راهنمای دریافت وام

معرفی وام‌های فوری بانک‌ها در سال ۱۴۰۳

در این مقاله به معرفی انواع وام فوری خواهیم پرداخت. وام فوری برای مواقعی طراحی شده‌ است که متقاضی نیاز فوری به پول دارد. عموما وام فوری نیاز به سپرده‌گذاری ندارد و در مدت کوتاه‌تری پرداخت می‌شود. موسسات مالی و بانک‌های زیادی هستند که برنامه‌هایی برای ارائه وام فوری به مشتریان خود دارند که از جمله آن‌ها، موسسات قرض‌الحسنه هستند. وام فوری قرض‌الحسنه برای مدیریت مشکلات مالی کوتاه‌مدت مناسب است.

وام فوری بانک چیست؟

اگر خیلی سریع به یک مبلغ قابل توجه نیاز دارید، وام فوری مخصوص شماست. وام بانکی فوری، وامی است که بانک با شرایط خاص و برای مدت کوتاه (۲ تا ۳ روز کاری) به متقاضی پرداخت می‌کند. از مهم‌ترین انواع این وام می‌توان به وام فوری بدون سپرده بانک ملت و وام فوری قرض‌الحسنه اشاره کرد. 

 وام‌های فوری می‌توانند وام خرید کالا، وام ازدواج، وام مسکن و غیره باشند؛ با این تفاوت که بانک سریع‌تر به متقاضی رسیدگی می‌کند و اغلب مدت بازپرداخت کوتاه‌تری دارد

وام فوری قرض‌الحسنه بیشتر در شرایطی به کار می‌آید که شما نیاز فوری به پول دارید. وام قرض‌الحسنه می‌تواند برای مدیریت مشکلات مالی کوتاه‌مدت و پر کردن کسری پول در هنگام خرید ملک یا وسیله نقلیه به کار شما بیاید.

با سخت‌تر شدن وضعیت معیشتی مردم در سال ۱۴۰۳، بانکها و موسسات مالی زیادی برنامه‌هایی را برای ارائه وام‌های فوری به مشتریان خود، در دستور کار قرار دادند.

وام‌های فوری بدون سپرده معمولا کمک‌هزینه‌هایی برای موارد خاص مثل خرید وسایل الکترونیکی، خرید وسایل نقلیه یا خرید ملک هستند. در ابتدا شما باید بدانید که خدمات کدام بانک با نیازهای شما بیشترین سازگاری را دارد و سپس در صورت داشتن شرایط مورد نظر آن بانک یا موسسه مالی، اقدام به درخواست وام فوری کنید.   

 

انواع وام فوری بدون نیاز به سپرده بانکی

 بانک‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی برای اعطای وام فوری دارند. برخی از بانک‌ها نیاز به سپرده دارند، اما در برخی از بانک‌ها می‌توانید بدون سپرده وام دریافت کنید. البته برخی از این وام‌ها فقط در موارد خاص مثلا ازدواج یا داشتن فرزند ارائه می‌شود. در زیر به برخی از انواع وام فوری بدون سپرده اشاره می‌کنیم.

وام ازدواج:

وام ازدواج یکی از انواع وام‌هایی است که بدون سپرده پرداخت می‌شود. همانطور که از نام این وام پیداست، فقط به زوج تازه ازدواج کرده پرداخت می‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی این وام بهره ۴درصدی آن است که می‌تواند کمک مالی خوبی برای شروع زندگی مشترک باشد. 

بیشتر بخوانید:شرایط جدید وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ با توجه به سن زوج‌ها مشخص می‌شود و برای آقایان بالای ۲۵ سال و خانم‌های بالای ۲۳ سال مبلغ ۳۰۰میلیون تومان و برای آقایان پایین ۲۵ سال و خانم‌های پایین ۲۳ سال، مبلغ ۳۵۰میلیون تومان خواهد بود. برای دریافت این وام باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. 

وام ودیعه مسکن:

این وام جهت پرداخت هزینه رهن برای افراد مستاجر در نظر گرفته شده است. البته مدارک مربوط به اجاره خانه ثبت شده در سامانه معاملات املاک باید ارائه شود. مبلغ این وام بانکی فوری بر اساس شهر محل زندگی شما تعیین می‌شود و برای هر شهر متفاوت است. گواهی کسر دستمزد یعنی همان ضامن، برای دریافت این وام الزامی است.

3. وام بازنشستگان:

وام فوری بدون سپرده درخواستی مستمری بگیران با ثبت نام در سایت سازمان بازنشستگان ارائه می‌شود. البته با توجه به محدود بودن این اعتبار، ابتدا شما ثبت نام می‌کنید و سپس امکان بازپرداخت بررسی و ترتیب داده می‌شود. مدت بازپرداخت این وام ۳ سال و کارمزد آن ۴درصد است.

4. وام دانشجویی:

برای تامین هزینه‌های دانشجویی وام صندوق رفاه ارائه می‌شود. بسته به نوع وام فوری بدون سپرده، مبلغ آن از ۲ تا ۲۵میلیون متغیر است و شامل خدمات مختلفی مانند کمک هزینه دانشگاه یا کمک به سپرده مسکن می‌شود. کارمزد این وام ۴ درصد است.

وام فوری قرض‌الحسنه تحصیلی و مسکن به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آموزشکده‌های فنی حرفه‎ای ارائه می‎شود. ممکن است تحت شرایط خاصی برای سایر دانشجویان نیز باز باشد.

بیشتر بخوانید:هر آنچه باید درباره وام‌ دانشجویی بدانید | مبلغ وام دانشجویی + پرداخت وام دانشجویی

5. وام بدون سپرده نئوبانک:

نئوبانک‌ها برای جذب مشتریان جدید، تسهیلاتی مانند وام بانکی فوری ارائه می‌دهند. برای دریافت این وام‌ها نیازی به ضامن ندارید و اعتبار شما ضامن شماست. گاهی اوقات برای دریافت وام لازم است حدود سه ماه پول در حسابتان باقی بماند. اما پس از تایید شرایط وام، دیگر نیازی به سپرده گذاری در بانک مربوطه نیست. در واقع مبالغ این وام‌ها زیاد نیست و بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون است، اما ممکن است برای کارهای فوری کافی باشد.

6. وام خرید کالا:

یکی از انواع وام فوری بدون سپرده، وام خرید کالا است. این بدهی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای حمایت از تولید کالای داخلی است. این وام نیاز به ضامن رسمی دارد و چندین بانک از جمله بانک شهر و سینا، صادرات، ملت و سپه آن را ارائه می‌کنند. توجه داشته باشید که این وام بانکی فوری برای خرید اجناس ایرانی است و گاها فقط به خرید از برخی فروشگاه‌ها مانند فروشگاه دیجی‌شهر محدود می‌شود.

7. وام فوری با وثیقه طلا:

یکی از راه‌های دریافت وام فوری قرض‌الحسنه، تضمین دارایی است، مثلا با ضمانت طلای خود می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید وام دریافت کنید.

جمع‌بندی

زمانی که افراد به دنبال منابع مالی برای اهدافی مانند مواجهه با مشکلات ناگهانی یا تهیه تجهیزات ضروری هستند، وام بانکی فوری توصیه می‌شود. برای این منظور، صحبت با بانک‌ها و موسسات مالی برای کسب اطلاعات از وضعیت و شرایط دریافت وام، امری رایج است. 

در این مقاله به بررسی و ارائه برخی از بهترین برنامه‌های وام فوری بدون سپرده در سال ۱۴۰۳ در بانک‌های مختلف پرداخت و شرایط دریافت این وام‌ها را توضیح داده‌ایم. اگر یافتن ضامن برایتان سخت است، می‌توانید از وام‌های بدون وثیقه که به صورت وام خرید صادر می‌شود و امکان خرید اقلام ضروری را به شما می‌دهد، استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید:افزایش سقف اعطای وام کالا در پلتفرم «دیجی‌‌‌شهر» از تیر ماه

سوالات متداول

  1. حداکثر سقف وام بانکی فوری چقدر است و شرایط بازپرداخت آن چگونه است؟

برخی بانک‌ها تا سقف یک میلیارد تومان وام ارائه می‌کنند. دوره بازپرداخت وام در بانک‌ها متفاوت است و می‌تواند ۳۶، ۴۸ یا ۶۰ماهه باشد.

  1. آیا دریافت وام فوری بدون سپرده امکان پذیر است؟

بله در صورت داشتن سند یا ضامن معتبر، بانک ظرف ۴۸ تا ۷۲ساعت وام فوری بدون سپرده گذاری به شما پرداخت می‌کند. انواع مختلفی از این تسهیلات درون بانک‌ها وجود دارد که شما می‌توانید بسته به شرایط خود، وام فوری قرض‌الحسنه مورد نیازتان را انتخاب کنید.

  1. در کدام بانک می‌توانم وام فوری با بهره کم بگیرم؟

بانک‌های زیادی هستند که برای وام بانکی فوری، ۲ یا ۴ درصد سود دریافت می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا