نقد و بررسی محصولات

مقایسه بهترین گوشی‌های تاشو – مقایسه هواوی pocket s و گلکسی z فلیپ 5 و موتورولا ریزر 40

رقابتی که در حال حاضر در دنیای گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم بی‌نظیر است. در دنیای تکنولوژی نوآوری و اولین بودن بسیارجذاب بوده. اگر تلاش‌های شما برای نوآوری و معرفی یک تکنولوژی آنچنان موفق نباشد، طبیعیست که ناامید شوید؛ اما گوشی‌های پرچم داره امروزی ناامید نشدند. 

گلکسی فولد اولین گوشی با نمایشگر تاشوی سامسونگ بود که در فوریه ۲۰۱۹ معرفی شد. این گوشی توانست توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب کند. قسمت شگفت انگیز این گوشی مربوط به نمایشگرها و طراحی منحصر به فردش می‌شود. چراکه از وسط توسط لولاها به صورت کتابی باز می‌شود.

موتورولا یکی دیگر از گوشی‌هاییست که در این مقاله به آن پرداختیم. موتورولا از برندهای قدیمی در حوزه تولید تلفن همراه است که متاسفانه سرگذشت آنچنان خوبی ندارد. در نهایت این شرکت سال ۲۰۱۴ از سمت گوگل به لنوو فروخته شد. در حال حاضر موتورولا زیربرند شرکت چینی لنوو است. از جدیدترین محصولات اخیر این شرکت می‌توانیم گوشی موتورولا ریزر ۲۰۲۳ با ویژگی‌ها، به‌خصوص طراحی جذاب را معرفی کنیم.

گوشی دیگر هواوی Pocket S است. هواوی یک برند چینی بوده که انواع گوناگون گوشی موبایل را در مدل‌های متنوع به بازار تکنولوژی عرضه می‌کند. شما می‌توانید در سایت دیجی شهر جدید ترین گوشی‌های موبایل را قسطی بخرید. گوشی هواوی Pocket S از ارزان‌ترین گوشی‌های موبایل تاشو Huawei است. خوب است بدانید Pocket S را از روی گوشی موبایل Pocket P50 ساخته‌اند. 

این محصول هواوی در‌مقایسه‌با نسل قبلی دارای مشخصات ساده‌تری است. به عبارتی تنها تفاوتی که این دو دستگاه دارند، در بخش پردازنده آن‌هاست. اگر از طرفداران ساعت هوشمند هم هستید، باید بدانید، هواوی ساعت هوشمند Watch GT Cyber ​​را نیز علاوه بر گوشی معرفی کرد. در ادامه این سه گوشی را از لحاظ طراحی و ساخت، کیفت دوربین، باتری و شارژدهی مقایسه می‌کنیم.

مقایسه طراحی و ساخت، هواوی pocket s و گلکسی z فلیپ ۵ و موتورولا ریزر ۲۰۲۳

طراحی و ساخت؛  GALAXY Z FLIP 5

ساخت کاملا بی‌نظیر این گوشی وجه تمایزش با گوشی‌های دیگر است. پشت گوشی Z FLIP شیشه بکاررفته و اطرافش را یک فریم آلومینیومی پوشش داده است. در قسمت بالای قاب پشتی دو دوربین قرار دارد. کنار دوربین یک فلش و کنار فلش نیز یک نمایشگر کوچک ۱.۱ اینچی مشاهده می‌کنید.

 در لبه پایین گوشی ورودی تایپ سی (Type-c) قرار دارد که برای شارژ، میکروفون مکالمه و اسپیکر است. دکمه پاور گوشی و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راست قرار دارد. سمت چپ نیز برای خشاب سیم کارت است. بطورکلی اگر یک گوشی عجیب با طراحی خاص و ویژگی‌های ظاهری خیره‌کننده می‌خواهید، Z FLIP را در گزینه‌هایتان داشته باشید.

طراحی و ساخت؛ هواوی Pocket S 

ابعاد گوشی در حالت باز، ۷.۲×۷۵.۵×۱۷۰ میلی‌متر و در حالت جمع، معادل ۱۵.۲×۷۵.۵×۸۷.۳ میلی‌متر است. وزنی معادل ۱۹۰ گرم دارد که نشان‌دهنده وزن سبک آن در مقایسه با با گوشی‌های دیگر موجود در بازار است. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور را در سمت راست مشاهده می‌کنید که با اسکنر اثر انگشت همراه است. در حالت کلی این گوشی دارای کیفیت ساخت فوق‌العاده و مقاومت خوبی است.

در قسمت میانی دوربین سلفی را بالای نمایشگر پیدا می‌کنید. دوربین‌های پنل پشتی نیز داخل یک ماژول دایره‌ای قرار دارند. اندکی پایین‌تر از ماژول دوربین، شما پنل OLED نمایشگر کاور را مشاهده می‌کنید. این پنل با هدف نمایش اعلان‌ها، ساعت و نیز ارائه دسترسی به اپلیکیشن‌ها طراحی شده است. 

طراحی و ساخت؛ موتورولا ریزر ۲۰۲۳

بدنه و صفحه نمایش داخلی Razr و Razr+ سایز ۶.۹ اینچی دارد. بریدگی در صفحه نمایش داخلی Razr مشاهده نمی‌شود و وضوح آن ۴۱۳ پیکسل در هر اینچ است. تقریبا ۲۰ درصد از قسمت پایینی جلوی دستگاه به صفحه نمایش خارجی Razr اختصاص دارد. 

در قسمت راست آن یک جفت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنید. زیر گوشی ورودی تایپ سی، میکروفون، اسپیکر قرار دارد. لبه سمت راست گوشی برای دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا است. میکروفون در بالای گوشی و در لبه سمت چپ نیز خشاب سیم کارت را می‌بینید.

نام گوشی ابعاد جنس وزن
Huawei Pocket S ۱۷۰ در ۷۵.۵ در ۷.۲ میلی‌متر (باز)

۸۷.۳ در ۷۵.۵ در ۱۵.۲ میلی‌متر (بسته)

شیشه ۱۹۰ گرم
 Samsung Galaxy Z Flip 5 ۱۶۷.۳ در ۷۳.۶ در ۷.۲ میلی‌متر (باز) 

۸۷.۴ در ۷۳.۶ در ۱۷.۳ میلی‌متر (بسته)

شیشه – گوریلا گلس ۶- پلاستیک- آلومینیوم ۱۸۳گرم
Motorola Razr ۱۷۰.۸ در ۷۴ در ۷ میلی‌متر (باز)

۸۸.۴ در ۷۴ در ۱۵.۱ میلی‌متر (بسته)

شیشه – گوریلا گلس Victus – پلاستیک – آلومینیوم ۷۰۰۰ ۱۸۴.۵ یا ۱۸۸.۵ گرم

 

مقایسه کیفیت دوربین، هواوی pocket s و گلکسی z فلیپ ۵ و موتورولا ریزر ۲۰۲۳

کیفیت دوربین؛ هواوی Pocket S

این گوشی دارای دو دوربین واید ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی است. در شرایط نوری مناسب، دوربین اصلی واید عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند. این عکس‌ها کنتراست بالا، رنگ‌های طبیعی و جزئیات به نسبت خوبی دارند. هواوی، امکان عکاسی شب را در دوربین این گوشی دارد که به بهبود رنگ‌ها، کاهش نویز و جزئیات آن کمک می‌کند.

 از آنجایی که مشخصات دوربین قوی نیست، قیمت گوشی هواوی Pocket S در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشوی بازار کمتر است.

کیفیت دوربین؛ موتورولا ریزر

کمپانی موتورولا در سال ۲۰۲۳ چندین مدل گوشی تاشو معرفی کرد که توانست نظر مخاطب را جلب کند. اما چنین مدلی که بتواند نیاز مخاطب را برآورده کند کمتر دیده می‌شود. سری ریزر نوآوری بزرگ موتورولا است که در نسل جدید توانست خوب بدرخشد.

دوربین اولترا واید موتورولا ریزر با ۱۳ مگاپیکسل، دارای داینامیک رنج خوب و نوردهی مناسب است. اما در زمان عکاسی پرتره رنگ‌ها را آنچنان خوب ثبت نمی‌کند. در بحث دوربین، موتورولا ریزر حرف آنچنانی برای گفتن ندارد. البته دلیل آن واضح است. برند موتورولا همیشه برخی ویژگی‌ها را برای قیمت پایین‌تر فدا می‌کند. عدم برخورداری از دوربینی با کیفیت مناسب از جمله این موارد است.

کیفیت دوربین؛  Samsung Galaxy Z Flip 5

 در حالت کلی دوربین این گوشی نمره قابل قبولی را کسب می‌کند. هرچند یک سری مشکلات جزئی نیز دارد که می‌تواند آزاردهنده باشد. لنز اصلی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسل است که تصاویر ثبت شده با آن، وضوح و کیفیت خوبی دارند. در رابطه با این لنز چالشی که وجود دارد، عکاسی در نور کم است. کیفیت تصاویر در این حالت کم شده و کمبود نوردهی محیط رنگ و کنتراست را برهم می‌زند.

لنز دوم این گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسل است. کیفیت آن قابل قبول بوده و نزدیک به لنز اصلی است و می‌توانید به عنوان یک لنز اولترا واید خوب روش حساب کنید. 

 

نام گوشی دوربین اصلی دوربین اولترا واید رزولوشن و نرخ فریم ویدئو دوربین سلفی اصلی
Huawei Pocket S ۴۰ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل ۴k ۱۰.۷ مگاپیکسل
 Samsung Galaxy Z Flip 5 ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل ۴k ۱۰ مگاپیکسل
 Motorola Razr 2023 ۱۲ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل ۴k ۳۲ مگاپیکسل

 

مقایسه باتری و شارژدهی، هواوی pocket s و گلکسی z فلیپ ۵ و موتورولا ریزر ۲۰۲۳

باتری و شارژدهی؛ هواوی Pocket S 

یک باتری با جنس لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در زیر قاب پشتی هواوی Pocket S قرار دارد. دوام و شارژدهی آن نسبتا خوب است. این باتری می‌تواند از توان شارژ ۴۰ وات پشتیبانی کند. تقریبا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد تا باتری گوشی به اندازه ۵۰ درصد شارژ شود.

شما با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌توانید بیشتر از ۵ ساعت به‌صورت مداوم از گوشی برای تماشای ویدیو و کارهای مختلف استفاده کنید. توجه داشته باشید که بازی کردن، باعث خالی شدن سریع باتری می‌شود. 

باتری و شارژدهی؛ GALAXY Z FLIP 5

Z FLIP یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر دارد که می‌توان نتیجه گرفت، ظرفیت بسیار پایینی برای یه گوشی بالارده است. شارژدهی گوشی آنچنان خوب نیست و چنانچه قرار است استفاده‌های سنگین داشته باشید، تقریبا ۵ ساعت دوام می‌آورد. اما اگر کاربرد سبک و روزانه دارد تا نهایتا ۱۰ ساعت کارتان را راه می‌اندازد. Z FLIP با یک شارژر فست شارژ ۱۱۵ وات، می‌تواند باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری را یک ساعت و ده دقیقه فول شارژ کند.

باتری و شارژدهی؛ موتورولا ریزر

باتری بزرگ Razr با ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، طی بررسی شارژدهی، ورای ۱۸ ساعت دوام آورد. Razr می‌تواند با شارژر ۳۰ واتی، شارژ سریع انجام دهد. بطوریکه در کمتر از یک ساعت به ۱۰۰ درصد می‌رسد. 

گوشی‌های تاشو با کاهش عمر باتری به خاطر قرار دادن یک لولا در وسط گوشی مواجه می‌شوند که عمر طولانی‌ باتری آسیب می‌زند. اما موتورولا ریزر توانست، یک باتری قدرتمند ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در داخل این گوشی داشته باشد. شما با خرید قسطی گوشی موبایل به راحتی، هر نوع گوشی که می‌خواهید را خریداری کنید.

 

نام گوشی ظرفیت باتری پشتیبانی از شارژ سریع پشتیبانی از شارژ بی‌سیم حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده
Huawei Pocket S ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد ندارد ۴۰ وات
Samsung Galaxy Z Flip ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد دارد ۱۵ وات
Motorola Razr ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد دارد ۳۰ وات

 

جمع‌بندی

همانطور که خواندید گوشی‌های تاشو توانستند پس از چندین نسل، جای خود را ثابت کنند. با این حال این دستگاه‌ها با این طراحی خاص، همیشه با معایب متعددی همراه هستند. قیمتی که برای عرضه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود در مقایسه با بهترین تلفن‌های ساده بالاست. در عین حال عمر باتری پایین‌، دوربین‌های ضعیف و چین‌خوردگی نمایشگر در آن‌ها دیده می‌شود.

در این مقاله سه گوشی هواوی pocket s و گلکسی z فلیپ و موتورولا ریز را مقایسه کردیم. FLIP یکی از گوشی‌های گران بازار موبایل محسوب می‌شود. اما اگر از خاص‌پسندان هستید و به طراحی و جلوه ظاهری اهمیت می‌دهید، پس دست گرفتن گوشی که با سایر گوشی‌ها متفاوت است به پرداخت چنین هزینه‌ای می‌ارزد.

لولاهای تاشوی Z FLIP ویژگی اصلی این گوشی است که کار با آن را لذت‌بخش کرده و تجربه کاربری آسان‌تری به شما می‌دهد. ویژگی مثبت دیگر، نمایشگر با کیفیت آن است که وضوح فوق‌العاده‌ای دارد. از نقاط منفی گوشی امنیت پایین و آسیب پذیری‌اش است که در کنار دوربین معمولی و باتری ضعیف، خریدش را سخت‌تر می‌کند. اما از آنجایی که گوشی خاصی محسوب می‌شود، فقط خاص پسندان به سراغش می‌روند. 

در ابتدا مقاله گفتیم، Pocket S از طراحی P50 Pocket تاثیر گرفته است. این گوشی ۱۹۰ گرمی در نگاه اول نسبت به گوشی سری قبل، کوچکتر دیده می‌شود. این درحالیست که ابعاد و وزن آن، آنچنان تفاوتی با نمونه‌های سال گذشته ندارد. 

برای طراحی این گوشی، هواوی گزینه‌های رنگی متنوعی را معرفی کرد تا دست کاربران برای انتخاب باز باشد. گوشی در شش رنگ مشکی (Obsidian Black)، صورتی (Sakura Pink)، نقره‌ای (Frost Silver)، سبز نعنایی (Mint Green)، طلایی (Primrose Gold) و آبی (Ice Crystal Blue) عرضه می‌شود.

کمپانی موتورولا که به یکی از گوشی‌های آن در این مقاله اشاره کردیم، در سال ۲۰۲۳ چندین مدل گوشی تاشو معرفی کرد. این مدل‌ها در جلب نظر مثبت مخاطب موفق بودند. سری ریزر به‌عنوان نوآوری بزرگ موتورولا، در نسل جدید توانست خوش بدرخشد. طراحی خوب، عملکرد متوسط روبه بالا دوربین، اسپیکر و باتری مناسب باعث شده تا این گوشی طرفداران خودش را از میان گوشی‌ها تاشو پیدا کند.

ما در این مقاله به یک سری از خصوصیات مهم هر یک از گوشی‌های هواوی pocket s، گلکسی z فلیپ و موتورولا ریز پرداختیم. حالا نوبت شماست که انتخاب کنید، باتوجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید، کدام گوشی را می‌پسندید؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا