نقد و بررسی محصولات

نقد و بررسی اپل واچ سری 9 و 8؛ کدام یک برای خرید مناسب است؟

اپل به تازگی در دسته‌بندی‌های مختلف، محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده است. امروزه ساعت‌های هوشمند نه تنها وسیله‌ای برای نظارت بر زمان و تاریخ هستند، بلکه به‌طور قابل توجهی بر زندگی روزمره نیز تاثیر بسیاری دارند.

 ما در این بلاگ به بررسی ساعت هوشمند جدید این برند یعنی اپل واچ سری 9 و مقایسه‌ی آن با اپل واچ سری 8 می‌پردازیم تا بتوانید با مقایسه‌ی این دو محصول، اپل واچ قسطی متناسب با نیاز خود را از دیجی شهر خریداری کنید.

اپل واچ سری 9  اپل واچ سری 8
سیستم عامل WatchOS 10 سیستم عامل WatchOS 9.0
روشنایی تا 2000 نیت روشنایی تا 1000 نیت
تراشه S9 تراشه S8
عمر باتری 18 ساعت عمر باتری 18 ساعت
64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
ابعاد 41×45 میلی‌متر ابعاد 41×45 میلی‌متر
متریال آلومینیوم
استیل ضد زنگ
متریال آلومینیوم
استیل ضد زنگ
مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری
رزولوشن 396 × 484 پیکسل رزولوشن 396 × 484 پیکسل

بررسی اپل واچ سری 9؛ عضو جدید خانواده‌ی اپل

شاید اولین مسئله‌ای که بعد از رونمایی محصولات جدید حوزه‌ی تکنولوژی مطرح می‌شود این است که آیا آن آیتم ارزش خرید دارد یا خیر؟ ما در ادامه‌ی این بلاگ به بررسی اپل واچ سری 9 که از جمله آیتم‌های جدید تولیدشده توسط کمپانی اپل هستند، می‌پردازیم.

اگر بخواهیم این مسئله را برای سری جدید ساعت‌های هوشمند اپل بررسی کنیم، باید بگوییم که به‌طورکلی اپل واچ سری 9 نسبت به سری 8 آن ارتقاء جزئی داشته و بسیار دشوار است که به‌صورت قطعی، دارندگان اپل واچ سری 8 را به خرید نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل ترغیب کنیم.

مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ سری 9

قدرتمندترین تراشه در میان اپل واچ‌ها

یکی از مواردی که کمپانی اپل برای معرفی اپل واچ سری 9 بسیار به آن پرداخته، تراشه‌ی پرسرعت S9 آن است. در واقع این مدل از ساعت‌های هوشمند اپل قدرتمندترین تراشه را در میان تمام ساعت‌های هوشمند تولیدشده توسط این شرکت دارند. 

این تراشه‌ی جدید، یک موتور 4 هسته‌ای دارد که سرعت پردازش این ساعت را بسیار بیشتر می‌کند.

از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که تراشه S9 در اختیار خریداران قرار می‌دهد، قابلیت Double Tap است که به شما این امکان را می‌دهد تا تنها با دو انگشت اشاره و شست خود با ساعت‌تان تعامل داشته باشید. از این قابلیت می‌توان برای پخش و یا قطع کردن موسیقی، پاسخ دادن به تماس، تعویق انداختن آلارم و… استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: 11 راهکار طلایی برای افزایش طول عمر باتری

صفحه نمایش 2 برابر روشن‌تر

اپل در تولید سری جدید ساعت هوشمند خود علاوه‌بر تراشه‌ی قوی، روی روشنایی حداکثری صفحه‌ی این ساعت هوشمند نیز کار کرده است. 

حداکثر روشنایی در این ساعت، تا 2000 نیت است که این ویژگی باعث می‌شود تا هنگامی‌که در آفتاب قرار می‌گیرید، صفحه‌ی نمایش ساعت خواناتر باشد؛ البته در مواردی مانند حضور در سینما که نیاز دارید تا نور صفحه‌ی ساعت خود را کم کنید، می‌توانید نور صفحه را تا 1 نیت کاهش دهید.

بررسی اپل واچ سری 9

Siri؛ باهوش‌تر و سریع‌تر

در سری 9 ساعت‌های هوشمند اپل، درخواست‌های شما به سیری با سرعت و امنیت بیشتری پردازش می‌شوند؛ همچنین در این سری، دیکته سیری تا 25 درصد دقیق‌تر شده است.  در سری 9 ساعت هوشمند اپل، سیری می‌تواند داده‌هایی در مورد میزان خواب، وزن و… را نیز ثبت کند.

سیستم عاملی WatchOS 10

در رونمایی جدید اپل، این شرکت از WatchOS 10 که نسل جدید سیستم عامل ساعت هوشمند است نیز رونمایی کرد.  

یکی از ویژگی‌های این سیستم عامل، کمک به افراد برای تحت کنترل قرار دادن سلامت روحی و جسمی‌شان است.

از دیگر مواردی که ساعت هوشمند سری 9 به سلامت شما توجه ویژه‌ای می‌کند این است که این ساعت می‌تواند با استفاده از حسگر ویژه‌ی خود، اکسیژن خون را نیز اندازه‌گیری کند.

بدنه‌ی مستحکم

 بدنه‌ی اپل واچ سری 9 از همیشه سخت‌تر است و آن را در برابر ترک‌خوردگی مقاوم می‌کند؛ به‌علاوه، این ساعت در برابر آب تا عمق 50 متری نیز مقاوم است.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی‌های 5G ارزش خرید دارند؟

امنیت در دستان شما

امروزه تولیدات جدید در دنیای تکنولوژی در راستای تامین هر چه بیشتر امنیت کاربران‌شان است. اپل نیز در جدیدترین مدل ساعت هوشمند خود نیز از این قافله عقب نمانده و قابلیت تشخیص تصادف را در این ساعت قرار داده است؛ همچنین در مواقعی که تصادف شدیدی رخ می‌دهد، ساعت هوشمند شما می‌تواند به‌طور خودکار با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کند و مخاطبینی که به‌عنوان مخاطب اضطراری انتخاب کرده‌اید را مطلع کند.

بررسی اپل واچ سری 8؛ هوشمند و باکیفیت 

تا به اینجای بلاگ، به بررسی عضو جدید و پرسروصدای خانواده‌ی اپل، یعنی اپل واچ سری 9 پرداختیم.

یکی از مواردی که پس از رونمایی از سری جدید ساعت‌ هوشمند اپل برای دارندگان اپل واچ سری 8 مطرح شده، این است که آیا این محصول جدید، ارزش خرید دارد یا خیر.

ما در ادامه، به بررسی اپل واچ سری 8 می‌پردازیم تا با کمک این اطلاعات و مقایسه بین این دو آیتم، تصمیم بگیرید که کدام ساعت هوشمند قسطی اپل برای خرید مناسب‌تر است. 

اپل واچ سری 8، مراقب سلامتی شما

در اپل واچ سری 8 حسگرهای پیشرفته‌ای قرار دارند که اطلاعاتی به شما ارائه می‌کنند تا بتوانید به درک بهتری از وضعیت سلامت خود برسید.

لازم به ذکر است که علاوه‌بر یادآور دارو، فشارسنج، سنجش اکسیژن خون و شمارش ضربان قلب، این سری اپل واچ با سنسوری که دارد، دمای بدن شما را در هنگام خواب نیز زیر نظر می‌گیرد. این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با جزئیات بیشتری از وضعیت بدن خود اطلاع پیدا کنند.

طراحی منحصربه‌فرد

شاید یکی از مواردی که طراحی این ساعت را متفاوت کرده، صفحه نمایش بزرگ و روشن آن است. این روشنایی به شما امکان می‌دهد تا ساعت به‌راحتی قابل خواندن باشد. 

متریال استفاده شده در ساخت این ساعت از کریستال است و همین مسئله باعث می‌شود تا ساعت در برابر ترک‌خوردگی مقاوم باشد؛ علاوه‌بر ترک‌خوردگی، مقاومت در برابر گردوغبار و همین‌طور آب از جمله مواردی است که طراحی این ساعت را منحصربه‌فرد کرده است.

اپل واچ سری 8

ساعتی که امنیت را برای‌تان به ارمغان می‌آورد

یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی اپل واچ سری 8، این است که به شما کمک می‌کند که اگر تصادفی برای‌تان رخ داد، ساعت هوشمندتان به‌صورت خودکار با مخاطبین و همچنین شماره‌های اضطراری تماس بگیرد و وضعیت را گزارش دهد؛ همچنین با فشار دادن دکمه‌ی کناری ساعت‌تان وضعیت SOS فعال می‌شود که از این طریق با خدمات اضطراری محلی تماس گرفته می‌شود.

باتری قدرتمند

یکی از نکاتی که در هنگام خرید ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد، مدت زمانی است که آن ساعت توانایی ذخیره‌ی شارژ دارد. 

عمر شارژ ساعت‌های هوشمند اپل سری 8، 18 ساعت است که اگر ساعت شما در حالت کم‌مصرف استفاده شود، شارژ آن تا 36 ساعت نیز می‌تواند دوام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 11 راهکار طلایی برای افزایش طول عمر باتری

در این بلاگ، به بررسی اپل واچ سری 8 و 9 پرداختیم که در نظر گرفتن ویژگی‌های هر کدام می‌تواند برای افرادی که قصد خرید قسطی ساعت هوشمند دارند، مفید باشد.

اینکه انتخاب شما میان این دو ساعت کدام یک باشد، بسیار بستگی به نیاز و بودجه‌ای دارد که قصد دارید برای خرید ساعت هوشمند صرف کنید. 

نظر شما چیست؟

با توجه به مواردی که ذکر کردیم، شما کدام مدل اپل واچ را برای خرید انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول

کدام سری از اپل واچ‌های آیفون، دارای سیستم عامل WatchOS 10 هستند؟ اپل واچ سری 9

اپل واچ‌های سری 8 و 9 به ترتیب چند گیگ فضای ذخیره‌سازی دارند؟ اپل واچ سری 8، 32 گیگ و اپل واچ سری 9 64 گیگ فضای ذخیره‌سازی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا