نقد و بررسی محصولات

بهترین دوربین‌های عکاسی برای مبتدی‌ها

همان‌طور که هر شغلی ابزار خاص خود را دارد، ابزار کار یک عکاس نیز دوربین اوست.   

اما آیا تمام عکاسان برای انجام پروژه‌ها به یک دوربین بسیار حرفه‌ای نیاز دارند؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است.

تمام ما برای شروع هر حرفه‌ و مهارت، نیاز به تمرین و تکرار مستمر و مداوم داریم. عکاسی نیز یکی از این حرفه‌هاست؛ بنابراین، بهتر است از همان ابتدا سراغ دوربین‌های بسیار حرفه‌ای و گران‌قیمت نروید و فعالیت خود را در عکاسی، با خرید دوربین مبتدی آغاز کنید.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قصد ورود و فعالیت در حرفه‌ی عکاسی را دارید و نمی‌دانید کدام دوربین برای شما مناسب است، تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید.

نکات خرید دوربین عکاسی برای تازه‌کارها

همان‌طور که می‌دانید، خرید دوربین عکاسی با توجه به قیمت بالایی که دارد، بسیار مهم و ضروری بوده و ممکن است انتخاب بهترین گزینه برای مبتدی‌ها یک چالش بزرگ باشد؛ بنابراین لازم است قبل از دریافت وام فوری و خرید دوربین برای مبتدی‌ها، نکاتی را مد نظر داشته باشید.

البته تنها خرید قسطی دوربین کافی نیست و باید برای حرفه‌ای شدن در عکاسی، تمرین و تکرار زیادی داشته باشید.  

در ادامه به این نکات اشاره خواهیم. 

بودجه: اولین قدمی که باید قبل از خرید دوربین عکاسی به آن توجه کنید، مشخص کردن میزان بودجه‌ای است که توانایی پرداخت آن را دارید.

 از آنجایی‌که قصد خرید یک دوربین حرفه‌ای را ندارید و مبتدی هستید، بهتر است بودجه‌ی بسیار زیادی را در نظر نگیرید تا ابتدا با اصول اولیه‌ی عکاسی آشنا شوید و بعد از آزمون و خطا، نسبت به خرید یک دوربین حرفه‌ای اقدام کنید.

نکات خرید دوربین عکاسی برای مبتدی ها

خواندن نظرات: یکی از نکاتی که باعث می‌شود تا خرید دوربین عکاسی برای افراد مبتدی راحت‌تر صورت گیرد، خواندن نظرات و تجربه‌ی افراد است. 

خرید دوربین عکاسی، خریدی حساس و مهم برای عکاسان به‌شمار می‌رود. بررسی نظرات خریداران کمک می‌کند تا از تجربه‌ آن‌ها استفاده کرده و دوربینی که مناسب با نیاز شما باشد را خریداری کنید.

نوع دوربین: در هنگام خرید دوربین مبتدی، توجه به نوع دوربین از پارامترهای اساسی به‌حساب می‌آید.

دو نوع دوربین اصلی وجود دارد که شامل دوربین‌های DSLR و Mirrorless می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، این دوربین‌ها در کنار مزایا، معایبی نیز دارند؛ اما هر دوی آن‌ها برای افراد مبتدی که قصد دارند وام بدون ضامن جهت خرید دوربین دریافت کنند، مناسب هستند.        

از ویژگی‌های بارز دوربین‎های DSLR عمر طولانی باتری و از ویژگی‌های مهم دوربین‌های Mirrorless به اندازه کوچک‌ و وزن سبک‌ آن می‌توان اشاره کرد.

دوربین‌های مناسب افراد مبتدی

برای افرادی که به‌تازگی قصد دارند تا وارد دنیای عکاسی شوند، انتخاب و خرید دوربین برای مبتدی‌ها یکی از نکات حائز اهمیت است. 

خوشبختانه امروزه برندهای بسیاری اقدام به تولید دوربین‌هایی کرده‌اند که برای مبتدی‌ها مناسب است و این افراد می‌توانند در میان گزینه‌های انبوهی که در بازار وجود دارد، بهترین آیتم را انتخاب کنند.

البته اگر درحال‌حاضر فردی مبتدی هستید و قصد ندارید هزینه‌ای برای خرید دوربین عکاسی کنار بگذارید، می‌توانید مقاله‌ی بررسی بهترین دوربین‌های گوشی را مطالعه کنید.

دوربین‌های مناسب افراد مبتدی

ما در ادامه‌ی این بخش نیز، چندین دوربین عکاسی برای تازه‌کارها را به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آن می‌توانید دوربینی که از لحاظ ویژگی با نیازهای شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. 

 Canon Rebel T7 (EOS 2000D)

اگر از میان دوربین‌هایی که برای افراد مبتدی مناسب هستند، قصد خرید دوربین کنون اقساطی را دارید، این مدل از دوربین‌های DSLR، یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. 

این دوربین، از میان دوربین‌هایی که برای مبتدی‌ها مناسب است، طرفداران زیادی دارد. 

رزولوشن آن 6000×4000 بوده و حداکثر سرعت عکاسی 3 فریم بر ثانیه دارد.  

لازم به ذکر است که دوربین Canon Rebel T7 به‌راحتی می‌تواند به wifi نیز متصل شود. 

اگر از عمر باتری این دوربین بخواهید بدانید، باید به این نکته اشاره کنیم که عمر باتری آن، به اندازه‌ی 500 شات است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، در نظر بگیرید که خرید این دوربین برای شما مناسب است یا خیر.

 دوربین Canon Rebel T7 (EOS 2000D)

Nikon D3500

از دیگر دوربین‌های DSLR که برای افرادی که قصد دارند تصاویر باکیفیتی را ثبت و ویدئوهای Full HD خلق کنند، مناسب است، می‌توان به دوربین Nikon D3500 اشاره کرد. 

وزن 410 گرمی دوربین Nikon D3500 (بدون لنز و باتری) باعث شده است تا این دوربین در دسته‌ی دوربین‌های با وزن کم قرار گیرد.

این وزن کم، به تازه‌کارها که نیاز به تمرین زیادی دارند و باید زمان بیشتری دوربین به دست باشند، مناسب است. 

از دیگر ویژگی‌های این مدل از دوربین‌های نیکون، قابلیت اتصال آن به wifi است که این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا بعد از عکاسی، بتوانید عکاس‌های خود را به‌راحتی برای دستگاه‌های مختلف ارسال کنید. 

از دیگر مواردی که در هنگام استفاده از این دوربین باید مدنظر داشته باشید، نداشتن عایق محیطی بر روی بدنه‌ی دوربین است؛ به همین خاطر باید در هنگام عکاسی، مراقبت ویژه‌ای از آن در برابر گردوغبار و آب داشته باشید.

دوربین Nikon D3500

Sony Alpha a6000

مگر می‌شود بخواهیم به معرفی دوربین عکاسی بپردازیم و در این میان اسمی از برند سونی نیاید؟

Sony Alpha a6000 با عمر بالای باتری و سیستم فوکوس سریع، تبدیل به انتخاب خوبی برای مبتدی‌ها شده است.

این دوربین‌ها جزو دسته دوربین‌های Mirrorless هستند و از نظر وزنی، وزن سبکی دارند که حمل‌ونقل را برای شما آسان می‌کند.      

Sony Alpha a6000 هم مانند دو دوربین قبلی، قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد؛ بنابراین خیال‌تان می‌تواند برای انتقال سریع تصاویر و فیلم‌ها آسوده باشد. 

دوربین Sony Alpha a6000

Fujifilm X-T200

دوربین‌ Mirrorless دیگری که قصد داریم آن را به مبتدی‌ها معرفی کنیم، دوربین Fujifilm X-T200 است. 

قابل تعویض بودن لنز، عملکرد و کیفیت بالا در تصاویر، از ویژگی‌های بارز این دوربین به حساب می‌آید. 

درست است که این دوربین را نمی‌توان با دوربین‌های Canon ،Nikon و یا دوربین‌ عکاسی‌های در این سطح مقایسه کرد؛ اما برای مبتدی‌هایی که در حال آزمون و خطا هستند، دوربین Fujifilm X-T200 را می‌توان تا زمانی‌که به تمام ابعاد عکاسی اشراف پیدا کنید و به سراغ دوربین‌های حرفه‌ای‌تر بروید، مناسب دانست.

 البته درحال‌حاضر، تولید این دوربین متوقف شده است.

دوربین Fujifilm X-T200

چطور از دیجی شهر دوربین عکاسی خریداری کنیم؟

بهتر است قبل از خرید قسطی دوربین از دیجی شهر به بلاگ تاثیر انواع رتبه اعتباری مراجعه کنید تا از میزان وامی که می‌توانید دریافت کنید، مطلع شوید. 

خرید دوربین مبتدی، کاری زمان‌بر و مهم است؛ بنابراین سعی کنید در این پروسه، تا می‌توانید صبور و باحوصله باشید و از سایت‌‌ها و یا مراکز معتبر خریداری کنید.  

هر چه در این فرایند تحقیقات و بررسی‌های بیشتری داشته باشید، در نهایت خرید بهتری را نیز می‌توانید تجربه کنید.

برای دریافت اعتبار خرید کالا جهت خرید دوربین مبتدی می‌توانید به سایت دیجی شهر مراجعه کرده و تا سقف 200 میلیون تومان وام خرید کالا دریافت کرده و به مدت 60 ماه، اقساط پرداخت کنید.

سوالات متداول

کدام دوربین‌ها برای افراد مبتدی مناسب هستند؟ دوربین‌های Canon Rebel T7 (EOS 2000D)، Nikon D3500، Sony Alpha a6000 و Fujifilm X-T200  از جمله دوربین‌های مناسب افراد مبتدی هستند.

چه نکاتی را باید برای خرید دوربین عکاسی در نظر داشته باشیم؟ میزان بودجه، خواندن نظرات و نوع دوربین، از نکات مهمی هستند که قبل از خرید دوربین عکاسی باید مد نظر داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا