راهنمای دریافت وام

معرفی شرایط خرید قسطی لپ‌تاپ دانشجویی

بخش زیادی از زندگی روزمره دانشجوها، با لپ‌تاپ یا کامپیوتر سپری می‌شود. این مسئله، به‌خصوص با افزایش محبوبیت کلاس‌های آنلاین، پررنگ‌تر هم شده است. دانشجوها از لپ‌تاپ خود برای انجام کارهای مختلفی مثل انجام تکالیف و پروژه‌ها، شرکت در امتحانات، برگزاری سمینارهای کلاسی، انجام پایان‌نامه، پژوهش، نگارش مقاله و … استفاده می‌کنند.

خرید لپ‌تاپ باید بسته به رشته دانشگاهی و کاربرد دستگاه برای دانشجو انجام شود. برای مثال ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ‌تاپ‌های مناسب دانشجوهای پزشکی، با لپ‌تاپ‌های مناسب دانشجوهای هنر یا مهندسی، قطعا متفاوت است. در این مطلب مهم‌ترین نکاتی را که باید هنگام لپ‌تاپ دانشجویی رعایت کنید، لیست کرده‌ایم. همچنین ۵ مدل‌ لپ‌تاپ ایده‌آل برای دانشجویان رشته‌های مختلف هنری، مهندسی و پزشکی را معرفی خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب خواهید دید

در خرید قسطی لپ‌تاپ به چه مواردی دقت کنیم؟

مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید لپ‌تاپ دانشجویی باید به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

بودجه خود را مشخص کنید

برندهای مختلف لپ‌تاپ در بازار وجود دارند که قیمت آن‌ها با هم فرق دارد. برخی برندها مثل اپل، به‌صورت کلی قیمت بالاتری دارند و برخی دیگر، ارزان‌تر هستند. حتی در بین مدل‌های مختلف هر برند نیز، تفاوت قیمت وجود دارد. این تفاوت در قیمت‌ها ممکن است به دلیل تاریخ عرضه، امکانات لپ‌تاپ، جنس بدنه و سایر ویژگی‌های آن باشد.

قطعا شما بودجه مشخصی دارید و باید طبق آن، خریدتان را انجام دهید. پس قبل از اینکه به سراغ انتخاب مدل‌ها بروید، سقف بودجه خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به‌صورت اقساطی

اندازه صفحه‌ نمایش دلخواهتان را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که معمولا با افزایش اندازه صفحه‌ نمایش، وزن لپ‌تاپ هم بالاتر می‌رود. قبل از هر چیز به این سوال پاسخ دهید که از لپ‌تاپ قرار است چه استفاده‌ای کنید؟ 

آیا دانشجوی گرافیک، طراحی لباس، فیلم‌سازی یا انیمیشن هستید و اندازه صفحه‌ نمایش برایتان مهم است؟ پس باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی بروید که اندازه و رزولوشن بالاتری دارند.

آیا دانشجوی مهندسی یا پزشکی هستید و اندازه صفحه‌نمایش برایتان اهمیت کمتری دارد؟ پس شاید بهتر است سراغ لپ‌تاپ‌هایی با صفحه کوچک‌تر، ولی سبک‌تر بروید.

آیا دانشجوی شهر دوری هستید و دائما باید لپ‌تاپتان را با خود جابجا کنید؟ پس بهتر است لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنید که وزن کمتری دارند و حجم زیادی اشغال نمی‌کنند.

لپ‌تاپ معمولی یا ۲ در ۱؟

لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱، نسل جدید لپ‌تاپ هستند که هم به‌عنوان لپ‌تاپ و هم تبلت قابل استفاده هستند. صفحه‌ نمایش این لپ‌تاپ‌ها لمسی است و در برخی مدل‌ها، کیبورد آن‌ها نیز جدا می‌شود. 

اگر در طول روز بین خانه و دانشگاه رفت‌وآمد زیادی دارید، این لپ‌تاپ‌ها برای شما مناسب هستند؛ زیرا دیگر نیازی نیست هر بار لپ‌تاپ را که وزن بالایی هم دارد، با خود به دانشگاه ببرید. البته این لپ‌تاپ‌ها معمولا قدرت پردازش کمتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها معمولی دارند، بنابراین به این نکته نیز توجه کنید.

به ظرفیت باتری توجه کنید

به‌عنوان یک دانشجو، قطعا ساعات زیادی را خارج از خانه و در محل‌هایی سپری می‌کنید که دسترسی به پریز برق سخت است. هنگام خرید لپ‌تاپ، دقت کنید که ظرفیت باتری به اندازه‌ای باشد که حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت شارژ را نگه دارد. 

قدرت پردازش لپ‌تاپ را دست‌کم نگیرید!

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید لپ‌تاپ دانشجویی، توجه به قدرت پردازش آن است. قدرت پردازش لپ‌تاپ، به تعداد هسته و نسل پردازنده‌های CPU، کیفیت کارت گرافیک و مقدار رم آن بستگی دارد. داشتن رم حداقل ۱۶ گیگابایت، تضمین می‌کند که لپ‌تاپ قادر به انجام همزمان چند کار بدون ایجاد مشکل هنگی باشد.

اگر از لپ‌تاپ قرار است برای انجام پروژه‌های سنگین مهندسی یا کدنویسی استفاده کنید، قطعا به پردازنده‌های قوی و رم بالایی احتیاج خواهید داشت؛ ولی اگر از لپ‌تاپ قرار است صرفا برای مطالعه جزوه یا نگارش مقاله استفاده کنید، قطعا پردازنده قوی فاکتور مهمی هنگام خرید نیست.

کارت گرافیک لپ‌تاپ، مهم‌ترین نکته برای دانشجوهای هنر و معماری

 دانشجویان هنر، معماری، مکانیک و عمران، علاوه‌بر رم بالا به پردازنده گرافیکی قوی نیز برای اجرای برنامه‌های تخصصی رشته خود نیاز دارند. بهتر است این دانشجویان لپ‌تاپی را انتخاب کنند که دارای حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی باشد.

چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید؟

دانشجوهای رشته‌های برنامه‌نویسی و هنر، معمولا به فضای ذخیره‌سازی بالایی برای نگهداری فایل‌های خود احتیاج دارند. پس هنگام انتخاب لپ‌تاپ، حتما به فضای هارد داخلی آن توجه کنید تا بعدا مجبور نشوید با خرید هارد اکسترنال، کمبود فضا را جبران کنید.

به تعداد پورت‌ها دقت کنید

لپ‌تاپ‌های نازک‌تر و سبک‌تر، معمولا پورت‌های کمتری هم دارند. اگر از لپ‌تاپ قرار است برای اتصال دستگاه‌های مختلف مثل دوربین، موبایل و … استفاده کنید، حتما باید تعداد پورت‌ها و نوع آن‌ها را هنگام خرید مدنظر قرار دهید. پشتیبانی انواع پورت‌های USB، شبکه، اچ دی ام آی و شیار کارت حافظه، مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

قابلیت همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها را فراموش نکنید

این موضوع به‌خصوص برای دانشجوهای طراحی و گرافیک اهمیت بیشتری دارد. اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ خود در کنار پد و قلم نوری استفاده کنید، حتما قابلیت همگام‌سازی آن را با قلم نوری بررسی کنید.

به اعتبار فروشنده توجه کنید

بعد از انتخاب مدل لپ‌تاپ، وقت خرید رسیده است. برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی، حتما به فروشنده‌های معتبر و خوشنام مراجعه کنید. خرید از فروشنده‌های متفرقه، ممکن است ریسک فیک بودن کالا یا گران‌فروشی را به دنبال داشته باشد.

به خدمات پس‌ از فروش و گارانتی دستگاه دقت کنید

هنگام خرید، حتما توجه کنید که دستگاه دارای گارانتی باشد. همچنین مواردی را که تحت پوشش گارانتی شرکت قرار دارند، بررسی کنید. اگر گارانتی نیاز به فعال‌سازی دارد، بلافاصله بعد از خرید این کار را انجام دهید تا دچار ضرر مالی نشوید.

۵ مدل‌از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی برای تمام رشته‌ها

بهترین مدل‌های لپ‌تاپ دانشجویی موجود در بازار ایران عبارت‌اند از:

ارزان‌ترین لپ‌تاپ دانشجویی: IdeaPad 1 مدل 11ADA05 از برند لنوو، مناسب دانشجویان پزشکی

این لپ‌تاپ، اقتصادی‌ترین مدلی است که می‌توانید در بازار ایران پیدا کنید. البته دقت کنید لپ‌تاپ لنوو IdeaPad1 برای انجام کارهای حرفه‌ای طراحی نشده است؛ بلکه فقط می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزمره و غیرحرفه‌ای مثل نگارش مقاله، مطالعه کتاب و جزوات، انجام پروژه‌های کلاسی، شرکت در کلاس‌های آنلاین، وب‌گردی و اجرای برنامه‌های سبک دانشگاهی استفاده کنید. به همین دلیل می‌توان این لپ‌تاپ را جزو گزینه‌های مناسب برای دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی به شمار آورد.

ویژگی مهم این لپ‌تاپ، وزن کم و اندازه جمع‌وجور آن است؛ این دستگاه لنوو فقط ۱/۲ کیلوگرم وزن دارد و اندازه صفحه‌نمایش آن هم ۱۱/۶ اینچ است. پس برای رفت‌وآمد بین دانشگاه و خوابگاه (خانه) بسیار مناسب است. جنس بدنه لپ‌تاپ نیز پلاستیک است که در کاهش وزن و قیمت آن تاثیر زیادی دارد.

 

مدل IdeaPad 1 مدل 11ADA05 لنوو
وزن ۱/۲کیلوگرم
ابعاد ۱۹/۹ در ۲۰۰ در ۲۸۸میلی‌متر
پردازنده AMD – ATHLON – Silver 3050e

۲ هسته – ۴ رشته

سرعت پردازنده ۲/۵ تا ۲/۸گیگاهرتز
فرکانس پردازنده ‍۱/۴ تا ۲/۸گیگاهرتز
حافظه کش ۴مگابایت
ظرفیت رم ۴گیگابایت
نوع رم DDR4
حافظه داخلی ۲۵۶گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
کارت گرافیک AMD – Radeon Graphics
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ندارد
اندازه صفحه‌نمایش ۱۱/۶اینچ
نوع صفحه‌نمایش TN
رزولوشن صفحه‌نمایش HD

۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل

بیشینه روشنایی ۲۵۰نیت
درگاه‌های ارتباطی شیار کارت حافظه

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

Wi-Fi

HDMI

Bluetooth

USB

تعداد پورت USB 3.2 ۲
ظرفیت باتری ۳۵ وات ساعت
وبکم دوربین با وضوح ۰/۳ مگاپیکسل
درایو نوری ندارد
اسپیکر ۲ اسپیکر داخلی استریو ۱/۵ وات دالبی
تاچ پد پشتیبانی از چند لمس همزمان
سیستم عامل ندارد

 

بهترین لپ‌تاپ برای دانشجویان هنر: مک‌بوک ۱۳اینچی مدل MacBook Air MVH52 2020

اگر دانشجوی رشته گرافیک، معماری و عمران هستید، لپ‌تاپ مک بوک مدل MacBook Air MVH52 2020 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این لپ‌تاپ دارای رم ۸گیگابایتی (قابل ارتقا تا ۱۶ گیگ) که به‌خوبی پاسخگوی نیاز دانشجویان رشته‌های هنری خواهد بود. 

همچنین حافظه داخلی آن ۵۱۲ گیگابایت و از نوع SSD است که می‌توانید تا ۲ ترابایت آن را ارتقا دهید. در ساخت این لپ‌تاپ از پردازنده‌های برند اینتل، نسل دهم سری Core استفاده شده است. همچنین پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع Iris Plus‌ برند اینتل است.

 

مدل MacBook Air MVH52 2020 اپل
وزن ۱/۲۹کیلوگرم
ابعاد ۱۶/۱ در ۲۱۲/۴ در ۳۰۴میلی‌متر
پردازنده dual-core ۱۰th Generation (۱۰۳۰NG۷)

Core i5

سرعت پردازنده تا ۲گیگاهرتز
فرکانس پردازنده ‍۱/۱ تا ۳/۵گیگاهرتز
حافظه کش ۶مگابایت
ظرفیت رم ۸گیگابایت
نوع رم DDR4
حافظه داخلی ۵۱۲گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
کارت گرافیک Intel – Iris Plus
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ندارد
اندازه صفحه‌نمایش ۱۳/۳اینچ
نوع صفحه‌نمایش IPS LED-backlit LCD
رزولوشن صفحه‌نمایش QHD

۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل

درگاه‌های ارتباطی Wi-Fi

Thunderbolt ۳

HDMI

Bluetooth ۵/۰

USB-C

تعداد پورت USB 3.2 ۲
ظرفیت باتری لیتیوم پلیمر ۵۰/۳ وات ساعت، شش سلولی
میزان شارژدهی تا ۱۲ساعت
وبکم دوربین 720P

FaceTime HD

درایو نوری ندارد
اسپیکر استریو
تاچ پد تکنولوژی Force Touch

پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی

سیستم عامل Apple Mac OS – Catalina
سایر امکانات
  • کیبورد با نور پس‌زمینه
  •  قابلیت خروجی Thunderbolt ۳ از طریق درگاه USB-C
  • قابلیت خروجی DisplayPort از طریق درگاه USB-C

 

لپ‌تاپ دانشجویی ایسوس VivoBook 15 مدل X1502ZA برای دانشجوهای مهندسی

این لپ‌تاپ ویژگی‌های سخت‌افزاری خوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین مدل‌های لپ‌تاپ دانشجویی کرده‌اند. شرکت ایسوس در ساخت صفحه‌ نمایش ۱۵/۶ اینچی این لپ‌تاپ، از فناوری TFT LCD بهره برده که باعث شفافیت و وضوح بالای تصاویر شده است. 

پردازنده این لپ‌تاپ از نوع Core i3 شرکت اینتل (نسل دوازدهم) است و ۲ هسته و ۸ رشته برای پردازش عملکردها دارد. حافظه رم این دستگاه ۱۲ گیگابایت است که به کاربر کمک می‌کند چند برنامه را بدون مشکل باز کرده و با آن‌ها کار کند.

وزن این لپ‌تاپ ۱/۷ کیلوگرم است که باعث شده در دسته لپ‌تاپ‌های سبک قرار بگیرد. بدنه آن نیز از جنس آلومینیوم است و در برابر ضربه، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. صفحه‌ نمایش مات این دستگاه، به کاربر کمک می‌کند تا در هر شرایطی بتواند تصاویر را با کیفیت مناسب دریافت کند.

 

مدل VivoBook 15 مدل X1502ZA ایسوس
وزن ۱/۷کیلوگرم
ابعاد ۱۹/۹ در ۲۳۲/۵ در ۳۵۹/۷میلی‌متر
پردازنده 1215Y Intel

۶ هسته و ۸ رشته

Core i3

سرعت پردازنده ۴/۲گیگاهرتز و بیشتر
فرکانس پردازنده ‍۳/۳ تا ۴/۴گیگاهرتز
ظرفیت رم ۱۲گیگابایت
نوع رم DDR4
حافظه داخلی ۵۱۲گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD – قابل ارتقا
کارت گرافیک Intel – UHD Graphics
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ندارد
اندازه صفحه‌نمایش ۱۵/۶اینچ
نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
رزولوشن صفحه‌نمایش FHD

۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل

مشخصات صفحه‌نمایش نرخ تازه‌سازی: ۶۰هرتز

نسبت تصویر: ۱۶:۹

بیشینه روشنایی: ۲۵۰نیت

پوشش رنگی: ۴۵درصد NTSC

درگاه‌های ارتباطی USB Type-C

جک ۳/۵ میلی‌متری صدا

Wi-Fi

HDMI 1.4

Bluetooth

USB

تعداد پورت  USB 2.0: ۱

USB 3.2: ۲

USB-C: ۱

ظرفیت باتری ۴۲ وات ساعت، سه سلولی
وبکم دوربین 720P با درپوش لنز
درایو نوری ندارد
اسپیکر Sonic Master
تاچ پد پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی
سیستم عامل ندارد
سایر امکانات
  • حسگر اثر انگشت
  • صفحه‌نمایش مات

 

بهترین لپ‌تاپ برای دانشجوهای مهندسی کامپیوتر: لپ‌تاپ ایسوس مدل Zenbook 14X Q420VA i7 13700H

در ساخت این لپ‌تاپ از پردازنده‌های قدرتمندی استفاده شده است که این دستگاه را تبدیل به بهترین گزینه برای دانشجوهای کامپیوتر تبدیل می‌کند. این لپ‌تاپ بدنه محکمی هم دارد که از استانداردهای نظامی پشتیبانی می‌کند و در برابر شرایط دمایی مختلف، فشار، آب و گردوخاک مقاوم است.

وزن این لپ‌تاپ فقط ۱/۵ کیلوگرم بوده و ابعاد کوچکی هم دارد. دانشجویان برنامه‌نویسی و کامپیوتر می‌توانند با خیال راحت از آن در محیط‌های مختلف استفاده کنند.

ایسوس در ساخت این لپ‌تاپ از نسل جدید پردازنده‌های اینتل با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته بهره گرفته است که برای اجرای برنامه‌های سنگین رشته کامپیوتر و کدنویسی، کارایی زیادی دارند. همچنین حافظه کش ۲۴مگابایتی این لپ‌تاپ، در کنار رم ۱۶گیگابایتی با سرعت ۴۸۰۰مگاهرتز، به دانشجویان کمک می‌کنند تا با سرعت بالا و بدون وقفه، کارهای محاسباتی سنگین را انجام دهند.

در ساخت صفحه‌نمایش ۱۴/۵اینچی این دستگاه، از پنل OLED استفاده شده که باعث کیفیت بالای تصاویر خروجی می‌شود. همچنین ایسوس برای کاهش نور مضر آبی، از استاندارد DCI-P3 100% و تکنولوژی SGS Eye Care‌ بهره گرفته است؛ بنابراین هنگام کدنویسی، چشم‌های کاربر کمتر خسته می‌شود.

 

مدل Zenbook 14X Q420VA i7 13700H ایسوس
وزن ۱/۵کیلوگرم
ابعاد ۱۷ در ۲۲۵ در ۳۰۴میلی‌متر
پردازنده اینتل نسل ۱۳ (13700H)

۱۴ هسته و ۲۰ رشته

Core i7

فرکانس پردازنده ‍۲/۴ تا ۵/۰گیگاهرتز
ظرفیت رم ۱۶گیگابایت
نوع رم LPDDR5 – غیر قابل ارتقا
حافظه داخلی ۵۱۲گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD – قابل ارتقا
کارت گرافیک Intel – Iris Xe
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ندارد
اندازه صفحه‌نمایش ۱۴/۵اینچ
نوع صفحه‌نمایش OLED – 2.8K
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ پیکسل
مشخصات صفحه‌نمایش نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰هرتز

لمسی

بیشینه روشنایی: ۵۵۰نیت

استاندارد DCI-P3 100%

SGS Eye Care

تاییدیه PANTONE V

Dolby Vision

Thin Bezel LCD

درگاه‌های ارتباطی USB Type-C

جک ۳/۵ میلی‌متری صدا

Wi-Fi

HDMI

Display Port

Bluetooth

USB

Thunderbolt ۴

تعداد پورت  USB 3.2: ۱

USB-C: ۲

ظرفیت باتری ۷۰ وات ساعت، سه سلولی
وبکم دوربین 1080P FHD با E Shutter
درایو نوری ندارد
اسپیکر Sonic Master
تاچ پد پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی
سیستم عامل ویندوز ۱۱
سایر امکانات
  • حسگر اثر انگشت
  • کیبورد با نور پس‌زمینه
  • صفحه‌نمایش لمسی
  • نامبر پد روی تاچ‌پد
  • استاندارد نظامی MIL-STD ۸۱۰H

لپ‌تاپ OMEN 16-b0001-i7 11800H 32GB 1SSD RTX3070 از برند HP، مناسب برای دانشجوهای گرافیک و انیمیشن

این لپ‌تاپ متعلق به سری گیمینگ OMEN از برند اچ پی است. لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ، امکانات سخت‌افزاری خوبی به‌خصوص در حیطه گرافیکی دارند؛ به همین دلیل برای دانشجوهای رشته‌های گرافیک و انیمیشن، کاربردی هستند.

این لپ‌تاپ صفحه‌ نمایش ۱۶ اینچی دارد و پنل آن دارای وضوح فول اچ دی و بیشینه روشنایی ۳۰۰ نیت است؛ بنابراین هنگام انجام کارهای طراحی، کیفیت خروجی تصویر بسیار بالا خواهد بود.

 

مدل OMEN 16-b0001-i7 11800H 32GB 1SSD RTX3070 اچ پی
وزن ۲/۳کیلوگرم
ابعاد ۲۳ در ۲۴۸ در ۳۶۹میلی‌متر
پردازنده اینتل نسل ۱۱ (11800H)

۸ هسته و۱۶ رشته

Core i7

فرکانس پردازنده ‍۲/۳ تا ۴/۶گیگاهرتز
حافظه کش ۲۴مگابایت
ظرفیت رم ۳۲گیگابایت
نوع رم DDR4
حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
کارت گرافیک NVIDIA – GeForce RTX 3070
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۸گیگابایت
اندازه صفحه‌نمایش ۱۶/۱اینچ
نوع صفحه‌نمایش IPS level panel
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۸۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل – FHD
مشخصات صفحه‌نمایش نرخ تازه‌سازی: ۱۴۴هرتز

ضد انعکاس نور

بیشینه روشنایی: ۳۰۰نیت

حذف نور آبی مضر

sRGB 100%

Micro Edge

تعداد پورت  USB 3.2: ۳

USB-C: ۱

ظرفیت باتری ۷۰ وات ساعت، چهار سلولی
وبکم دوربین HP Wide Vision ۷۲۰p با میکروفون‌های دوجهته محیطی
درایو نوری ندارد
اسپیکر Bang &amp – Olufsen
تاچ پد پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی
سیستم عامل ندارد
سایر امکانات
  • صفحه‌نمایش مات
  • کیبورد با نور پس‌زمینه تمام سفید
  • بلوتوث ۵/۰
  • سیستم خنک‌کننده Dual Fan

 

خرید قسطی لپ‌تاپ دانشجویی با وام لپ‌تاپ دیجی‌شهر

به احتمال زیاد، خرید لپ‌تاپ برای دانشجویان رشته‌های طراحی، کامپیوتر و مهندسی به دلیل قیمت بالایی که دارد، سخت و حتی غیرممکن به نظر برسد. اگر شما هم دانشجو هستید، خبر خوب این است که می‌توانید با دریافت وام خرید لپ‌تاپ، لپ‌تاپ دلخواه خود را به‌صورت قسطی بخرید.

مزیت خرید قسطی لپ‌تاپ این است که نیازی به پرداخت تمام پول را ندارید؛ بلکه هزینه آن را در اقساط ماهانه و به‌تدریج پرداخت خواهید کرد. برای گرفتن این وام، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱.به سایت دیجی‌شهر مراجعه کنید و شرایط دریافت وام با مبالغ مختلف را مطالعه کنید. سپس در بخش محاسبه‌گر اقساط، میزان وام درخواستی خود و مدت بازپرداخت دلخواهتان را وارد کنید. ماشین حساب دیجی‌شهر، به‌صورت خودکار مبلغ اقساط ماهانه را محاسبه می‌کند و آن را به شما نمایش می‌دهد.

۲.در مرحله بعد، با کلیک روی دکمه درخواست وام، در سایت دیجی‌شهر ثبت‌نام کنید. اطلاعات خود را در پروفایلتان تکمیل کرده و درخواست وام را ثبت کنید.

۳.بعد از ثبت درخواست وام، باید اعتبارسنجی انجام دهید تا رتبه اعتباری‌تان مشخص شود. همچنین در این مرحله ممکن است نیاز به ثبت اطلاعات ضامن نیز وجود داشته باشد.

۴.بعد از ثبت درخواست، باید مدارک خود را شامل مدارک هویتی، مدارک محل سکونت و مدارک شغلی آپلود کنید. 

۵.بعد از ثبت مدارک، باید منتظر بررسی آن‌ها از سوی کارشناسان دیجی‌شهر بمانید. این مرحله حداکثر ۲ روز کاری طول می‌کشد.

۶.بعد از اتمام بررسی باید مدارک خود را تحویل دهید. تیم پشتیبانی برای تحویل مدارک با شما تماس می‌گیرد. 

۷. در صورت تایید بانک، کیف پول شما در فروشگاه دیجی‌شهر شارژ می‌شود و می‌توانید از آن برای خرید لپ‌تاپ استفاده کنید.

 

میزان سقف دریافت وام لپ‌تاپ از دیجی‌شهر بستگی به رتبه اعتباری شما، سابقه حساب بانکی، سوابق چک برگشتی و موارد دیگر دارد. با این حال افرادی که رتبه اعتباری بالایی داشته باشند می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند و اقساط آن را تا ۶۰ ماه بعد بپردازند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا