی بگیرید. همچنین می‌توانید تصاویر دوبعدی قدیمی خود را به‌صورت سه‌بعدی تماشا کنید.

ساعت هوشمند Oneplus 2، رقیب اپل واچ و گلکسی واچ 

گجت کاربردی
گجت کاربردی

ساعت هوشمند وان پلاس ۲، در ماه مارس ۲۰۲۴ رونمایی شد. این ساعت هوشمند به دلیل ظرفیت بالای باتری و همچنین صفحه‌نمایش زیبا و بزرگ، شهرت زیادی یافته است و به‌عنوان رقیب جدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل شناخته می‌شود. گفته می‌شود این ساعت می‌تواند تا ۱۰۰ ساعت شارژ نگهداری کند که در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، عدد بالایی است.

این گجت هوشمند دارای سیستم‌عامل Wear OS است؛ ولی با گوشی‌های اندروید نیز همگام می‌شود. با همگام‌سازی این ساعت با گوشی اندروید، می‌توانید به تماس‌های تلفنی و پیامک‌های خود پاسخ دهید.

عینک هوشمند Ray-Ban Meta، مشاهده صفحه موبایل با عینک

شرکت متا با همکاری Ray-Ban، اولین نسل عینک‌های هوشمند خود را تولید کرده است. به کمک این عینک، می‌توانید داده‌های مختلفی مثل وضعیت آب‌وهوا یا نقشه مسیرها و جاده‌ها را جلوی چشم خود مشاهده کنید. همچنین می‌توانید موزیک موردعلاقه‌تان را پخش کنید، تماس تلفنی برقرار کنید، عکس بگیرید و حتی ویدئوکال کنید. 

با استند هوشمند بلکین، دوربین فیلم‌برداری گوشی آیفون هیچ حرکتی را از دست نمی‌دهد!

وقتی موبایل روی استند قرار دارد، فیلم‌برداری در حال حرکت سخت‌تر است؛ زیرا موبایل در این حالت ثابت است و نمی‌تواند حرکات شما را دنبال کند. استند هوشمند بلکین (Auto-Tracking) این مشکل را حل می‌کند.

این استند می‌تواند به‌صورت هوشمند، حرکات سوژه را در اتاق تشخیص دهد، او را دنبال کرده و تصویر را ضبط کند. پایه این استند دارای موتور گردانی است که ۳۶۰ درجه می‌چرخد و تا ۹۰ درجه خم می‌شود؛ بنابراین تلفن همراهتان هنگام فیلم‌برداری، هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهد داد.

این استند با گوشی‌های هوشمند بعد از مدل آیفون ۱۲ سازگار است. همچنین مجهز به شارژر بی‌سیم MagSafe است که خیال کاربر را بابت شارژدهی دائمی حین فیلم‌برداری آسوده می‌کند.

گجت Clicks برای آیفون: کیبورد مکانیکی فانتزی، یادآور بلک‌بری‌های نوستالژی

دوست داشتید گوشی آیفونتان مثل مدل‌های بلک‌بری قدیمی، دارای کیبورد واقعی و مکانیکی باشد؟ گجت Clicks برای آیفون، این خواسته شما را برآورده می‌کند. این گجت در واقع یک قاب موبایل برای آیفون است که در قسمت پایینی آن، یک کیبورد قرار دارد.

کاربرد این کیبورد فقط به تایپ کردن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه امکان اضافه‌کردن میان‌بردهای مختلف به آن (مثلا میان‌بر جست‌وجو یا اسکرول کردن به کمک دکمه Space) نیز وجود دارد.

با اتصال گجت کلیکس به گوشی آیفون، دیگر نیازی به کیبورد مجازی گوشی نخواهید داشت. این گجت دارای رنگ‌های زرد و خاکستری بوده و برای گوشی‌های آیفون ۱۴پرو، آیفون ۱۵پرو و آیفون ۱۵پرومکس قابل استفاده است.

دسته‌های بازی کوچک GameSir T4، سازگار با اندروید و IOS

گجت کاربردی
گجت کاربردی

استفاده از دسته‌های بازی معمولی برای بازی با موبایل، کار راحتی نیست. همچنین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالانی که دست‌های کوچکی دارند، با این دسته‌ها احساس راحتی نمی‌کنند.

دسته‌های GameSir T4، از دسته‌های معمولی کوچک‌تر هستند و کار با آن‌ها هنگام بازی‌های موبایلی بسیار خوشایند است. این دسته‌ها علاوه‌بر اینکه با سیستم‌عامل ios (نسخه ۱۳ به بالا) و اندروید (نسخه ۹ به بالا) سازگار هستند، قابلیت اتصال به ویندوز ۷ به بالا را هم دارند.

شارژ کامل این دسته‌ها ۳ ساعت طول می‌کشد؛ با یک بار شارژ آن‌ها، می‌توانید حدود ۱۰ ساعت بی‌وقفه بازی کنید. این دسه‌ها دارای نورهای جذاب در ۴ رنگ مختلف هستند که امکان بازی در تاریکی را نیز به شما می‌دهند. 

LumiCharge II: هم شارژر، هم چراغ مطالعه رومیزی

گجت کاربردی
گجت کاربردی

اگر ساعات زیادی را پشت میزتان به کار کردن یا مطالعه سپری می‌کنید، چراغ مطالعه LumiCharge II قطعا توجه شما را جلب می‌کند. البته این وسیله، فقط یک چراغ مطالعه ال ای دی معمولی نیست؛ بلکه از آن می‌توانید به‌عنوان شارژر بی‌سیم هم استفاده کنید.

جدیدترین مدل‌های گوشی‌های سامسونگ و آیفون و انواع مدل‌های کیس‌های ایرپاد و ایرپاپ پرو، از تکنولوژی شارژ بی‌سیم برخوردار هستند. همه این مدل‌ها را می‌توانید به کمک این چراغ مطالعه شارژ کنید.

روی این چراغ مطالعه، یک صفحه‌ نمیاش وجود دارد که زمان، تاریخ و دمای اتاق را نشان می‌دهد. همچنین امکان تنظیم میزان نور و رنگ آن نیز در این چراغ تعریف شده است.

پاوربانک سه‌کاره The PoweRec

پاوربانک The PoweRec، قابلیت‌هایی فراتر از یک پاوربانک عادی دارد. این دستگاه می‌تواند به‌عنوان ضبط صوت نیز عمل کند؛ پس دیگر برای ضبط صداها، نیازی به استفاده از موبایلتان نخواهید داشت. 

همچنین این پاوربانک می‌تواند به‌عنوان یک فلش نیز عمل کند که از طریق آن، می‌توانید فایل‌های صوتی خود را به لپ‌تاپ منتقل کنید.

این گجت برای گوشی‌های سامسونگ و آیفون کاربرد دارد. با یک بار شارژ، این دستگاه می‌تواند ۲ بار گوشی آیفون ۸، یک بار گوشی سامسونگ S8 و یک بار گوشی آیفون ۱۰ را شارژ کند. همچنین امکان ضبط ۳۸۰ ساعت و ذخیره حدود ۸ گیگابایت صوت برای این پاوربانک چندکاره تعریف شده است.

با گجت موبایل GameSir X2، تلفن هوشمندتان را به کنسول بازی تبدیل کنید

اگر به بازی‌های موبایلی علاقه‌مند هستید، این گجت قطعا برایتان جذاب خواهد بود. گجت GameSir X2، به تلفن همراه شما وصل می‌شود و آن را تبدیل به یک دسته بازی می‌کند؛ بنابراین هنگام بازی کردن، حسی شبیه به بازی با کنسول‌ها را تجربه خواهید کرد. این گجت شباهت زیادی به کنسول Nintendo Switch دارد، پس اگر به بازی با این کنسول عادت دارید، کار کردن با گجت X2 برایتان ساده‌تر می‌شود. این گجت با گوشی‌های اندروید و اپل سازگار است. البته برای استفاده از آن، اندازه گوشی (طول) باید حداکثر ۱۷۳ میلی‌متر باشد.

 

نگهدارنده موبایل GameSir F8 Snowgon همراه با سیستم خنک‌کننده

گجت کاربردی
گجت کاربردی

داغ کردن گوشی حین بازی کردن اتفاقی رایج است. حالا کمپانی GamesSir، با تولید گجت F8 Snowgon، به رفع این مشکل کمک کرده است. این گجت دارای یک سیستم خنک‌کننده در قسمت پشتی آن است که از گرمای بیش‌ازحد گوشی حین بازی جلوگیری می‌کند. 

این سیستم از پدهای حرارتی سیلیکونی، فن و صفحه خنک‌کننده تشکیل شده است. این گجت علاوه‌بر خنک کردن گوشی، تجربه بهتری از نگهداری گوشی با دست را حین بازی کردن فراهم می‌کند؛ زیرا طراحی آن ارگونومیک است و هنگام بازی کردن، انگشتان و عضلات دست را خسته نمی‌کند.

انواع گوشی‌های اندروید و آیفون با این دستگاه سازگار هستند. البته بهتر است اندازه طول گوشی بین ۱۰۰ تا ۱۷۳ میلی‌متر باشد تا تجربه کاربری بهتری رقم بخورد.

با ردیاب بلوتوثی Tile Mate‌، نگران گم‌شدن هیچ چیز نباشید

گجت کاربردی
گجت کاربردی

همیشه وسایلتان را گم می‌کنید؟ نگران نباشید، چون تایل میت قرار است به کمک شما بیاید. برای استفاده از این گجت ردیاب، فقط باید آن را به وسایل خود وصل کنید. سپس می‌توانید از طریق بلوتوث گوشی، آخرین محل ثبت‌شده آن وسیله را پیدا کنید. با فشردن دکمه Tile در اپلیکیشن، آلارم گجت به صدا در می‌آید و می توانید وسیله گمشده را پیدا کنید.

همچنین از این گجت می‌توانید برای یافتن موبایلتان نیز استفاده کنید. فقط باید دکمه روی گجت را فشار دهید تا آلارم موبایل به صدا درآید.

جمع‌بندی

در این مطلب ۱۲ تا از بهترین گجت‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ برای کاربران اندروید و آی او اس را به شما معرفی کردیم. این گجت‌ها تجربه کار با موبایل را بهبود می‌دهند و به کاربران کمک می‌کنند تا از موبایل به بهترین نحو ممکن برای ساده کردن زندگی روزمره خود استفاده کنند. شما چه گجت‌های کاربردی دیگری را می‌شناسید؟ در بخش نظرات می‌توانید آن‌ها را به ما و سایر خوانندگان مجله دیجی‌شهر معرفی کنید.

سوالات متداول

  • بهترین گجت سلامتی برای گوشی اندروید چیست؟

حلقه سلامتی سامسونگ و ساعت هوشمند Oneplus 2، دو تا از بهترین گجت‌های هوشمند سلامتی هستند که در سال ۲۰۲۴ معرفی شدند.

  • بهترین گجت گیمینگ و سرگرمی برای موبایل اندروید و آی او اس کدام است؟

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو، دسته‌های بازی کوچک GameSir T4، گجت موبایل GameSir X2 و نگهدارنده موبایل GameSir F8 Snowgon جزو بهترین گجت‌های بازی و سرگرمی در سال ۲۰۲۴ هستند.

منابع:https://www.wired.com/story/all-the-top-new-gadgets-at-mwc-2024/

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا