نقد و بررسی محصولات

معرفی هدست اپل ویژن پرو؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

 

اپل چند وقتی است که از هدست اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro)، به عنوان یک کامپیوتر فضایی انقلابی رونمایی کرد که به طور یکپارچه محتوای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب می‌کند؛ در حالی که به کاربران اجازه می‌دهد در دنیای واقعی و ارتباط با دیگران باشند. Vision Pro یک پلتفرم تصویری کامل برای برنامه‌ها ایجاد می کند که فراتر از مرزهای یک نمایشگر سنتی عمل می‌کند. Vision Pro یک رابط کاربری کاملاً سه بعدی به همراه دارد که توسط واقعیت افزوده، با طبیعی‌ترین و شهودی‌ترین ورودی ها مثل چشم‌ها، دست‌ها و صدای کاربر کنترل می‌شود. Vision Pro با برخورداری از visionOS، اولین هدست واقعیت مجازی اپل، به کاربران اجازه می دهد تا با محتوای دیجیتال به گونه ای تعامل داشته باشند که احساس کنند به صورت فیزیکی در فضای حضور دارد. طراحی نوآورانه Vision Pro دارای یک سیستم نمایشگر با وضوح فوق العاده بالا است که 23 میلیون پیکسل را در دو نمایشگر قرار می‌دهد. این محصول به عنوان یکی از محصولات جدید اپل، دارای بدنه سیلیکونی سفارشی سازی شده است که طراحی منحصر به فردی ارائه می دهد. همچنین این محصول دارای دو تراشه فوق قدرتمند است که در زمان واقعی این اطمینان را به کاربر بدهد که هر تجربه ای در مقابل چشمان کاربر قرار می گیرد. 

ویژن پرو اپل چیست؟ 

دوست دارید بدانید ویژن پرو اپل چیست؟ تیم کوک، مدیرعامل اپل در این باره می‌گوید: «امروز آغاز عصر جدیدی برای محاسبات است. همانطور که مک بوک ما را با محاسبات خصوصی سازی شده آشنا کرد و آیفون ما را با محاسبات موبایلی آشنا کرد، هدست اپل ویژن پرو نیز ما را با محاسبات فضایی آشنا می‌کند. ویژن پرو به عنوان گجتی در دنیای واقعیت مجازی که بر اساس دهه‌ها نوآوری اپل ساخته شده، سال‌ها جلوتر است و بر خلاف هر چیزی که قبلا ساخته شده، با یک سیستم ورودی انقلابی جدید و هزاران نوآوری پیشگامانه، تجربه‌های باورنکردنی بسیاری را برای کاربران ما و فرصت‌های هیجان‌انگیز جدید ارائه می‌دهد.»

مایک راکول، معاون اپل در گروه توسعه فناوری اپل نیز بیان کرده است: «نیاز به اختراع اولین رایانه فضایی تقریباً در تمام جنبه‌های کاری و زندگی روزمره ما حس می‌شد. ما از طریق یکپارچه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، کامپیوتر فضایی مستقلی را در قالب یک عینک پوشیدنی طراحی کردیم که پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی محسوب می‌شود که تا کنون وجود داشته است.» 

تجربیات جدید فوق العاده با هدست اپل ویژن پرو 

Apple Vision Pro با تغییر نحوه تعامل کاربران با برنامه‌های مورد علاقه‌شان، ضبط و زنده کردن خاطرات، لذت بردن از نمایش‌ها و فیلم‌های تلویزیونی خیره‌کننده و ارتباط با دیگران در FaceTime، بعد جدیدی را به محاسبات قدرتمند و شخصی سازی شده می‌آورد. 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بهترین مانیتور‌ها

پخش بی‌نهایت برای برنامه‌ها در محل کار و خانه: visionOS دارای یک رابط سه بعدی است که برنامه‌ها را از نمایشگر آزاد می‌کند تا بتوانند در هر مقیاسی در کنار هم ظاهر شوند. Apple Vision Pro با استفاده از دسترسی به صفحه نمایش بی‌نهایت، دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه‌شان و روش‌های کاملاً جدید برای چندوظیفگی، کاربران را قادر می‌سازد حتی بهره‌ورتر باشند. با پشتیبانی از Magic Keyboard و Magic Trackpad، کاربران می‌توانند فضای کاری منحصربه‌فردی را راه‌اندازی کنند یا قابلیت‌های قدرتمند مک خود را به صورت بی‌سیم در Vision Pro پیاده‌سازی کنند و صفحه نمایش ۴K بزرگ، خصوصی و قابل حمل با تصویری فوق‌العاده واضح داشته باشند.

تجربه‌های سرگرم‌کننده جذاب: با دو نمایشگر که وضوح فوق‌العاده بالایی دارند، Apple Vision Pro می‌تواند هر فضایی را به یک سینمای شخصی با صفحه‌ای با عرض 100 فوتی و سیستم صوتی فضایی پیشرفته تبدیل کند. کاربران می‌توانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند یا از فیلم‌های سه بعدی خیره کننده لذت ببرند.

 Apple Immersive Video با ضبط‌های ویدیوهای 180 درجه با وضوح بالا و صدای فوق العاده‌ای که به کاربران ارائه می‌کند، این امکان را به شما می‌دهد تا به مجموعه‌ای از ویدیوهای جذاب که شما را به مکان‌های کاملاً جدیدی انتقال می‌دهد، دسترسی داشته باشند.

محاسبات فضایی انواع جدیدی از بازی‌ها را با عناوینی که می‌توانند طیفی از غوطه‌ور شدن را در بر گیرند و گیمرها را وارد دنیای کاملاً جدیدی کنند، ممکن می‌سازد. کاربران همچنین می توانند بیش از 100 بازی Apple Arcade را بر روی صفحه نمایشی به اندازه دلخواه خود، با صدای فراگیر باورنکردنی و پشتیبانی از کنترلرهای بازی محبوب، بازی کنند. 

فضای فراگیر بصری: با فضای بصری 180 درجه، دنیای کاربر می‌تواند فراتر از ابعاد یک اتاق فیزیکی با مناظر پویا و زیبا به نظر برسد که می‌تواند به او کمک کند تا در فضاهای شلوغ تمرکز کند یا درهم‌تنیدگی بصری خود را کاهش دهد. چرخش Digital Crown هدست اپل ویژن پرو به کاربر اجازه می دهد تا میزان نزدیکی تصاویر در محیط پیرامون را کنترل کند.

خاطراتتان زنده می‌شوند: با داشتن اولین دوربین سه بعدی اپل (Apple Vision Pro) به کاربران این امکان را می‌دهد تا با Spatial Audio خاطرات مورد علاقه خود را ثبت کنند، دوباره زنده کنند و در آن غرق شوند. هر عکس و ویدیوی با این گجت کاربران را به لحظه‌ای از زمان بازمی‌گرداند، مانند زنده کردن خاطرات دورهمی دوستانه یا یک جمع خانوادگی خاطره انگیز. کاربران می توانند به کل گالری عکس خود در iCloud دسترسی داشته باشند و عکس‌ها و فیلم‌های خود را در مقیاس واقعی با رنگ‌های درخشان و جزئیات دیدنی مشاهده کنند. هر عکس پانوراما در آیفون منبسط می‌شود و اطراف کاربر می‌چرخد و حسی را درون‌تان ایجاد می‌کند که گویا درست در جایی که گرفته شده ایستاده‌اید.

بیشتر بخوانید: معرفی جدیدترین محصولات شیائومی

FaceTime کاملا زنده می‌شود: با Apple Vision Pro، تماس‌های تصویری FaceTime با ظرافت‌های خاص و ویژه‌ای برخوردار است و همه افراد در طول برقراری تماس در اندازه واقعی خود منعکس می‌شوند. همچنین صدای فضا به صورت رئالیستی در طول تماس وجود خواهد داشت، بنابراین موقعیت کاربران درست در جایی که حضور دارند حس می‌شود. 

حتی تجربیات بیشتر برنامه: Apple Vision Pro یک فروشگاه برنامه کاملاً جدیدی دارد که در آن کاربران می توانند به صدها هزار برنامه آشنا برای iPhone و iPad دسترسی داشته باشند که عالی اجرا می شوند و به طور خودکار با سیستم ورودی جدید Vision Pro کار می کنند. جامعه توسعه‌دهندگان اپل از این هم فراتر رفته و از قابلیت‌های قدرتمند و منحصربه‌فرد Vision Pro و visionOS برای طراحی تجربیات جدید با این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌اند و تجربیات موجود را برای محاسبات جدید ایجاد کرده‌اند.

هدست اپل ویژن پرو از نیازمندی‌های خانه هوشمند

همانطور که گفته شد، هدست جدیدی که اپل به بازار ارائه کرده، همه را مجذوب خود کرده است. عصر تکنولوژی‌های فضایی به گفته این کمپانی فرا رسیده است و وقت آن شده تا از گجت‌های مختلفی استفاده کنیم. این هدست به عنوان یکی از محصولات جدید اپل هم اکنون بالغ بر 3500 دلار ارزش دارد. اما اگر می‌خواهید بدانید خانه هوشمند چیست و چه نیازمندی‌هایی دارد بهتر است سری به مقاله ما بزنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه قدر دانیم و امیدواریم نکاتی که درباره خرید قسطی محصولات اپل گفته شد برایتان مفید واقع شده باشد. 

سوالات متداول

قیمت اپل ویژن پرو چقدر است؟

هدست اپل ویژن پرو بالغ بر 3500 دلار قیمت دارد که در حال حاضر تنها در ایالت متحده امریکا عرضه شده است. 

مزایای هدست اپل ویژن پرو چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانید با داشتن اپل ویژن پرو از آن برخوردار شوید عبارتند از: واقعی کردن و سه بعدی کردن خاطرات، استفاده از برنامه‌های مختلف به صورت کاملاً سه بعدی، استفاده از فضای چند بعدی مدیریت تسک و…

آیا Apple Vision Pro امکان پخش ویدیو هم دارد؟

 Apple Immersive Video با ضبط‌های ویدیوهای 180 درجه با وضوح بالا و صدای فوق العاده‌ای که به کاربران ارائه می‌کند، این امکان را به شما می‌دهد تا به مجموعه‌ای از ویدیوهای جذاب که شما را به مکان‌های کاملاً جدیدی انتقال می‌دهد، دسترسی داشته باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا