نقد و بررسی محصولات

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون برای گیمر‌ها

یکی از سرگرمی‌هایی که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و ایجاد پلتفرم‌های متعدد، بسیار در بین افراد مختلف با رده سنی‌های متفاوت محبوب شده، بازی‌های ویدئویی است.

این روزها دنیای گیمینگ تا حد زیادی محبوبیت دارد و به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها تبدیل شده است.

 قطعا داشتن دستگاهی که بتواند تجربه‌ی خوبی از بازی را برای شما به ارمغان بیاورد، بسیار مهم است. 

یکی از این دستگاه‌ها، لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند که با سخت‌افزار قوی و طراحی جذابی که دارند، توانسته‌اند نظر بسیاری را به سمت خود جلب کنند.

اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید تا به این دنیای جذاب قدم بگذارید، می‌توانید اولین گام را با خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ آغاز کنید؛ البته این بسیار به نیاز شما و نوع قدرت و عملکردی که از لپ‌تاپ خود انتظار دارید بستگی دارد. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید، پیشنهاد دیجی شهر به شما خرید لپ تاپ قسطی است. شما می‌توانید با دریافت وام آنلاین با یک چک تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان از تسهیلات دیجی شهر بهره‌مند شوید.

ما در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا سقف 50 میلیون تومان می‌پردازیم تا اگر در بودجه‌ای که می‌خواهید صرف کنید محدودیت‌هایی دارید، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

برای خرید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

خرید کالاهای دیجیتالی نیاز به دقت و بررسی‌های فراوانی دارد؛ زیرا شما معمولا برای تهیه‌ی این کالاها هزینه‌ی زیادی پرداخت می‌کنید.

خرید لپ‌تاپ گیمینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است برای خرید آن توجه ویژه‌ای به جزئیات و نکات مهم داشته باشید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در ادامه، به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای خرید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ باید رعایت شوند تا مشتریان بتوانند با آگاهی بیشتری خرید انجام دهند.

پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید قسطی لپ‌تاپ گیمینگ، حتما نظرات کاربران را نیز در مورد مدل‌‌های مختلف مطالعه کنید تا در خرید خود تصمیم بهتری بگیرید. 

قدرت سخت‌افزار

اولین نکته‌ای را که باید در خرید لپ‌تاپ گیمینگ ارزان قیمت در نظر داشته باشید، قدرت سخت‌افزار است؛ زیرا برای گیمینگ نیاز به قدرت سخت‌افزاری بالایی دارید. پردازنده‌های قوی همچون Intel Core i7 و AMD Ryzen 7 می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

توجه به گرافیک لپ‌تاپ

توجه به داشتن گرافیک قوی لپ‌تاپ و یا استفاده از کارت گرافیک مستقل با حافظه گرافیکی مناسب، یکی از ویژگی‌هایی است که توجه به آن می‌تواند تجربه‌ی خوب و باکیفیتی را از یک بازی برای شما به ارمغان بیاورد. 

توجه به حافظه RAM

از دیگر مواردی که در خرید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ باید در نظر داشته باشید، توجه به حافظه‌ی RAM آن است. حداقل حافظه RAM که برای یک تجربه‌ی ایده‌آل از بازی نیاز دارید، 8 گیگابایت است. 

اگر امکان این را دارید تا لپ‌تاپی با حافظه‌ی RAM شانزده گیگ خریداری کنید، حتما این کار را انجام دهید؛ زیرا هر چه حافظه RAM لپ‌تاپ شما بالاتر باشد، همزمان می‌توانید برنامه‌ها و یا بازی‌های سنگین‌تری را اجرا، و تجربه‌ی بهتری را برای خود رقم بزنید.

حافظه داخلی مناسب

علاوه‌بر حافظه‌ی RAM، حافظه‌ی داخلی نیز تاثیر زیادی در بالا آمدن سریع بازی دارد و کمک می‌کند تا کارایی لپ‌تاپ شما افزایش یابد.

داشتن سیستم خنک‌کننده‌ی مناسب

ازآنجایی‌که بازی‌های ویدیویی معمولا حجم بالایی دارند و ممکن است دستگاه شما هنگام بازی کردن گرم شود، اطمینان از اینکه لپ‌تاپ گیمینگی که خریداری می‌کنید سیستم خنک‌کننده‌ی مناسبی داشته باشد، یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

ظرفیت بالای باتری

همانطور که می‌دانید، بازی‌های ویدیویی باتری زیادی نیز مصرف می‌کنند و اگر قصد دارید از لپ‌تاپ خود به‌طور مداوم استفاده کنید، ظرفیت بالا و عمر باتری بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین سعی کنید در انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ خود به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید. 

رزولوشن و اندازه‌ی نمایشگر

دوست دارید تا تجربه‌ی بهتر و باکیفیت‌تری از بازی داشته باشید؟ پس در انتخاب لپ‌تاپ خود، رزولوشن بالا را مد نظر قرار دهید.

علاوه‌بر رزولوشن بالا، اندازه‌ی نمایشگر نیز از دیگر نکاتی است که توجه به آن برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ اقساطی اهمیت دارد.

داشتن پورت و اتصالات کافی

قبل از خرید لپ‌تاپ گیمینگ خود از داشتن پورت و اتصالات کافی در آن لپ‌تاپ نیز اطمینان حاصل کنید. پورت‌های USB، HDMI و Ethernet و شیار کارت حافظه برای وصل شدن به سایر دستگاه‌های جانبی از جمله پورت‌های مهم هستند.

خواندن نقدوبررسی‌ها

علاوه‌بر این، بهتر است قبل از خرید خود، نقدوبررسی‌ها و همچنین نظرات افراد متفاوت را نیز در مورد مدلی که قصد خرید آن را دارید مطالعه کنید تا بتوانید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ را از آن خود کنید.

نکات خرید لپ‌تاپ گیمینگ

در ادامه، به معرفی چندین لپ‌تاپ گیمینگ از برندهای مختلف که قیمتی تا سقف 50 میلیون تومان دارند، می‌پردازیم.

لپ‌تاپ TUF Gaming F15 ایسوس

اگر قصد خرید قسطی لپ‌تاپ ایسوس را دارید، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید تا زیر 50 میلیون تومان روی آن حساب کنید، لپ‌تاپ TUF Gaming F15 ایسوس است.

این لپ‌تاپ یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ است که ترکیبی از قیمت مناسب و ظاهر و عملکرد خوب است.

سری پردازنده‌ی این لپ‌تاپ core i5 است. حافظه‌ی 8RAM گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی  512 گیگابایت این مدل لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس، کمک می‌کند تا بتوانید بازی‌ها را با سرعت مناسب‌تری اجرا کنید. رزولوشن 1920×1080 پیکسل Full HD نیز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا باکیفیت بازی کنید. 

وزن نزدیک به 2 کیلوی لپ‌تاپ TUF Gaming F15 ایسوس، کمک می‌کند تا دیگر دغدغه‌ی حمل‌ونقل نداشته باشید. 

از نکات مثبت این لپ‌تاپ، کیبوردهایی با عملکرد روان، هم برای تایپ کردن و هم برای بازی است. 

لپ‌تاپ TUF Gaming F15 ایسوس

لپ‌تاپ MSI thin Gf63

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ که مانند لپ‌تاپ TUF Gaming F15 ایسوس پردازنده‌ی core i5 دارد، لپ‌تاپ MSI thin Gf63 است.

وزن این لپ‌تاپ در مقایسه با لپ‌تاپ دیگری که بررسی کردیم، کمتر است و در حدود 1 کیلو وزن دارد؛ بنابراین اگر از آن دسته گیمرهایی هستید وزن لپ‌تاپی که خریداری می‌کنید برایتان اهمیت زیادی دارد، این مدل لپ‌تاپ MSI انتخاب مناسبی است.

اگر قصد خرید لپ‌تاپ MSI قسطی را دارید، می‌توانید ظرفیت حافظه‌ی RAM  آن را در صورت تمایل، از 8 گیگابایت به 16 گیگ ارتقا دهید. 

از میزان ظرفیت حافظه‌ی داخلی این لپ‌تاپ گیمینگ می‌خواهید بدانید؟ باید بگوییم ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن 512 گیگابایت است که باید بررسی کنید این میزان از حافظه‌ی داخلی و RAM، با توجه به بازی‌هایی که قصد دارید با سیستم خود انجام دهید، چگونه است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع کنسول بازی

رزولوشن تصویر این لپ‌تاپ، 1920×1080 Full HD است و رزولوشنی مشابه با لپ‌تاپ  TUF Gaming F15 ایسوس دارد. 

لپ‌تاپ MSI thin Gf63

لپ‌تاپ Redmi G 2021 شیائومی

یکی از برندهایی که لپ‌تاپ گیمینگ نیز تولید می‌کند، برند شیائومی است. اگر بودجه‌ای در حدود 50 میلیون دارید، یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند لپ‌تاپ Redmi G 2021 شیائومی باشد.

از ویژگی‌های بارز این لپ‌تاپ می‌توان به حافظه‌ی RAM آن اشاره کرد که 16 گیگ ظرفیت دارد و در مقایسه با دو لپ‌تاپ معرفی شده، حافظه‌ی رم بالایی دارد؛ اما حافظه‌ی داخلی اینم سیستم با دو لپ‌تاپ قبلی تفاوتی ندارد و 512 گیگ ظرفیت دارد.

یکی از نکات مثبت خرید لپ‌تاپ شیائومی گیمینگ، وزن تقریبا 2 کیلویی است که حمل‌ونقل آن را برای افراد آسان کرده است.

ظرفیت کافی سیستم خنک‌کننده‌ی این دستگاه کمک می‌کند تا در هنگام بازی‌هایی با حجم بالا، دستگاه شما داغ نکند.

لپ‌تاپ Redmi G 2021 شیائومی

همان‌طور که می‌دانید، پردازنده‌ی یک سیستم اهمیت زیادی دارد و Core i5 بودن این دستگاه کمک می‌کند تا بتوانید بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به‌راحتی باز کنید.

بیشتر بخوانید:

در این بلاگ به معرفی تعدادی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ از برندهای مختلف پرداختیم که از نظر قیمتی، در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های گیمینگ، قیمت به‌صرفه‌ای دارند.

ببشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۱۳ پرو و سامسونگ s23 ultra

قطعا نیاز شما، مهم‌ترین اصل در هنگام خرید یک سیستم است؛ بنابراین بررسی کردن تمام شرایط و همین‌طور خواندن نظرات کاربران می‌تواند دید بازی به شما داده و  بهترین لپ‌تاپ گیمینگ را از آن خود کنید. 

سوالات متداول

در هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟ قدرت سخت‌افزار، توجه به گرافیک لپ‌تاپ، حافظه‌ی داخلی مناسب، توجه به حافظه‌ی RAM، سیستم خنک‌کننده‌ی خوب، ظرفیت بالای باتری، رزولوشن بالا، اندازه‌ی نمایشگر، داشتن پورت و اتصالات کافی، خواندن نقدوبررسی‌ها

کدام یک از لپ‌تاپ‌های گیمینگ معرفی شده حافظه‌ی RAM بالاتری نسبت به سایرین دارد؟ لپ‌تاپ Redmi G 2021 شیائومی با حافظه‌ی RAM شانزده گیگی، در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های معرفی شده حافظه‌ی RAM بالاتری دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا