اخبار

داستان رشد دیجی‌شهر؛ شهری با ۲ میلیون کاربر

دیجی‌شهر یک پلتفرم نوپای ایرانی در حوزه لندتک است که به پشتوانه بانک شهر، در مدتی کمتر از ۲ سال توانسته با ارائه وام خرید کالا به بیش از ۲ میلیون کاربر، نام خود را به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی این صنعت مطرح کند. به مناسبت همراهی ۲میلیونی شدن کاربران دیجی‌شهر، در ادامه مصاحبه مدیران ارشد دیجی‌شهر درباره تجربه مسیر دوساله آن‌ها در دیجی‌شهر، چالش‌های صنعت لندتک و چشم‌اندازشان برای آینده را خواهید خواند.

قوانین رگولاتوری بزرگ‌ترین چالش حوزه لندتک

پوریا فیروزنژاد، مدیر مارکتینگ دیجی‌شهر، در پاسخ به نقش تیم مارکتینگ در رسیدن به این هدف، ضمن اشاره به اهمیت انتخاب استراتژی‌های مناسب بازاریابی و کانال‌های اثربخش ارتباطی با جامعه مخاطبان، داشتن نگاهی داده‌محور در همه زمینه‌ها را عوامل تعیین‌کننده در رشد سریع این پلتفرم معرفی کرد.

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره چالش‌هایی که با آن مواجه‌اند، رویه‌هایی را که رگولاتوری پیش گرفته، نقد کرد و قانون‌گذاری سلیقه‌ای و یک‌سویه بانک مرکزی و دیگر نهادهای ناظر را بزرگ‌ترین چالش شرکت‌های حوزه لندتک دانست.

مدیر مارکتینگ دیجی‌شهر در ادامه گفت: «با خوشحالی باید بگویم که پس از یک سال و نیم از شروع فعالیت مجموعه توانسته‌ایم به این جایگاه برسیم و امیدوارم با نگاه مثبت رگولاتور و نهادهای تصمیم‌گیرنده، فضای مناسبی برای ادامه رشد روزافزون این پلتفرم و ارائه خدمات مطلوب به کاربران ایجاد شود.»

آینده لندتک روشن است

در بخش دیگری از این گفت‌وگو علی ناظمی، مدیر تیم امور مشتریان دیجی‌شهر، با اشاره به نقش همه تیم‌ها در کسب این دستاورد، گفت: «وظیفه تیم امور مشتریان افزایش رضایت کاربران و رفع هر مشکل احتمالی در فرایند دریافت اعتبار و خرید کالا است.

در طی این مدت افزایش تصاعدی درخواست‌ها و تنوع تسهیلات درخواستی، از اصلی‌ترین چالش‌هایی بود که در تیم پشتیبانی با آن مواجه بودیم؛ اما خوشحالیم با همکاری دلسوزانه هم‌تیمی‌هایم از پس این مسئولیت برآمدیم. باتوجه‌به رشد فرهنگ خرید اعتباری، آینده روشنی برای دیجی‌شهر می‌بینم.»

کاربر به‌دنبال تنوع و حق انتخاب است

در مدل کسب‌وکار دیجی‌شهر، علاوه‌بر تأمین اعتبار، تأمین کالاهایی متنوع برای دادن حق انتخاب بیشتر به کاربر نیز مزیتی کلیدی در ایجاد تجربه کاربری هرچه‌بهتر کاربران به حساب می‌آید.

محمدرضا قدیری، مدیر بازرگانی دیجی‌شهر، در بخش دیگری از این گفت‌وگو توسعه تنوع و دسته‌بندی محصولات با هدف افزایش حق انتخاب کاربر و بهبود تجربه استفاده از خدمات دیجی‌شهر را مهم‌ترین اولویت تیم بازرگانی دانست.

او درباره تاثیر نوسان مستمر بازار ارز بر این حوزه گفت: «سخت شدن کنترل قیمت‌ها روی تصمیم و تجربه خرید کاربران تأثیر مستقیم دارد و این بزرگ‌ترین چالشی است که به‌صورت مداوم با آن روبه‌رو هستیم. با این حال پیش‌بینی می‌کنم با همدلی و انگیزه‌ هم‌تیمی‌هایم و هدف‌گذاری‌ها، تا کمتر از ۲ سال آینده بتوانیم گستردگی و کیفیت خدماتمان را توسعه دهیم تا رقابتی جدی‌تر با بازیگران اصلی این حوزه داشته باشیم.»

محصول خوب نادیدنی است

امیر تقی‌آبادی، مدیر محصول فروشگاه دیجی‌شهر، درباره نقش تیم خود می‌گوید: «محصول خوب محصولی است که نادیدنی باشد، یعنی خود آن به‌قدری روان و خوب باشد که مسیر رسیدن کاربر به هدفش را کوتاه‌تر کند، نه اینکه کاربر را در پروسه رسیدن به هدف سردرگم کند.»

او با اشاره به حجم درخواست کاربران و به‌دنبال آن افزایش نیازهای تیم‌ها گفت: «ما تمام درخواست‌ها و نیازهای کاربران و تیم‌های داخلی را باتوجه‌به حجم جامعه ذی‌نفعان و نقش تأثیری که روی افراد می‌گذارد، اولویت‌بندی می‌کنیم تا به فرایند رشد مجموعه شتاب سریع‌تری بدهیم. در نهایت، برای مواجه با سناریوی احتمالی آماده‌ایم و برای روبه‌رو شدن با ریسک‌های ممکن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

تاثیر دیجی‌شهر بر صنعت لندتک ایران

موفقیت فروشگاه دیجی‌شهر نشان از پتانسیل بالای صنعت لندتک در ایران دارد. این پلتفرم با ایجاد مدل کسب‌وکاری موفق، الگویی برای سایر شرکت‌های فعال در این حوزه شده است. همچنین دیجی‌شهر قصد دارد خدمات خود را در سراسر ایران گسترش دهد و در تمام شهرهای بزرگ، دفتر رسمی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا