نقد و بررسی محصولات

راهنمای خرید پاوربانک

هیچ چیز بدتر از این نیست که در سفر، پیک‌نیک یا حتی در یک ماموریت کاری، شارژ موبایلتان تمام شود و دسترسی به برق هم نداشته باشید. سال‌ها پیش اگر چنین مشکلی برای کسی پیش می‌آمد، هیچ چاره‌ای جز رساندن خودتان به یک پریز برق نداشتید؛ ولی با ورود پاوربانک‌ها به بازار دیجیتال، دیگر این موضوع نمی‌تواند یک چالش بزرگ باشد. 

در حال حاضر برندهای مختلفی، پاوربانک‌هایی را با ظرفیت‌های متنوع و امکانات پیشرفته تولید می‌کنند. با خرید پاوربانک، دیگر نگران خاموش‌شدن بی‌موقع موبایلتان نخواهید بود و در هر زمان و مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

تنوع بالای محصولات در بازار، ممکن است باعث شود نتوانید پاوربانک مناسب را انتخاب کنید. به همین دلیل در این مطلب، یک راهنمای خرید پاوربانک جامع را تدوین کرده‌ایم. با مطالعه این مقاله می‌توانید ویژگی‌های مهمی را که هنگام خرید این محصولات باید در نظر بگیرید، بشناسید.

در خرید پاوربانک به چه مواردی دقت کنیم؟

هنگام خرید پاوربانک باید به موارد مختلفی توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل فاکتورهای زیر می‌شود: 

ظرفیت و حجم پاور بانک

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب پاوربانک مناسب، ظرفیت آن است. مدل‌های قدیمی پاوربانک دارای ظرفیتی برابر با حدود ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستند. این میزان برای شارژ اکثر موبایل‌های قدیمی و همچنین لوازم جانبی مثل هدفون، مناسب است.

ولی برای موبایل‌های هوشمند جدید، بهتر است پاوربانک‌هایی با ظرفیت حداقل ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر را انتخاب کنید. باتری اکثر موبایل‌های موجود در بازار، بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد؛ بنابراین با پاوربانک ۱۰۰۰۰، می‌توانید موبایل خود را چند بار شارژ کنید. اگر قرار است از پاوربانک برای شارژ چند دستگاه استفاده کنید، بهتر است پاوربانک‌های با ظرفیت بالای ۱۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را انتخاب کنید.

ظاهر و جنس بدنه

پاوربانک‌ها نیز مانند تلفن‌های هوشمند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که محکم باشند. این طراحی باعث شده که این محصولات گاهی خیلی سنگین و جاگیر شوند. مدل‌های قدیمی پاوربانک، هم ظرفیت کمی داشتند و هم بیش از اندازه بزرگ بودند؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی، پاوربانک‌های ظریف‌تر و سبک‌تر با ظرفیت بیشتر نیز وارد بازار شدند. 

با این‌ حال قاعده کلی این است که هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، وزن آن هم بالاتر می‌رود. اگر از پاوربانک برای استفاده در سفر استفاده می‌کنید، دقت کنید که پاوربانک‌های سبک‌تر را انتخاب کنید تا حمل‌ونقل آن‌ها ساده‌تر باشد.

نوع اتصالات

اکثر پاوربانک‌ها حداقل یکی از انواع درگاه‌های ورودی و خروجی زیر را دارند:

  • USB-A
  • Micro/Mini USB
  • USB-C
  • Lighting

حتما قبل از خرید پاوربانک، به درگاه ورودی تبلت یا موبایل خود توجه کنید. اکثر موبایل‌های عرضه‌شده در سال‌های اخیر، از درگاه‌های USB-C پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی‌ که موبایل‌های قدیمی‌ دارای درگاه Micro/Mini USB هستند.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی‌های Galaxy A24 و Galaxy A34

قابلیت شارژ بی‌سیم (پاوربانک‌ خورشیدی)

برخی پاوربانک‌ها دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند. برای استفاده از این دستگاه‌ها، فقط کافی است موبایل خود را روی صفحه مخصوص پاوربانک قرار دهید تا شارژ شود. برخی مدل‌های موجود در بازار، علاوه بر موبایل قادر به شارژ ساعت‌های هوشمند اپل نیز هستند. توجه کنید که برای استفاده از این قابلیت، موبایلتان باید از آن پشتیبانی کند. در واقع همه موبایل‌های موجود در بازار امکان شارژ بی‌سیم را ندارند.

پاوربانک بیسیم
پاوربانک بیسیم

شدت جریان و توان خروجی

اگر قصد خرید بهترین پاوربانک بازار را دارید، حتما سراغ مدل‌هایی بروید که توان خروجی بالاتری دارند. توان خروجی، نشان‌دهنده نرخ انتقال شارژ است و روی زمان تکمیل شارژ، اثر می‌گذارد. معمولا دستگاه‌های یواس‌بی کوچک، نیاز به جریان شارژ حدود ۰/۵ آمپر، موبایل‌ها حدود ۱ آمپر و تبلت‌ها حدود ۲/۵ آمپر دارند. دستگاه‌های دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) حدود ۳ آمپر جریان می‌گیرند. 

پاوربانک‌هایی با قابلیت شارژ سریع، حداکثر توان خروجی شارژ بیشتری دارند. هرچه آمپر پاوربانک بالاتر باشد، شارژ دستگاه توسط آن سریع‌تر انجام می‌شود. فراموش نکنید که در دستگاه‌های دارای چند درگاه، پاوربانک حداکثر توان خروجی را به‌طور همزمان از همه آ‌ن‌ها عبور نمی‌دهد. 

نوع کاربری

قبل از خرید پاوربانک، به این سوال پاسخ دهید که از این وسیله قرار است کی و کجا استفاده کنید؟ اگر هدفتان از خرید پاوربانک، تامین شارژ در سفرهای طولانی است، باید پاوربانک‌های با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید. البته به این نکته هم توجه کنید که این پاوربانک‌ها، وزن بالاتری هم دارند و هنگام سفر، حمل‌ونقل آن‌ها کمی سخت‌تر است. برخی از انواع پاوربانک محفظه‌های ضدآب و ضدضربه دارند و برای سفر ایده‌آل هستند.

اگر از پاوربانک فقط گهگاه استفاده می‌کنید، می‌توانید انواع کوچک‌تر این وسیله را خریداری کنید که هم ارزان‌تر و هم سبک‌تر هستند؛ اما معمولا دفعات شارژ موبایل توسط آن‌ها کم است.

تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی 

پاوربانک‌های قدیمی فقط یک درگاه خروجی داشتند؛ اما نیاز کاربران به استفاده از پاوربانک برای شارژ همزمان چند دستگاه، باعث شد سازندگان به فکر ایجاد درگاه‌های بیشتر روی محصولاتشان باشند. 

اکنون اکثر پاوربانک‌های موجود در بازار، حداقل ۲ درگاه دارند. هنگام خرید پاوربانک، حتما به توان خروجی جریان هر درگاه دقت کنید تا به اندازه کافی باشد. همچنین توجه کنید که هنگام شارژ همزمان چند دستگاه، جریان بین دستگاه‌های مختلف تقسیم خواهد شد و سرعت شارژ کندتر می‌شود.

درگاه پاوربانک
درگاه پاوربانک

نوع باتری

پاوربانک‌ها معمولاً ۲ نوع باتری دارند؛ لیتیم یون و لیتیم پلیمر. باتری‌های لیتیم یونی ظرفیت بیشتری دارند و فاقد اثر «حافظه تنبل» (کاهش قابلیت شارژ باتری با گذشت زمان) هستند. همچنین قیمت آن‌ها نسبت به باتری‌های لیتیم پلیمری کمتر است.

باتری‌های لیتیم پلیمری در اغلب اوقات قوی‌تر بوده و از نظر اندازه و شکل، منعطف‌تر هستند، همچنین عمر طولانی‌تری هم دارند. وزن این باتری‌ها کمتر بوده و احتمال نشت الکترولیت در آن‌ها نیز کم است.

مدت زمان شارژ پاور بانک

خود پاوربانک هم نیاز به شارژشدن دارد؛ بنابراین توجه به زمان لازم برای شارژشدن هم هنگام خرید پاوربانک ضروری است. هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، زمان لازم برای شارژ آن هم افزایش می‌یابد. اگر شارژر شما توان خروجی ۱ آمپر دارد و ظرفیت پاوربانک شما ۵۰۰۰ میلی‌آمپر باشد، شارژ آن حداقل ۵ ساعت طول خواهد کشید.

پروتکل‌های ایمنی

آیا پاوربانک به موبایل آسیب می‌زند؟ این سوالی است که خیلی از افراد قبل از خرید این وسیله از خود می‌پرسند. تبعیت پاوربانک‌ها از پروتکل‌های ایمنی، تضمین‌کننده سلامت دستگاه شماست. این پروتکل‌ها عبارت‌اند از:

  • OVP (مخفف Over Voltage Protection): محافظت در برابر ولتاژ بالا
  • OCP (مخفف Over Current): محافظت در برابر جریان زیاد
  • OTP (مخفف Over Temperature Protection): محافظت در برابر دمای بالا
  • SCP (مخفف Short Circuit Protection): محافظت در برابر اتصال کوتاه

معرفی بهترین برندهای پاوربانک؛ کدام برند بهتر است؟

در بازار دیجیتال ایران، برندهای پاوربانک متنوعی وجود دارند. اگر قصد خرید قسطی کالای دیجیتال را دارید، بهتر است ابتدا با این برندها آشنا شوید. مهم‌ترین برندهای پاوربانک موجود در بازار ایران عبارت‌اند از:

انکر (Anker)

انکر بهترین برند تولیدکننده پاوربانک جهان است. این برند، چینی است و بهترین مدل تولیدشده توسط آن پاوربانک مدل PowerCore 20100 است. محصولات این شرکت متنوع هستند و در ساخت آن‌ها از فناوری‌های نوآورانه مختلفی استفاده شده است. این شرکت، محصولات خود را با ظرفیت‌های متنوع، از زیر ۱۰۰۰۰ تا بالای ۲۱۰۰۰ میلی‌آمپر به بازار عرضه می‌کند.

یکی از محصولات بسیار عالی این شرکت، پاوربانک ۷۳۷ انکر است که ظرفیت باتری ۲۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و می‌تواند به‌طور همزمان چندین دستگاه را شارژ کند. یکی دیگر از محصولات این شرکت، پاوربانک مگنتی انکر ۶۳۳ است که می‌تواند تلفن‌های همراه را به‌صورت بی‌سیم شارژ کند.

پاوربانک انکر
پاوربانک انکر

راوپاور (Ravpower)

برند راوپاور، بعد از انکر به‌عنوان محبوب‌ترین برند چینی تولیدکننده پاوربانک شناخته می‌شود. این برند در ساخت کیس محصولات خود، خلاقیت زیادی به خرج داده است تا بتواند رضایت خریداران را جلب کند. برند راوپاور حساسیت زیادی روی تولید باتری‌های پاوربانک‌های خود دارد و به همین دلیل کیفیت آن‌ها بسیار بالاست.

از جمله مدل‌های مختلف راوپاور می‌توان به RAVPower Luster اشاره کرد که قیمت مناسبی دارد. این پاوربانک دارای ظرفیت ۶۷۰۰ و وزنی برابر با ۱۴۱ گرم است. اگرچه این مدل پاوربانک فقط یک درگاه دارد، اما وزن سبک آن باعث شده که به انتخابی مناسب برای شارژ موبایل در سفرها تبدیل شود.

یکی دیگر از مدل‌های ساخته‌شده توسط این برند، RAVPower Universal است که ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و می‌تواند دستگاه‌های مختلف از جمله لپ‌تاپ‌ها را شارژ کند.

پاوربانک راوپاور
پاوربانک راوپاور

بلکین (Belkin)

بلکین برند آمریکایی تولیدکننده پاوربانک بوده و طراحی ظریف، مهم‌ترین ویژگی پاوربانک‌های تولیدشده توسط آن است. این برند از سال ۱۹۸۳ به تولید تجهیزات شارژ محصولات الکترونیک مشغول است. یکی از بهترین مدل‌های پاوربانک بلکین، مدل Belkin 5k Pocket Power ‌ است.

پاوربانک بلکین
پاوربانک بلکین

سامسونگ (Samsung)

برند سامسونگ نیز به‌عنوان یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده پاوربانک در جهان شناخته می‌شود. این برند علاوه بر تولید تجهیزات شارژ برای محصولات خود، برای محصولات سایر برندها نیز پاوربانک تولید می‌کند. بهترین پاوربانک سامسونگ، دستگاه شارژ وایرلس با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر است که علاوه بر شارژ موبایل سامسونگ، می‌تواند دستگاه‌های دیگر را هم شارژ کند. این پاوربانک توان خروجی ۷/۵ وات دارد و می‌تواند خیلی سریع، دستگاه‌ها را شارژ کند.

مدل دیگر تولیدشده توسط این برند، Samsung Portable است که ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد. این دستگاه دارای دو درگاه یواس‌بی و قابلیت شارژ سریع است.

پاوربانک سامسونگ
پاوربانک سامسونگ

شیائومی (Xiaomi)

این برند از سال ۲۰۱۰ به تولید محصولات دیجیتال مختلف از جمله بهترین پاوربانک‌های بازار مشغول است. قیمت مناسب، مهم‌ترین ویژگی پاوربانک‌های شیائومی است. ویژگی دیگری که باعث محبوبیت پاوربانک‌های این برند شده، رنگ‌بندی جذاب آن‌ها و استفاده از ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های ال‌ای‌دی در طراحی آن‌هاست.

پاوربانک شیائومی
پاوربانک شیائومی

باسئوس (Baseus)

پاوربانک‌های باسئوس نیز ساخت کشور چین هستند و به دلیل طراحی خلاقانه و مدل‌های متنوعشان مشهور است. این برند پاوربانک‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوتی را برای تامین نیازهای اقشار مختلف جامعه تولید می‌کند. 

برای مثال پاوربانک Baseus Blade Laptop باسئوس، دارای ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر و توان ۱۰۰ وات است که آن را به یک منبع انرژی فوق‌العاده برای شارژ لپ‌تاپ در نبود برق شهری تبدیل می‌کند.

یک مدل جذاب دیگر از این برند، پاوربانک تاشوی مگنتی بوده که دارای ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر و توان ۲۰ وات است. پاوربانک Baseus Blade 2، یکی دیگر از جذاب‌ترین مدل‌های باسئوس است که به‌خاطر طراحی ظریف و نازکش شناخته شده است.

پاوربانک باسئوس
پاوربانک باسئوس

پاور اد (Poweradd)

پاور اد به دلیل ارائه محصولاتی با رنگ‌های جذاب (مثل سیلور، صورتی، آلبالویی و غیره) مشهور است. همچنین محصولات برند پاور اد، سایز خیلی کوچکی دارند که برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند، اما معمولا ظرفیت شارژ آن‌ها کم است.

پاوربانک پاور اد
پاوربانک پاور اد

ایسوس (Asus)

شرکت ایسوس که بیشتر به تولید لپ‌تاپ و کامپیوتر مشهور است، پاوربانک نیز تولید می‌کند. این برند، تولیدکننده اولین پاوربانک‌های تشخیص هوشمند شارژ در جهان است. 

مدل Asus ZenPower 10000 یکی از ظریف‌ترین و قدرتمندترین پاوربانک‌های ایسوس است. این محصول از یک باتری ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر لیتیوم پلیمری برخوردار است. یکی دیگر از آخرین محصولات تولیدشده توسط این برند، پاوربانک ۱۰۰۵۰ میلی‌آمپری بوده که دارای باتری لیتیوم یونی، ۲/۴ آمپر قدرت خروجی و ظرفیت شارژ ۶ ساعت برخوردار است.

پاوربانک ایسوس
پاوربانک ایسوس

ظرفیت اسمی و واقعی پاوربانک چیست؟

ظرفیت واقعی پاوربانک، تقریبا دو‌سوم ظرفیت اسمی (ظرفیت اعلام‌شده توسط کارخانه) است. در واقع مقداری از انرژی به دلیل تبدیل ولتاژ یا ایجاد گرما در حین شارژ از بین می‌رود. برای مثال، یک پاوربانک با ظرفیت اسمی ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، حدود ۱۳۳۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت واقعی دارد. البته در پاوربانک‌های بی‌کیفیت، ممکن است مقدار بیشتری انرژی از دست برود.

نحوه محاسبه ظرفیت واقعی پاور بانک و تعداد شارژ کامل یک گوشی

تعداد دفعاتی که می‌توانید موبایلتان را با پاوربانک شارژ کنید، به ۲ عامل بستگی دارد:

  • ظرفیت باتری موبایل
  • ظرفیت پاوربانک

فرمول محاسبه تعداد دفعات شارژ کامل گوشی با پاوربانک کمی پیچیده است. به همین دلیل سایت‌های مختلف، ماشین حساب‌هایی را طراحی کرده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید تعداد دفعات شارژ گوشی را توسط پاوربانک خود محاسبه کنید.

یکی از این سایت‌ها، Powerbank Expert است. برای استفاده از ماشین‌ حساب این سایت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا در کادر اول (Search Phone Model)، مدل گوشی خود را جست‌وجو کنید.
  • بعد از پیداکردن و انتخاب مدل گوشی، در کادر دوم (Choose mAh Capacity)، ظرفیت پاوربانک خود را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر، ماشین حساب تعداد دفعات شارژ موبایل شما را با پاوربانک مدنظرتان اعلام می‌کند.

آشنایی با استاندارهای مختلف شارژ سریع باتری و پاور بانک

در حال حاضر، استانداردهای رایج تکنولوژی شارژ سریع عبارت‌اند از:

  • QC (مخفف Qualcomm’s Quick Charge)
  • USB PD (مخفف USB Power Delivery)

تکنولوژی شارژ سریع QC

Quick Charge بزرگ‌ترین تامین‌کننده تراشه‌های موبایل‌های اندروید است که بالاترین سرعت شارژ و بیشترین میزان وات را ارائه می‌کند. این تکنولوژی در موبایل‌های برندهای ال جی، شیائومی و برخی دیگر از برندها وجود دارد. با تکنولوژی QC می‌توانید فقط در ۳۵ دقیقه، حدود ۸۵درصد ظرفیت باتری موبایل را شارژ کنید.

آخرین تکنولوژی‌های شارژ سریع کوالکام (QC 4 و QC 4 +) با تکنولوژی شارژ سریع PD 3.0 هم سازگار هستند.

نسخه‌های مختلف شارژ سریع QC عبارت‌اند از:

  • Qualcomm Quick Charge 1.0
  • Qualcomm Quick Charge 2.0
  • Qualcomm Quick Charge 3.0
  • Qualcomm Quick Charge 5.0

تکنولوژی شارژ سریع PD

این تکنولوژی توسط انجمن USB-IF توسعه داده شده است. در این تکنولوژی از آخرین فناوری‌های USB-C استفاده شده است. دستگاه‌های مختلفی از جمله محصولات آیفون و Ipad از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. این تکنولوژی قادر است تا ۱۰۰ وات انرژی را به دستگاه انتقال دهد.

پاوربانک با پشتیبانی از شارژ سریع بخریم یا نه؟

پاسخ این سوال، بیشتر به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر وضعیت زندگی روزمره شما به‌گونه‌ای است که معمولا نیاز دارید دستگاه خود را خیلی سریع شارژ کنید، پاوربانک‌های فست‌شارژ گزینه خوبی هستند.

توجه کنید که برای استفاده از این پاوربانک‌ها، تلفن همراهتان هم باید از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کند، وگرنه خرید این پاوربانک‌ها، جز تحمیل هزینه سودی نخواهد داشت. همچنین برای شارژ خود پاوربانک هم باید شارژر مناسب با قابلیت شارژ سریع داشته باشید.

به‌ طور کلی، تکنولوژی فست‌شارژ ضرری برای باتری موبایل ندارد؛ اما گرمایی که پاوربانک ایجاد می‌کند، ممکن است به‌مرور عملکرد باتری را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است همیشه موبایل خود را در محیط‌های خنک و دور از نور آفتاب شارژ کنید تا اثر منفی گرما کمتر شود.

باتری پاوربانک‌ها بهتر است لیتیوم – یون باشد یا لیتیوم – پلیمر؟

باتری‌های لیتیوم یونی معمولا عملکرد بهتری دارند و نسبت به باتری‌های لیتیوم پلیمری، رایج‌تر هستند. همچنین ظرفیت و متوسط عمر آن‌ها هم نسبت به باتری‌های لیتیوم پلیمری بیشتر است. 

این باتری‌ها تنوع سایز و شکل بیشتری هم دارند که باعث شده برای استفاده در دستگاه‌های کوچک‌تر، مناسب‌تر باشند. از طرف دیگر، باتری‌های لیتیوم پلیمری قدرتمند‌تر و منعطف‌تر هستند که باعث شده برای استفاده در دستگاه‌های با توان بیشتر، مناسب‌تر باشند. 

همچنین مدت نگهداری شارژ در آن‌ها نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی بیشتر است. این باتری‌ها نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی، به دلیل ساختار بادوامی که دارند، ایمن‌تر هستند.

چطور می‌‌توان از خرابی زودهنگام پاوربانک جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خرابی زودهنگام پاوربانک، به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگام خرید پاوربانک، توجه کنید که از پروتکل‌های ایمنی مختلف مثل OCP، SCP، OVP و OTP پشتیبانی کند.
  • از شارژکردن طولانی پاوربانک و رهاکردن آن در حالت شارژ خودداری کنید، زیرا گرمای ایجادشده می‌تواند هم به دستگاه آسیب بزند. حتما دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا بفهمید شارژ کامل پاوربانک، چقدر زمان نیاز دارد.
  • استفاده مداوم و شارژ مکرر دستگاه می‌تواند عمر آن را طولانی‌تر کند. اگر از پاوربانک به مدت طولانی استفاده نکنید، ممکن است عمر آن کم شود.
  • توجه کنید که شارژ پاوربانک درست زمانی که باتری آن کاملا خالی شده است، می‌تواند به آن آسیب بزند؛ بنابراین بهتر است هر ۲ تا ۴ هفته، شارژ باقی‌مانده آن را چک کنید و وقتی هنوز کامل خالی نشده است، آن را دوباره شارژ کنید.
  • اگر هنگام شارژ متوجه شدید پاوربانک به طور غیرطبیعی داغ کرده است، به‌سرعت آن را از شارژ جدا کنید.
  • از شارژکردن پاوربانک در مکان‌هایی که گرما را جذب می‌کنند (مثل رختخواب) پرهیز کنید.
  • پاوربانک را از وسایل فلزی مثل سکه، گیره کاغذ و کلید دور نگه دارید و هیچ‌وقت جسم فلزی را وارد درگاه یواس‌بی آن نکنید. اجسام فلزی می‌توانند باعث ایجاد اتصال کوتاه، گرمای شدید، آتش‌سوزی یا انفجار شوند.
  • پاوربانک را در محل خشک و خنک و دور از منابع گرما، رطوبت یا خاک قرار دهید. از قراردادن دستگاه در محیط‌های خیلی گرم، مثل ماشین در حال پارک یا نور مستقیم خورشید، پرهیز کنید.
  • از واردکردن فشار زیاد به محفظه دستگاه یا پرت‌کردن آن پرهیز کنید؛ زیرا این کار هم به اجزای داخلی پاوربانک آسیب می‌زند و هم می‌تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه حین استفاده شود.
  • در صورت مشاهده تغییر رنگ، تغییر شکل، بادکردن، بوی بد، نشت مایع یا هر نشانه غیرطبیعی دیگر، از دستگاه استفاده نکنید.

نشانه‌های خرابی پاوربانک چیست؟ 

اگر پاوربانکتان شارژ نمی‌شود، دیر شارژ می‌شود، سریع خالی می‌شود یا اصلا موبایلتان را شارژ نمی‌کند، ابتدا کابل و آداپتور شارژ آن را بررسی کنید. اگر حتی بعد از تعویض کابل و آداپتور و همچنین بررسی جریان برق پریز نیز مشکل پاوربانک حل نشد، پاوربانک خراب شده است.

این خرابی ممکن است ناشی از آسیب‌دیدگی باتری و سایر اجزای داخلی، گرمای شدید، ورود آب به دستگاه، ضربه یا خرابی درگاه خروجی دستگاه باشد. 

در این شرایط باید پاوربانک را به شرکت ارائه‌دهنده گارانتی دستگاه تحویل دهید تا تعمیر شود. هیچ‌وقت سعی نکنید خودتان پاوربانک را در خانه باز کنید یا آن را به دست فرد غیرحرفه‌ای دهید.

خرید قسطی پاوربانک از دیجی‌شهر

در این راهنمای خرید پاوربانک، مهم‌ترین نکاتی را که باید برای خرید پاوربانک بدانید، معرفی کردیم. توجه به مواردی مثل ظرفیت و حجم پاور بانک، ظاهر و جنس بدنه، نوع اتصالات، قابلیت شارژ بی‌سیم، شدت جریان و توان خروجی، نوع کاربری و تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی پاور بانک از مهم‌ترین معیارها برای خرید این محصولات هستند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، قیمت پاوربانک است. پاوربانک‌های موجود در بازار، بسته به امکانات، ظرفیت و برند تولیدکننده آن‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند.

اگر قصد خرید این محصولات را دارید، می‌توانید از امکان خرید قسطی پاوربانک در دیجی‌شهر نیز کمک بگیرید. فقط کافی است در سایت دیجی‌شهر ثبت‌نام کرده و مدارک خود را آپلود کنید. بعد از بررسی و تایید مدارک، وام خرید برای شما واریز می‌شود و می‌توانید از آن برای خرید قسطی پاوربانک مناسب استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا