زندگی به سبک بهتر

معرفی ۱۸ اپلیکیشن‌ هوش مصنوعی برای آیفون

ساعت ۵ صبح زمستان و شروع یک روز کاری و شلوغ دیگر است. هنوز از خواب بیدار نشده‌اید، اما گوشی آیفون شما یک ساعتی است که بیدار شده و در سکوت ساعات اولیه این روز سرد، سخت مشغول انجام کارهای شماست!

برنامه امروزتان چیست؟ وضعیت آب‌وهوا چطور است؟ امروز باید از کدام بزرگراه رانندگی کنید تا زودتر به جلسه‌تان برسید؟ امروز روزنامه‌ها و سایت‌های خبری چه خبرهای مهمی را از سراسر دنیا برایتان تهیه کرده‌اند؟ برای صبحانه و ناهار، بهتر است چه غذایی بخورید تا انرژی بیشتری داشته باشید؟ امروز چه نرمش‌هایی باید انجام دهید تا سرحال و قبراق، روزتان را شروع کنید؟ از وضعیت فهرست خرید خواروبار امروزتان چه خبر؟

به دنیای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی آیفون خوش آمدید! دنیایی که حتی تا سه یا چهار سال قبل، جز در سریال‌های تلویزیونی نتفلیکس و رمان‌های تخیلی، خبری از آن نبود؛ ولی امروز، این دنیای خیالی به واقعیت پیوسته است. اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی ios، قرار است زندگی روزمره ما را متحول کنند. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله، ۱۸ اپلیکیشن‌ هوش مصنوعی پرکاربرد برای آیفون را به شما معرفی کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید دید

۱.اپلیکیشن ChatGPT، انقلاب دنیای هوش مصنوعی

چت GPT آیفون، نوعی ربات هوش مصنوعی است که از فناوری به نام «پردازش زبان طبیعی» (NLP مخفف Natural Language Processing) بهره می‌گیرد. به کمک این فناوری، ربات‌های کامپیوتری می‌توانند به زبانی بسیار نزدیک به زبان انسان، با او گفت‌وگو کنند.

برای استفاده از این ربات، می‌توانید وارد سایت ChatGPT‌ شوید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن آن را روی گوشی خود نصب کنید. با نصب اپلیکیشن ChatGPT در آیفون، می‌توانید به امکانات مختلفی دسترسی پیدا کنید. 

با این ربات چت کنید و سوالاتتان را از او بپرسید. فرقی ندارد سوالتان درباره دستور طبخ یک غذای جدید است یا راهنمایی برای نگارش یک مقاله یا حتی اصلاح یک کد برنامه‌نویسی؛ فقط کافی است با زبان خودتان، شروع به نوشتن کنید تا از نتیجه کار شگفت‌زده شوید.

استفاده از نسخه رایگان این اپلیکیشن، تا حد زیادی نیازهای شما را برطرف می‌کند؛ ولی با پرداخت ماهانه مبلغی، می‌توانید در سرویس‌های پیشرفته چت جی‌پی‌تی نیز ثبت‌نام کنید. این سرویس‌ها امکانات پیشرفته‌تر این اپلیکیشن مثل دسترسی به مدل‌های GPT-4o و GPT-4، دسترسی نامحدود به امکانات تحلیلی و ساخت تصویر با هوش مصنوعی Dall-E را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

۲.اپلیکیشن Youper، روان‌درمانگر مجازی شما

افسرده هستید؟ مشکل خواب دارید؟ اعتمادبه‌نفستان کم شده است؟ یا شاید در جمع‌های شلوغ دچار اضطراب شدید می‌شوید؟ هیچ‌کسی مثل یک روانشناس خبره، نمی‌تواند به شما در بهبود این مشکلات کمک کند. ولی شاید یک اپلیکیشن هوش مصنوعی نیز، بتواند در این مسیر شما را همراهی کند.

اپلیکیشن Youper آیفون، از هوش مصنوعی برای کمک به حفظ سلامت روان کاربران کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن مجهز به یک ربات چت هوش مصنوعی است و با الهام از روش «رفتاردرمانی شناختی» (CBT مخفف Cognitive Behavioral Therapy) در روانشناسی، به تنظیم خلق، افکار و احساسات کاربر کمک می‌کند. همچنین ارزیابی اختلال‌ها و مشکلات رفتاری و ذهنی مثل حملات پانیک، افسردگی، اضطراب و غیره نیز در این برنامه گنجانده شده است.

هنگام شروع کار با این برنامه، ربات از شما سوالات مختلفی می‌پرسد تا سطح سلامت روان شما را ارزیابی کند. بعد از آن، طبق پاسخ سوالاتتان، یک برنامه‌ شخصی برای کمک به شما تدوین می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه کامل گلکسی S23 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

متاسفانه استفاده از این اپلیکیشن، رایگان نیست و نیاز است تا سالانه ۶۹/۹۹ دلار برای آن پرداخت کنید؛ اما به مدت ۷ روز می‌توانید از آن به‌صورت رایگان استفاده کنید. شما می‌توانید برای ادامه استفاده از اپ، از شرکت‌های واسط پرداخت در ایران، بخواهید تا در ازای پرداخت ریال، برایتان نسخه پولی آن را فعال کنند.

۳.اپلیکیشن WOMBO Dream، خلق تصاویر هوش مصنوعی با آیفون

شاید از کودکی رویای این را داشته‌اید که تبدیل به یک نقاش توانمند شوید. خبر خوب این است که Wombo Dream این رویای شما را محقق می‌کند. این برنامه، یک اپلیکیشن هوش مصنوعی عکس برای آیفون است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای استفاده از این اپلیکیشن، کافی است هر ایده‌ای را که در سر دارید، توصیف کنید و بنویسید. هوش مصنوعی Wombo، ایده‌های شما را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

این برنامه امکاناتی مثل انتخاب سبک طراحی و شخصی‌سازی طرح‌ها را نیز به کاربر می‌دهد. با این امکانات، می‌توانید تصویرسازی‌های خود را در سبک‌های هنری و مدل‌های مختلفی مثل رئال، استیکر، گرافیتی، خمیری، مکانیکی، بک‌لایت، اسکچ، ترسناک، انیمه و سبک دیگر بسازید.

۴.اپلیکیشن Replika، دوست مجازی شما

اپلیکیشن رپلیکا، یک ربات چت شخصی است. به کمک این ربات، دیگر کسی احساس تنهایی نمی‌کند؛ زیرا رپلیکا آماده است تا با گوش شنوا و بدون قضاوت، داستان همه رویاها، نگرانی‌ها و شادی‌های شما را بشنود.

این ربات مثل یک دوست مجازی رفتار می‌کند که تمام روزها و ساعات هفته، همراه شماست. نکته جالب این است که هرچه بیشتر با رپلیکا حرف بزنید، شناخت او از شما بیشتر می‌شود و شخصیتش نیز رشد می‌کند. بنابراین شما صرفا با یک ربات سرد و بی‌روح سروکار ندارید.

یکی دیگر از امکانات جالب این اپلیکیشن، تست‌های شخصیت‌شناسی است. با شرکت در این تست‌ها، می‌توانید خود را بهتر بشناسید و به رپلیکا نیز کمک کنید تا شناخت بیشتری از شما به دست بیاورد. استفاده از این اپلیکیشن، رایگان است؛ ولی با خرید نسخه پیشرفته آن، می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

۵.اپلیکیشن Starry AI، هنرمندی در جیب شما 

یکی دیگر از برنامه‌های هوش مصنوعی عکس آیفون، Starry AI است. برای استفاده از این اپلیکیشن باید ابتدا پرامپت دلخواهتان را بنویسید؛ پرامپت‌ها، دستورهای متنی یا همان ایده‌هایی هستند که در سر دارید. سپس باید شیوه تولید تصویر مدنظرتان را از بین روش‌های هنری، عکس، تصویرسازی یا سبک‌های کاستوم (Custom Styles) اپلیکیشن انتخاب کنید.

نسخه رایگان این برنامه، به شما اجازه می‌دهد تا روزانه ۲۵ تصویر تولید کنید. اگر نسخه پیشرفته را خریداری کنید، می‌توانید به‌صورت نامحدود در طول روز تصویر تولید کنید. همچنین قابلیت‌هایی مثل تغییر اندازه عکس نیز در نسخه پیشرفته ارائه می‌شود. 

۶.اپلیکیشن KnowItAll AI Chatbot، مشابه چت جی‌پی‌تی، اما ارزان‌تر و کارآمدتر

«Know it All» نیز مانند چت GPT، یک دستیار متنی هوش مصنوعی است. این ابزار در واقع قدرت‌گرفته از ChatGPT است و برای کمک به کاربر، از یکی از بهترین و قدرتمندترین نسخه‌های چت جی‌پی‌تی یعنی GPT-4، استفاده می‌کند.

استفاده از GPT-4 در نسخه رایگان خود چت GPT محدودیت دارد؛ بنابراین برای استفاده از آن، باید پول پرداخت کنید. (سالانه ۲۴۰ دلار) به کمک KnowItAll، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر (سالانه فقط ۴۰دلار) و بدون نیاز به ثبت‌نام، از آن استفاده کنید.

۷. Socratic، حل‌ مسائل درسی با هوش مصنوعی

اپلیکیشن Socratic (سقراط) قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی گوگل است. این اپلیکیشن، به دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان کمک می‌کند تا بهترین راه‌حل‌ها را برای مسائل درسی خود پیدا کنند. این اپلیکیشن هوش مصنوعی به گنجینه‌ای بزرگ از منابع علمی متصل است که به آن در یافتن راه‌حل مسائل کمک می‌کنند.

از جمله امکانات این برنامه می‌توان به راه‌حل‌های گام‌به‌گام، ویدئوهای آموزشی و اتصال به دوربین و میکروفون موبایل برای فهم بهتر مسئله اشاره کرد. دروسی که توسط این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شوند شامل جبر، هندسه، واژگان، محاسبات، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی و جغرافی، تاریخ آمریکا و جهان و ادبیات است.

۸.اپلیکیشن Otter، برنامه تبدیل صوت به متن آیفون

برنامه Otter، به کمک هوش مصنوعی می‌تواند صوت را تشخیص دهد و آن را به متن تبدیل کند. اپلیکیشن Otter می‌تواند صوت را ضبط کند، یادداشت بردارد، متون اسلایدها را بخواند و خلاصه‌برداری کند. این برنامه برای یادداشت‌برداری در جلسات کاری یا کلاس‌های آنلاین، کاربرد زیادی دارد.

یکی از امکانات جالب این برنامه، قابلیت واردکردن (Import) فایل‌های ویدئویی و صوتی است. همچنین این برنامه با حساب کاربری شما در برنامه «زوم» همگام‌سازی می‌شود و به‌صورت خودکار، مکالمه‌ها را تبدیل به متن می‌کند.

برنامه Otter آیفون، با سیری همگام می‌شود و می‌توانید به کمک آن، ضبط صوت را متوقف یا فعال کنید. همچنین امکان ضبط به کمک ایرپاد نیز در این برنامه هوش مصنوعی ios وجود دارد.

در نسخه رایگان این برنامه، فقط امکان ۳۰۰ دقیقه ضبط در ماه (۳۰ دقیقه در هر جلسه) و ورود حداکثر ۳ فایل صوتی یا تصویری به برنامه را دارید. با خرید نسخه‌های پیشرفته، بین ۱۲۰۰ تا ۶۰۰۰ دقیقه در ماه (۹۰ دقیقه تا ۴ ساعت در هر جلسه) قابلیت ضبط خواهید داشت.

۹. اپلیکیشن Character Ai، مکالمه با کاراکترهای هوش مصنوعی

این برنامه به شما امکان ساخت کاراکترهای شبیه به واقعیت و مکالمه با آن‌ها را می‌دهد. علاوه‌بر گفت‌وگو با کاراکترهایی که خودتان ساخته‌اید، می‌توانید با کاراکترهای دیگران نیز ارتباط برقرار کنید. از این برنامه می‌توانید برای سرگرمی یا حتی کمک گرفتن در زمینه یادگیری زبان، پیداکردن پاسخ سوالات یا حل مسائل درسی نیز کمک بگیرید.

۱۰.هوش مصنوعی Canva، جعبه‌ابزار ویرایش تصویر

کانوا (Canva) ابزار گرافیکی برای ایجاد طرح‌های مختلف است. امکانات این برنامه به کاربران کمک می‌کند تا طراحی‌های خلاقانه خود را با زحمت کمتری خلق کنند. از جمله امکانات این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه‌کردن المان‌های جدید به تصویر
  • ویرایش و اصلاح نور و رنگ تصاویر با چند کلیک
  • حذف هوشمند المان‌های اضافی از تصویر (پاک‌کن جادویی)
  • تغییر و جایگزینی المان‌های موجود در تصویر
  • حذف پس‌زمینه
  • تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی
  • ویرایش متون چسبیده به تصویر
  • خلق ویدئوهای هوش مصنوعی
  • ابزار تبدیل متن به تصویر
  • ایجاد اسلایدهای ارائه از روی متن
  • ترجمه متون از زبان‌های مختلف
  • همگام‌سازی صوت و تصویر در ویدئوها

۱۱. برنامه Grammarly، هوش مصنوعی نگارش و ویرایش متون

اپلیکیشن گرامرلی، یکی از معروف‌ترین برنامه‌های هوش مصنوعی آیفون است. به کمک این برنامه می‌توانید غلط‌های نگارشی خود را اصلاح کنید یا لحن متن خود را مطابق با نیازهای مخاطبتان تغییر دهید. 

برای مثال اگر در حال نگارش یک مقاله علمی هستید، می‌توانید متن را وارد گرامرلی کنید تا نرم‌افزار به کمک هوش مصنوعی، لحن آن را مطابق با نیازهای مخاطبان جامعه آکادمیک تغییر دهد.

نسخه رایگان این برنامه برای تشخیص غلط‌های نگارشی و گرامری متون و کمک به اصلاح آن‌ها کارآمد است. نسخه‌های پولی این برنامه امکاناتی مثل تشخیص سرقت ادبی، استفاده از سبک‌های نگارشی مختلف، نگارش به زبان انگلیسی روان، تشخیص و تغییر لحن متن، تصحیح و جایگزینی متن و بهبود واژگان را ارائه می‌کند.

۱۲.برنامه Murf AI، تولید محتوای صوتی با هوش مصنوعی

یکی از مهم‌ترین نیازهای تولیدکنندگان محتوا، تبدیل متن به فایل صوتی است. برنامه Murf AI، این نیاز کاربران را به‌خوبی رفع کرده است. کاربران اصلی این اپلیکیشن، مدرسان، یوتیوبرها، تولیدکنندگان پادکست و افرادی هستند که در صنعت تبلیغات، طراحی نرم‌افزار، بازی‌سازی و غیره فعال هستند.

در این برنامه بیشتر از ۱۲۰ صدای مختلف در ۲۰ زبان وجود دارد. همچنین امکان افزودن عکس، موزیک و فیلم به فایل صوتی و همگام‌سازی آن‌ها برای تولید ویدئو نیز وجود دارد.

در نسخه رایگان این اپلیکیشن، فقط امکان تولید ۱۰ دقیقه صوت وجود دارد. در واقع نسخه رایگان فقط برای تست است و برای استفاده از امکانات این برنامه باید نسخه پولی را خریداری کنید.

DeepArtEffects.۱۳، برنامه هوش مصنوعی برای تغییر تصاویر

برنامه DeepArtEffects، برای افزودن افکت‌های مختلف به تصاویر و تبدیل آن‌ها به آثار هنری ساخته شده است. در این برنامه، سبک‌های هنری مختلفی مثل آبرنگ، سیاه‌قلم و سبک‌های هنرمندان مشهور جهان مثل ونگوگ، داوینچی، پیکاسو و غیره گنجانده شده است.

مزیت بزرگ این برنامه، تولید تصاویر با رزولوشن خیلی بالا (۱۰۸۰ پیکسل) است؛‌ بنابراین می‌توانید از خروجی کار خود استفاده‌های تجاری نیز داشته باشید. با DeepArtEffects، فقط چند قدم تا هنرمند شدن و کسب درآمد از هنر خود فاصله دارید!

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ برای تولید محتوا تصویری کدام است؟

Be My Eyes.۱۴، ابزار هوش مصنوعی آیفون برای نابینایان

سازندگان اپلیکیشن Be My Eyes، آن را با هدف کمک به افراد نابینا و کم‌بینا طراحی کرده‌اند. این اپلیکیشن افراد نابینا را از طریق تماس ویدئویی زنده، به داوطلبانی متصل می‌کند که می‌خواهند به آن‌ها در کارهای روزمره کمک کنند. تصویر محیط اطراف فرد، از طریق دوربین این برنامه به داوطلب ارسال می‌شود تا بتواند با او مکاله کرده و راهنمایی‌اش کند.

از جمله کاربردهای این برنامه می‌توان به توصیف محیط اطراف، توصیف آثار هنری، تشخیص رنگ‌ها، خرید مواد غذایی، رفع مشکلات رایانه‌ای، خواندن تاریخ انقضای مواد غذایی و موارد مشابه اشاره کرد. این برنامه از بیشتر از ۱۸۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

ELSA.۱۵، اپلیکیشن آیفون یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

اپلیکیشن ELSA (مخفف English Language Speech Assistant) یک راهکار سرگرم‌کننده برای یادگیری مکالمه انگلیسی است. در مدل هوش مصنوعی این اپلیکیشن، میلیون‌ها صوت از انگلیسی‌زبان‌های سراسر دنیا گردآوری شده است. 

علاوه‌بر مکالمه، اپلیکیشن السا با صدها فعالیت سرگرم‌کننده، به کاربران در تقویت دایره واژگان و یادگیری گرامر انگلیسی نیز کمک می‌کند. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با شرکت در سناریوهای غیرواقعی مثل کنفرانس‌ها و تماس‌های ویدئویی، چالش‌های زبانی دنیای واقعی را تجربه کنند و خود را برای آن موقعیت‌ها آماده کنند.

Microsoft Bing.۱۶ (مایکروسافت Copilot)

کوپایلوت (هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت) رقیب جدی چت جی‌پی‌تی است. از این دستیار هوشمند، می‌توانید هم برای نوشتن دستورهای متنی و پرسیدن سوالات خود و هم برای تولید عکس‌های هوش مصنوعی کمک بگیرید.

کوپایلوت از GPT-4 قدرت گرفته است؛ بنابراین در تشخیص و پردازش دستورهای متنی توانایی بالایی دارد. حتی اگر به زبان فارسی با آن صحبت کنید، به‌خوبی پاسخ سوالاتتان را خواهد داد.

کوپایلوت به کاربر در نگارش ایمیل، خلاصه کردن متون پیچیده، ایجاد برنامه سفر شخصی، نگارش و به‌روزرسانی رزومه، نوشتن سناریو و داستان، ترجمه، اصلاح و بهبود متون و غیره به کاربر کمک کند.

از هوش مصنوعی تصویر کوپایلوت می‌توانید برای طراحی لوگو، تولید تصاویر با سبک‌های هنری متنوع، ایجاد هویت بصری برند، طراحی پس‌زمینه برای تصاویر، ساخت و به‌روزرسانی پرتفلیو، تصویرسازی کتاب کودک، خلق تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی، ایجاد استوری‌برد فیلم و سریال هم استفاده کنید.

Seeing AI.۱۷، دوربین سخنگوی نابینایان

این اپلیکیشن هوش مصنوعی ios، توسط مایکروسافت ساخته شده است و با کمک دوربین گوشی، برای افراد نابینا و کم‌بینا، محیط اطرافشان را توصیف می‌کند. این افراد به کمک اپلیکیشن Seeing AI می‌توانند کارهای روزمره خود را مثل مطالعه، مشاهده تصاویر، تشخیص اسکناس‌ها و غیره به‌راحتی انجام دهند. اپلیکیشن Seeing AI از ۱۸ زبان پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:بهترین دوربین‌های عکاسی برای مبتدی‌ها

Remini AI.۱۸، ویرایش حرفه‌ای تصاویر با هوش مصنوعی آیفون

این برنامه از هوش مصنوعی، برای بهبود تصاویر بی‌کیفیت، تار و قدیمی استفاده می‌کند. این برنامه، نقاط تار و بی‌کیفیت تصویر را شناسایی کرده و آن‌ها را بازسازی می‌کند. برای استفاده از این اپلیکیشن، باید تصویر خود را آپلود کنید و بعد از فشردن یک دکمه، منتظر تصویر باکیفیت نهایی باشید.

جمع‌بندی 

در این مطلب ۱۸ برنامه‌ هوش مصنوعی برای سیستم‌عامل ios را به طور کامل معرفی کردیم. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا فعالیت‌های روزمره و وظایف کاری خود را راحت‌تر انجام دهید. به کمک ابزارهای هوش مصنوعی تصویر مثل Copilot ،WOMBO Dream ،Starry AI ،Canva و Remini AI، می‌توانید هر چه را که در ذهن دارید به تصویر بکشید و تصاویرتان را ویرایش کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی متن‌محور مثل چت جی پی تی، KnowItAll،Shortly AI و Nova AI به شما کمک می‌کنند تا پاسخ سوالات خود را راحت‌تر پیدا کنید. ابزارهای ویرایشی مثل Grammarly و Shortly AI، به شما در نگارش و ویرایش متون کمک می‌کنند. در این مطلب ابزارهای کاربردی دیگری مثل ابزار تبدیل صوت به متن Otter، اپلیکیشن آموزش زبان ELSA، حل‌ مسائل درسی Socratic، اپلیکیشن‌های ویژه نابینایان مثل Be My Eyes و Seeing AI را نیز بررسی کردیم.

شما چه ابزار کاربردی دیگری را برای گوشی‌های آیفون می‌شناسید؟ در بخش نظرات آن‌ها را به ما و بقیه کاربران معرفی کنید.

سوالات متداول

  • بهترین ابزار هوش مصنوعی تصویر برای گوشی آیفون چیست؟

ابزارهای Copilot مایکروسافت، WOMBO Dream و Starry AI ،Canva بهترین ابزارهای خلق تصاویر هوش مصنوعی هستند.

  • کدام ابزارهای هوش مصنوعی آیفون برای تولید محتوای متنی کاربرد دارند؟

ابزارهای ChatGPT ،Copilot ،SortlyAI و KnowItAll برای تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی در گوشی آیفون کاربرد دارند.

  • چه اپلیکیشن هوش مصنوعی برای پیاده‌سازی صوت در آیفون کاربرد دارد؟

ابزار هوش مصنوعی Otter، به کاربران آیفون کمک می‌کند تا فایل‌های صوتی خود را به‌صورت متنی پیاده‌سازی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا