نقد و بررسی محصولات

معرفی ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ که ارزش خرید دارند

تلفن‌های همراه هوشمند امروزی فقط وسیله‌ای برای ارسال پیامک و تماس تلفنی نیستند. با این دستگاه‌ها می‌توانید کارهایی فراتر از برقراری ارتباط تلفنی یا پیامکی انجام دهید؛ گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی، تماشای فیلم و سریال، بازی کردن، شرکت در کلاس‌های مجازی مدرسه و گوش‌دادن به موسیقی، تنها بخشی از این کارهاست.

تورم و نوسانات قیمت دلار باعث شده است که خرید گوشی برای خیلی از اقشار جامعه کار سختی باشد. ولی خوشبختانه شرکت سامسونگ، یکی از بهترین تولیدکننده‌های تلفن همراه هوشمند در جهان، گوشی‌های خود را در بازه‌های قیمتی مختلفی به بازار عرضه می‌کند. گوشی‌های سامسونگ را می‌توان به سه دسته پایین‌رده و ارزان، میان‌رده و پرچم‌دار (گوشی‌های گران) تقسیم‌بندی کرد. در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ مدل از گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ را به شما معرفی کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید دید

معرفی چند مدل گوشی‌های ارزان قیمت از برند سامسونگ

در این بخش می‌خواهیم برخی از بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت برند سامسونگ را به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها در حال‌ حاضر (خرداد ۱۴۰۳) با قیمت زیر ۲۰میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند. برای اطلاع از قیمت به‌روز گوشی‌ها، می‌توانید به فروشگاه دیجی‌شهر سر بزنید.

۱.گلکسی A05s، اقتصادی‌ترین گوشی سامسونگ

شاید بتوان گوشی A05s را به‌عنوان ارزان٬ترین گوشی سامسونگ در بازار ایران معرفی کرد. البته قیمت بسیار کم این گوشی، نباید شما را درباره کیفیت آن دچار تردید کند؛ زیرا پردازنده قدرتمند ۸هسته‌ای، وزن کم (۱۹۴ گرم)، حافظه رم ۴ یا ۶گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی، دلایل دیگری هستند که باعث ترغیب شما به خرید این گوشی اقتصادی و میان‌رده سامسونگ خواهند شد.

کیفیت طراحی و ساخت

نکته قابل‌توجه درباره این گوشی ارزان سامسونگ، رنگ‌بندی جذاب آن است. این تلفن همراه هوشمند در رنگ‌های بنفش روشن، سبز روشن، نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه می‌شود که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد. همچنین وزن این گوشی ۱۹۵ گرم و نسبتا کم است.

بدنه A05s پلاستیکی بوده و همین باعث کاهش قیمت آن شده است. سطح بدنه گوشی، مات و دارای بافت است که از سرخوردن گوشی در دست و باقی‌ماندن رد اثر انگشت روی آن جلوگیری می‌کند. 

نمایشگر

گلکسی A05s صفحه‌نمایش ۶/۷اینچی دارد که در بین گوشی‌های هوشمند پایین‌رده، ظاهری نسبتا بزرگ دارد. کیفیت صفحه‌ نمایش این موبایل، فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است و تصاویر را نزدیک به آنچه در واقعیت هستند نشان می‌دهد. البته این گوشی نسبت به گوشی‌های دیگری که صفحه‌ نمایش AMOLED دارند، عملکردشان پایین‌تر است؛ اما باز هم کیفیت آن برای یک گوشی پایین‌رده، فراتر از انتظار است.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

تراشه به‌کاررفته در این گوشی از نوع اسنپدراگون ۶۸۰ نسل ۴ است. اگرچه این تراشه چندان جدید نیست، ولی برای انجام کارهای روزمره عملکرد قابل قبولی دارد. با این‌ حال نباید از آن انتظار اجرای بی‌نقص بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را داشته باشید. این گوشی دارای اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 است. این رابط کاربری امکانات زیادی از جمله تم تاریک (Dark mode) و تقسیم صفحه‌ نمایش (Split Screen Multitasking) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین

دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱.۸ است. البته یک لنز دیگر نیز با وضوح ۲ مگاپیکسل برای عکاسی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق، در این گوشی وجود دارد. این دوربین‌ها در کنار دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، به شما کمک خواهند کرد تا ثبت هیچ لحظه‌ای را از دست ندهید.

اگرچه دوربین این گوشی بین گوشی‌های پایین‌رده، عملکرد خوبی دارد، ولی نباید کیفیت آن را با دوربین گوشی‌های گران‌تر و پرچم‌دار بازار مقایسه کنید.

باتری

باتری این گوشی مثل خیلی از گوشی‌های موجود در بازار، ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است. این میزان ظرفیت باتری برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازی‌کردن و تماشای فیلم کافی است. یکی از مزایای گلکسی A05s، قابلیت شارژ فوق سریع با توان ۲۵ وات است که در کمتر تلفن همراه هوشمند پایین‌رده‌ای دیده می‌شود.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • کیفیت صفحه‌ نمایش قابل قبول
  • ۲ دوربین برای عکاسی در حالات مختلف
  • پشتیبانی از سیم‌کارت دوگانه
  • عمر باتری مناسب
  • مناسب برای کارهای روزمره

 

معایب

  • جنس بدنه پلاستیکی
  • وزن بالا
  • عدم پشتیبانی از 5G
  • نداشتن NFC و Radio FM

نتیجه‌گیری:

گوشی A05s بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال گوشی هوشمند با کمترین قیمت هستند؛ اما اگر به دنبال گوشی‌های باکیفیت در بازه قیمتی مشابه هستید، موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

گوشی گلکسی A12: این گوشی قیمت مشابهی دارد، ولی کیفیت دوربین و ظرفیت باتری آن بالاتر است.

گوشی گلکسی M32: این گوشی قیمت بالاتری دارد، ولی کیفیت صفحه‌نمایش آن AMOLED بوده و عملکرد کلی نرم‌افزار و دوربین‌های آن نیز بالاتر است.

 

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ

 

مدل Galaxy A05s
سال عرضه سپتامبر ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۸ در ۷۷/۸ در ۸/۸میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
وزن ۱۹۴ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴ گیگابایت

۴ و ۱۲۸ گیگابایت

۶ و ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (سنسور تشخیص عمق)

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۱۳مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ و ۶۰ (fps)
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (4×2.4 GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
سیستم‌عامل اندروید ۱۳
رابط کاربری One UI 5.1
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر
رنگ‌بندی مشکی، سیلور، سبز روشن و بنفش
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ فوق سریع (۲۵وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

 

۲.گوشی سامسونگ مدل Galaxy M14

گوشی پایین‌رده و اقتصادی سری M سامسونگ، گلکسی M14 نام دارد. این گوشی به دلیل پشتیبانی از 5G و ظرفیت بالای باتری (۶۰۰۰) از سایر رقبای خود یک سروگردن بالاتر است.

کیفیت طراحی و ساخت

در ساخت بدنه این مدل گوشی، خبری از فلز یا شیشه نیست و همین موضوع باعث شده است که قیمت آن بسیار پایین باشد. ظاهر پشت بدنه گوشی، کمی براق است و خاصیت ضدلک دارد؛ ولی برخلاف A05s، احتمال افتادن آن در دست نیز وجود دارد. 

رنگ‌بندی این گوشی متنوع و شامل آبی روشن، آبی سیر و سیلور است. لبه‌های گوشی M14 گرد هستند که باعث جذاب‌تر شدن ظاهر آن شده‌اند. هنگام خرید دقت کنید که این گوشی وزن نسبتا بالایی دارد.

نمایشگر

گوشی M14 5G‌ سامسونگ، صفحه‌ نمایش ۶/۷اینچی از نوع PLS LCD دارد؛ اما کیفیت نمایش تصویر در این گوشی در مقایسه با گوشی‌های دارای صفحه‌ نمایش AMOLED، کمتر است.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

پردازنده این گوشی از نوع ۸هسته‌ای (Exynos 1330) و پردازنده گرافیکی آن از نوع Mali-G68 MC4 است و برای انجام کارهای روزمره عملکرد خوبی دارد. این گوشی با رم ۴ یا ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت عرضه شده است. 

همچنین به لطف وجود شکاف کارت حافظه اختصاصی، شما می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی گوشی را تا یک ترابایت ارتقا دهید. وجود اندروید نسخه ۱۳ و رابط کاربری از نوع One UI 5.1 به شما کمک می‌کند تا کارهای روزمره خود را بدون هنگی انجام دهید.

دوربین

گوشی M14 5G یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ است که مشابه موبایل‌های پرچم‌دار این برند، ۳ عدد لنز دوربین دارد. این لنزها شامل یک لنز عریض ۵۰مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲مگاپیکسلی هستند. همچنین دوربین جلوی۱۳ مگاپیکسل این گوشی، آماده است تا سلفی‌های باکیفیتی را از شما بگیرد. دوربین این گوشی برای عکاسی روزمره و به‌خصوص در نور روز، کیفیت خوبی دارد.

باتری

باتری ۶۰۰۰میلی‌آمپری گوشی M14 بزرگ‌ترین نقطه قوت آن است. با یک بار شارژ این باتری، می‌توانید به مدت دو روز کارهای روزانه انجام دهید یا یک روز را فقط به کارهای سنگین (بازی یا مشاهده فیلم با اینترنت سیم‌کارت) اختصاص دهید. این گوشی نیز از قابلیت شارژ فوق‌ سریع ۲۵واتی پشتیبانی می‌کند، ولی متاسفانه در جعبه آن شارژر وجود ندارد و باید آن را جداگانه تهیه کنید. 

مزایا

  • کیفیت عکاسی عالی در روز
  • عملکرد نرم‌افزاری مناسب برای کارهای روزمره (نسبت به قیمت گوشی)
  • عمر باتری طولانی

معایب

  • وزن نسبتا بالا
  • نداشتن شارژ در جعبه محصول

نتیجه‌گیری:

این گوشی به دلیل پشتیبانی از 5G و حجم باتری بالا، انتخابی مقرون‌به‌صرفه است. اگر به دنبال گوشی‌های بهتر در همین بازه قیمتی هستید، می‌توانید گوشی گلکسی A12 (با عملکرد دوربین بهتر) یا گوشی گلکسی M32 (با صفحه‌ نمایش و عملکرد نرم‌افزاری ارتقایافته) را نیز خریداری کنید.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy M14
سال عرضه مارس ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۶/۸ در ۷۷/۲ در ۹/۴ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۶ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸
وزن ۲۰۶ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴ گیگابایت

۴ و ۱۲۸گیگابایت

۶ و ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (سنسور تشخیص عمق)

پانوراما و HDR

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۱۳مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
سیستم‌عامل اندروید ۱۳
رابط کاربری One UI 5.1
باتری لیتیوم – پلیمر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر
رنگ‌بندی آبی روشن، آبی سیر و سیلور
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ سریع (۱۵وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

 

۳.گلکسی M04 4G

این گوشی اندروید در دسامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شد و شباهت‌های زیادی به گوشی گلکسی A04e دارد. گوشی گلکسی M04 4G سامسونگ، دارای دو نسخه مختلف است: نسخه اول با حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴گیگابایت و نسخه دوم با حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۱۲۸ گیگابایت.

کیفیت طراحی و ساخت

کیفیت طراحی و ساخت M04 خیلی ابتدایی و هدف از ساخت آن، ارائه محصولی اقتصادی به بازار بوده است. بدنه این گوشی هم مثل سایر گوشی‌های پایین‌رده، از جنس پلاستیک است که باعث شده وزن آن برخلاف گوشی‌هایی مثل M14 و A04s، کم (حدود ۱۸۸ گرم) شود. رنگ‌بندی این گوشی تنوع زیادی ندارد و فقط در دو رنگ سبز و آبی به بازار عرضه شده است.

نمایشگر

ابعاد صفحه‌ نمایش M04 4G، معادل ۶۵ اینچ و رزولوشن آن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. پنل صفحه‌ نمایش PLS LCD و کیفیت اچ دی پلاس این گوشی، به ایجاد تصاویری شفاف در حین انجام کارهای روزمره کمک می‌کند. دقت کنید که رزولوشن این گوشی نسبت به گوشی‌های مشابه و پایین‌رده سامسونگ، خیلی پایین‌تر است.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

رم ۴ گیگابایتی این گوشی در کنار تراشه MediaTek Helio P35، به کاربر در انجام کارهای ساده‌ای مثل گشت‌وگذار در اینترنت، کار با شبکه‌های اجتماعی و اجرای هم‌زمان چند برنامه سبک کمک می‌کنند. مانند بسیاری از گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ، M04 هم در اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها، عملکرد چشمگیری ندارد.

این گوشی از نسخه ۱۲ اندروید و رابط کاربری One UI Core 4.1 بهره‌مند است که تجربه کاربری خوبی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین امکان دو بار به‌روزرسانی نرم‌افزار در این گوشی پیش‌بینی شده است؛ ولی اگر به دنبال تجربه کاربری بهتری هستید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی‌هایی مثل A24 و A25 را انتخاب کنید که نسخه اندروید و رابط کاربری آن‌ها بالاتر است. (البته این گوشی‌ها قیمت بالاتری هم دارند.)

دوربین

کیفیت دوربین این گوشی مناسب با قیمت آن است. این گوشی فقط یک لنز ۱۳مگاپیکسلی برای عکاسی دارد. علاوه‌بر این لنز، یک سنسور ۲مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز در آن وجود دارد. اگر کیفیت دوربین برایتان اهمیت دارد، بهتر است سراغ گوشی‌های هم‌رده با کیفیت دوربین بالاتر بروید.

باتری

گوشی M04 4G سامسونگ دارای باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپری است که به کاربر اجازه می‌دهد در طول روز، کارهای خود را بدون مشکل انجام دهد. با اجرای برنامه‌های سبک، می‌توانید حدود ۲۴ ساعت از گوشی خود استفاده کنید. این گوشی از قابلیت شارژ سریع ۱۵واتی نیز برخوردار است؛ اما اگر شارژ سریع برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم گوشی‌هایی با قابلیت شارژ فوق سریع ۲۵ وات (مثل A05s) را هم بررسی کنید.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • عمر باتری کافی
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت 4G
  • قابلیت ارتقای حافظه ذخیره‌سازی
  • شارژ سریع

معایب

  • عدم پشتیبانی از NFC و WiFi نسل ۵
  • کیفیت پایین دوربین
  • جنس پلاستیکی بدنه
  • افت عملکرد هنگام اجرای برنامه‌های سنگین

نتیجه‌گیری:

این گوشی برای افرادی که می‌خواهند برنامه‌های سبکی را اجرا کنند یا افرادی که کیفیت دوربین گوشی و عملکرد آن هنگام اجرای برنامه‌های سنگین برایشان مهم نیست، بهترین گزینه است. در واقع این گوشی فقط برخی امکانات ابتدایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

اگر بودجه کافی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از بین گزینه‌های مشابه موجود در بازار، حتما گوشی گلکسی A12 (با عملکرد نرم‌افزاری بهتر و دوربین‌های پیشرفته‌تر) و گلکسی M32 (با صفحه‌نمایش آمولد و نرم‌افزار قدرتمند) را هم مدنظر داشته باشید.

 

مدل Galaxy M04
سال عرضه دسامبر ۲۰۲۲
ابعاد بدنه ۱۶۴/۲ در ۷۵/۹ در ۹/۱ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
وزن ۱۸۸ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴ گیگابایت

۴ و ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ (عریض)، فوکوس خودکار

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (سنسور تشخیص عمق)

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (4×2.35 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم‌عامل اندروید ۱۲
رابط کاربری One UI Core 4.1
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر
رنگ‌بندی آبی تیره و سبز دریایی
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ سریع (۱۵ وات)

 

۴.گلکسی F04

گوشی گلکسی F04 یکی دیگر از گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ است که در ژانویه ۲۰۲۳ به بازار معرفی شد.

کیفیت طراحی و ساخت

این گوشی سبک است و فقط ۱۸۸گرم وزن دارد. جنس بدنه گلکسی F04 پلاستیکی است.

نمایشگر

این گوشی هم مثل سایر گوشی‌های معرفی‌شده، دارای پنل صفحه‌نمایش از نوع ال سی دی PLS است. ابعاد صفحه‌نمایش آن ۶/۵ اینچ، رزولوشن آن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه آن ۸۱/۸درصد است. این گوشی رزولوشن بالایی ندارد، ولی کیفیت آن برای انجام کارهای ابتدایی روزمره کافی است.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

گلکسی F04 نیز دارای تراشه MediaTek Helio P35، پردازنده ۸ هسته‌ای و کارت گرافیکی از نوع PowerVR Ge8320 است. این گوشی دارای اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI بوده و تجربه کاربری خوبی را برای شما رقم می‌زند. حافظه رم این گوشی فقط ۴ گیگابایت است؛ بنابراین نباید از آن انتظار بالایی برای انجام کارهای سنگین (مثل اجرای اپلیکیشن‌های سنگین، بازکردن هم‌زمان چند برنامه یا بازی) داشته باشید.

دوربین

این گوشی هم مثل گلکسی M04 فقط یک لنز دوربین ۱۳مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲/۲ و یک سنسور تشخیص عمق ۲مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ است. از گلکسی M04 می‌توانید برای عکاسی یا فیلمبرداری از اتفاقات روزمره خود استفاده کنید، ولی به یاد داشته باشید که کیفیت تصاویر خروجی، دقیقا متناسب با بودجه‌ای خواهد بود که برای خرید گوشی صرف کرده‌اید.

باتری

باتری این گوشی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر دارد. با مراقبت مناسب از باتری گوشی، می‌توانید انتظار داشته باشید با یک بار شارژ حدود ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید. این گوشی نیز از قابلیت شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

مزایا

  • عمر باتری مناسب
  • کیفیت پلاستیک بالا
  • قیمت مناسب

معایب

  • رزولوشن پایین صفحه‌ نمایش
  • کیفیت پایین دوربین (به‌خصوص در نور کم)
  • افت عملکرد هنگام اجرای چند برنامه یا برنامه‌های سنگین

نتیجه‌گیری:

اگر کیفیت دوربین برایتان اهمیت ندارد، گوشی F04 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. ولی اگر می‌خواهید گوشی اقتصادی بخرید که دوربین مناسبی هم داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم گلکسی M12 را هم بررسی کنید. این گوشی هم کیفیت دوربین و هم ظرفیت باتری بالاتری دارد.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy F04
سال عرضه ژانویه ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۴/۲ در ۷۵/۹ در ۹/۱ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
وزن ۱۸۸ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم ۶۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۴ گیگابایت
کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ (عریض)، فوکوس خودکار

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (سنسور تشخیص عمق)

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (4×2.35 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم‌عامل اندروید ۱۲
رابط کاربری One UI
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰میلی‌آمپر
رنگ‌بندی سبز اوپال، بنفش جید
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ سریع (۱۵وات)

 

۵.سامسونگ گلکسی A04e

این گوشی در اکتبر سال ۲۰۲۲ به بازار معرفی شد. نسخه‌های مختلف A04e دارای رم ۲، ۳ یا ۴ و حافظه ذخیره‌سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸گیگابایت هستند.

کیفیت طراحی و ساخت

گلکسی A04e دارای بدنه و فریم پلاستیکی است. استحکام بدنه این گوشی علی‌رغم جنس پلاستیکی آن بالاست و وزن کمی هم دارد. رنگ‌بندی این گوشی شامل مشکی، آبی روشن و مسی است که پاسخ‌گوی نیاز کاربرانی با سلیقه‌های متفاوت خواهد بود.

نمایشگر

این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶/۵اینچی، با پنل PLS LCD و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است.

عملکرد نرم‌افزاری و رابط کاربری

در گوشی Galaxy A04e از تراشه MediaTek Helio، پردازنده ۸‌هسته‌ای و پردازنده گرافیکی از نوع PowerVR GE8320 استفاده شده است. سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۱۲ است و از رابط کاربری One UI Core 4.1 پشتیبانی می‌کند.

دوربین

دوربین این گوشی کیفیت قابل‌توجهی ندارد و برای عکاسی روزمره یا تماس ویدئویی مناسب است. گلکسی A04e تنها یک لنز اصلی ۱۳مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی آن هم ۵ مگاپیکسل است.

باتری

این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپری و قابلیت شارژ سریع ۱۵ وات است.

مزایا

  • بدنه مستحکم
  • رنگ‌بندی متنوع
  • عمر باتری مناسب

معایب

  • کیفیت پایین دوربین
  • رزولوشن کم نمایشگر
  • افت عملکرد هنگام کار هم‌زمان با چند برنامه (به‌خصوص در نسخه‌های با رم پایین)

نتیجه‌گیری:

اگر قصد خرید A04e را دارید، فراموش نکنید که این گوشی علی‌رغم قیمت پایین آن، امکانات متنوعی ندارد. از جمله گوشی‌هایی که قیمت مشابه اما امکانات بیشتری دارند، می‌توان به A04، گلکسی A05 و A04s اشاره کرد؛ بنابراین قبل از خرید، حتما به این مدل‌ها هم نگاهی بیندازید.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy A04e
سال عرضه اکتبر ۲۰۲۲
ابعاد بدنه ۱۶۴/۲ در ۷۵/۹ در ۹/۱ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
وزن ۱۸۸ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۳ و ۳۲گیگابایت

۴ و ۳۲گیگابایت

۲ و ۶۴گیگابایت

۳ و ۶۴گیگابایت

۴ و ۶۴گیگابایت

۴ و ۱۲۸گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ (عریض)، فوکوس خودکار

۲مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (سنسور تشخیص عمق)

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۵مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (4×2.3 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم‌عامل اندروید ۱۲
رابط کاربری One UI Core 4.1
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر
رنگ‌بندی مشکی، مسی و آبی روشن
اتصالات USB Type-C 2.0

OTG

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

 

۵.گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A04s

گوشی A04s در آگوست ۲۰۲۲ به بازار معرفی شد. این گوشی نیز دارای نسخه‌های مختلفی با رم ۳ یا ۴ و حافظه ذخیره‌سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸گیگابایت است.

کیفیت طراحی و ساخت

بدنه گوشی A04s از جنس پلاستیک براق و دارای گوشه‌های منحنی‌شکل است. برای رنگ گوشی می‌توانید یکی از رنگ‌های مشکی، سبز، سفید و مسی را انتخاب کنید. 

نمایشگر

نمایشگر A04s از نوع Infinity-V با ابعاد ۶/۵ اینچ است. استفاده از تکنولوژی اچ دی پلاس در این نمایشگر، باعث شده که تصاویر واضح‌تر و شفاف‌تر باشند. همچنین نسبت ابعاد صفحه‌ نمایش به بدنه در این گوشی افزایش یافته است تا کاربر بتواند محتوای بصری را با حداکثر اندازه مشاهده کند. نکته مهم این است که ناحیه واقعی قابل مشاهده در این گوشی به دلیل گوشه‌های منحنی و برش دوربین، کمتر خواهد بود.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

در این گوشی از تراشه Exynos 850 و پردازنده ۸هسته‌ای استفاده شده است. مانند سایر گوشی‌های پایین‌رده، A04s نیز برای بازی‌کردن یا انجام کارهای سنگین، عملکرد خوبی ندارد. رابط کاربری این گوشی از نوع One UI 5.1 و نسخه اندروید آن ۱۲ است؛ البته سیستم‌عامل اندروید را می‌توانید به نسخه ۱۳ نیز ارتقا دهید.

دوربین

این گوشی شباهت‌های زیادی به سایر گوشی‌های سری A، مثل گلکسی A04e‌دارد؛ ولی مزیت بزرگ آن، تنوع دوربین‌هایش است. این گوشی دارای یک لنز اصلی با کیفیت فوق‌العاده ۵۰ مگاپیکسل، یک لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و همچنین سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵مگاپیکسلی است که امکان گرفتن سلفی‌های باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت عکاسی HDR و پانوراما از جمله دیگر مزایای این گوشی هستند.

باتری

باتری این گوشی مانند گوشی‌های سری A، دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است؛ ولی تفاوت این گوشی با بقیه مدل‌ها این است که این مدل به سیستم مدیریت انرژی بر پایه هوش مصنوعی مجهز است. به کمک این سیستم، مصرف باتری طبق عادات کاربر، مدیریت می‌شود؛ بنابراین کاربر می‌تواند در طول روز بیشترین استفاده را از موبایل داشته باشد.

مزایا

  • دوربین‌های چندگانه و باکیفیت
  • عکاسی پانوراما و HDR
  • سیستم مدیریت هوشمند انرژی

معایب

  • رم پایین و ایجاد مشکل در کارکردن هم‌زمان با چند برنامه
  • پشتیبانی نکردن از NFC
  • رزولوشن متوسط صفحه‌ نمایش

نتیجه‌گیری:

گوشی A04s‌ همه آنچه را که از یک گوشی پایین‌رده و اقتصادی انتظار دارید، برآورده می‌کند. اگر به دنبال گوشی‌های جدیدتر با امکانات بیشتر (مثل عملکرد بهتر یا صفحه‌ نمایش با کیفیت بالاتر) هستید، مدل‌های دیگر سری A مثل A14 و A13‌ را هم بررسی کنید. البته این مدل‌ها نسبت به A04s قیمت بالاتری دارند.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy A04s
سال عرضه آگوست ۲۰۲۲
ابعاد بدنه ۱۶۴/۷ در ۷۶/۷ در ۹/۱ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz, 400 nits
رزولوشن صفحه‌نمایش ۷۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
وزن ۱۹۵ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۳ و ۳۲ گیگابایت

۴ و ۳۲ گیگابایت

۴ و ۶۴ گیگابایت

۴ و ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز

۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (سنسور تشخیص عمق)

پانوراما و HDR

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۷۲۰۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (4×2.0 GHz Cortex-A55 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G52
سیستم‌عامل اندروید ۱۲ (قابل ارتقا به اندروید ۱۳)
رابط کاربری One UI Core 5
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰میلی‌آمپر
رنگ‌بندی مشکی، سفید، مسی و سبز
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ سریع (۱۵ وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

 

۷.گوشی سامسونگ مدل Galaxy A14

گوشی گلکسی A14 یکی از جدیدترین مدل‌های سری A ‌سامسونگ است که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شد. این گوشی ترکیبی از امکانات، عملکرد عالی و قیمت مناسب را در خود جا داده است.

کیفیت طراحی و ساخت

طراحی گوشی گلکسی A14، شباهت زیادی به گوشی گلکسی S23 دارد. بدنه این گوشی مثل بقیه گوشی‌های اقتصادی سامسونگ، از جنس پلاستیک است. رنگ‌بندی این گوشی شامل مشکی، قرمز تیره، سیلور و سبز می‌شود. در دیوار کناری این گوشی، حسگر اثر انگشت نیز وجود دارد. نکته منفی درباره این گوشی، وزن بالای آن (حدود ۲۰۱ گرم) است.

نمایشگر

نمایشگر این گوشی نسبت به بقیه گوشی‌های ارزان سامسونگ، کمی بزرگ‌تر (۶/۶ اینچ) است. همچنین نوع صفحه‌ نمایش نیز PLS LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است که نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده خود، کیفیت بیشتری دارد. البته به نظر می‌رسد این گوشی برای نمایش تصاویر به‌خصوص در نور روز، چندان خوب عمل نمی‌کند.

(نرخ تازه‌سازی فاصله به‌روزرسانی صفحه‌ نمایش است. هرچه عدد نرخ تازه‌سازی بالاتر باشد، تاری تصویر کمتر می‌شود. این مسئله به‌خصوص هنگام پخش تصاویر با سرعت زیاد، مثل مسابقات ورزشی یا بازی‌ها اهمیت پیدا می‌کند.)

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

تراشه استفاده‌شده در این گوشی از نوع Mediatek Helio G80 است. این گوشی با اندروید نسخه ۱۳ و رابط کاربری 5.1، عملکرد خیلی خوبی دارد؛ با این‌ حال نسبت به گوشی‌های مشابه مثل A15 5G که تراشه Exynos 850 دارد، کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. گلکسی A14 در نسخه‌های مختلف رم (۴ و ۶ گیگابایت) و فضای ذخیره‌سازی (۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت) وارد بازار شده است.

دوربین

دوربین‌های چندگانه این گوشی، به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های عریض، فوق عریض و ماکرو را با کیفیت مناسبی بگیرید. لنز فوق عریض این دوربین، ۵ مگاپیکسل با گشودگی ۲/۲ است که در گوشی‌های پایین‌رده نسل قبلی وجود نداشت. کیفیت دوربین سلفی این گوشی هم به مراتب بالاتر از گوشی‌های قدیمی سری A است. 

باتری

اگرچه این گوشی عملکرد نرم‌افزاری و کیفیت دوربین بهتری نسبت به گوشی‌های اقتصادی دیگر دارد، ولی باتری آن نسبت به برخی مدل‌ها مثل M14، ظرفیت کمتری (۵۰۰۰ میلی‌آمپر) دارد. همچنین گفته می‌شود که سرعت شارژ باتری آن نسبت به گوشی‌های مشابه، کندتر است. اگر ظرفیت بالای باتری برایتان اهمیت دارد، مدل‌های مشابهی مثل A34 یا A54 را هم بررسی کنید.

مزایا

  • تجربه کاربری مناسب
  • دوربین‌های چندگانه عریض، ماکرو و فوق عریض
  • دوربین سلفی بی‌نظیر
  • ابعاد بالای صفحه‌نمایش
  • اندروید ۱۳ و رابط کاربری با امکانات متنوع

معایب

  • وزن زیاد
  • عملکرد نرم‌افزاری متوسط نسبت به گوشی‌های هم‌رده
  • کندی شارژ باتری
  • کیفیت پایین نمایش در نور روز

نتیجه‌گیری:

گوشی A14 سامسونگ به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را به یک گوشی هوشمند با عملکرد نرم‌افزاری مناسب و امکانات پیشرفته، برطرف کند. به‌خصوص برای افرادی که به دوربین گوشی اهمیت می‌دهند، مدل A14 انتخاب عالی خواهد بود. ولی اگر امکانات دیگری مثل قابلیت شارژ فوق سریع یا صفحه‌ نمایش روشن‌تر برایتان مهم‌تر است، مدل‌های دیگری مثل A15 5G یا A34 5G‌ را هم بررسی کنید.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy A14
سال عرضه فوریه ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۷/۷ در ۷۸ در ۹/۱ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۶ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل
وزن ۲۰۱ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴ گیگابایت

۴ و ۱۲۸ گیگابایت

۶ و ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز

۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ (فوق عریض)

۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ و ۶۰ (fps)
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55)

۸هسته‌ای (4×2.0 GHz Cortex-A55 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)

پردازنده گرافیکی Adreno 610
سیستم‌عامل اندروید ۱۳
رابط کاربری One UI Core 5
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰میلی‌آمپر
رنگ‌بندی مشکی، قرمز تیره، سیلور و سبز
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ سریع (۱۵ وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

 

۸.گلکسی A25

گلکسی A25 سامسونگ در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شد. این گوشی را می‌توان از جمله مدل‌های میان‌رده سامسونگ دانست که قیمت مناسبی دارد و ترکیبی از تجربه کاربری و عملکرد نرم‌افزاری خوب است. گوشی گلکسی A25 در نسخه‌های مختلف با رم ۶ یا ۸ و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

یکی از معایب این گوشی، نداشتن شکاف اختصاصی کارت حافظه است. در واقع شکاف سیم‌کارت دوم این گوشی با کارت حافظه آن مشترک است و به‌صورت هم‌زمان قابل استفاده نیست.

کیفیت طراحی و ساخت

اگرچه جنس بدنه A25 ‌پلاستیکی است، ولی طراحی آن از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ الهام گرفته شده است. رنگ‌بندی A25 بسیار جذاب است و شامل رنگ‌های آبی مشکی، آبی روشن، آبی و زرد می‌شود. 

نمایشگر

شاید مهم‌ترین مزیت این گوشی، نمایشگری با ابعاد ۶/۵ اینچ، کیفیت پنل AMOLED و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است؛ این یعنی با گوشی A25 سامسونگ می‌توانید رنگ‌های زنده‌تری را مشاهده کنید. کیفیت نمایشگر این گوشی وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید گوشی‌ A35، خصوصیات مشابهی با A25 دارد.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

در این گوشی از تراشه پردازنده Exynos 1280 استفاده شده است. همچنین آخرین نسخه اندروید (اندروید ۱۴) و رابط کاربری One UI 6 در آن وجود دارد و امکان به‌روزرسانی هم برای آن تعریف شده است. عملکرد این گوشی برای انجام کارهای روزمره فوق‌العاده است.

دوربین

در ساخت دوربین عکاسی این گوشی از تکنولوژی‌هایی مثل سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، عکاسی پانوراما و HDR استفاده شده است. همچنین گوشی A25 به دوربین‌های چندگانه عریض، فوق عریض و ماکرو نیز مجهز است. کیفیت فیلم‌برداری A25 نیز بسیار بالاست. همچنین دوربین فیلم‌برداری آن قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4K و ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps) دارد و به لرزش‌گیر ژیروسکوپی مجهز است.

باتری

باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است؛ اگرچه این ظرفیت نسبت به گوشی‌هایی با ظرفیت باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر کمتر است، ولی توجه کنید که A25 قابلیت شارژ فوق سریع ۲۵ واتی دارد که در گوشی‌های اقتصادی سامسونگ، کمتر به چشم می‌خورد.

مزایا

  • کیفیت بالای صفحه‌ نمایش (Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز)
  • حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بالا
  • اسپیکرهای استریو
  • پشتیبانی از 5G
  • قابلیت شارژ فوق سریع
  • دوربین‌های باکیفیت
  • کیفیت ضبط ویدئو 4K
  • پشتیبانی از آخرین نسخه اندروید

معایب

  • نداشتن FM Radio
  • نداشتن شکاف مجزای کارت حافظه
  • نداشتن شارژ در جعبه محصول
  • لرزشگیر ویدئو فقط برای ضبط در حالت 1080

نتیجه‌گیری:

A25 را نمی‌توان جزو گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ دسته‌بندی کرد؛‌ زیرا امکانات فوق‌العاده‌ آن شبیه به گوشی‌های میان‌رده و حتی پرچم‌دار است. با این‌ حال قیمت مناسب این گوشی باعث شده است تا آن را در این مقاله معرفی کنیم. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید مدل‌های جدیدتری مثل A35 را هم بررسی کنید.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy A25
سال عرضه دسامبر ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۱ در ۷۶/۵ در ۸/۳ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش Super AMOLED, 120Hz, 1000 nits
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
وزن ۱۹۷ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۶ و ۱۲۸ گیگابایت

۸ و ۱۲۸ گیگابایت

۶ و ۲۵۶ گیگابایت

۸ و ۲۵۶ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف مشترک با سیم‌کارت دوم
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال

۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ (فوق عریض)

۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

پانوراما و HDR

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی 4K و ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)، لرزش‌گیر ژیروسکوپی EIS
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G68
سیستم‌عامل اندروید ۱۴
رابط کاربری One UI 6
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر
رنگ‌بندی آبی مشکی، آبی روشن، آبی و زرد
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ فوق سریع (۲۵ وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی 

اسپیکر استریو

۹.گلکسی F14

گلکسی F14 از جمله معدود گوشی‌های اقتصادی است که از فناوری 5G‌ هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی در مارس سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی شد.

کیفیت طراحی و ساخت

گوشی گلکسی F14 دارای بدنه پلاستیکی است و وزن نسبتا بالایی (۲۰۶ گرم) دارد. نکته قابل‌توجه در این گوشی، محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس نسل ۵ است.

نمایشگر

نمایشگر این گوشی ابعاد ۶۶اینچی، نرخ تازه‌سازی ۹۰هرتزی و رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. طراحی ناچ (بریدگی) نمایشگر نیز به شکل V‌ است که بیشتر در گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین قلم نوری و پد برای طراحان

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

در ساخت پردازنده این گوشی از تراشه Exynos 1330‌ استفاده شده است که عملکرد مناسبی برای انجام کارهای روزمره، بازکردن برنامه‌های سنگین و بازی‌کردن از خود نشان می‌دهد. نسخه اندروید نصب‌شده روی این گوشی، اندروید ۱۳ و رابط کاربری آن One UI 5.1‌ است. نسخه‌های مختلفی از این گوشی با رم ۴ یا ۶ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند.

دوربین

دوربین اصلی این گوشی ۵۰مگاپیکسلی بوده و علاوه‌بر آن، یک لنز ۲مگاپیکسلی ماکرو هم در آن تعبیه شده است. این گوشی از قابلیت ضبط فیلم با کیفیت فول اچ دی، بزرگ‌نمایی دیجیتال، قابلیت عکاسی پانوراما و HDR، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش ال ای دی برای عکاسی در شب بهره‌مند است. کیفیت بالای دوربین F14، نسبت به سایر گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ قابل‌توجه است.

باتری

باتری گوشی گلکسی F14 ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و از قابلیت شارژ فوق سریع هم پشتیبانی می‌کند. این باتری می‌تواند تا ۲ روز پاسخگوی نیاز شما باشد.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • پردازنده قدرتمند ۸هسته‌ای
  • صفحه‌ نمایش با کیفیت متوسط و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز دوربین
  • دوربین‌های چندگانه
  • محافظ صفحه گوریلا گلس نسل ۵
  • ظرفیت باتری بالا و قابلیت شارژ فوق سریع

معایب

  • وزن نسبتا بالا
  • نداشتن لنز فوق عریض
  • پشتیبانی نکردن از NFC
  • افت عملکرد در نسخه‌های همراه با رم ظرفیت پایین (نسخه‌های ۴گیگابایتی)

نتیجه‌گیری:

هنگام انتخاب گوشی هوشمند، مهم‌ترین نکته این است که به نیازهای خود توجه کنید. اگر به دنبال گوشی هستید که دارای ظرفیت نسبتا بالا، دوربین باکیفیت و عملکرد نرم‌افزاری مناسبی باشد، گوشی گلکسی F14 پاسخگوی نیاز شماست؛ ولی اگر دوست دارید گوشی ارزانی داشته باشید که صفحه‌ نمایش باکیفیت‌تری دارد، بهتر است به دنبال مدل‌های پایین‌رده با صفحه‌نمایش آمولد (مثل M34 یا F34) باشید.

 

مدل Galaxy F14
سال عرضه مارس ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۶/۸ در ۷۷/۲ در ۹/۴ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
جنس صفحه‌نمایش گوریلا گلس نسل ۵
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۶ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش PLS LCD, 90Hz
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل
وزن ۲۰۶گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۶۴ گیگابایت

۴ و ۱۲۸ گیگابایت

۶ و ۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف اختصاصی
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز

۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

پانوراما و HDR

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
سیستم‌عامل اندروید ۱۳
رابط کاربری One UI Core 5.1
باتری لیتیوم – پلیمر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر
رنگ‌بندی مشکی، سبز، بنفش
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ فوق سریع (۲۵ وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

 

۱۰گلکسی A15

گلکسی A15 یکی از مدل‌های جدید سری A سامسونگ است که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد. این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ ولی شکاف سیم‌کارت دوم آن با کارت حافظه مشترک است.

کیفیت طراحی و ساخت

بدنه این گوشی از جنس پلاستیک است و طراحی آن شباهت زیادی به گوشی‌های پیشرفته‌تر شرکت سامسونگ دارد. وزن گلکسی A15، حدود ۲۰۰گرم است.

نمایشگر

گلکسی A15 دارای صفحه‌نمایش ۶/۵اینچی از نوع Super AMOLED و دارای قابلیت Vision Booster‌ است. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که با A15 بتوانید بهترین تجربه مشاهده رنگ‌ها و تصاویر را داشته باشید. بیشینه روشنایی صفحه‌ نمایش این گوشی ۸۰۰ نیت و نرخ تازه‌سازی آن ۹۰ هرتز است؛ بنابراین برای مشاهده تصاویر در شرایط نوری مختلف، دچار مشکل نخواهید شد.

عملکرد نرم‌افزار و رابط کاربری

آخرین نسخه اندروید (۱۴) و رابط کاربری ۶.۰ روی این گوشی نصب شده‌اند. گوشی A15 دارای نسخه‌های مختلفی با ظرفیت رم ۴ یا ۸ و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. تراشه‌ای از نوع MediaTek Dimensity 6100+ در پردازنده این گوشی به کار رفته است که باعث بهبود عملکرد آن در انجام کارهای روزمره می‌شود.

دوربین

سامسونگ A15 دارای ۳ عدد لنز برای عکاسی در حال عریض، فوق عریض و ماکرو است. دوربین سلفی این گوشی هم کیفیت ۱۳مگاپیکسلی دارد. قابلیت فوکوس خودکار دوربین اصلی و امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰، از جمله سایر امکانات این دوربین است.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین دوربین‌های گوشی در سال 2023 [اردیبهشت 1402]

باتری

باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپری این گوشی پاسخگوی نیاز اکثر کاربران خواهد بود. این گوشی از قابلیت شارژ فوق سریع ۲۵ وات هم پشتیبانی می‌کند.

مزایا

  • صفحه‌ نمایش سوپر آمولد ۹۰ هرتز
  • قابلیت شارژ فوق سریع
  • کیفیت بالای دوربین اصلی و سلفی
  • پشتیبانی از سیم‌کارت دوم، NFC، کارت حافظه مجزا و جک ۳/۵میلی‌متری صدا
  • آخرین نسخه اندروید

معایب

  • اشتراک شکاف سیم‌کارت دوم و کارت حافظه
  • نداشتن شارژر در جعبه محصول
  • ظرفیت رم پایین در مدل‌های اولیه (۴گیگابایتی)

نتیجه‌‌گیری:

اگر قصد خرید A15 را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هم‌زمان درباره گوشی‌های دیگری مثل A25 5G‌ گلکسی M34 هم تحقیق کنید. این گوشی‌ها نیز خصوصیات مشابهی با A15 دارند، ولی در برخی امکانات پیشرفته‌تر هستند. برای مثال گوشی A25 5G، نرخ تازه‌سازی بیشتر و M34 ‌ظرفیت باتری بالاتری دارد.

گوشی سامسونگ
گوشی سامسونگ
مدل Galaxy A15
سال عرضه دسامبر ۲۰۲۳
ابعاد بدنه ۱۶۰/۱ در ۷۶/۸ در ۸/۴ میلی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ
نوع پنل صفحه‌نمایش Super AMOLED, 90Hz, 800 nits
رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
وزن ۲۰۰ گرم
تعداد سیم‌کارت ۲
حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۴ و ۱۲۸گیگابایت

۶ و ۱۲۸ گیگابایت

۸ و ۱۲۸ گیگابایت

۸ و ۲۵۶ گیگابایت

کارت حافظه جانبی شکاف مشترک با سیم‌کارت دوم
کیفیت عکاسی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۱/۸ (عریض)، فوکوس خودکار

۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۲ (فوق عریض)

۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲/۴ (ماکرو)

کیفیت عکاسی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ (fps)
پردازنده ۸هسته‌ای (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
سیستم‌عامل اندروید ۱۴
رابط کاربری One UI 6
باتری لیتیوم – پلیمر ۵۰۰۰میلی‌آمپر
رنگ‌بندی آبی مشکی، آبی، آبی روشن و زرد
اتصالات USB Type-C 2.0

جک ۳/۵میلی‌متری صدا

سایر امکانات شارژ فوق سریع (۲۵ وات)

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

 

خرید ارزان‌ترین گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ از دیجی‌شهر

خرید گوشی باکیفیت، هزینه‌بر است. به‌خصوص با افزایش قیمت دلار، قیمت گوشی‌ هم روزبه‌روز بالاتر می‌رود. حتی شاید خریدن گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ نیز از عهده خیلی از افراد برنیاید. خبر خوب این است که شما می‌توانید با امکان خرید قسطی گوشی در فروشگاه اقساطی دیجی‌شهر، مدل دلخواهتان را خریداری کنید و مبلغ آن را به‌صورت ماهانه بپردازید. برای استفاده از این امکان، وارد سایت دیجی‌شهر شوید و ثبت‌نام کنید. سپس مدارک خود را تکمیل کنید و منتظر تایید درخواستتان از طرف کارشناسان دیجی‌شهر بمانید.

 

در این مطلب ۱۰ تا از بهترین و ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ را به شما معرفی کردیم. هنگام خرید گوشی، حتما به مواردی مثل کیفیت دوربین، ظرفیت باتری، میزان حافظه اختصاصی و فضای رم، کیفیت دوربین‌های اصلی و سلفی، تعداد لنزها، وزن، ابعاد صفحه‌ نمایش و کیفیت آن توجه کنید. در نهایت، آنچه که اهمیت دارد و در تصمیم‌گیری شما دخیل خواهد بود، کاربرد گوشی است.

 

سوالات متداول

کدام گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ، دوربین بهتری دارد؟

گوشی M14 5G سامسونگ مشابه گوشی‌های پرچم‌دار این برند دارای ۳ لنز است: یک لنز عریض ۵۰مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲مگاپیکسلی.

 

کدام گوشی ارزان سامسونگ برای کارهای روزمره مناسب است؟

گوشی‌های مدل A05، گلکسی M14 و گلکسی M04 4G برای انجام کارهای ساده روزمره، عملکرد قابل‌قبولی دارند.

 

آیا گوشی‌های ارزان سامسونگ، فست شارژ هستند؟

بلکه، اکثر گوشی‌های پایین‌رده قابلیت شارژ سریع (فست شارژ) ۱۵ واتی دارند. برخی از گوشی‌های این گروه نیز دارای قابلیت شارژ فوق‌سریع ۲۵ واتی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا