نقد و بررسی محصولات

بهترین جاروبرقی‌های رباتیک در بازار کدام‌ها هستند؟

اگر شما هم قصد خرید بهترین جاروبرقی رباتیک را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله، هم قابلیت‌های مختلف این جاروها را بررسی می‌کنیم و هم به معرفی بهترین برندهای موجود در بازار ایران می‌پردازیم.

ساعت کار اداری رو به اتمام است؛ تلفنتان زنگ می‌خورد و دوستتان، خود را به صرف چای عصرانه به خانه شما دعوت می‌کند. از این مهمان ناخوانده عصبانی هستید و می‌دانید به محض برگشتن، باید شروع به مرتب کردن خانه کنید. کاش چوب جادویی داشتید و بدون اینکه به خود زحمت بدهید، خانه را مرتب می‌کردید.

اما اجازه بدهید این سناریو را کمی تغییر دهیم! دوستی خود را برای صرف چای به خانه شما دعوت می‌کند. تلفن را قطع می‌کنید و برای برگشتن به خانه آماده می‌شوید. تلفن همراهتان را روشن می‌کنید، وارد اپلیکیشن می‌شوید، ربات جاروبرقی هوشمندتان را صدا می‌زنید و آن را روشن می‌کنید.

وقتی به خانه برسید، همه چیز آماده پذیرایی از مهمان‌ها و نوشیدن چای است؛ چون جاروبرقی رباتیک، قبل از رسیدن شما خانه را تمیز کرده است.

آنچه در این مطلب خواهید دید

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی رباتیک چیزی جز یک ربات تمیزکننده نیست! در ساخت این ربات، از الگوریتم‌های کامپیوتری پیشرفته و سنسورهایی استفاده شده است که به آن کمک می‌کند در محیط اطراف خانه بچرخد و آشغال و گردوخاک روی سطح زمین، پله‌ها، راهروها و مبلمان را تمیز کند. این جاروبرقی‌ها ممکن است سیمی بوده و با برق کار کنند یا بی‌سیم و دارای باتری قابل شارژ باشند.

ربات جاروبرقی، مثل هر ربات دیگری، می‌تواند بدون کمک گرفتن از انسان کار خود را انجام دهد؛ به همین دلیل خرید این وسیله، برای افرادی که حوصله و وقت تمیزکاری را ندارند، انتخاب خوبی است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ کاری که نباید در خرید جهیزیه انجام دهید | نباید‌های خرید جهیزیه

یک جاروبرقی رباتیک چه قابلیت‌هایی دارد؟

برندهای مختلف جاروبرقی‌های رباتیک، امکانات متنوعی در دل خود دارند. مهم‌ترین قابلیت‌های جاروبرقی رباتیک عبارت‌اند از:

تکنولوژی گردش در محیط و نقشه‌برداری از اطراف (مپینگ)

مهم‌ترین ویژگی جاروی رباتیک، تکنولوژی گردش در محیط و شناسایی آن است. گردش در محیط و شناسایی موانع، به جارو کمک می‌کند تا هم محیط را خوب تمیز کند و هم هنگام مواجهه با دیوارها، مبلمان یا پله‌ها، آسیب نبیند.

 ۳ نوع تکنولوژی شناسایی محیط جاروبرقی عبارت‌اند از:

  • شناسایی نوری (لیزری): جاروبرقی رباتیک لیزری، به کمک اشعه لیزر محیط اطراف را بررسی و شناسایی می‌کند. این جاروها دقت خیلی بالایی (به‌خصوص در محیط‌های تاریک) دارند.
  • شناسایی به کمک دوربین: این جاروهای رباتیک، دارای دوربین‌های داخلی هستند که به آن‌ها کمک می‌کنند تصویری از محیط اطراف را شکل دهند. این جاروها در نور خیلی کم، خوب عمل نمی‌کنند.
  • شناسایی با سنسور: این جاروها طی برخورد با موانع محیط، آن‌ها را شناسایی می‌کنند. این جاروها در شناسایی محیط‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، ناکام می‌مانند. 

جاروهای جدیدتر به کمک این تکنولوژی‌ها، یک نقشه از محیط اطراف را برای خود ترسیم می‌کنند. این نقشه برای شناسایی مکان فعلی جارو و جایی که بعدا قرار است برود، کاربرد دارد. 

قابلیت برگشت به داک شارژ (شارژ خودکار)

قابلیت شناسایی محیط، به جارو در محاسبه فاصله‌اش تا داک (محل شارژ) کمک می‌کند؛ اگر در زمان خاصی جارو تشخیص دهد که میزان باقی‌مانده شارژ آنقدر کم است که برای اتمام کار و سپس بازگشت به داک کافی نیست، کار را متوقف می‌کند و شارژباقی‌مانده را فقط صرف برگشتن به داک می‌کند.

سنسورهای متنوع برای تشخیص موانع

جاروهای رباتیک به کمک سنسورهای تشخیص مانع و پرتگاه، محیط را شناسایی می‌کنند. سنسور تشخیص مانع، که معمولا روی سپر جارو قرار دارد، به آن در تشخیص پایه میز و صندلی، مبل، اسباب‌بازی‌ها و هر چیز دیگری که سر راهش است، کمک می‌کند. 

وقتی جارو به یکی از این موانع می‌رسد، می‌چرخد و مسیر خود را تغییر می‌دهد. بهترین جاروبرقی رباتیک موجود در بازار، از سنسورهای لیزری استفاده می‌کند که به آن در تشخیص موانع، حتی در نور کم نیز کمک می‌کنند.

سنسورهای تشخیص پرتگاه، زیر جارو قرار گرفته‌اند؛ آن‌ها وقتی فعال می‌شوند که جارو به موانعی شبیه پله می‌رسد. نحوه کار سنسورهای پرتگاه بدین صورت است که آن‌ها دائما به کمک اشعه مادون قرمز، فاصله جارو با سطح زمین را اندازه می‌گیرند. 

اگر برگشتن اشعه به سمت جارو با تاخیر همراه باشد، نشان می‌دهد که این فاصله از حد مشخصی بیشتر شده است. در این شرایط، جارو تشخیص می‌دهد که احتمالا به چیزی شبیه پله رسیده است و احتمال پرتابش وجود دارد.

حالات مختلف تمیزکاری

جاروبرقی‌های هوشمند دارای حالت‌های مختلف تمیزکاری برای مناطق مختلف خانه هستند. این حالت‌ها معمولا از طریق اپلیکیشن مخصوص جارو، انتخاب می‌شوند. حالت‌های اصلی عبارت‌اند از:

  • حالت خودکار (Auto): این حالت برای تمیزکاری‌های روزمره کاربرد دارد.
  • حالت نقطه‌ای (Spot): جارو در این حالت روی نقاط خاصی که نیاز به تمیزکاری بیشتر دارند، تمرکز می‌کد.
  • حالت گوشه‌ای یا لبه‌ای (Edge): در این حالت، جارو گوشه‌ها و لبه‌هایی را که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است، تمیز می‌کند.
  • حالت توربو (Turbo): در این حالت جارو با بالاترین میزان مکش خود، کار می‌کند.
  • حالت بی‌صدا: در این حالت جارو با کمترین میزان صدا کار می‌کند.

قابلیت تی کشیدن

برخی جاروها علاوه‌بر استفاده از مکش برای جمع‌آوری آشغال، از تی‌های میکروفایبر یا پدهای مخصوصی نیز برای پاک‌سازی سرامیک و پارکت استفاده می‌کنند. این جاروها ممکن است به یک محفظه آب نیز برای تی‌کشی به‌صورت تَر مجهز باشند.

فناوری‌های هوشمند

جاروهای رباتیک دارای قابلیت‌های هوشمند مختلفی هستند؛ از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان‌های صوتی (این قابلیت برای افراد دارای معلولیت و سالمندان کاربرد زیادی دارد.)
  • کنترل جارو با اپلیکیشن
  • تعیین برنامه تمیزکاری برای جارو
  • شناخت محیط با هوش مصنوعی

بیشتر بخوانید: خانه هوشمند چیست؟ 7 مزیت ویژه‌ای که باید درباره خانه هوشمند بدانید!

قابلیت خودتمیزشوندگی

در جاروهای رباتیک قدیمی، لازم بود زودبه‌زود و به‌صورت دستی محفظه آن را تخلیه کنید. این مسئله در خانه‌های بزرگ، دردسرساز بود و وقت زیادی را تلف می‌کرد. 

جاروهای جدیدتر دو محفظه دارند: یک محفظه داخلی کوچک‌تر که هنگام حرکت جارو، خاک و آشغال‌ها به آن منتقل می‌شود و یک محفظه بزرگ‌تر که بعد از هر بار کارکردن جارو، محتویات محفظه کوچک در آن تخلیه می‌شود.

با این تکنولوژی، نیاز به تخلیه مداوم جارو بعد از هر بار روشن‌کردن آن، بسیار کمتر خواهد شد. 

علاوه بر قابلیت تخلیه خودکار کیسه، برخی جاروها می‌توانند بعد از اتمام کارشان، سری‌های تمیزکاری را هم با فشار هوا تمیز کنند.

سیستم فیلتر آلاینده‌ها

وجود سیستم فیلتر در جاروبرقی، برای حفظ پاکیزگی هوای خانه بسیار مهم است. یکی از بهترین سیستم‌های فیلتر هوا، HEPA است که می‌تواند تا ۹۹درصد ذرات حساسیت‌زای محیط را به دام بیندازد. جاروبرقی‌های رباتیک باکیفیت، سیستم‌های فیلتر سه‌لایه‌ای دارند که می‌توانند ذرات آلاینده را با قدرت زیادی به دام بیندازند.

دیوار مجازی (محل‌های ممنوعه)

به کمک این ویژگی، می‌توانید محل‌های ورود ممنوع را برای جارو مشخص کنید.

نکات مهم در هنگام خرید جاروی رباتیک

هنگام خرید جاروی رباتیک به نکات زیر دقت کنید:

قیمت جاروبرقی رباتیک

این جاروها به‌طور کلی قیمت بسیار بالایی دارند؛ ولی توجه کنید که شهرت برند، مدل جارو و امکانات آن نیز می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت شود. هنگام خرید جارو، به نیازهای خود و امکانات جارو دقت کنید. 

اگر جارو دارای امکانات خیلی پیشرفته‌ای است که می‌دانید هیچوقت از آن‌ها استفاده نخواهید کرد، بهتر است پول خود را صرف خرید مدل‌های ساده‌تر و ارزان‌تر کنید.

انتظارات شما از جارو رباتیک

خرید خود را براساس نیاز و انتظاراتتان انجام دهید. آیا قرار است از جارو در محیطی استفاده کنید که پر از پله، دیوار و مانع‌های دیگر است؟ پس شاید بد نباشد سراغ مدل‌هایی بروید که سنسورهای قوی‌تری دارند.

آیا سطوح خانه شما پارکت یا سرامیک است؟ پس خرید مدل‌هایی که به تی مجهز هستند، برای شما بهتر خواهد بود. 

آیا حیوان خانگی دارید؟ پس سراغ مدل‌هایی بروید که قدرت مکش بالایی دارند و می‌توانند به‌خوبی موی حیوانات را از کف زمین جمع‌آوری کنند.

آیا در خانه شما فرد مبتلا به آلرژی شدید زندگی می‌کند؟ پس هنگام خرید جارو رباتیک به استانداردهای ضدآلایندگی، داشتن سیستم فیلتر هوا و قابلیت خودتمیزشوندگی آن توجه کنید.

بررسی فضای منزل و ارتفاع پایه‌های مبلمان

قبل از خرید جاروی رباتیک، به نقشه منزل، متراژ و چیدمان مبلمان خود دقت کنید. معمولا خود سازنده جارو، در دفترچه راهنمای آن ذکر می‌کند که این جارو برای محیط‌هایی با چه متراژی مناسب‌تر است.

علاوه‌بر متراژ خانه، به چیدمان مبلمان، تخت‌خواب‌ها و ارتفاع پایه‌های آن‌ها نیز توجه کنید. 

اگر می‌خواهید جارو زیر مبل‌ها را هم تمیز کند، باید مدلی را خریداری کنید که ارتفاع آن برای رفتن زیر مبلمان و سایر محیط‌های تنگ، کافی باشد.

در نهایت پوشش سطح خانه را نیز مدنظر قرار دهید. اگر تمام خانه را با فرش پوشانده‌اید، بهتر است سراغ مدل‌های قدرتمندتر بروید. توجه کنید که جاروهای رباتیک کلا در پاک‌سازی فرش (به‌خصوص انواع پرتراکم) خوب عمل نمی‌کنند و برای پارکت، سرامیک، موزاییک یا موکت‌های کم‌تراکم مناسب‌تر هستند.

قابلیت اتصال به موبایل

بعضی از جاروها دارای اپلیکیشن‌های مخصوصی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید ربات جاروبرقی را کنترل کنید. به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید نقشه حرکت جارو و محل‌های ممنوعه را برای آن ترسیم کرده یا برنامه‌های زمانی خاصی را برای شروع کار، به جارو اختصاص دهید. همچنین قابلیت روشن یا خاموش کردن جارو از راه دور یا تنظیم میزان مکش نیز در این جاروها وجود دارد.

قدرت مکش

مکش جارو رباتیک، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که نقش اصلی را در تعیین کیفیت آن بازی می‌کند. سطوح مختلف نیاز به قدرت مکش متفاوتی دارند؛ مثلا تمیزکردن سطوح سرامیکی یا پارکت، نسبت به تمیزکردن فرش و موکت مکش کمتری احتیاج دارد. 

میزان صدا

میزان صدای جاروبرقی معمولا توسط شرکت سازنده مشخص می‌شود. هرچه جارو صدای کمتری داشته باشد، آرامش بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم می‌کند. اگر صاحب حیوان خانگی و نوزاد هستید یا دیوارهای نازکی دارید، احتمالا بی‌صدا بودن جارو رباتیک برایتان یک مزیت بزرگ خواهد بود.

ظرفیت باتری

تعداد دفعات پاک‌سازی و میزان مسافتی که جارو می‌تواند طی کند، به قدرت باتری آن بستگی دارد. اکثر جاروهای رباتیک می‌توانند با یک بار شارژ، کمی بیشتر از یک ساعت کار کنند.

 این مسئله در محل‌های بزرگ ممکن است مشکل‌ساز شود؛ زیرا برای یک بار پاک‌سازی محیط، لازم است جارو چند بار شارژ شود. پس اگر خانه بزرگی دارید، بهتر است سراغ جاروهایی بروید که ظرفیت باتری بالاتری دارند.

بهترین مارک جاروبرقی رباتیک چیست؟

بهترین برندهای تولیدکننده جاروی رباتیک در بازار عبارت‌اند از:

  • شیائومی (Xiaomi)
  • فکر (Fakir)
  • دریم (Dreame)
  • ویومی (Viomi)
  • لایدستو (Lydsto)
  • درما (Deerma)
  • یوفای (Eufy)

با انواع جارو‌برقی رباتیک آشنا شوید

بعضی از بهترین مدل‌های جاروبرقی رباتیک موجود در بازار عبارت‌اند از:

  1. شیائومی مدل Mop 2 Ultra

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جاروی رباتیک Mop 2 Ultra‌ ساخت شرکت شیائومی است. این جارو علاوه‌بر قابلیت مکش، امکان تی کشیدن هم دارد. یکی از امکانات جذاب این جارو رباتیک شیائومی، قابلیت افزودن داک خودتمیزشونده است که نگهداری از جارو را راحت‌تر می‌کند.

در این جارو از تکنولوژی لیزر LDS و فناوری سه‌بعدی TOF استفاده شده است که حرکت جارو، نقشه‌برداری محیط و عبور از موانع را ساده می‌کنند. با اتصال به اپلیکیشن موبایل Xiaomi Home، امکان ارسال فرمان‌های صوتی از طریق دستیار صوتی گوگل و آمازون نیز وجود دارد.

جاروی Mop 2 Ultra دارای قدرت مکش شگفت‌انگیز ۴۰۰۰ پاسکال است. این قدرت مکش در کنار برس‌های کناری و برس گرد، به جارو در بلعیدن همه ذرات، از ریزترین آن‌ها گرفته تا بزرگ‌ترین، کمک می‌کند.

این جارو قابلیت تی‌کشی تر و خشک را نیز داراست. به لطف یک مخزن آب ۲۰۰میلی‌لیتری، تی‌کشی سطوح بسیار راحت خواهد بود.

ظرفیت باتری این جارو حدود ۵۲۰۰ میلی‌آمپر است. با یک بار شارژ جارو، می‌توانید حدود ۱۸۰ دقیقه از آن استفاده کنید که برای تمیزکاری خانه‌ای به متراژ حدود ۲۴۰ مترمربع، کافی است.

سازنده این جارو، امکان افزودن سطل خودتمیزشونده را نیز به‌صورت جداگانه، برای آن تعریف کرده است. با خرید یک مخزن ۴ لیتری، دیگر نیازی به تخلیه مداوم مخزن اصلی جارو نخواهید داشت.

 

مدل Mop 2 Ultra (Xiaomi)
قابلیت تی کشیدن دارد
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۳ ساعت
نوع فیلتر HEPA
قدرت مکش ۴۰۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
وزن ۴/۱۵ کیلوگرم
ظرفیت مخزن گردوغبار ۵۵۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۰۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • اسکن لیزری
  • دوربین سه‌بعدی
  • نقشه‌برداری اطراف
  • تشخیص فرش
  • برنامه‌ریزی
  • ذخیره نقشه‌ها
  • امکان افزودن مخزن سطلی ۴ لیتری
  1. جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل +Mop 2 Pro

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

این جارو هم یکی از بهترین جاروبرقی‌های برند شیائومی است که به لطف تکنولوژی ناوبری لیزر LDS، می‌تواند نقشه‌های دقیقی را از خانه و اتاق‌ها ترسیم کند. به کمک اپلیکیشن موبایل شیائومی، می‌توانید این نقشه‌ها را مشاهده کرده، برنامه پاک‌سازی را برای جارو تنظیم کرده و دیوارهای مجازی و مکان‌های ممنوعه را مشخص کنید.

قدرت مکش این جارو ۳۰۰۰ پاسکال است؛ بنابراین Mop 2 Pro پلاس، می‌تواند ریزترین آلودگی‌ها را هم از روی زمین جمع کند. البته شما می‌توانید برای کاهش مصرف باتری، قدرت مکش جارو را کمتر کنید.

در این جارو ۱۶ سنسور وجود دارد که با همه توان خود، برای تمیزکردن خانه شما تلاش خواهند کرد. این ۱۶ سنسور، باعث می‌شوند جارو در تشخیص موانع و پله‌ها، بسیار قوی ظاهر شود. این جارو می‌تواند از موانعی تا ارتفاع ۲ سانتی‌متر بالا برود.

یکی از امکانات جذاب جاروی شیائومی، قابلیت تی کشیدن ضربه‌ای (ویبره‌ای) است. این قابلیت در کنار سیستم تی‌کشی تَر، به شما کمک می‌کند پاک‌سازی کاملی داشته باشید.

مدل Mop 2 Pro+ (Xiaomi)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۳ ساعت
نوع فیلتر قابل تعویض
قدرت مکش ۳۰۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
وزن ۳/۷ کیلوگرم
ظرفیت مخزن گردوغبار ۵۵۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۵۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • سیستم حرکت LDS
  • قابلیت تی کشیدن ضربه‌ای
  • حرکت از روی موانع تا ۲۰میلی‌متر
  1. جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2C

 

جاروبرق شیائومی مدل به‌روزشده جاروی رباتیک محبوب شیائومی (Mijia 1C) است. در این مدل قدرت مکش افزایش یافته است. همچنین برس‌های ۶تایی کناری این جارو، عملکرد آن را در پاک‌سازی لبه‌ها و گوشه‌های دیوار ارتقا داده‌اند. 

جاروی مدل Mop 2C‌ شیائومی ظاهر کم‌جایی دارد و فقط ۸۱ میلی‌متر است که به آن امکان تمیزکاری زیر مبلمان را می‌دهد. این جارو یک مخزن آب ۲۵۰میلی‌لیتری دارد که به سری‌های تی‌کشی میکروفایبر جارو، در تمیز و براق کردن سطوح کمک می‌کند.

ظرفیت باتری این مدل نسبت به مدل‌های پیشرفته‌تری مثل Mop 2 Ultra کمتر است؛ به‌طوری‌که با یک بار شارژ، فقط امکان ۱۰۰ دقیقه استفاده از جارو وجود دارد. همچنین قدرت مکش آن نیز از مدل‌های جدیدتر کمتر (حدود نصف) است.

 

مدل Mop 2C
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۱۰ دقیقه
نوع فیلتر HEPA،‌قابل شست‌وشو
قدرت مکش ۲۲۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
وزن ۳/۳ کیلوگرم
ظرفیت مخزن گردوغبار ۴۷۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۵۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • سری جمع‌آوری مو
  • مخزن شفاف
  1. جاروبرقی رباتیک دریم مدل F9

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جاروی رباتیک F9، از برند دریم، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی است. طراحی این جارو به گونه‌ای است که به آن امکان تمیزکردن فضاهایی مثل زیر مبل و تخت را می‌دهد. 

این جارو قدرت مکش ۲۵۰۰ پاسکال دارد. اگرچه این قدرت نسبت به مدل‌های جدیدتر شیائومی خیلی کم است، ولی برای تمیز کردن خانه‌های کوچک کفایت می‌کند.

باتری جاروی رباتیک درم مدل F9، ظرفیت ۵۲۰۰ میلی‌آمپر دارد و تا ۱۸۰ دقیقه کار می‌کند. این میزان شارژ برای تمیزکردن محیطی به ابعاد حدود ۲۵۰ متر مربع کافی است. در این جارو یک محفظه آب برای تی‌کشی، محفظه بزرگ جمع‌آوری گردوخاک و سیستم فیلتر HEPA وجود دارد.

مدل F9 (Dreame)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۳ ساعت
نوع فیلتر HEPA
قدرت مکش ۲۵۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
وزن ۳/۷ کیلوگرم
ظرفیت مخزن گردوغبار ۶۰۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۰۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • برس چرخان برای جمع‌آوری مو
  • مکش توربو
  • ایجاد دیوار مجازی
  • دید ماشینی نسل دوم
  1. جاروبرقی هوشمند دریم مدل D9

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جاروی رباتیک مدل D9 یکی دیگر از محصولات برند زیرمجموعه شیائومی (برند دریم) است. این جارو قدرت مکش ۳۰۰۰ پاسکالی دارد که برای اکثر سطوح از پارکت گرفته تا فرش و موکت، کاربردی است. 

در این جارو از نسل سوم فناوری لیزر استفاده شده است که به آن در حرکت و نقشه‌برداری از خانه کمک می‌کند. ۱۳ سنسوری که در این جارو گنجانده شده‌اند، به آن در جلوگیری از برخورد با موانع و سقوط از پله‌ها کمک می‌کنند.

ظرفیت باتری جاروی D9 دریم نسبتا بالاست و به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به شارژ مکرر، محیط‌های بزرگ را تمیز کنید. 

همچنین این جارو دارای امکاناتی مثل ترسیم دیوار مجازی و نقشه‌برداری از طبقات مختلف است. این امکانات از طریق اپلیکیشن موبایلی جارو در دسترس قرار دارند.

مدل F9 (Dreame)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۵۰ دقیقه
نوع فیلتر HEPA
قدرت مکش ۲۵۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
وزن ۳/۸ کیلوگرم
ظرفیت مخزن گردوغبار ۵۷۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۷۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • مدیریت باتری هوشمند
  • افزایش قدرت مکش روی فرش
  • نقشه‌برداری از ۳ طبقه
  • سیستم لیزر LDS نسل سوم
  1.  جاروبرقی رباتیک ویومی مدل S9

جاروی مدل S9 از برند ویومی، دارای قابلیت خودتمیزشوندگی است. همچنین این جارو از سیستم ناوبری LIDAR برای نقشه‌برداری دقیق از محیط و یک لامپ UV برای ضدعفونی سطوح برخوردار است.

ظرفیت مخزن گردوغبار این جارو رباتیک، ۳۰۰ میلی‌لیتر و ظرفیت مخزن آب آن ۲۵۰ میلی‌لیتر است. همچنین در این جارو از سیستم فیلتر MESH و HEPA استفاده شده که به پاک‌سازی هوای محیط کمک می‌کنند.

مدل S9 (Viomi)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۸۰ دقیقه
نوع فیلتر HEPA
قدرت مکش ۲۷۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
وزن ۸/۱ کیلوگرم
ظرفیت مخزن گردوغبار ۳۰۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۵۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • ۱۲ سنسور مختلف
  • نقشه‌برداری از ۵ طبقه
  • سیستم لیزر LDS و ۳۶۰درجه
  • قابلیت خودتمیزشوندگی
  1. جارو برقی رباتیک فکر مدل Robert RS 770

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک فکر مدل RS 770، از موتوری با قدرت مکش ۴۰۰۰ پاسکال برخوردار است که امکان جمع‌آوری هرگونه آشغال را از روی سطوح به آن می‌دهد.

این جارو دارای یک باتری قدرتمند ۵۲۰۰ میلی‌آمپری است که با یک بار شارژ کردن آن، می‌توانید ۱۵۰ دقیقه از جارو استفاده کنید. این میزان ظرفیت باتری، برای تمیزکردن خانه‌های بزرگ بسیار مناسب است.

جاروی فکر مدل Robert RS 770 دارای محفظه گردوخاک با ظرفیت ۴۵۰میلی‌لیتر و یک مخزن آب ۲۵۰میلی‌لیتری است؛ بنابراین از این جارو می‌توانید هم برای جاروکردن و هم برای تی‌کشیدن استفاده کنید. 

علاوه‌بر این، جاروی رباتیک فکر ۴ سطح سرعتی، از بی‌صدا تا توربو دارد که به کاربر حق انتخاب زیادی می‌دهد. این جاروی رباتیک را می‌توانید به کمک اپلیکیشن مخصوص آن از راه دور کنترل کنید.

مدل RS 770 (Fakir)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۵۰ دقیقه
نوع فیلتر HEPA
قدرت مکش ۲۷۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
ظرفیت مخزن گردوغبار ۴۵۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۵۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • ۴ حالت مختلف جریان آب
  • ۴ سرعت مختلف

 

  1. جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل R1

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جاروی رباتیک مدل R1 متعلق به برند لایدستو، یکی از قدرتمندترین جاروهای رباتیک بازار است. این جارو با مکس ۳۲۰۰ پاسکال، می‌تواند تا ۹۸درصد آلودگی‌ها را از زمین جمع کند. همچنین این جارو قابلیت اتصال به یک مخزن گردوغبار جداگانه با ظرفیت ۳ لیتر را نیز دارد؛ به کمک این مخزن، دیگر نیازی به خالی‌کردن مداوم مخزن نخواهید داشت.

سنسورهای ۳۶۰درجه‌ای این جارو که از لیزر LDS نسل ۲ بهره‌مند هستند، می‌توانند حتی غیر قابل دسترس‌ترین محیط‌ها را هم شناسایی کرده و از برخورد جارو با موانع جلوگیری کنند.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه جاروی R1 برند لایدستو، افزایش قدرت مکش هنگام ورود به محدوده فرش است. این قابلیت برای خانواده‌های ایرانی که معمولا سطح زمین را با فرش می‌پوشانند، کاربرد زیادی دارد.

مدل R1 (Lydsto)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۸۰ دقیقه
نوع فیلتر HEPA
قدرت مکش ۲۷۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
ظرفیت مخزن گردوغبار ۲۰۰ میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۲۵۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • افزایش مکش روی فرش
  • ذخیره نقشه طبقات
  • پردازنده دو هسته‌ای
  • لیزر LDS نسل دوم
  • مخزن جداگانه با ظرفیت ۳ لیتر

 

  1. جاروبرقی رباتیک لایدستو مدل S1 YM-S1-W03

جاروی مدل S1 یکی دیگر از بهترین جاروبرقی‌های رباتیک برند لایدستو است. این جارو دارای قدرت مکش ۳۰۰۰ پاسکال و یک لامپ فرابنفش میکروب‌کش است. 

سیستم فیلتر این جارو سه‌گانه و شامل HEPA، MESH و Foam است. جاروی S1 از تکنولوژی لیزر LDS با قابلیت ۳۶۰ درجه برای گردش در محیط و شناسایی موانع استفاده می‌کند. این جارو ۱۸ نوع سنسور مختلف دارد و می‌تواند سطوح مختلف فرش، پارکت و سرامیک را تشخیص داده و مکش خود را متناسب با آن‌ها تغییر دهد.

این جارو ایستگاه خودتمیزشونده (مخزن اضافی گردوغبار) با ۳ لیتر ظرفیت نیز دارد. به کمک این مخزن دیگر خیالتان از بابت تخلیه مداوم محفظه گردوغبار راحت خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه، تنظیم میزان رطوبت تی‌کشی است. مخزن آب این جارو هوشمند است و به کمک آن می‌توانید میزان آب موردنیاز برای تی‌کشی را کنترل کنید.

 

مدل S1 YM-S1-W03 (Lydsto)
قابلیت تی کشیدن دارد‌
ظرفیت باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۵۰ دقیقه
نوع فیلتر فیلتر سه‌گانه
قدرت مکش ۲۷۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
ظرفیت مخزن گردوغبار ۲۵۰میلی‌لیتر
ظرفیت مخزن آب ۳۰۰ میلی‌لیتر
امکانات
  • لامپ فرابنفش میکروب‌کش
  • قابلیت افزایش ظرفیت مخزن (خودتمیزشوندگی)
  • ماژول اوزون‌ساز برای ازبین‌بردن بوی بد
  • تشخیص فرش
  • تی‌کشی هوشمند
  1.  جارو برقی رباتیک یوفای مدل RoboVac 11S

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی مدل RoboVac 11S، ساخت شرکت یوفای است. این محصول برخلاف سایر مدل‌های معرفی‌شده، قابلیت تی‌کشی ندارد؛ ولی ظرفیت مخزن آن نسبت به سایر مدل‌ها کمی بیشتر (۶۰۰ میلی‌لیتر) است که نیاز به تخلیه دائم آن را کمتر می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این جارو، صدای خیلی کم آن است. همچنین به لطف دارا بودن تکنولوژی BoostIQ نسل دوم، می‌تواند سطوح ضخیمی مثل فرش‌ها را نیز به‌خوبی تشخیص داده و طی فقط ۱/۵ ثانیه، قدرت مکش خود را متناسب با ضخامت آن‌ها، تغییر دهد.

این جارو مکشی برابر با ۱۳۰۰ پاسکال و ظرفیت باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر دارد. ظرفیت باتری این جارو نسبت به مدل‌های دیگر کم است؛ ولی می‌تواند حدود ۱۰۰ دقیقه بی‌وقفه کار کند که برای محیط‌های کوچک، عدد بالایی است. 

جاروی رباتیک یوفای، از تکنولوژی مادون قرمز برای شناسایی موانع و جلوگیری از برخورد آن‌ها کمک می‌کند. ارتفاع این جارو فقط ۷/۲۴ سانتی‌متر است؛ بنابراین می‌تواند بدون گیر افتادن، زیر مبل‌ها و تخت‌خواب‌ها را هم تمیز کند.

شرکت یوفای در ساخت این ربات جارو از سیستم فیلتر سه‌گانه بهره گرفته است؛ این سیستم به جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به هوای داخل خانه جلوگیری می‌کند.

مدل RoboVac 11S (Eufy)
قابلیت تی کشیدن ندارد‌
ظرفیت باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر
میزان کارکرد ۱۵۰ دقیقه
نوع فیلتر سه‌لایه
قدرت مکش ۱۳۰۰ پاسکال
کنترل از راه دور دارد
ظرفیت مخزن گردوغبار ۶۰۰میلی‌لیتر
امکانات
  • تکنولوژی BoostIQ نسل دوم برای تشخیص فرش و سطوح ضخیم

مزایا و معایب جارو‌برقی رباتیک

لوازم خانگی هوشمند، از جمله جاروهای رباتیک، جذابیت زیادی دارند؛ ولی بهتر است قبل از خرید، مزایا و معایب مختلف آن‌ها را بررسی کرده و با چشم باز، هزینه کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه دیجی شهر در خرید اقساطی لوازم خانگی انقلاب کرد؟

مزایای جاروی رباتیک

مهم‌ترین مزیت‌های جاروبرقی‌های رباتیک عبارت‌اند از:

صرفه‌جویی در زمان

سرتان شلوغ است و فرصت سر خاراندن هم ندارید؟ مهمان ناخوانده دارید و خانه شبیه به میدان جنگ است؟ برنامه تمیزکردن خانه را برای ربات جاروبرقی‌تان مشخص کنید و بقیه کار را به آن بسپارید. 

تمیزی چندبرابر و کمک به حفظ سلامت ریه‌ها

جاروی رباتیک علاوه‌بر پاک‌سازی محیط از آشغال‌ها، به حفظ بهداشت محیط و سلامت بدن شما نیز کمک می‌کند. این جاروها با قدرت مکش فوق‌العاده می‌توانند ذرات خیلی ریزی را که با چشم دیده نمی‌شوند، تشخیص دهند. این ذرات خیلی ریز، می‌توانند باعث بروز بیماری‌های تنفسی مثل آلرژی شوند.

قابلیت یکپارچه‌سازی با سایر لوازم هوشمند خانه

برخی جاروهای رباتیک را می‌توانید با اسپیکرهای هوشمند خانگی (مثل سیری، آمازون و الکسا) همگام‌سازی کنید. با اتصال جارو به اسپیکر، می‌توانید با فرمان صوتی، آن را روشن کنید. 

این قابلیت برای افراد مبتلا به مشکلات حرکتی و سالمندانی که بلد نیستن با اپلیکیشن موبایل کار کنند، کاربردی‌تر است.

پاک‌سازی محیط از موی حیوانات خانگی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد دارای سگ و گربه، ریزش موی حیوان است. جاروهای رباتیک در جمع‌آوری مو از روی سطوح، بسیار قدرتمند از جاروهای معمولی ظاهر می‌شوند.

تمیزکردن محل‌های دور از دسترس

با یک جاروبرقی معمولی، تمیزکردن گوشه‌های دیوار، زیر مبل‌ها و سایر محیط‌های غیرقایل دسترس، کار ساده‌ای نیست؛ ولی جاروبرقی رباتیک، به‌خوبی از پس پاک‌سازی این محیط‌ها برمی‌آید.

معایب جاروهای برقی رباتیک

این ربات‌های دوست‌داشتنی، معایبی هم دارند؛ ازجمله:

قیمت بالا

جاروهای رباتیک مدت زیادی نیست که وارد بازار ایران شده‌اند؛ به همین دلیل فعلا قیمت خیلی بالاتری نسبت به جاروبرقی‌های قدیمی دارند.

هزینه بالای نگهداری

جاروهای رباتیک دارای تکنولوژی‌های پیشرفته و قطعات گرانی هستند؛ بنابراین هم تعمیر و نگهداری آن‌ها هزینه‌بر بوده و هم پیداکردن افراد متخصص برای تعمیر آن‌ها سخت است. 

مشکل گیر افتادن جارو رباتیک

اگرچه این جاروها قرار بوده نیاز به دخالت انسان را در تمیزکاری حذف کنند، ولی هنوز صددرصد موفق نبوده‌اند. جاروهای رباتیک ممکن است گاهی اوقات در یک محل گیر کنند و برای خارج‌شدن، نیاز به کمک انسان داشته باشند. آن‌ها بیشتر زیر مبلمان و روی فرش‌های پرتراکم گیر می‌کنند. 

امکان آسیب‌دیدن وسایل

برخورد مداوم جارو به مبلمان و دیوارها، می‌تواند به‌مرور باعث زدگی و ازبین‌رفتن رنگ آن‌ها شود.

محدودیت در تمیزکاری نسبت به جاروبرقی‌های قدیمی

این جاروها هنوز به اندازه جاروهای قدیمی، در مکش آشغال و گردوخاک قدرت ندارند. علاوه‌بر این، جاروهای رباتیک نمی‌توانند از پله بالا بروند؛ بنابراین در پاک‌سازی خانه‌های چندطبقه نیز موفق نیستند.

جاروبرقی رباتیک بخریم یا جاروبرقی قدیمی؟ خرید کدام به‌صرفه‌تر است؟

در این مطلب درباره قابلیت‌های متنوع جاروبرقی رباتیک صحبت کردیم. این جاروها می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون اینکه به خود زحمت بدهید، خانه را تمیز کنید. 

وجود حسگرهای پیشرفته لیزری، به جاروی رباتیک این امکان را می‌دهد که خانه را مثل کف دستش بشناسد! گوشه‌های دیوار که از چشم شما دور مانده‌اند، تار عنکبوت‌هایی که دیده نمی‌شوند و ذرات ریز آلودگی در محل‌هایی که فکرش را هم نمی‌کنید، همگی توسط جاروی رباتیک پاک‌سازی می‌شوند.

همانطور که مشخص است، جاروی رباتیک مزایای زیادی دارد؛ ولی با این‌ حال، باید این نکته را در نظر بگیرید که قدرت مکش این جاروها، همچنان نسبت به جاروبرقی‌های قدیمی کمتر است. 

اگر قصد خرید این جاروها را داریید، نیازی نیست نگران قیمت آن‌ها باشید. شما می‌توانید از امکان خرید قسطی جاروبرقی رباتیک در دیجی‌شهر بهره‌مند شوید. فقط کافی است وارد سایت دیجی‌شهر شوید و بعد از ثبت‌نام وام درخواستی، مدارکتان را تکمیل کنید. بعد از بررسی و تایید مدارک، می‌توانید وام را دریافت کنید و محصول دلخواهتان را بخرید.

سوالات متداول

  • قیمت جاروبرقی رباتیک چقدر است؟

قیمت انواع جاروبرقی رباتیک، به برند سازنده، امکانات مختلف، تعداد سنسورها، نوع فیلتر، مدل طراحی و … بستگی دارد. بسته به این امکانات، قیمت جارو رباتیک متفاوت است.

  • چطور بهترین نوع جاروبرقی رباتیک را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب جاروبرقی رباتیک به مواردی مثل تعداد سنسورها، قابلیت شارژ خودکار، قابلیت تی‌کشی، فناوری‌های هوشمند، قابلیت خودتمیزشوندگی، قیمت، ارتفاع دستگاه، قابلیت اتصال به موبایل، قدرت مکش و ظرفیت باتری، میزان صدا دقت کنید.

  • کدام برند جارو رباتیک بهتر است؟

بهترین برند تولیدکننده جاروی رباتیک شیائومی است. سایر برندهای خوب و معتبر موجود در بازار عبارت‌اند از: شیائومی، فکر، دریم، ویومی، لایدستو، درما و یوفای.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا