راهنمای دریافت وام

وام فوری زنان خانه‌دار و شاغل تا سقف ۲۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۳! کامل‌ترین راهنمای دریافت وام زنان خانه‌دار

واقعیت این است که به دلیل تورم و دغدغه‌های اقتصادی، معمولا بخشی از بار تامین هزینه خانواده بر دوش زنان شاغل یا حتی خانه‌دار است؛ به همین دلیل، بسیاری از این خانم‌ها به دنبال راهی برای جبران نیازهای مالی خود هستند. 

در حال حاضر بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۲، بیش از  ۲۱میلیون زن خانه‌دار و بیش از ۳میلیون و ۸۰۰هزار نفر، زن شاغل در کشور وجود دارد. برای رفع نیازهای این جامعه بزرگ، وام زنان خانه‌دار توسط بانک‌های کشور ارائه می‌شود. 

اگر شما نیز یک خانم شاغل یا خانه‌دار هستید، می‌توانید هم اکنون برای دریافت وام فوری بانوان و سایر وام‌های مخصوص زنان شاغل و خانه‌دار اقدام کنید. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن حساب بانکی فعال و ضامن (یا وثیقه) اشاره کرد. در این مقاله از «دیجی‌شهر»، به معرفی کامل این نوع وام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: شرایط جدید وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

وام‌ زنان خانه‌دار چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به زبان ساده، وام زنان خانه‌دار یکی از تسهیلات بانکی است که زیر نظر دولت به زنان خانه‌دار و خانم‌هایی که در خانه مشغول به کار هستند تعلق می‌گیرد. هدف اصلی از اعطای این وام، کمک فوری به بانوان در جبران هزینه‌های زندگی و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده است. دریافت این وام، شرایط پیچیده‌ای ندارد، تنها کافی است که یک حساب بانکی فعال داشته باشید. علاوه بر این، داشتن یک ضامن به همراه وثیقه تعریف شده از طرف بانک، ضروری است. 

توجه: ضامن مورد تایید بانک‌ها، کارمندان دولتی و رسمی هستند. بهتر است دو ضامن بانکی را برای دریافت وام فراهم کنید.

اگر به دنبال دریافت این وام هستید، خوب است بدانید که فقط تعداد محدودی از بانک‌های کشور، این تسهیلات را ارائه می‌کنند؛ بنابراین ضروری است که شرایط هر کدام از بانک‌ها را برای دریافت این وام در نظر بگیرید. 

بیشتر بخوانید: وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ | مبلغ وام و شرایط دریافت

کدام بانک‌ها و موسسات مالی وام زنان خانه‌دار و شاغل می‌دهند؟

از جمله وام‌های زنان خانه‌دار و شاغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:   

    • وام فوری بانوان بانک دی: این وام مخصوص زنان خانه‌دار یا شاغل است. مزیت وام فوری بانوان بانک دی، امکان انتقال امتیاز آن به همسر و فرزندان است.
  • طرح بانو ایرانی بانک کشاورزی: برای دریافت این وام باید در بانک مورد نظر، حساب بانکی باز کنید.
  • وام موسسه کارگشایی: این وام در صورتی به شما تعلق می‌گیرد که مقداری طلا به وثیقه گذاشته باشید. 
  • طرح یاس بانک سینا: مخصوص خرید لوازم خانگی یا خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این بانک.

بانک قرض الحسنه رسالت نیز به زنان خانه‌دار، وام فوری با شرایط ویژه می‌دهد که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت. 

مبلغ و شرایط بازپرداخت وام‌ زنان خانه‌دار

معمولا مبلغ و شرایط بازپرداخت وام‌ زنان خانه‌دار برای هر کدام از بانک‌ها متفاوت است. به‌طورکلی برای بازپرداخت وام فوری بانوان باید به مواردی مانند مهلت بازپرداخت، سود وام، مقدار پیش پرداخت و جریمه دیرکرد توجه کنید. در ادامه به معرفی چندین وام زنان خانه‌دار و شرایط بازپرداخت آنها خواهیم پرداخت. 

بیشتر بخوانید: وام زنان سرپرست خانوار چیست و چه مزایایی دارد؟

طرح بانوی ایرانی بانک کشاورزی

این طرح از طرف بانک کشاورزی به خانم‌های خانه‌دار و زنان شاغل اعطا می‌شود و مبلغ آن ۲۰۰میلیون تومان است. برای اینکه بتوانید وام بانک کشاورزی برای زنان خانه‌دار را بگیرید، باید مقداری سپرده قرض الحسنه کوتاه‌مدت در بانک کشاورزی داشته باشید. 

طرح بانوان بانک دی

مبلغ وام طرح بانوان بانک دی، ۵۰میلیون تومان است و به زنانی تعلق می‌گیرد که خانه‌دار یا شاغل هستند. برای دریافت این وام باید ضامن کارمند دولتی داشته باشید و همچنین وثیقه ارائه دهید. علاوه بر این، باید به مدت حداقل ۳ ماه، مقداری سرمایه به عنوان سپرده در بانک دی پس‌انداز کنید. دقت داشته باشید که ۵درصد از این سپرده، مسدود می‌شود و قابلیت نقل و انتقال ندارد. 

وام زنان خانه‌دار بانک مهر ایران

این وام در قالب طرح اندوخته بانوان بانک مهر ایران به خانم‌های خانه‌دار و شاغل اعطا می‌شود. این وام در حقیقت یک وام قرض الحسنه است و فقط کارمزد کمی به آن تعلق می‌گیرد. 

برای اینکه بتوانید این وام را بگیرید، باید هر ماه مقداری واریزی مستمری (حداقل ۸۰۰هزار تومان) به حساب شما به عنوان زن خانه‌دار صورت بگیرد. این وام از 3 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر است. نوع ضمانت این وام نیز به صورت اعتبارسنجی خواهد بود. 

وام بانک کارگشایی

این وام نیز مخصوص زنان شاغل و خانه‌دار است. این بانوان می‌توانند در صورت گرو گذاشتن مقداری طلا در بانک، وام مخصوص زنان خانه‌دار بگیرند؛ برای مثال، در صورتی که 100 گرم طلا در بانک گرو بگذارید، می‌توانید 20 میلیون تومان وام بگیرید. 

 

نوع وام مبلغ وام (تومان) بازپرداخت مقدار بهره
بانوی ایرانی بانک کشاورزی ۲۰۰میلیون ۶ تا ۲۴ ماه ۱۴ تا ۱۸درصد
طرح بانوان بانک دی ۵۰ میلیون حداکثر ۳۶ ماه ۱۸درصد
وام بانک مهر ایران ۳ تا ۱۰۰میلیون ۲۴ تا ۳۶ ماه ۴درصد
وام بانک کارگشایی تا ۲۰میلیون 12 ماه ۴ تا ۲۰درصد

 

تسهیلات ویژه بانوان خانه‌دار یا شاغل بانک سینا (طرح یاس)

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بانک سینا به منظور حمایت از بانوان خانه‌دار و شاغل کشور، طرح یاس و ارائه تسهیلات ویژه را ارائه کرده است. در این طرح، بانوان عزیز خانه‌دار می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان، اعتبار خرید لوازم خانگی و یا خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک سینا را دریافت کنند. مزیت ویژه این طرح، عدم نیاز به سپرده‌گذاری است و همین ویژگی، وام بانوان بانک سینا را جذاب کرده است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این وام را مشاهده کنید:

 

نوع حساب قرض الحسنه
نوع تسهیلات کارت اعتباری خرید
سقف تسهیلات ۲۰میلیون تومان
سود تسهیلات ۱۸درصد
بازپرداخت  ۳۶ماهه
شرایط ضامن کارمند دولت با گواهی کسر از حقوق

 

معرفی وام ویژه زنان خانه دار در بانک قرض الحسنه رسالت

یکی دیگر از وام‌های پرطرفدار در برای زنان خانه‌دار، وام ویژه زنان شاغل و خانه‌دار بانک قرض الحسنه رسالت است. این وام تا سقف ۲۰۰میلیون تومان و کارمزد بسیار پایین ۲درصد به بانوان خانه‌دار تعلق می‌گیرد. نحوه بازپرداخت این وام نیز در بازه‌های زمانی یک ساله تا ۵ ساله است. 

شرایط ضامن وام‌ زنان خانه‌دار چیست؟

خوشبختانه ضامن بانوان خانه‌دار می‌تواند همسر یا فرزندان آن‌ها باشد، اما فردی که برای ضمانت بانکی در نظر گرفته می‌شود، معمولا باید حداقل ۲۱ سال داشته باشد. همچنین داشتن اعتبار بانکی کافی، کارمند رسمی دولت بودن و نداشتن بدهی زیاد بانکی نیز از شرایط ضامن است. برای دریافت وام باید تمام مدارک شناسایی و هویتی به همراه گواهی کسر از حقوق ضامن را ارائه دهید. 

چگونه برای وام‌ زنان خانه‌دار ثبت‌نام کنیم؟

اگر قصد دریافت وام زنان خانه‌دار را دارید، خوب است بدانید که هنوز سایت تسهیلات وام زنان خانه‌دار به طور رسمی راه‌اندازی نشده است؛ بنابراین ارائه این وام به شیوه سنتی انجام می‌شود. با این توضیح، بانوان متقاضی وام زنان خانه‌دار باید به همراه مدارک مورد نیاز به شعب یکی از بانک‌های ارائه دهنده این وام مراجعه کرده و درخواست خود را از طریق فرم مخصوص وام ثبت کنند. 

برای دریافت وام زنان خانه‌دار و شاغل، باید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. 

  1. آماده کردن مدارک: ابتدا باید تمام مدارک موردنیاز از طرف بانک را آماده کنید. از جمله این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی خودتان به عنوان خانم خانه‌دار، تمام مدارک مربوط به ضامن مانند کارت شناسایی و گواهی کسر از حقوق به همراه تاییدیه استخدام و فرم تقاضای وام اشاره کرد. 
  2. وثیقه: ممکن است از طرف بانک، مقداری طلا به عنوان وثیقه از شما درخواست شود. این موضوع به نوع وام شما بستگی دارد. 
  3. مراجعه حضوری: برای شروع ثبت نام می‌توانید به شعب بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و فرم درخواست وام را تکمیل کنید. 
  4. تکمیل فرم و ارائه مدارک: در بانک، فرم مورد نظر را تکمیل کرده و آن را به همراه مدارک خودتان و ضامن به مسئولین بانک ارائه دهید.

 

جمع‌بندی

طی کردن مراحل طاقت‌فرسای دریافت وام برای بسیاری از بانوان خانه‌دار کشور، سخت به نظر می‌رسد؛ در این شرایط، اگر هدف شما از وام گرفتن، خرید لوازم خانگی برای منزل است، پیشنهاد می‌کنیم فرصت طلایی دریافت اعتبار خرید کالا از فروشگاه معتبر دیجی‌شهر را از دست ندهید. این فروشگاه با ارائه وام خرید کالا به تمام بانوان محترم خانه‌دار در نظر دارد تا گام مهمی در راستای تسهیل خرید کالا بردارد. برای شروع فرایند دریافت اعتبار خرید کالا، می‌توانید به سایت رسمی دیجی‌شهر مراجعه کنید.

سوالات متداول

1- وام زنان خانه‌دار چیست؟

وام زنان خانه‌دار، یکی از انواع وام‌های بانکی مخصوص خانم‌های شاغل و خانه‌دار است که با هدف کمک به هزینه‌های زندگی بانوان ارائه می‌شود. مبلغ این وام برای هر بانک فرق می‌کند. 

2- چه بانک‌هایی وام زنان خانه‌دار ارائه می‌کنند؟

از جمله بانک‌هایی که وام زنان خانه‌دار ارائه می‌کنند می‌توان به بانک‌های دی، کشاورزی، مهر ایران، سینا و … اشاره کرد. 

3- آیا برای وام زنان خانه‌دار به ضامن نیاز است؟

بله! برای دریافت وام زنان شاغل یا خانه‌دار به یک یا دو ضامن کارمند رسمی دولت نیاز است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا