نقد و بررسی محصولات

بهترین موتور‌های وارداتی در بازار ایران بر اساس حجم موتور

وقتی صحبت از رفت‌وآمد با موتورسیکلت می‌شود، سرعت مناسب، تعادل کافی، راحتی نشیمن و مصرف سوخت کم، از هر چیز دیگری مهم‌تر است. با این حال، خیلی از افراد (به‌خصوص جوان‌ترها) از موتورسیکلت خود بیشتر از حس راحتی، سرعت و از همه مهم‌تر، ظاهری زیبا و جذاب را انتظار دارند. به همین دلیل است که تب خریدوفروش انواع موتورسیکلت‌های وارداتی، این روزها به‌شدت داغ است؛ از موتورهای جذاب وسپا با رنگ‌بندی‌های متنوعشان گرفته تا موتورهای وارداتی اسپرت در کلاس استریت. 

در این بازار شلوغ با طیف متنوع محصولات، انتخاب بهترین موتورهای وارداتی سخت است. کدام موتور برای رفع نیاز شما بهتر است؟ دنده‌ای یا موتورسیکلت اتوماتیک؟ اصلا کدام کلاس انجین یا چه میزان حجم انجین پاسخگوی نیاز شماست؟ این‌ها سوالاتی هستند که قبل از خرید بهترین موتورهای وارداتی قسطی، باید به آن‌ها توجه کنید. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین برندهای خارجی موتورسیکلت در بازار ایران آشنا کنیم. با مطالعه این مقاله، می‌توانید انواع موتورهای دنده‌ای با حجم انجین‌های مختلف (۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ سی‌سی) و موتورهای اتوماتیک را به همراه ویژگی‌های فنی هرکدام بشناسید.

آنچه در این مطلب خواهید دید

بهترین برندهای خارجی موتورسیکلت در بازار ایران

برندهای خارجی موتورسیکلت در ایران، تنوع زیادی ندارند. ممنوعیت واردات موتورهای بالای ۲۵۰ سی‌سی، یکی از دلایل این تنوع پایین است. البته برخی شرکت‌های داخلی مثل کویرموتور، کبیرموتور و تکتازموتور، به‌عنوان نماینده رسمی برندهای دیگر، اقدام به مونتاژ موتورسیکلت‌های خارجی در ایران می‌کنند.

بعضی از محبوب‌ترین برندهای وارداتی موتورسیکلت در ایران عبارت‌اند از:

  • وسپا
  • باکسر
  • بنلی
  • هوندا
  • سوزوکی
  • کاوازاکی
  • کی تی ام (KTM)
  • موندیال
  • آپریلیا

بهترین موتور‌های ۲۰۰ سی‌سی در ایران، مناسب برای رانندگی‌های شهری

موتورهایی که حجم انجین ۲۰۰سی‌سی دارند، به موتورسیکلت‌های شهری (خیابانی) معروف هستند. این موتورها برای استفاده روزمره داخل شهر کاربرد دارند. بهترین موتورهای خارجی ۲۰۰سی‌سی در ایران عبارت‌اند از:

موتورسیکلت وارداتی اونجر ۲۲۰، کروزر کلاسیک از شرکت باجاج

این مدل را شرکت پیشرو گستر فارس در ایران تولید می‌کند. از امکانات منحصربه‌فرد این موتورسیکلت خارجی می‌توان به جرقه دوقلو، دسته‌های عمودی و صندلی راحت با پشتی بالشتی اشاره کرد.

موتورسیکلت وارداتی اونجر ۲۲۰

طراحی این موتور، یکی از مهم‌ترین عواملی است که آن را از بقیه انواع بهترین موتورهای وارداتی، متمایز می‌کند. این موتورسیکلت به سبک کروزر طراحی شده است؛ اما برخلاف بقیه موتورهای سنگین کروزر، وزن خیلی کمی دارد. به همین دلیل این موتور برای افرادی که تازه‌کار هستند و با حفظ تعادل موتور چالش دارند، مناسب است.

بیشتر بخوانید: 7 تا از بهترین موتورسیکلت‌های گلکسی که می‌توانید اقساطی بخرید!

نکته مهم دیگر در طراحی این محصول، نشیمن خیلی راحت آن است. این ویژگی در کنار انجین قدرتمند، موتور اونجر ۲۲۰ را به گزینه‌ای عالی، چه برای سفرهای طولانی و چه رفت‌وآمد روزمره، تبدیل می‌کند. علاوه بر ویژگی‌های فنی، این موتور از نظر قیمتی جزو موتورهای با قیمت متوسط بازار به حساب می‌آید.

پیشنهاد ما: موتور وارداتی اونجر ۲۲۰، انتخابی مناسب برای رانندگانی است که به دنبال یک موتور خوش‌قیمت، با طراحی کلاسیک، عملکرد قابل‌قبول و مصرف سوخت عالی هستند. اگر بودجه شما برای خرید موتور وارداتی محدود است و از طرف دیگر، می‌خواهید موتوری با قابلیت سفر خارج‌شهری و داخل شهری تهیه کنید، خرید قسطی آن را پیشنهاد می‌کنیم.

حجم موتور ۲۲۰ سی‌سی
کلاس موتور استریت
نوع انجین تک سیلندر عمودی، پنج زمانه
حداکثر قدرت ۱۹/۸۶ کیلووات در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۲ ثانیه
خنک‌کننده هوا خنک
جعبه‌دنده ۵سرعته
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تلسکوپی ۵حالته
چرخ جلو ۹۰/۹۰-۱۷
چرخ عقب ۱۳۰/۹۰-۱۷
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
استارت الکتریکی / هندلی
حجم باک ۱۳ لیتر
وزن ۱۳۵ کیلوگرم
طول ۲۲۰۰ میلی‌متر
عرض ۱۱۲۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۱۲ میلی‌متر
امکانات
  • کیلومتر دیجیتال
  • صندلی با پشتی بالشتی

موتورسیکلت خارجی کی تی ام دوک ۲۰۰، اسپرت، چابک و جوان‌پسند

برند KTM، متعلق به کشور اتریش است. موتور مدل دوک ۲۰۰ این کارخانه، با همکاری شرکت باجاج هند تولید شده و کارخانه کویرموتور، واردکننده آن در ایران است. شاید مهم‌ترین وجه تمایز این موتور از سایر موتورهای خارجی ۲۰۰سی‌سی، ظاهر اسپرت و جوان‌پسند آن باشد. در طراحی این موتور از رنگ‌های مشکی و نارنجی استفاده شده است که به جذابیت آن اضافه کرده است.

کی تی ام دوک ۲۰۰

وزن کم این موتور و ساختار خاص آن باعث شده است تا سرعت و شتاب بیشتری در مقایسه با سایر رقبا داشته باشد. این موتور چابکی زیادی دارد و به همین دلیل کنترل آن شاید برای افراد تازه‌کار، راحت نباشد. از طرف دیگر، اندازه نسبتا کوچک کی تی ام دوک ۲۰۰، آن را به بهترین موتور وارداتی برای رانندگی شهری و عبور از ترافیک تبدیل کرده است.

قیمت این موتور، نسبت به سایر موتورهای وارداتی کمی بالاست. در بهار سال گذشته، این موتور با قیمت حدود ۴۲۶میلیون تومان در سایت‌ها به فروش می‌رسید. البته شما می‌توانید با امکان خرید قسطی موتور وارداتی هم این موتور را تهیه کنید.

پیشنهاد ما: اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، دوک ۲۰۰ شما را ناامید نخواهد کرد. این موتور، با طراحی منحصربه‌فرد اسپرت و چابکی بالای خود، انتخابی عالی برای جوان‌هاست.

حجم موتور ۲۰۰ سی‌سی
کلاس موتور نیکد
نوع انجین تک سیلندر، چهار سوپاپ، DOHC
حداکثر قدرت ۱۸/۵۷ کیلووات در ۱۰۰۳۴ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷ ثانیه
خنک کننده آب خنک
جعبه دنده ۶سرعته
کلاچ چندصفحه‌ای غوطه‌ور در روغن
سوخت رسانی انژکتور الکترونیک (EFI)
تعلیق جلو کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی وارونه محصول WP Suspension اتریش
تعلیق عقب دو شاخ با شوک گازی محصول WP Suspension اتریش
چرخ جلو ۱۱۰/۷۰-۱۷
چرخ عقب ۱۵۰/۶۰-۱۷
ترمز جلو تک دیسک ۳۰۰ میلی‌متر
ترمز عقب تک دیسک ۲۳۰ میلی‌متر
ویژگی ترمز ضدقفل (ABS)
استارت الکتریکی
حجم باک ۱۳/۷ لیتر
وزن ۱۴۳ کیلوگرم
طول ۲۰۳۰ میلی‌متر
عرض ۷۷۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۰۸۰ میلی‌متر
رنگ‌بندی مشکی، نارنجی، نقره‌ای

موتورسیکلت وارداتی باجاج مدل Pulse RS200، اسپرت اقتصادی

این موتور نیز در کلاس شهری قرار می‌گیرد و توسط کارخانه هندی باجاج تولید شده است. ظاهر این موتور خارجی، اسپرت و جوان‌پسند است. موتور Pulse RS200 با حداکثر شتاب در ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت، جزو موتورهای وارداتی پرقدرت بازار ایران است.

باجاج مدل Pulse RS200

این موتور هم برای رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم و هم بزرگراه‌های شهری مناسب است. نشیمن این موتور هم طبق اصول ارگونومی طراحی شده و بسیار راحت است. نور چراغ جلوی این موتور بسیار قوی است و می‌تواند حتی تاریک‌ترین جاده‌ها را هم روشن کند. یکی از معایب این موتور، کیلومترشمار ترکیبی (دیجیتال و آنالوگ) است که در مقایسه با مدل های تمام دیجیتال، جذابیت کمتری دارد.

نتیجه: اگر به دنبال موتوری اسپرت با قدرت مناسب برای استفاده روزمره هستید، باجاج پالس RS200‌ گزینه مناسبی است. البته لازم به ذکر است که در بازه قیمتی این موتور، موتورسیکلت‌های وارداتی بهتری از نظر امکانات و سطح عملکرد، مثل موتور یاماها R15 V3 هم در بازار وجود دارند.

حجم موتور ۲۰۰ سی‌سی
کلاس موتور استریت
نوع انجین تک سیلندر، چهار سوپاپ
حداکثر قدرت ۱۸/۵۷ کیلووات در ۱۰۰۳۴ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
خنک کننده آب خنک
جعبه دنده ۶سرعته
کلاچ دستی
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو تلسکوپی به همراه بوش ضدسایش
تعلیق عقب نیتروکس جذب کننده شوک
چرخ جلو ۱۰۰/۸۰-۱۷
چرخ عقب ۱۰۰/۸۰-۱۷
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ویژگی ترمز ضدقفل (ABS)
استارت الکتریکی
حجم باک ۱۳ لیتر
وزن ۱۶۵ کیلوگرم
طول ۲۰۰۰ میلی‌متر
عرض ۷۶۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۱۰ میلی‌متر
رنگ‌بندی خاکستری، زرد، قرمز، سفید

بهترین موتور‌های ۲۵۰ سی‌سی در ایران: محبوب‌ترین موتورهای وارداتی

موتورهای وارداتی ۲۵۰ سی‌سی، از همه مدل‌های موتورهای خارجی محبوب‌تر هستند. علت این مسئله آن است که واردات موتورهای بالای ۲۵۰سی‌سی ممنوع است؛ بنابراین افراد ترجیح می‌دهند موتورسیکلت‌های قانونی با بیشترین حجم انجین ممکن را خریداری کنند.

موتورسیکلت خارجی بنلی TNT249 S، ایتالیایی خوش‌فرم و پرسرعت

این موتورسیکلت توسط شرکت نیکران موتور، نماینده انحصاری شرکت بنلی ایتالیا وارد می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب این موتور، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. انجین دوقلوی موازی با دور بالا و سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)، باعث افزایش دور موتور این محصول شده است. در ساخت سیستم تعلیق موتور بنلی، از موتورهای کلاس ریس الهام گرفته شده است؛ این نوع طراحی، حداکثر میزان پایداری موتورسیکلت را ایجاد می‌کند.

بنلی TNT249 S

از مزایای این موتور می‌توان به ظاهر خوش‌استیل و چراغ‌های ال ای دی درخشان، عملکرد بسیار عالی در رانندگی‌های درون‌شهری و مسافت‌های طولانی، وزن کم و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در ساخت (مثل سیستم استارت الکتریکی و سوخت‌رسانی انژکتوری اشاره کرد.

نتیجه: اگرچه این موتور یکی از بهترین موتورهای وارداتی موجود در بازار ایران است، اما نسبت به سایر مدل‌ها، کمیاب‌تر است. همچنین مدل‌های دیگر تولیدشده توسط این کارخانه نیز در همین بازه قیمتی ولی با عملکرد بهتر، در ایران به فروش می‌رسند. در بهار ۱۴۰۳، قیمت حدودی این موتور بین بازه ۳۰۰ تا ۳۵۰میلیون تومان است. از جمله مدل‌های مشابه در این بازه قیمتی، می‌توان به بنلی TNT 25، بنلی مدل لئون چینو ۲۵۰ و بنلی TNT ۲۵۰ اشاره کرد.

حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی
کلاس موتور استریت
نوع انجین دو سیلندر، هشت سوپاپ
حداکثر قدرت ۱۸/۵۷ کیلووات در ۱۰۰۳۴ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه
خنک‌کننده آب خنک
جعبه‌دنده ۶سرعته
کلاچ دستی
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب روغنی
چرخ جلو ۱۱۰/۷۰-۱۷
چرخ عقب ۱۴۰/۷۰-۱۷
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ویژگی ترمز فاقد ABS
استارت الکتریکی / هندلی
حجم باک ۱۶ لیتر
وزن ۱۸۳ کیلوگرم
طول ۲۱۳۰ میلی‌متر
عرض ۸۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۲۰ میلی‌متر
رنگ‌بندی سبز،‌ سفید، طلایی و مشکی

موتورسیکلت وارداتی یاماها R25، ریس اسپرت ژاپنی

این موتورسیکلت با طراحی اسپرت، توسط شرکت یاماها ژاپن تولید شده است. طراحی این موتورسیکلت فرم خشنی دارد و به‌گونه‌ای است که بیننده را به یاد موتورهای مسابقه‌ای می‌اندازد. آخرین مدل‌های این موتورسیکلت، با امکانات مدرنی مثل صفحه تمام دیجیتال، چراغ‌های ال ای دی و استارت الکتریکی وارد بازار شده‌اند.

یاماها R25

وزن کم این موتور، باعث شده که خیلی از افراد آن را انتخابی مناسب برای رانندگی‌های درون‌شهری بدانند. البته خیلی از علاقه‌مندان به دنیای موتورسیکلت‌ها، معتقد هستند طراحی یاماها R25 نسبت به سایر موتورهای اسپرت، چندان چنگی به دل نمی‌زند. 

نتیجه: اگر تازه‌کار هستید و به دنبال موتورسیکلتی می‌گردید که در عین جذابیت ظاهری، کنترل آن هم راحت باشد، یاماها R25 برایتان مناسب خواهد بود؛ زیرا این موتور بسیار سبک بوده و رانندگی با آن ساده‌تر است. از جمله موتورهای وارداتی مشابه، می‌توان به یاماها MT-25، کاوازاکی نینجا ۲۵۰ و هوندا CBR ۲۵۰ اشاره کرد. این موتورها هم مثل یاماها R25، حجم انجین ۲۵۰سی‌سی دارند، ولی طراحی آن‌ها کمی جذاب‌تر است.

حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی
کلاس موتور استریت
نوع انجین دو سیلندر، چهار سوپاپ، چهار زمانه، DOHC
حداکثر قدرت ۲۶/۵ کیلو وات در ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷ ثانیه
خنک‌کننده آب خنک
جعبه‌دنده ۶سرعته
کلاچ دستی
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک فنر مرکزی
چرخ جلو ۱۱۰/۷۰-۱۷
چرخ عقب ۱۴۰/۷۰-۱۷
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ویژگی ترمز ABS
استارت الکتریکی
حجم باک ۱۵ لیتر
وزن ۱۶۶ کیلوگرم
طول ۲۰۰۰ میلی‌متر
عرض ۷۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۲۰ میلی‌متر
رنگ‌بندی آبی و مشکی

موتور خارجی دومینار ۲۵۰ سی‌سی از شرکت باجاج

یکی دیگر از موتورهای وارداتی ۲۵۰ ‌سی‌سی، موتورسیکلت کلاس استریت دومینار است که توسط شرکت پیشرو گستر فارس وارد کشور می‌شود. دومینار ۲۵۰، یک سیلندر، چهار سوپاپ و دو شمع دارد و حداکثر سرعت آن ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. گیربکس ۶دنده، صندلی ارگونومیک و چراغ‌های LED، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دومینار است.

دومینار ۲۵۰

وجود سیستم ترمز ABS دوکاناله یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موتور است. سیستم ترمز دومینار ۲۵۰، می‌تواند موتور را از سرعت متوسط ۸۰ کیلومتر بر ساعت، فقط در  ۳۱/۵۳ متر متوقف کند.

از معایب این موتور می‌توان به کندی آن در دور پایین موتور اشاره کرد؛ به‌ طور ی‌که در دور موتور زیر ۵۵۰۰ دور بر دقیقه، کندی آن محسوس است. البته بعد از  ۸۰۰۰دوربر دقیقه، کندی آن تا اندازه قابل‌توجهی جبران می‌شود.

یکی دیگر از معایب این موتور، تایرهای بایاس است. این تایرها هم در آب‌وهوای خشک و هم مرطوب، به‌خوبی عمل می‌کنند؛ اما در سرعت بالا، به اندازه تایرهای رادیالی که در دومینار مدل ۴۰۰۱ به کار رفته‌اند، قابل‌اعتماد نیستند.

نتیجه: اگر به دنبال یکی از راحت‌ترین و بهترین موتورهای وارداتی می‌گردید، دومینار ۲۵۰ را انتخاب کنید. عملکرد عالی موتور در کنار طراحی زیبا، آن را به گزینه مناسبی برای رانندگی در شهر و جاده‌های بیرون شهر تبدیل کرده است. اما نکته مهم این است که این موتور، نسبت به سایر موتورهای این کلاس، وزن خیلی بالایی دارد. بنابراین اگر تازه‌کار هستید، شاید بهتر باشد به دنبال گزینه‌های سبک‌تر بگردید. 

قیمت این موتور در بهار ۱۴۰۳، زیر ۳۰۰میلیون تومان است. از مدل‌های مشابه در این بازه قیمتی، می‌توان به KTM 200 Duke، یاماها YZF R15 V3 و باجاج پولسار NS200 اشاره کرد.

حجم موتور ۲۴۸/۷۷ سی‌سی
کلاس موتور استریت
نوع انجین تک سیلندر، چهار سوپاپ، چهار زمانه، DOHC
حداکثر قدرت ۲۷ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
خنک‌کننده آب خنک
جعبه‌دنده ۶سرعته
کلاچ دستی
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب تک کمک مونوشوک چند مرحله مولتی
چرخ جلو ۱۰۰/۸۰-۱۷
چرخ عقب ۱۳۰/۷۰-۱۷
ترمز جلو دیسک ۳۰۰ میلی‌متری
ترمز عقب دیسک ۲۳۰ میلی‌متری
ویژگی ترمز ABS دوکاناله
استارت الکتریکی
حجم باک ۱۳ لیتر
وزن ۱۸۰ کیلوگرم
طول ۲۱۵۶ میلی‌متر
عرض ۸۳۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۱۲ میلی‌متر
رنگ‌بندی قرمز، سبز و مشکی

بهترین موتور‌های ۳۰۰ سی‌سی در ایران

براساس قانون راهنمایی‌ و رانندگی ایران، رانندگی با موتورسیکلت‌های سنگین (موتورهای با حجم انجین بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی) غیرقانونی است. این قانون باعث شده است که رانندگی با موتورهای سنگین، صرفا با مجوزهای خاصی و برای برخی ورزشکاران امکان‌پذیر باشد.

موتور بنلی TNT ۳۰۰، یکی از بهترین موتورهای وارداتی سنگین ژاپنی

مدل‌های مختلف موتور بنلی ۳۰۰ که تا سال ۹۶ به بازار عرضه شده‌اند، دارای حجم انجین ۳۰۰ سی‌سی هستند؛ اما از سال ۹۶ به بعد، همه مدل‌ها با تغییر حجم انجین به ۲۵۰ سی‌سی به بازار عرضه شدند. شرکت نیکران موتور، واردکننده این موتورسیکلت به بازار ایران است. طراحی خشن و اندازه بزرگ این موتور، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. 

TNT ۳۰۰

با این حال ظاهر خشن این موتور باعث نشده است که کارخانه سازنده از طراحی یک نشیمن راحت و ارگونومیک غافل شود. از جمله معایب این موتور می‌توان به کنترل‌پذیری پایین‌تر آن نسبت به سایر موتورهای این کلاس اشاره کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین معایب این موتور، نداشتن ترمز ABS است.

نتیجه: افرادی که به‌دنبال یک موتور سنگین خوش‌استیل و اقتصادی هستند، می‌توانند با خرید این موتور، هیجان و آدرنالین را به خود هدیه دهند. رانندگی با این موتور برای افرادی که قبلا موتورسیکلت‌های کوچک‌تر سوار شده‌اند و حالا می‌خواهند به سراغ موتورهای سنگین بروند، شروع مناسبی است.

حجم موتور ۳۰۰ سی‌سی
کلاس موتور نیکد
نوع انجین دو سیلندر، هشت سوپاپ، ۴زمانه، DOHC
حداکثر قدرت ۳۱/۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸/۳ ثانیه
خنک‌کننده آب خنک
جعبه‌دنده ۶سرعته
کلاچ کلاچ خیس آغشته به روغن با سیستم پرفشار روغن
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو دو کمک فنر تلسکوپی معکوس
تعلیق عقب مونوشاک
چرخ جلو ۱۱۰/۷۰-۱۷
چرخ عقب ۱۶۰/۷۰-۱۷
ترمز جلو دیسک ۲۴۰ میلی‌متری
ترمز عقب دیسکی دوقلو با قطر ۲۶۰ میلی‌متر
ویژگی ترمز ABS دوکاناله
استارت الکتریکی
حجم باک ۱۶ لیتر
وزن ۱۸۰ کیلوگرم
طول ۲۱۳۰ میلی‌متر
عرض ۸۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۲۰ میلی‌متر
رنگ‌بندی قرمز، سبز،‌ مشکی و سفید

موتور Rebel 300، کروزر کلاسیک هوندا

این موتور زیبا از برند هوندا با طراحی متفاوت، برای سفرهای شهری یا جاده‌ای انتخابی عالی است. مصرف سوخت پایین این موتورسیکلت وارداتی، امکان سفرهای طولانی بدون توقف را در اختیار راکب قرار می‌دهد.

Rebel 300

این موتور ۳۰۰ سی سی، از نظر مصرف سوخت جزو بهترین موتورهای وارداتی این کلاس به حساب می‌آید. این موضوع، آن را تبدیل به یک موتور عالی برای رفت‌وآمد روزانه با هزینه خیلی کم تبدیل کرده است. علاوه‌ بر این، کروزر کلاسیک هوندا هم چابک است و هم اندازه نسبتا کوچکی دارد و فضای کمی را اشغال می‌کند؛ به همین دلیل در محیط‌های شهری بسیار عالی عمل می‌کند.

از جمله معایب این موتور می‌توان به محدودیت بیشینه سرعت آن (حدود ۸۶ کیلومتر بر ساعت) اشاره کرد که می‌تواند هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها، مشکل ایجاد کند. یکی دیگر از معایبی که برای این کروزر هوندا در نظر گرفته می‌شود، کاهش تعادل موتور در محیط‌های پرپیچ‌وخم و تغییر مسیرهای ناگهانی است.

نتیجه: اگر فقط قصد رانندگی در محیط‌های شهری را دارید، چابکی بالا و مصرف سوخت پایین موتور Rebel ۳۰۰، نیاز شما را برطرف می‌کند. همچنین این موتور دارای ارتفاع صندلی مناسبی است که آن را تبدیل به گزینه خوبی برای موتورسوارهای تازه‌کار می‌کند.

حجم موتور ۲۸۶ سی‌سی
کلاس موتور کروزر
نوع انجین تک سیلندر، هشت سوپاپ، چهارزمانه، DOHC
حداکثر قدرت ۳۱/۵ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷/۳ ثانیه
خنک کننده آب خنک
جعبه دنده ۶سرعته
سوخت رسانی انژکتور
تعلیق جلو ۴۱ میلی‌متری
تعلیق عقب دوگانه
چرخ جلو ۱۳۰/۹۰-۱۶
چرخ عقب ۱۵۰/۸۰-۱۶
ترمز جلو دیسک ۲۹۶ میلی‌متری
ترمز عقب دیسک ۲۴۰ میلی‌متری
ویژگی ترمز ABS
استارت الکتریکی
حجم باک ۱۱/۲ لیتر
وزن ۱۹۱ کیلوگرم
ارتفاع صندلی ۶۹۱ میلی‌متر
طول ۲۲۰۵ میلی‌متر
عرض ۸۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۰۹۰ میلی‌متر
رنگ‌بندی نارنجی و مشکی

بهترین موتور‌های اتوماتیک وارداتی در ایران، موتورسواری آسان و بی‌دغدغه

در ساخت موتورهای اتوماتیک، به‌جای کلاچ از دنده اتوماتیک استفاده شده است. این موتورها برای افرادی که به‌تازگی موتورسواری را یاد گرفته‌اند، انتخاب مناسبی هستند. شرکت‌های مختلفی مثل کبیر موتور، کویر موتور و نیکران‌ موتور، موتورسیکلت‌های اتوماتیک وارداتی را به بازار عرضه می‌کنند.

موتور اتوماتیک وارداتی وسپا وی‌ایکس‌ال 150CC، رنگارنگ و چشم‌نواز

مهم‌ترین ویژگی موتورهای وسپا، رنگ‌بندی‌های شاد و زیبای آن‌هاست. موتورهای وسپا، جزو محبوب‌ترین مدل‌های موتورسیکلت اتوماتیک در ایران هستند. وسپای وی‌ایکس ال با حجم انجین ۱۵۰ ‌سی‌سی را شرکت کبیر موتور وارد بازار ایران کرده است.

وسپا وی‌ایکس‌ال 150CC

موتورهای وسپا به ساختار مستحکم و طول عمر بالا مشهور هستند. همچنین طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که راحتی زیادی را برای موتورسوارها به همراه می‌آورد. استفاده از ترمز دیسکی جلو در این موتور، امنیت و عملکرد آن را افزایش داده است. لاستیک‌های بدون تیوب یا تیوبلس (Tubeless) نیز هم خطر پنچر شدن را کم می‌کنند و هم امنیت راننده را ارتقا می‌دهند. مزیت دیگر این موتور، پنل تمام دیجیتالی آن است.

اگرچه وسپا جزو بهترین موتورهای وارداتی اتوماتیک در ایران است، ولی معایبی هم دارد که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال خیلی از خریداران این موتور، حجم انجین  ۱۵۰سی‌سی موتور وسپا را بسیار ناچیز می‌دانند. همچنین اندازه صندوق این موتور، نسبت به سایر موتورهای اسکوتر و اتوماتیک، کمی کوچک‌تر است. عیب دیگر این موتور نسبت به سایر موتورهای مشابه، مصرف سوخت بالای آن است.

نتیجه: اگر به دنبال یک رانندگی ایمن درون‌شهری با موتوری جمع‌وجور و زیبا هستید، وسپا انتخاب مناسبی برای شماست. مدل‌های صفر کیلومتر وسپا، در بهار ۱۴۰۳ با قیمتی بین ۱۹۵ تا ۲۴۰میلیون تومان به فروش می‌رسند. اگر به موتورهای اسکوتری علاقه‌مند هستید، می‌توانید گزینه‌های مشابه، ولی بهتری مثل باجاج چتاک، وسپا SXL ۱۵۰ و یاماها ایروکس ۱۵۵ را هم بررسی کنید.

حجم موتور ۱۴۹/۳ سی‌سی
کلاس موتور اسکوتر
نوع انجین تک سیلندر، ۴زمانه،‌ هوا خنک با سیستم تحریک سوپاپ SOHC
حداکثر قدرت ۷/۲ کیلووات
حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت
انتقال قدرت CVT
سیستم سوخت‌رسانی EFI
تعلیق جلو ۴۱ میلی‌متری
تعلیق عقب دوگانه
چرخ جلو ۱۱۰/۷۰-۱۱
چرخ عقب ۱۲۰/۷۰-۱۰
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
ویژگی ترمز CBC
استارت الکتریکی
حجم باک ۷/۵ لیتر
میزان مصرف سوخت ۲/۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۰۸ کیلوگرم
طول ۱۷۶۵ میلی‌متر
عرض ۶۹۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱۱۴۵ میلی‌متر
رنگ‌بندی آبی، مشکی، قرمز، زرد، و طوسی

موتور اتوماتیک Liberty 150 S ABS از شرکت پیاجیو

این موتور ساخت شرکت پیاجیو ایتالیا بوده و کویر موتور آن را به بازار عرضه کرده است. این موتورسیکلت وارداتی نیز سبک اسکوتر دارد و در رنگ‌بندی‌های متنوع مشکی، طوسی، سفید و قهوه‌ای تولید می‌شود.

Liberty 150 S ABS

فضای ذخیره‌سازی این موتور بسیار بزرگ و شامل داشبورد و فضای زیر صندلی است. این فضا به اندازه‌ای است که بتوانید کلاه ایمنی را هم در آن نگه دارید. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این موتور، مصرف سوخت کم آن است. در یک بررسی مشخص شد که این موتور حتی برای موتورسوارانی با وزن حدود  ۹۰کیلوگرم، مصرف سوختی برابر با ۹۲ (مایل در هر گالن یا MPG) دارد.

نتیجه: این موتور اسکوتر برای افرادی که می‌خواهند مسافت‌های طولانی شهری را بدون مصرف سوخت بالا طی کنند، مناسب است. همچنین اگر به دنبال یک گزینه ایمن برای سفرهای شهری هستید، این موتور به دلیل استفاده از سیستم ABS، برای شما گزینه درستی خواهد بود.

حجم موتور ۱۵۵ سی‌سی
کلاس موتور اسکوتر
نوع انجین تک سیلندر، چهارزمانه،‌ سه سوپاپ، فناوری i-ger
حداکثر قدرت ۱۱/۹ اسب بخار در ۷۴۹۸ دور در دقیقه
سیستم خنک‌کننده هوا خنک
حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت
انتقال قدرت CVT
سیستم سوخت‌رسانی EFI
کلاچ خشک اتوماتیک گریز از مرکز
تعلیق جلو دو شاخ تلسکوپی هیدرولیک، قطر ۳۰ میلی‌متر
تعلیق عقب کمک فنر تکی، با تنظیم کشش اولیه فنر در پنج حالت
چرخ جلو ۹۰/۸۰-۱۶، ۱۰۰/۸۰-۱۶
چرخ عقب ۱۱۰/۸۰-۱۴، ۱۰۰/۸۰-۱۴
ترمز جلو تک دیسک ۲۴۰ میلی‌متر
ترمز عقب کاسه‌ای ۱۴۰میلی‌متر
ویژگی ترمز ترمز ضدقفل (ABS)
استارت الکتریکی
حجم باک ۶ لیتر
میزان مصرف سوخت ۲/۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۲۱/۱ کیلوگرم
طول ۱۱۱۰ میلی‌متر
عرض ۶۹۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۹۳۵ میلی‌متر
رنگ‌بندی مشکی، قهوه‌ای، طوسی و سفید

موتور خارجی هوندا جینیو، لذت راندن نرم و آسان

موتور اتوماتیک جینیو از برند هوندا، یکی دیگر از موتورسیکلت‌های وارداتی سبک اسکوتر با حجم انجین ۱۱۰ سی‌سی است. این موتورسیکلت علاوه‌ بر ظاهری ساده، صندلی ارگونومیک و دنده اتوماتیک، مصرف سوخت کمی نیز دارد.

هوندا جینیو

این موتورسیکلت اسکوتر، برای تازه‌کارها و همچنین خانم‌های موتورسوار، انتخابی عالی است. از مزایای هوندا جینیو، می‌توان به طراحی جذاب و نوستالژیک آن اشاره کرد. همچنین سبکی این موتور، باعث افزایش چابکی و تبدیل شدن آن به گزینه‌ای عالی برای رانندگی در ترافیک و محیط‌های تنگ شده است. میزان مصرف سوخت این موتور خارجی هم مثل اغلب موتورهای وارداتی شهری، عالی است.

این موتور در بهار ۱۴۰۳، با قیمت حدود ۱۷۵میلیون تومان به فروش می‌رسد. از جمله معایب این موتور، می‌توان به فقدان امکانات پیشرفته، در مقایسه با سایر موتورهای اتوماتیک در این بازه قیمتی اشاره کرد.

نتیجه: اگر خانم هستید و به موتورسیکلتی با ظاهر شیک برای رفت‌وآمد روزانه نیاز دارید، یا تازه‌کارید و نیاز به موتورسیکلت شهری دارید که کنترل آن راحت باشد، هیوندا جینیو را انتخاب کنید.

حجم موتور ۱۱۰ سی‌سی
کلاس موتور اسکوتر
نوع انجین چهارزمانه، هوا خنک، تک سیلندر، دو سوپاپ در هر سیلندر
حداکثر قدرت ۱۲/۸ اسب بخار
سیستم خنک‌کننده هوا خنک
حداکثر سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت
انتقال قدرت تسمه
سیستم سوخت‌رسانی انژکتور
کلاچ خشک اتوماتیک گریز از مرکز
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب کمک فنر تکی
چرخ جلو ۱۴-۸۰/۹۰
چرخ عقب ۱۴-۹۰/۹۰
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه‌ای
ویژگی ترمز ترمز ضدقفل (ABS)
استارت الکتریکی / سوئیچ
حجم باک ۵/۵ لیتر
وزن ۸۹ کیلوگرم
طول ۱۰۶۱ میلی‌متر
عرض ۶۹۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱۸۶۹ میلی‌متر
رنگ‌بندی مشکی، آبی، سفید و قرمز

وام خرید موتور وارداتی دیجی‌شهر، امروز بخرید در آینده پرداخت کنید

در این مطلب به بررسی بهترین موتورهای وارداتی دنده‌ای و اتوماتیک با حجم انجین متفاوت پرداختیم و ویژگی‌های فنی آن‌ها را معرفی کردیم. برای نسل جوان و طرفداران موتورسیکلت، هیچ چیز به اندازه خرید بهترین موتورهای وارداتی بازار ایران جذاب نیست؛ اما متاسفانه موتورهای وارداتی، معمولا قیمت بالایی دارند. خبر خوب این است که شما می‌توانید با دریافت وام خرید موتور از دیجی‌شهر، موتور دلخواه خود را به‌صورت قسطی بخرید. مزیت خرید قسطی موتور وارداتی، این است که نیازی به پرداخت تمام پول موتور ندارید؛ بلکه هزینه آن را در اقساط ماهانه و به‌تدریج پرداخت خواهید کرد.

برای خرید موتور وارداتی لازم است ابتدا در سایت دیجی‌شهر ثبت‌نام کنید و با شروع ثبت درخواست وام، طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول: ثبت اطلاعات شخصی و اعتبارسنجی

مرحله دوم: تعیین میزان سقف وام و مدت زمان بازپرداخت

مرحله سوم: تکمیل مدارک هویتی، سکونتی و شغلی

مرحله چهارم: بررسی مدارک و اطلاعات واردشده متقاضی وام

مرحله پنجم: تحویل مدارک (مراجعه به شعبه یا تحویل غیرحضوری)

مرحله ششم: شارژ کیف پول متقاضی وام در فروشگاه دیجی‌شهر

به این نکته توجه کنید داشته باشید که میزان سقف دریافت وام بستگی به رتبه اعتباری شما، سابقه حساب بانکی، سوابق چک برگشتی و موارد دیگر دارد. با این حال افرادی که رتبه اعتباری بالایی داشته باشند می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از دیجی‌شهر وام خرید موتور دریافت کنند و اقساط آن را تا ۶۰ ماه بعد بپردازند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا