نقد و بررسی محصولات

نقد و بررسی موتور بنلی مدل TNT15 | مزایا و معایب

اگر از عاشقان موتور سیکلت‌های قدرتمند و باکیفیت هستید، موتور سیکلت بنلی مدل TNT15 بهترین پیشنهاد به شماست. این موتور سیکلت با طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های جذاب، بسیاری از موتورسواران را شیفته خود کرده است. 

آنچه بنلی TNT15 را برای خرید مناسب می‌کند، بدنه «ضدگلوله» آن است. این اصطلاح برای موتورهای بسیار قوی با طول عمر بالا استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی کامل موتور سیکلت بنلی مدل TNT15 پرداخته و در نهایت آن را با رقبای خود در بازار مقایسه کنیم. 

ویژگی‌های ظاهری بدنه موتور سیکلت بنلی مدل TNT15

موتور بنلی
موتور بنلی

بنلی TNT15، یکی از محصولات برتر برند بنلی است که با طراحی بی‌نظیر، قدرتمند و البته سواری فوق‌العاده خود، توانسته در بازار موتور سیکلت‌ها جایگاه برتری داشته باشد. این موتور سیکلت تجربه‌ای جدید و به‌‌یادماندنی برای دوستداران سرعت رقم می‌زند. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین موتور‌های وارداتی در بازار ایران بر اساس حجم موتور

طراحی موتور سیکلت بنلی مدل TNT15

موتور سیکلت بنلی TNT15 ظاهری جذاب دارد، اما به دلیل استفاده از قطعاتی مانند کاسه چراغ، باک، زین و فلاپ‌های اطراف بدنه، به نسل‌های قبلی موتور سیکلت‌های بنلی شبیه است. این موتور سیکلت با طرح‌های تهاجمی و دینامیکی فلا‌پ‌های بدنه، احساس قدرت و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

از طرفی، وزن کم موتور بنلی TNT15، باعث می‌شود که هندلینگ و مانورپذیری آن بسیار راحت‌تر باشد. 

زین موتور سیکلت بنلی مدل TNT15

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در بدنه موتور سیکلت جدید بنلی، زین است که که در طراحی آن، جزئیات به سادگی قابل مشاهده هستند. زین این نوع موتور، با نرمی و راحتی بالای خود سفر‌های طولانی را بسیار ساده‌تر می‌کند. در قسمت پایینی زین، فضایی در نظر گرفته شده که به سادگی می‌توانید وسایل مختلف خود از‌جمله کلاه کاسکت را در آن قرار دهید.

طراحی جذاب کیلومترشمار موتور سیکلت بنلی مدل TNT15

موتور بنلی
موتور بنلی

علاوه بر موارد فوق، در موتور سیکلت بنلی TNT15، طراحی کیلومتر ترکیبی از طراحی آنالوگ و دیجیتال است. این طراحی هم احساس نوستالژی و روحیه گذشته را در موتور‌سواران برآورده می‌سازد و هم بستری برای نمایش دقیق و دیجیتال اطلاعات است.

شاسی موتور سیکلت بنلی مدل TNT15

TNT 15 دارای شاسی موتور داربستی، فولادی و لوله‌ای است و به این ترتیب لوله‌ها و دیگر اجزا را به خوبی می‌پوشاند. همچنین این نوع شاسی موجب می‌شود که موتور‌سواران راحتی بالایی نیز تجربه کنند.

رنگ‌بندی موتور سیکلت بنلی مدل TNT15

موتورسیکلت بنلی TNT15، در رنگ‌های سفید، قرمز، سبز، مشکی و زرد عرضه می‌شود و به این ترتیب تمام نیاز‌ها و سلایق را در‌بر می‌گیرد. 

موتور بنلی
موتور بنلی

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی TNT15

مشخصات فنی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های هر موتور به شمار می‌آید و TNT15 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌طور‌کلی آشنا‌ترین این مشخصات عبارت است از:

انجین

انجین موتور TNT15 از نوع ۱۴۸ سی سی بوده و دارای یک سیلندر، ۲ سوپاپ و ۴ زمانه است. حداکثر قدرت این موتور نیز برابر با ۱۲ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه بوده و ۱۱ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، گشتاور دارد . از دیگر مشخصات این موتور می‌توان به کلاچ چندصفحه‌ای خیس اشاره کرد که عملکرد نهایی را به خوبی بهبود می‌بخشد.

در رابطه با انجین این موتور سیکلت خوب است بدانید که این انجین در‌حقیقت متعلق به شرکت سوزوکی بوده و در حال حاضر به‌عنوان یک پیشرانه رایج در بسیاری از موتور سیکلت‌های ساخت این کشور استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:معرفی ۷ موتور پرسرعت بازار ایران + مشخصات و جدول مقایسه

سیستم تعلیق و ترمز

در سیستم تعلیق TNT15 از دو کمک فنر تلسکوپی برای جلو و تک‌کمک روغنی برای سیستم تعلیق عقب استفاده شده است. سیستم ترمز نیز در عقب به‌صورت کاسه‌ای طراحی شده و در بخش جلویی ترمز دیسکی ۲۲۰ میلی‌متری به چشم می‌خورد که در متوقف ساختن موتور نقش دارند.

سرعت و شتاب

همانطور که در نقد و بررسی موتور سیکلت بنلی مدل TNT15 گفتیم، این موتور سرعت بسیار بالایی دارد. بیشترین سرعت این مدل، ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است. 

مشخصه توضیحات
جعبه دنده ۵ سرعته
حجم موتور (انجین) ۱۴۸ سی سی
نوع انجین تک سیلندر و ۴ زمانه با 2 سوپاپ
حداکثر قدرت ۱۲ اسب بخار

قیمت موتور سیکلت بنلی TNT15 در بازار و رقبا

موتور سیکلت بنلی TNT15 از لحاظ کیفیت و سطح عملکرد، در جایگاه خوبی قرار دارد و همین امر قیمت آن را افزایش می‌دهد. البته قیمت این موتور با توجه به سال ساخت متفاوت است. به عبارت دقیق‌تر قیمت بنلی TNT15 سال ۹۹ با TNT15 سال ۱۴۰۰ تفاوت دارد. 

شما می‌توانید مدل‌های دست دوم این نوع موتور را با قیمت پایین‌تر در بازار بیابید، اما پیشنهاد ما این است که تا حد امکان صفر کیلومتر آن را خریداری کنید. اگر بودجه کافی برای خرید بنلی TNT15 و دیگر انواع موتور سیکلت را ندارید، به سراغ خرید اقساطی و شرایط آن بروید.

در‌نهایت هنگام خرید TNT15، می‌توانید این موتور را به‌طور کامل فراموش کنید و به سراغ رقبای خوش‌قیمت نظیر پرواز CDI 125cc، رهرو CG125cc، بهرو CG125cc و دینو CDI125cc بروید.

بیشتر بخوانید:معرفی ارزان‌‌ترین موتور‌سیکلت‌ها از ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیون + راهنمای خرید قسطی

مزایا و معایب موتور سیکلت بنلی TNT15

این موتور سیکلت همانند دیگر موتور سیکلت‌های موجود در بازار، مزایا و معایب بسیاری دارد که مهم‌ترین این مزایا عبارت است از:

  •  کیفیت ساخت مناسب
  • طراحی خوب قطعات
  • مجهز به سیستم تعلیق مناسب
  •  سواری نسبتا نرم و راحت
  • هندلینگ قابل قبول
  •  پایداری مناسب حین عبور از پیچ‌ها
  • مجهز به زین راحت
  • طراحی ظاهری قابل قبول
  • مصرف سوخت مناسب و مقرون به صرفه

بنلی TNT15، علاوه بر مزایای ذکر‌شده معایبی نیز دارد که به‌طور‌کلی عبارتند از:

  • ترمز‌های ضعیف
  • عدم وجود ترمز دیسکی در چرخ عقب
  •  فقدان گیربکس شش دنده
  • عدم حضور رادیاتور آبی

سخن پایانی

در پایان خوب است بدانید که موتور سیکلت بنلی TNT15، یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین موتور سیکلت‌های موجود در بازار است که راحتی بالایی هنگام سواری برای شما ایجاد می‌کند.

 TNT15 با ویژگی‌هایی مانند موتور قدرتمند، وزن سبک، بدنه محکم و مقاوم، طراحی جذاب و منحصر‌به‌فرد، قطعات با‌کیفیت، سوخت اقتصادی و البته قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، یک گزینه مناسب برای خرید موتور سیکلت به شمار می‌آید.

سوالات متداول

۱.مزایای موتور سیکلت بنلی TNT15 چیست؟

از جمله مزایای موتور بنلی TNT15 می‌توان به کیفیت ساخت مناسب، طراحی خوب قطعات و سیستم تعلیق عالی اشاره کرد.

۲.معایب موتور سیکلت بنلی TNT15 چیست؟

داشتن ترمز‌های ضعیف، عدم وجود ترمز دیسکی در چرخ عقب و فقدان گیربکس شش دنده از جمله معایب این موتور هستند.

۳.قیمت موتور سیکلت بنلی TNT15 چقدر است؟

موتور سیکلت بنلی TNT15 از لحاظ کیفیت و سطح عملکرد، در جایگاه خوبی قرار دارد و همین امر قیمت آن را افزایش می‌دهد. البته قیمت این موتور با توجه به سال ساخت متفاوت است. 

 منابع:

https://www.motoseuropa.com/product-page/benelli-tnt15

https://www.benelliazul.com.ar/benelli-tnt-15/

https://www.cycles.com.ar/benelli-tnt-15/p

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

12 دیدگاه

  1. سلام من این موتوربنلیtnt15روالان دوماه خریدم وقتی ازجلو این موتوررومیبینی واقعاکف میکنی که چقدرخوش هیکل وخوش تیپه چون عکسش نشون اصلانمیده وتازه وقتی سوارش میشی به انتخاب وسلیقه خودت میبالی”من خیلی راضیم بی نهایت”راضیم .ازانتظارم خیلی بیشتر محاسن داره وپرقدرت واقعا ومانور خیلی راحتی میشه انجام بدی بااین موتور نه اینکه فکرکنیدچون خریدم ازش بیخودی تعریف میکنم نه خدایی عین واقعیت روعرض میکنم که راهنمایی باشه برای خریدارانش.وقتی میخری ازته دل عشق میکنی وسواری بشماخیلی بیشترازانتظارشما به طرف میده ومن دیروزروغن موتولووفیلترروغن خریدم وخودم تعویض کردم وآخرش بایدروشن کنی وتست کنی که اردورفیلترروغن پس نده وخداروشکرنداد
    وهمه موتوربازاروخیلی دوس دارم خودمم موتوربازم.درضمن من موتورروهیچ وقت نمیشورم وهمین جورماشینم رو فقط وفقط بادستمال نرم وخمیرپولیش سفید نه قرمز “پولیش قرمززبره ولی خمیرسفید خیلی نرمه وخط نمیندازه هیج جاشو وتوسط اون کمپلت موتورروتمیز میکنم کلاشاید یک قاشق چایخوری کوچک خمیرپولیش مصرف میکنم طولانی شد صرفاجهت اطلاع خوانندگان نظر مخصوصا باعشقای موتورباز تفریح خوب وسالم البته خطرناک که حتمامواظبت لازم داره والسلام ختم کلام دم سرپرست این سایت گرم که بنلی روتوضیح داد ممنون وپاینده باشید

    1. الآن بنلی۱۵۰نیوفیس دو سه ساله که اومده خیلی موتور خوبیه،بنظرم از۱۸۰هم بهتره،چون۱۸۰زین خوبی نداره اما قیمت۱۵۰نیوفیس خیلی بالاس و بااون پول ان ای ۱۸۰گلکسی میشه خرید،بااین وجوداگه موتور هندی حالا چه تی وی اس چه باجاج مدل نیکد بزنن مثل آپاچی۱۵۰ یا ان اس ۱۵۰سی سی زیر۲۰۰تومن خیلی از موتورهای چینی بهترن،ولی در این رنج قیمتی بنلی اتاق قدیم۱۵۰خوبه اما نه بااین قیمت جدیدی که هر کس هر قیمت خواست پروند،این موتور صفرکیلومترش۱۰۰تومن بیشتر نمیارزه الآن دارن صد و چهل پنجاه پول میگیرن بابت موتوری که نه قدرت داره نه سرعت داره نه زیرپا،فقط اسم بنلی رو یدک میکشن،هوندا بخری حداقل بعدا لنگ جنسش نمیشی،بنلی ۱۵۰ خواستید پا به صفر تمیز بخرید که ضرر خودش رو داده باشه.انشالله حالاکه قیمتها فضاییه حداقل چهارتاموتور خوب بیارن آدم بی دردسر سوار بشه،مثل موتورهای هند که امتحان خودشون رو پس دادن اما قیمتها خداییش خیلی خیلی بالاست.

    2. درود برادر عزیز
      بابت راهنمایی هایی حضرتعالی بسیار سپاسپگزارم
      من خواستم موتور ۱۸۰cc بنلی خرید کنم واقعا دوست داشتم کسی که از این نوع موتورها خریده صحبت هاشو بشنوم ببینم رضایت دارد یا خیر
      در پایان ان شاءالله که سالیان سال چرخش به خوشی و سلامتی برات بچرخه

      روز خوش

  2. آقای بنلی دو سیلندر سیصد سی سی هم که باشه بنلی یعنی اشغال نه راه می‌ره نه شتاب داره فقط الکی غار غار می‌کنه که دل راکبش خوش باشه استحلاک بالا لوازم الکی گرون ، هیچ موتور سوار حرفه ای از این موتور خوشش نمیاد به درد اونایی میخوره که عشق موتور سنگین هستند و از موتور سواری و موتور سنگین هیچ گونه اطلاعاتی ندارن

    1. اشغال به تمام معنی …..واقعا اشغال
      از رهرو و نیکتاز و کویر و ….150 سی سی میخوره با اختلاف فاحش .

    2. فقط کسایی که بنلی ندارن میگن بده 😂
      والا ما که داریم نرمی و هندلینگش خیلی مناسبه
      و موتورای استریت اصلا برای کورس و این داستانا نیس
      شما هم نظر منفی دادی از موتور سنگین چیزی سردرنمیاری که با اینا مقایسه میکنی
      درسته لوازمش گرونه،ی دست پروتکشن کارو درمیاره
      فقط کسایی که بنلی ندارن میگن بنلی بده😂

  3. از جمله معایب بسیار بالا بودن قیمت لوازم یدکی که در این متن اصلا اشاره نشده است

  4. دلسوزانه میگم بنلیبه‌هیچ‌وجه‌نخرین‌ که‌ ضرربزرگی‌میکنین‌ وسایلش اصلا‌پیدانمیشه‌اگرم‌پیدا شه ۵برابر‌قیمت‌واقعیشه

  5. یکی از بی کیفیت ترین موتورسیکلت های تماما چینی تو بازار ایران با قیمت و هزینه های نگهداری بالا که فقط تبلیغات گسترد برای فروش آن انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا