نقد و بررسی محصولات

معرفی بهترین اسپیکرهای ایستاده + راهنمای خرید

درحال حاضر اسپیکرهای ایستاده یکی از مهم‌ترین ابزارهای صوتی هستند که در منازل و مجموعه‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. به همین جهت کمپانی‌های زیادی در سراسر جهان اقدام به تولید و عرضه این محصولات کرده‌اند. 

تنوع بالای این اسپیکرها باعث شده تا تنوع خوبی از این دستگاه‌ها برای مشتریان وجود داشته باشد. با این وجود، خرید اسپیکر ایستاده خوب، چالشی است که می‌تواند پیش روی افراد باشد. 

شما با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی که برای انتخاب یک اسپیکر خانگی ایستاده وجود دارد، می‌توانید بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید. در ادامه بهترین برندهای اسپیکر، نکات مهم خرید و… را توضیح داده‌ایم.

منظور از اسپیکر ایستاده چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپیکرها انوع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها اسپیکر ایستاده است. این نوع از اسپیکر روی یک محیط مسطح به صورت ایستاده قرار می‌گیرد. اسپیکرهای ایستاده نسبت به انواع دیگر این دستگاه‌ها بزرگ‌تر هستند و صدای به مراتب بالاتری دارند. از این دستگاه‌ها برای مصارف خانگی، مجموعه‌های ورزشی، مراکز تجاری محافل، جشن‌ها و… استفاده می‌شود.

اسپیکر خانگی ایستاده دارای ورودی‌های AUX و USB است. به همین دلیل هم قابلیت اتصال انواع دستگاه‌های مختلفی مثل تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و… به آن‌ها دارد. در نتیجه گوش دادن به انواع محتواهای صوتی امکان‌پذیر است. به علاوه این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌های هوشمند کنترل صدا هستند.

 

در واقع نسل جدید سیستم‌های صوتی مثل استریمینگ، اتصال به شبکه بلوتوث و… از جمله آپشن‌های اسپیکرهای ایستاده هستند. مهم‌ترین مزیت اسپیکرهای ایستاده داشتن درایور اختصاصی است. این درایورها باعث افزایش کیفیت صدا می‌شوند و می‌توانند محدوده وسیعی از فرکانس‌های صدا را پوشش دهند. 

معمولا اسپیکرهای ایستاده ابعاد بزرگی دارند و به لحاظ حمل و نقل می‌توانند محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد کنند. پس حتما برنامه‌ای برای جابه‌جایی و دریافت دستگاه داشته باشید. دقت کنید که در این فرایند آسیبی به دستگاه وارد نشود.

اگر نیاز دارید تا به دفعات دستگاه را جابجا کنید، باید دقت بیشتری از این لحاظ به خرج دهید. مثلا اگر شرایط محل کار یا زندگی‌تان مدام تغییر می‌کند، حتما دقت کنید که دستگاه را با چه ابعادی خریداری می‌کنید و چگونه آن را انتقال می‌دهید.

 

معرفی بهترین برندهای تولیدکننده اسپیکر خانگی ایستاده 

در حال حاضر چندین کمپانی هستند که بالاترین سطح استاندارد را در تولید اسپیکرهای خانگی ایستاده رعایت می‌کنند. شناخت این برندها به شما کمک می‌کند تا از یک برند مطمئن و با دوام خرید کنید. در ادامه بهترین مارک‌های تولیدکننده را معرفی کرده‌ایم.

 

برند زیلوت

زیلوت یک برند معروف و پرطرفدار است که چند سال است در زمینه تولید اسپیکرهای هوشمند فعال است. اسپیکرهایی که توسط zealot تولید می‌شود، دارای رنج قیمت بین۲ تا ۱۵میلیون تومان هستند و طراحی خوبی دارند. کیفیت صدایی که ارائه می‌کنند در حد معمولی است. عمر باتری اسپیکرهای ایستاده زیلوت ۱۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند خیال شما را از بابت استفاده طولانی‌مدت از اسپیکر راحت کند. 

برند سونی

سونی یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده اسپیکر ایستاده است. سونی یکی از شناخته شده‌ترین بندها در زمینه تولید انواع اسپیکر است. محصولات تولیدشده توسط این شرکت معمولا دارای فناوری‌های پیشرفته ساب‌ووفر و بلوتوث هستند. خدمات پس از فروش سونی بسیار عالی است و کیفیت صدای ارائه شده هم در سطح بالایی قرار دارد. قیمت تولیدات این شرکت نسبتا بالا است.

برند مکسیدر

مکسیدر یکی از برندهای به نسبت جدید و کمتر شناخته‌شده در زمینه تولید اسپیکر ایستاده است. کیفیت صدای تولیدات این شرکت قابل قبول است و معمولا از قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و… هم برخوردار هستند. قیمت این دستگاه‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه هستند. 

طراحی دستگاه‌هایی که توسط این شرکت تولید شده‌اند معمولا ساده است و چندان مدرن نیست. با این وجود اکثر مشتریان از خدمات پس از فروش ارائه شده توسط این شرکت رضایت داشته‌اند.

برند jbl

بدون شک یکی از قوی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده اسپیکر، برند jbl است. کیفیت صدای اسپیکرهای این شرکت بسیار بالا است و قدرت صدای آن هم خوب است. تقریبا تمامی فناوری‌های صوتی را دارد و با خرید آن به یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی دسترسی خواهید داشت.

طراحی اسپیکرهای جی بی ال زیبا و شیک هستند. خوشبختانه نام jbl به عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده اسپیکر شناخته می‌شود. قیمت تولیدات این شرکت به نسبت اکثر کمپانی‌های دیگر بالاتر است.

برند تسکو

تسکو یکی از اقتصادی‌ترین برندهای موجود در بازار است. با این وجود کیفیت ارائه‌شده توسط این شرکت مناسب است و برای افرادی که کیفیت چندان بالایی نیاز ندارند، انتخاب مناسبی است.

تنوع تسکو در مدل‌ها بالا است و قابلیت‌های چندان پیشرفته‌ای برای این اسپیکرها تعریف نشده است. عمر باتری اسپیکرهای تسکو کوتاه است و کیفیت صدای ارائه شده هم چندان بالا نیست.

سامسونگ

سامسونگ از مشهورترین و محبوب‌ترین برندهای تولید اسپیکر است. کاملا برند شناخته‌شده‌ای است و طراحی زیبایی دارد. تنوع مناسبی را از انواع اسپیکر ارائه می‌کند و قدرت صدای خوبی هم دارد.

قیمت اسپیکرهای سامسونگ بالاست؛ ولی در مقابل کیفیت صدای ارائه شده بسیار خوب است. آپشن‌های زیاد و خدمات پس از فروش خوب از دیگر نقاط قوت دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت سامسونگ هستند.

بیشتر بخوانید:معرفی ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ که ارزش خرید دارند

معرفی ۸ مدل اسپیکر خانگی ایستاده

انتخاب بهترین مدل اسپیکر خانگی ایستاده، به انتظارات شما از اسپیکر و میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بستگی دارد. پارامترهای زیادی برای انتخاب اسپیکر خانگی وجود دارد. در ادامه ۸ مدل از اسپیکرهای بزرگ ایستاده را معرفی می‌کنیم.

۱.اسپیکر SONY مدل MHC-V90DW 

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر SONY مدل MHC-V90DW به یک سیستم صوتی قدرتمند و باکیفیت مجهز است و مانند برج صدا عمل می‌کند. نورپردازی چند رنگی این دستگاه از دیگر مزایای زمان پخش موزیک با این اسپیکر است. V90WD از Chromecast built-in (انتقال فایل‌های صوتی از طریق تلفن همراه ) و Spotify پشتیبانی می‌کند و دارای صفحه کنترل لمسی باکیفیت است. این دستگاه به فناوری NFC مجهز است تا شما بتوانید از طریق بلوتوث به آن متصل شوید. وزن این مدل اسپیکر ایستاده خانگی زیاد است؛ به همین دلیل در طراحی آن از دسته و چرخ استفاده کرده‌اند 

 

۲.اسپیکر SONY مدل MHC-V02

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

سیستم صوتی سونی MHC-V02 از جمله مدل‌های جدید حرفه‌ای تولید شده در این برند بزرگ و خوش نام است که صدا را با توان عالی پخش خواهد کرد. طراحی به بهترین روش انجام گرفته است تا همه چیز را برای مهمانی پرشور و نشاط در اختیارتان بگذارد. این سیستم صوتی جمع و جور سونی این امکان را به شما خواهد داد تا به راحتی آن را جابه‌جا نمایید و در مکانی با بهترین موقعیت قرار دهید. سوراخ‌های سه گانه‌ی موجود بر روی بخش پایینی این سیستم صوتی این امکان را به شما خواهد داد تا آن را بر روی 3 پایه‌ی مخصوص قرار دهید که در این شرایط صدا نیز با وضوح بالاتر در محیط پخش خواهد شد. همچنین دسته‌ی موجود بر روی آن امکان حمل راحت را به شما خواهد داد.

 

۳.اسپیکر مکسیدر مدل MX-ES1081 KC806

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

این مدل از اسپیکر مکسیدر ابعاد ۲۵*۲۷*۴۲ سانتی‌متری دارد و دارای دو نوع اتصال بی‌سیم (بلوتوث و USB) و باسیم (AUX) است. حداکثر برد بلندگوی این مدل ۱۰ متر است. این مدل به ۴ ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. اسپیکر مدل MX-ES1081 KC806 در دسته اسپیکرهای ایستاده با قیمت مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرد. 

 

۴.اسپیکر جی بی ال مدل Partybox Ultimate

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

این مدل از اسپیکر JBL در دسته اسپیکرهای ایستاده و قیمت بالا قرار دارد. این مدل دارای دو نوع اتصال بی‌سیم (USB و بلوتوث) و با سیم (AUX) است. بلوتوث این مدل ۵/۳ است و حدود ۴ کیلوگرم وزن دارد. این مدل از برنامه JBL One app برای دیوایس‌های دارای اندروید و iOS نیز پشتیبانی می‌کند. مدل Partybox Ultimate به حدود ۴ ساعت شارژ نیاز دارد.

۵.اسپیکر جی بی ال مدل PARTYBOX 110

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

ابعاد این اسپیکر ۶۳*۳۳*۳۳ سانتی‌متر است و وزنی حدود ۱ کیلوگرم دارد. این اسپیکر در دسته اسپیکرهای با قیمت متوسط قرار می‌گیرد. جی بی ال مدل PARTYBOX 110 به ۳/۵ ساعت زمان نیاز دارد تا کامل شاٰرژ شود و می‌تواند تا ۱۲ ساعت موزیک پخش این اسپیکر فقط دارای اتصال بی‌سیم (USB و بلوتوث) است. 

۶.اسپیکر سامسونگ مدل SoundTower MX T-40

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

وزن این اسپیکر در حدود ۶ کیلوگرم است و در دسته اسپیکرهای سنگین خانگی قرار می‌گیرد. برای پخش موزیک می‌توانید از دو روش AUX و بلوتوث و USB استفاده کنید. به دلیل اینکه وزن این اسپیکر بالا است، برای حمل‌ونقل مناسب نیست و باید بااحتیاط آن را جابه‌جا کنید. با این حال، اسپیکر برند سامسونگ یکی از صداهای باکیفیت و پرقدرت را در بین اسپیکرهای بازار دارد.

بیشتر بخوانید:خانه هوشمند چیست؟ 7 مزیت ویژه‌ای که باید درباره خانه هوشمند بدانید!

۷.اسپیکر LG مدل on7

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر خانگی ال جی مدل XBOOM ON7 دارای ۵۰۰ وات توان خروجی است و بیس قدرتمند آن (Sup Bass Boost) به صدای باکیفیت و بالای آن کمک زیادی می‌کند. رقص نور چندرنگی این اسپیکر از قابلیت‌های پرطرفدار این اسپیکر است. مدل on7 قابلیت همگام‌سازی صدا Sound Sync دارد و در صورت اتصال دستگاه‌های مختلف به هم، صدا به شکل هم‌زمان از بلندگوهای آن‌ها پخش می‌شود.

۸.اسپیکر ال جی مدل XBOOM ON9

اسپیکر بلوتوثی
اسپیکر بلوتوثی

ابعاد این مدل ۸۶x۴۳x۳۹ سانتی‌متر است و وزنی در حدود 2.2 کیلوگرم دارد. جنس بدنه این مدل پلاستیکی است و دو نوع اتصال باسیم و بی‌سیم دارد. این مدل قابلیت Multi Jukebox برای اتصال همزمان ۳ موبایل هوشمند از طریق بلوتوث (Bluetooth) به سیستم صوتی و ایجاد لیست آهنگ مشترک را دارد.

 

نکاتی برای خرید و نگهداری اسپیکرهای ایستاده در خانه

برای استفاده از اسپیکر خانگی ایستاده باید علاوه بر خرید یک مدل مناسب، شیوه نگهداری درست دستگاه را بلد باشید. در این بخش مهم‌ترین نکاتی که برای خرید یک اسپیکر ایستاده وجود دارد را ذکر می‌کنیم. 

کیفیت صدا

وظیفه اصلی اسپیکر پخش صدا است؛ به همین دلیل قابلیت اسپیکر در انتقال صدا اهمیت زیادی دارد و باید فاکتورهای تنظیم صدا و پخش آن، در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد. در نتیجه توصیه می‌کنیم که حتما پیش از خرید درمورد سیستم پخش صدای اسپیکر اطلاعات کافی را از فروشنده دریافت کنید.

بازه حداقل و حداکثری صدا، طنین صدا، قدرت پخش اصوات و… از مهم‌ترین فاکتورها برای کیفیت پخش صدای یک اسپیکر ایستاده هستند. لازم به ذکر است که برخی دستگاه‌ها دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند Hi Res Audio ِیا Dolby Atmos هستند. بالا بردن کیفیت صدایی که به گوش می‌رسد از جمله کارهایی است که این تکنولوژی انجام می‌دهد.

اتصالات اسپیکر ایستاده

یک بخش مهم دیگری که در تمامی اسپیکرها وجود دارد، اتصالات است. نقش ورودی‌های مختلف روی کاربرد این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع اگر ورودی دستگاه خراب باشد یا از دستگاه‌های دیگر پشتیبانی نکند، برای استفاده از دستگاه محدودیت خواهید داشت.

پس حتما پیش از خرید دستگاه مورد نظر با مراجعه به دفترچه راهنما یا پرسش از فروشنده ببینید که آیا دستگاه شما از ورودی‌های AUX و USB پشتیبانی می‌کند یا خیر. به علاوه هر کدام از وروردی‌ها را باید امتحان کنید تا از سالم بودن آن‌ها و اتصال به دستگاه‌های دیگر مطمئن شوید.

ابعاد و طراحی

فاکتور مهم دیگری که برای خرید اسپیکر ایستاده وجود دارد، طراحی اسپیکر است. برای این موضوع حتما باید پیش از خرید بدانید که محل قرارگیری اسپیکر در منزل یا محل کارتان کجا خواهد بود. سپس با توجه به محل قرارگیری اسپیکر، اقدام به خرید دستگاه مناسب و هماهنگ با دکوراسیون مورد نظر کنید.

معمولا محل قرارگیری اسپیکر کنار تلویزیون خواهد بود. پس حتما دقت کنید که ابعاد اسپیکری که انتخاب کرده‌اید با تلویزیون شما هماهنگ باشد. به علاوه طراحی ظاهری دستگاه را هم مدنظر داشته باشید. برخی دستگاه‌ها به لحاظ بصری و طراحی خارجی شکیل‌تر هستند و ظاهر شیک‌تری به منزل شما می‌دهند.

 

بررسی قابلیت‌های هوشمند

درحال حاضر شرکت‌های تولیدکننده انواع اسپیکر در حال بهبود قابلیت‌های این دستگاه‌ها هستند. در نتیجه رقابت تنگاتنگی در ارائه آپشن‌های جدید روی این تولیدات وجود دارد. شما ‌می‌توانید بسته به مدل اسپیکری که انتخاب می‌کنید، از مزایای استفاده از این آپشن‌های اضافه بهره‌مند شوید.

یکی از متداول‌ترین قابلیت‌های صوتی که روی این دستگاه‌ها وجود دارد، توانایی کنترل صدا با دستورات صوتی خودتان است. امکان تنظیم صدای چندنفره مثل دیگر اعضای خانواده هم وجود دارد. قابلیت استفاده از سیستم‌های استریمینگ موسیقی با استفاده از اینترنت هم از دیگر قابلیت‌های جدید اسپیکرهای خانگی است.

بیشتر بخوانید:عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES 2024

محل نگهداری

محل نگهداری اسپیکر می‌تواند روی عمر مفید این دستگاه تاثیر بسزایی داشته باشد. سعی کنید دستگاه را نزدیک سیستم‌های گرمایشی قرار ندهید. سعی کنید دستگاه را نزدیک سیستم‌های گرمایشی و مکان‌های پر رطوبت قرار ندهید . برای تمیز کردن دستگاه‌ از یک دستمال نرم نخی تمیز استفاده کنید تا آسیبی به رنگ و ظاهر دستگاه وارد نشود.

با رعایت این نکات شما می‌توانید یک اسپیکر ایستاده مطابق با انتظارات خود تهیه کنید. دقت کنید که رعایت موارد ذکر شده کمک می‌کند تا اسپیکر هماهنگ با معیارها و دکوراسیون منزل را خریداری کنید.

منبع:https://www.jbl.com/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا