سرمایه‌گذاری و فین‌تک

برترین شرکت‌های لند‌تک دنیا در سال 2023 را بشناسید

با کمک اکو سیستم فین تک، امروزه پلتفرم‌هایی در حوزه لندتک وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند که به صورت آنلاین مبالغ مختلفی را ارسال یا دریافت کنند و همچنین قادرند پول خود را در همین پلتفرم‌ها ذخیره کنند. برای راه‌اندازی کسب و کار جدید و یا خرید اقساطی کالا، امروزه نیازی به حضور در یک بانک سنتی برای دریافت وام نیست، بلکه با استفاده از شرکت‌های لند‌تک، می‌توان برای حمایت از پروژه خود، به صورت مستقیم با سرمایه‌گذاران در ارتباط بود. 

در ایران نیز شرایط دریافت وام فراهم است که فروش اقساطی بدون ضامن را ارائه می‌دهد. شرکت‌های وام‌دهنده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و بلاک‌چین برای تسهیل فرآیند وام‌دهی و خرید اقساطی انواع کالا مانند خرید قسطی کالای دیجیتال استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها به وام‌گیرندگان دسترسی سریع به داده‌هایی که برای تایید وام‌ها نیاز دارند، می‌دهند و به وام گیرندگان کمک می‌کنند تا پول خود را سریع‌تر دریافت کنند. 

لندتک یا وام‌دهی آنلاین به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار برای خرید کالاها، به سرعت در جهان رشد کرده است. این روش، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا کالای مورد نظر خود را با اقساط ماهیانه پرداخت کنند. با توجه به رشد چشمگیر این صنعت، شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. با گسترش این صنعت، شرکت‌های لندتک با ارائه خدمات جدید و با کیفیت تلاش می‌کنند تا رقابت را در این بازار افزایش دهند.

در زمینه فناوری مالی، بسیاری از شرکت‌ها به صورت آنلاین، وام به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما در واقع، معیار اصلی در ارزیابی این 10 شرکت برتر، نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز است. این شرکت‌ها، جزو بهترین‌های لند تک در سال 2023 هستند و خدماتی را در زمینه وام‌دهی ارائه می‌دهند که جدید و کاربردی هستند.

در این مطلب به وضعیت بازار حوزه لندتک جهان و معرفی 10 شرکت برتر دنیا در این حوزه پرداخته خواهد شد.

 شرکت Reggora

شرکت‌های لندتک جهان

شرکت “رگورا” یک نرم‌افزار ارزیابی برای وام‌گیرندگان، ارزیابان و کارگزاران است. این نرم‌افزار، گزارش عملکرد حساب مشتری را تهیه کرده و در نهایت این گزارش را برای کارگزاران ارسال می‌کند. پلتفرم ارزیابی رگورا علاوه بر این، ارتباط بین وام‌دهندگان وام مسکن و مشتریان را ساده‌تر می‌کند. در واقع رگورا فرآیندهای دستی را حذف کرده و به سرعت بخشیدن روند کلی وام مسکن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: لندتک چیست؟ کاربردها و نحوه‌ی عملکرد آن چگونه است؟

شرکت OppFi

شرکت‌های لندتک جهان

شرکت آپافای OppiFi پلتفرم وام‌دهی با نام OppLoans را ارائه می‌دهد که به افراد در پرداخت بدهی‌ها و راه‌اندازی کسب‌و‌کار کمک می‌کند. این پلتفرم امکان دسترسی آسان به وام‌های نقدی بدون ضامن، وام‌های بدون چک اعتبار (با رتبه اعتباری بالا)، وام‌های خرید خودرو و وام مسکن با شرایط گوناگون را فراهم می‌کند. مشتریان در این پلتفرم، می‌توانند وام و نرخی را انتخاب کنند که با سبک زندگی‌شان بهتر هماهنگ باشد.

شرکت Earnest

شرکت‌های لندتک جهان

ارنست یک سایت دریافت وام هوشمند است. شرکت Earnest برای تعیین وام‌های شخصی و دانشجویی از ابزار Precision Pricing (قیمت‌گذاری دقیق) استفاده می‌کند. شرکت ارنست از وام‌گیرنده می‌پرسد که چه مقدار توانایی پرداخت در هر ماه را دارد و با توجه به این اطلاعات، نرخ و مدت بازپرداخت مناسب را برای وام‌گیرنده تعیین می‌کند. در واقع ارنست به‌جای استفاده از نرخ و شرایط استاندارد، از داده‌های شخصی و وضعیت مالی مشتری استفاده می‌کند تا وام‌هایی را طبق این شرایط برای وام‌گیرنده ارائه دهد.

شرکت Billd

شرکت‌های لندتک جهان

بیلد (Billd) یک پلتفرم وام‌دهی با شرایط 120 روزه است که به پیمانکاران این اجازه را می‌دهد تا به منابع و ابزارهای مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌هایشان دسترسی داشته باشند. به طور واضح بیلد واسطه‌ی بین پیمانکاران و تامین‌کنندگان مصالح ساختمانی‌ است. بیلد به تامین کنندگان مصالح ساختمانی پول پرداخت می‌کند و پیمانکاران به مدت 120 روز فرصت دارند تا مبلغ وام را بازپرداخت کنند.

هولدینگ Braviant Holdings

شرکت‌های لندتک جهان

هولدینگ براویانت، پلتفرم وام‌دهی آنلاین است که با استفاده از ابزارها و فناوری‌های مرتبط با حوزه لندتک، مبالغی را به عنوان “اعتبار” به حساب مشتریان واجد شرایط واریز می‌کند. نحوه عملکرد براویانت به این صورت است که اطلاعات مشتری را دریافت و سپس بر حسب توانایی وام‌گیرنده در بازپرداخت وام، اعتبار او را شارژ می‌کند.

هولدینگ Ninja Holdings

شرکت‌های لندتک جهان

هلدینگ نینجا با عرضه محصولاتی همچون CreditNinja، NinjaCard و NinjaEdge نحوه تفکر آمریکایی‌ها در امور مالی را به چالش می‌کشد. CreditNinja به جمعیت فقیر، خدماتی را برای دریافت وام‌های شخصی ارائه می‌دهد. این محصول به حداقل امتیاز اعتباری 500 نیاز دارد که دریافت وام را برای وام‌گیرندگان با امتیازات پایین آسان‌تر می‌کند. NinjaCard مجموعه‌ی کاملی از خدمات بانکداری آنلاین و NinjaEdge پلتفرمی برای وام‌دهی از طریق تراکنش مالی است. به‌علاوه این هلدینگ می‌تواند به عنوان سایت خرید اقساطی  موبایل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت Stavvy

شرکت‌های لندتک جهان

فرآیند وام‌دهی یک فرآیند است که برای مدت طولانی، معاملات مبتنی بر کاغذ، قلم و پست بوده است. اما اپلیکیشن استاوی برای تعیین استانداردهای جدید، توسط متخصصان بانکی، امنیتی و حقوقی طراحی شده است تا از سوء‌ استفاده‌های مالی در روند دریافت وام جلوگیری کند. در این پلتفرم، امکاناتی مانند امضا از راه دور، کنفرانس ویدیویی، انتقال اسناد رمزگذاری شده، اثبات هویت و دیگر ابزارها قرار دارند. همچنین، این پلتفرم قابلیت‌هایی مانند اعطای وکالتنامه را از طریق ارتباط با دفاتر اسناد رسمی برای مشتریان فراهم می‌کند.

شرکت ChargeAfter

شرکت‌های لندتک جهان

شارژ افتر که در سال 2017 تاسیس شده، یک سایت خرید قسطی کالا و شبکه جهانی وام‌دهنده است که واسطه بین فروشگاه‌های تحت قرارداد و مشتری است. این یک پلتفرم خرید کالا و ولت (یا همان کیف پول) است. همچنین شارژ افتر شامل برنامه‌های اجاره (برای مالکان ملک) و وام اقساطی با نرخ بهره صفر درصد جهت دریافت وام با کمترین سود است. به طور کلی شارژ افتر با تمامی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک سازگار است و می‌تواند ساز و کار خرید کالا از اکثر فروشگاه‌های طرف قرارداد در سراسر جهان به صورت اقساطی را برای مشتریان و وام‌گیرندگان تسهیل کند. 

شرکت Hometap

شرکت‌های لندتک جهان

هوم‌تپ یک راهکاری متفاوت را برای صاحبان خانه ارائه می‌دهد. این پلتفرم در واقع یک جایگزین وام برای خریداران مسکن است. به این صورت که هوم‌تپ خانه‌ی مورد نظر مشتری را خریداری می‌کند و وام‌گیرنده مبلغ را طی حداکثر 10 سال آینده بازپرداخت می‌کند. اما سود هوم‌تپ از طریق نرخ بهره‌ نیست، بلکه این شرکت سهمی از خانه‌ی خریداری شده را به عنوان کارمزد و سود خود برمی‌دارد. هوم‌تپ این کارمزد را هنگام فروش ملک از مالک دریافت می‌کند. به این طریق که این شرکت، مجری فروش ملک شده و میزان سهم طی شده در قرارداد را برای خود برداشت می‌کند.

شرکت Self

شرکت‌های لندتک جهان

«سلف فایننس» ماموریت دارد به افراد محروم کمک کند تا اعتبار برند خود را رشد داده و به اهداف مالی خود دست یابد. “سلف” در واقع یک پلتفرم پرداخت آنلاین هست که مشتریان می‌توانند با ثبت نام، یک حساب بانکی آنلاین داشته باشند و کارت اعتباری دریافت کنند. برای دریافت وام، بسته به تراکنش‌های مالی انجام شده، مشتری می‌تواند مبلغ وام مرتبط را دریافت کند.

با توجه به معرفی این 10 شرکت در زمینه لندتک، می‌توان نتیجه گرفت که با گسترش این صنعت و تلاش برای ارائه خدمات نوین و با کیفیت، شرکت هایی مانند Stavvy، Earnest، Reggora، Billd و دیگر شرکت‌های اشاره شده، توانسته‌اند در این حوزه برتری داشته باشند و محصولات و خدمات خود را با موفقیت به مشتریان ارائه دهند. 

این شرکت‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین توجه به نیازهای مشتریان، بهبود در فرآیند وام‌دهی و خرید اقساطی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. در سال جدید، افزایش فعالیت‌های بانک‌ها، شرکت‌های اعتبارسنجی، موسسات اعتباری صادرکننده کارت اعتباری، تسهیل‌گران پرداخت و فروشندگان کالای اقساطی در فضای دیجیتال، با هدف ارائه تسهیلات خرد و کمک به کاهش فقر در جامعه، قابل پیش‌بینی است.

در این راستا، سایت‌های خرید قسطی کالا ، نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند و به مشتریان خود امکان خرید کالاهای مورد نیاز با پرداخت اقساط متناسب با درآمد خود را می‌دهند. با این حال، نیاز به لزوم ایجاد قوانین و مقررات جامع و کامل، به منظور کاهش ریسک‌های احتمالی، همچنان احساس می‌شود.

سوالات متداول

  • کدام یک ازبرترین شرکت‌های لندتک، در زمینه فروش اقساطی کالای دیجیتال  فعالیت می‌کند؟

شرکت NinjaHoldings به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در حوزه وام‌دهی آنلاین، در زمینه فروش اقساطی کالای دیجیتال به مشتریان خدمات می‌دهد.

  • ارنست از چه ابزاری برای تعیین نرخ و مدت بازپرداخت مناسب برای وام‌گیرنده استفاده می‌کند؟

برای این‌ کار از ابزار Precision Pricing استفاده می‌کند.

  • چه شرکت هایی در زمینه لندتک و وام‌دهی آنلاین موفق بوده‌اند؟

شرکت هایی مانند Stavvy، Earnest، Reggora، Billd و دیگر شرکت‌های اشاره شده، توانسته‌اند در این حوزه برتری داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا